Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Pakurikääpä ulkoisesti ihovoiteena

Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Olisiko jollain tiedossa mitään tee-ite reseptiä, jolla pakurijauheen saisi muunnettua aktiiviseksi ihovoiteen komponentiksi. Jotain öljyä luultavasti tarvitaan solukalvojen parempaan läpäisyyn, mutta liukenevatko pakurin ainesosat öljyyn? Pikaisella googlettamisella "chaga skin cream" tuotti aika monta tuotemainosta, joissa oliiviöljy näkyy olevan yhtenä komponenttina ja ehkä jotain aloe veraa. Olisiko järkeä keittää massiivisen konsentroitu annos pakuriteetä, suodattaa porot ja sekoittaa sitten oliiviöljyyn 1:1 ja vetää seos emulsioksi jollain tehosekottimella? Tarviiko tuossa uuttamisessa avuksi wiinaa tai jotain muuta poolista liuosta?



Poissa Aivina

    • Viestejä: 193
    • Karma: 24
    • Profiili
Jauhettu kääpä laitetaan öljyyn. Tai oikeastaan niin päin, että laitetaan astiaan jauhettua kääpää ja peitetään se öljyllä. Öljyksi käy mikä tahansa kevyehkö öljy. Oliivi, auringonkukka, seesami, avokado, vehnänalkio, kookos... Mikä nyt parhaalta tuntuu. Itse käytän aika paljon salvoihin ja voiteisiin auringonkukka- ja seesamiöljyjä. Öljy-kääpäseosta lämmitetään vesihauteessa pari tuntia. Toinen vaihtoehto on laittaa ainekset tummaan lasipurkkiin ja seisottaa siel pari viikkoa-kuukausi.
Sitten öljy siivilöidään esimerkiksi puuvillakankaan läpi. Koitetaan puristaa irti kaikki, mikä vaan lähtee. Ne viimeiset pisarat on niitä parhaita.
Öljystä voidaan tehdä salva tai voide. Salva on helppo tehdä ja säilyy pitkn. Voide on vähän vaikeampi tehdä ja säilyy vähemmän aikaa, mutta on helpompi käyttää.
Salva saadaan vain lisäämällä öljyyn mehiläisvahaa. Noin 25% öljyn painosta, sikäli, jos oikein muistan. En löytänyt tähän hätään kirjaa, josta tarkistaa.

Voide tehdään öljystä ja vedestä. Tässä tapauksessa käyttäisin "vetenä" vahvaa pakuriteetä. Nesteet sekoitetaan toisiinsa sähkövatkaimen avulla samaan tapaan, miten majoneesia tehdään. Eli vettä kaadetaan ohuena nauhana öljyn sekaan. Valmiiseen voiteeseen voi lisätä e-vitamiiniöljyä säilöntäaineeksi.

Lisäilen puuttuvia palasia myöhemmin, jahka löydän kirjan.


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Kiitti reseptistä, pitänee kokeilla tuota mehiläisvaha-oliiviöljy-chaga -salvaa. Pääsen ainakin näistä "miten saan tämän litkun pysymään paikoillaan ruumiinosassa X" pähkäilyistä.  :-\ Hyvä jos salvan viskositeetin saa säätymään halutunlaiseksi.

Käytät ilmeisesti itse pakurisalvaa? Oletko huomannut jotain vaikutuksia?


Poissa Aivina

    • Viestejä: 193
    • Karma: 24
    • Profiili
Se mehiläisvahan määrä menikin niin, että 100 grammaa vahaa / 7 dl öljyä.


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Mun ensimmäinen haparoiva pakurivoidekokeilu meni näin: lusikallinen pakuria tilkkaan vettä ja pannulle kiehumaan. Kun osa vedestä näyttää haihtuneen tuupataan kaveriksi reipas nokare voita (normaalisuolaista... muuta ei sattunut kaapista löytymään). Annetaan voin sulaa välillä sekoitellen. Kun seoksen koostumus näyttää siltä että kaikki vesi on haihtunut kaadetaan sörsseli purkkiin ja jääkaappiin jäähtymään. Iholla pakurinmurusista tuntuu olevan se bonus että saa ihokuorinnan kaupanpäälle, osa rasvasta tuntuu imeytyvän ihoon ihan hienosti. Naamalla käytettynä tulee joskus pientä humaltumisen tunnetta, liekö sitten placeboa. Jossain vaiheessa pakurimurut voi pyyhkästä iholta biojätteisiin ja hieroa jäljelläolevat rasvat laajemmille alueille turvaksi talven viimoja vastaan.


Poissa DMM62

    • Viestejä: 64
    • Karma: 6
  • ''When the going gets weird, the weird turn pro''
    • Profiili
Miten tän sais parhaiten jauhoksi? Mulla jää palat tehosekottimen terään kiinni ja terä jumittuu. Oon kokeillu myös vasaralla hakata, mutta lensi pitkin poikin vaikka oli pussissa.


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Miten tän sais parhaiten jauhoksi? Mulla jää palat tehosekottimen terään kiinni ja terä jumittuu. Oon kokeillu myös vasaralla hakata, mutta lensi pitkin poikin vaikka oli pussissa.

Luulisin että paras voisi olla sellainen vanhanaikainen peltinen kammesta veivattava raastemylly, johon sai kiinnittää erilaisia raastinteriä. Raastettavat kappaleet jäivät myllyn takaosaan ja kantta painamalla saattoi säädellä raastamistehoja. Eikä tarvinnut sähköäkään, mutta mistäs noita nykyään enää löydät?

Omat pakurini olen ostanut valmiiksi jauhona niin ei ole tuota ongelmaa.


Poissa Aivina

    • Viestejä: 193
    • Karma: 24
    • Profiili
Miten tän sais parhaiten jauhoksi? Mulla jää palat tehosekottimen terään kiinni ja terä jumittuu. Oon kokeillu myös vasaralla hakata, mutta lensi pitkin poikin vaikka oli pussissa.

http://www.youtube.com/v/AZ9a2aA8pi4?hl=fi_FI