Omien kokemuksien perusteella voin sanoa seuraavaa:
Jos tunnet/luotat kaveriisi oman henkesi, pystyt hänen kanssaan trippailemaan tateilla, vaikka eka kerta olisikin kyseessä. Tunnette jo toisenne tarpeeksi hyvin. Etenkin, kun tateissa olet itse ohjaimissa, vaikka trippi olisikin huonomman suuntainen.
Tyhjään vatsaan jos syö, vaikutukset alkavat nopeammin, mutta syöneenäkin ne toimii, nousee vain hillitymmin. Ja tripin aikana syöminen ihan mitä itse tekee mieli
Hedelmät tuntuu hyvältä, mutta yleensä ei tee mieli syödä mitään, mutta muistakaa juoda paljon vettä! Vesi maistuu aivan taivaalliselta tateissa ja pitää nestetasapainosi kurissa, kuitenki tripin aikana tulee hikoiltua paljonkin välillä!
Jos kaverilla alkaa huono trippi, niin rauhoita kaveriasi ja kuuntele häntä. Jos hän haluaa omaan rauhaan, niin kunnioita toivetta, mutta pidä tarkkailua yllä eli käy säännölisin väliajoin (15-30 min) tarkastamassa tilanne. Ja sama toisinpäin eli jos itselläsi alkaa huono trippi. Näistä kaikista pitää sopia etukäteen, että kaikki voivat turvallisin mielin syödä jumalten lihaa.
Hatsien poltto on hyvä idea, etenki ensimmäisten laskujen merkkien yhteydessä.
Kissat on rentoja otuksia, niitä ei tarvii kauheemmin kuumotella, tosin välillä ne voivat tuntua uhkaavilta/pelottavilta, mutta se johtuu itsestäsi yleensä, kunhan et kissalle tee mitään epämiellyttävää, etenkään kissan mielestä
Eri tateilla tuntuu olevan erilaisia vaikutuksia mielialaan, mutta suurempi merkitys on siinä paikassa ja setupilla, missä syöt kuin eri sienillä, eri tateissahan on erilaiset määrät vaikuttavaa ainetta(?)
Ekalle tripille kannattaa varautua hyvällä musiikkilistalla (etenki intiaani musiikki ja tekno toimii täydellisesti) ja monilla erilaisilla sienileluilla! Explore, ja olisi hyvä idea, että joukossa olisi edes yksi, joka osaa pitää huolta (ns. trppivahti) teistä. Jos ei ole, syö ensin vaikka yksin ja ota kokemusta ja toimi tämän jälkeen itse vahtina.
Nämä siis täysin oman kokemuksen perusteella, itselle toiminu ja hyvin menee vieläkin O:-)