Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Vetyperoksidi

Poissa Celphos

    • Viestejä: 31
    • Karma: 12
    • Profiili
Tässä olen miettinyt...

Aattelin fruiting chamberiin upottaa lekasoraan/perliittiin pohjalle akvaarion vedenlämmittimen. Ja pitää pohjalla sen verran vettä jotta vedenlämmitin on upoksissa ja täten lämpö jakautuu tasaisemmin ja saan tarkasti controloitua terran lämpöä. Olen kuitenki käsittänyt että seisova vesi ei ole hyvä juttu? Miten olisi jos lisäisi veteen vetyperoksidia. Se luo olosuhteet epäsuotuisaksi kontaminanteille ja hajoaa vedeksi ja hapeksi, hapeksi jota sienet käyttävät.

Voisiko tälläinen ratkaisu toimia? terran ilmankosteus olisi korkealla, lämpötila vakaana ja vaikka on seisovaa vettä ei siellä mitään kasva. Ja vetyperoksidin hajoamisen kautta tuleva happi ei varmasti pahitteeksi ole sienille.

Mitä mieltä olette? Ensimmäinen kasvatus kyseessä.


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
En usko että sinun tarvitsee mitään vedenlämmitintä laittaa kasvariin jollei asunnossasi ole jatkuvasti alle 19'C.
Niin kauan kun rihmasto ei siellä seisovassa vedessä lillu niin saa se vesi seisoakkin :) Kasvatuksen jälkeen sorat/perliitit kattilaan kiehautat vartin verran että kaikki bakteeri lima kuolee, tätäkään ei periaatteessa tarvitse tehdä... Olen itse kaatanut kasvatuksen jälkeen vedet pois FC:stä pois ja antanut ilman kantta vain kuivua omassa rauhassa. FC:n ei tarvitse olla super steriili :) Jos on rahaa vetyperoksidiin ja haluat hifistellä ilman suurempia etuja niin toki, peroksidia voipi käyttää.
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Celphos

    • Viestejä: 31
    • Karma: 12
    • Profiili
Lämpötila tässä onkin se suurin ongelma sillä näin talvisin kiinteistössä, jossa aion pitää FC:n, on alle 19'C. 

Mutta jos seisova vesi on ok niin ei kai siinä mitään. Jätän vetyperoksidit hommaamatta. :)