En ole ihan kauheasti tätä tutkinut, mut ymmärtääkseni juuri auttaa kaikenlaisiin eturauhas"vaivoihin", se on ehkä enemmänkin tasapainottava.
Mut siemenet sit lisää sitä jaksamista. Kaipa se juurikin lisää.
Ehkä juurta voisi syödä kuureina itekseen, ja sit kun saa seuraa, ni ottaisi siihen päälle vielä kunnon annoksen siemeniä, ni johan on rattosaa.
Siemenet on helpoin ja nopein kerätä siten, että kerää syksymmällä koko siementävän nokkosen varsineen. Ja sit laittaa ne varret vaikka sanomalehden päälle kuivumaan, niin suurin osa siemenistä sit kuivuessaan varisee siihen lehden päälle. Siitä ne on helppo sit vaan laittaa purkkiin odottamaan mukavia hetkiä.
Ajattelin etten ite uskalla kokeilla siemeniä kun ne on niin miehisiä. No sieniä syödessäni tykkään testailla eri yrttien vaikutusta itseeni, ja "lukea" kasveja. Uskaltauduin kerran sit maistamaan sienissä nokkosen siemeniä, ni eipä se huonolta tuntunut itellekään. Sen jälkeen olen silloin tällöin itellekin laittanut nokkosen siementä jogurtin sekaan, tai yrttiteehen. Tuntuu voimaannuttavalta itellekin, vaikkei se mulle ole mikään afrodisiakki. Mut miehille ehkä. Ruusu on mulla tän hetken lempiyrtti. Se on ihana!