Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kokemuksia kookos/vermikuliitti kakuista?

Poissa esaPEKKA

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
Elikkäs onkohan kukaan koittanut korvata tummaa riisijauhoa kookoksella?
HuMysta luin että PF kakkuihin voi lisätä kookosta mutta mahtaakohan pelittää jos riisijauhot on korvattu kokonaan kookoksella?
En tosiaan löytänyt tuota jauhoa mistään niin pistin vermikuliittia ja turvotettua/huuhdeltua kookosta 2:1.
Jos jollain olisi kokemuksia kyseisestä viritelmästä olisi mukava tietää mitä on odotettavissa, jos ei niin kyllähän me kohta tiedetään  :)


Poissa Corleone

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Jauhon voi jauhaa itse täysjyväriisistä, mitä varmasti löytyy marketin hyllystä. Jauhaminen onnistuu hyvin esim. morttelilla. Itse kokeilin aikoinaan vermis/kookos- kasvualustaa, huonolla menestyksellä. Kolonisoituminen oli todella hidasta ja sato jää pieneksi seoksen ravinneköyhyyden takia.

Itse suosin tällä hetkellä Matyaksen popcorn tek- reseptiä, sillä erotuksella että olen käyttänyt uusia pakasterasioita ja puhdistanut ne sinolilla. Onnistuminen on ollut toistaiseksi 100% (10/10 rasiaa) ja puolikas printti riittää hyvin neljälle desille keitettyä maissia. Kolonisoitumisen ollessa melkein valmis n.80%, olen siirtänyt jyvät 1,5 litran foliovuokiin ja sekoittanut ne litraan Itiön kookoskuitu substraattia (löytyy HuMy:stä).

Minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut ja sadotkin ovat hyviä, kunhan dunkkaa flushien välissä. Neljäs flushi oli kyllä joka rasiassa todella köyhä, joten kannattanee jättää kolmeen, mikä kasvattaminen on jatkuvaa.

Sainko aivopestyä? :D


Poissa esaPEKKA

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
Ja minä kun käsitin että kookoksen pitäisi olla ravinnerikasta tavaraa  ???

Anyway, linnunsiemenet (tintti merkkisiä siemeniä, 3kg pussista) on painekattilassa ja nokka kohti popkornikauppaa  :)


Poissa Corleone

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
No perr..  :D Kyllähän toi näyttää huomattavasti enemmän ravinteita sisältävän mitä olin ajatellut. Parempi kun en johda enempää harhaan, mutta paremmin kookoskuitu tuntuu toimivan toissijaisessa substraatissa.