Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Ensimmäinen kohtaaminen virkavallan kanssa (Englannissa)

Poissa Panu

  • Luotettava siententunnistaja
    • Viestejä: 106
    • Karma: 17
    • Profiili
Tänään se siis tapahtui eli tässä tapahtumien kulku pääpiirteittäin. Tapahtui siis Englannissa

Olin vakiospotilla keräämässä ja olin juuri löytänyt elämäni isoimman suippumadonlakin (mittaukset vielä suorittamatta) ja keskittynyt kaivamaan repusta kameraa, niin sillä aikaa selkäni taakse oli ilmestynyt kaksi siistiä mieshenkilöä. Pelästyin tietenkin niin maan helvetisti. Kerkesin siinä ajattelemaan, että olkaa vain jotain maanomistaja tai random-patikoija, mutta tuimailmeinen poliisipartio oli kaivanut virkamerkit hyvissä ajoin esille. En kyllä käsitä miten olivat päässeet niin hiljaa hiipimään taakseni.

Toinen poliisi totesi minulle, että enkö olekin keräämässä taikasieniä, johon vastasin myöntävästi. Tuossa vaiheessa, kun reppu on pullollaan sieniä niin siinä tuskin on paljon menetettävää vaikka asian myöntäisikin. Poliisi joka minua puhutti sanoi heti, ettei ole kiinnostunut sienistä vaan halusi tietää mitä repussani on ja kuka olen. Näytin henkilöllisyystodistuksen ja kysyivät vielä syntymäaikani ilmeisesti varmistaakseni henkilöllisyyden. Toinen poliiseista selosti naureskellen tapahtuman kulkua radiopuhelimeen ilmeisesti poliisin kenttäjohdolle tjt.

Pyysivät kohteliaasti näyttämään reppuni sisällön ja siellähän oli tietenkin läjä suoppumadonlakkeja ja kamera. Tässä vaiheessa toinen poliiseista rupesi heittämään vitsiä, että onko kamerassani paljon kuvia nuorista naisista :D Vastasin, että ainoastaan vanhojen naisten kuvia, johon poliisit hörähtivät ja pystyin itsekin jo hieman rentoutumaan. Eivät kyllä edes käynnistäneet kameraa. Sieltä olisi luonnollisesti löytynyt aika paljon raskauttavaa aineistoa sieniharrastukseeni liittyen.. ::)

Ilmoittivat ainoastaan, että olen yksityisillä mailla ja minun pitäisi siirtyä muualle. Tunnelma oli siinä vaiheessa jo sen verran rento, että totesin poliiseille, että kai voin sitten pitää sienet. Vastasit siihen että tottakai, kunhan en jää niistä kiinni :D Tästä voikin päätellä, että ilman lupaa toisen pellolla oleskelu on huomattavasti vakavampi rikos Englannissa kuin huumesienten kerääminen ja halussapito. Semit ovat olleet laittomia Englannissa vasta vuodesta 2005, joten ilmeisesti sitä ei pidetä täällä kovin pahana rikoksena.

Poliisit eivät muutenkaan vaikuttaneet ihan normaalilta poliisipartiolta, koska kummallakin oli puku ja solmio päällä ja käyttäytyivät äärimmäisen rennosta ja voisi jopa sanoa miellyttävästi. Pelto on aika lähellä lentokenttää ja helikopterin laskeutumisalustaa, niin saattaapi olla niinkin, että kävivät vain tarkistamassa, että en haudo mitään pommi-iskua.

Pakko myöntää, että ihan saatanasti pelästyin ja entisenä tupakkamiehenä hakeudun välittömästi lähimpään kauppaan ja vedin 5 röökiä putkeen. Kerkesi jo mielikuvat lähtemään lentoon mahdollisesta kotietsinnästä ja koko sadon löytymisestä, puhumattakaan rangaistuksista.

Ei ehkä isoin murhe poliisien kanssa keskustellessa, mutta rupesi nyt jälkeenpäin harmittamaan, että tässähän joutuu etsimään uuden spotin, mikäli uskaltautuu vielä jatkamaan keräämistä :D


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Hyvä tuuri! Tai sitten siellä otetaan asia vain todella rennosti. Briteissä taitaa muutenkin olla suhtautuminen sieniin tai kannabikseen hieman rennompi kun ainakin huhupuheiden mukaan siellä liikkuu niin paljon muuta (lähes kaikkea synteettistä) kamaa maan sisällä tuotettuna ja rajan yli tuotuna.

Toista se olisi Suomessa tuon virkavallan kanssa asiointi sienimettällä. :( Luojalle kiitos että olet siellä! ;)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Tunnelma oli siinä vaiheessa jo sen verran rento, että totesin poliiseille, että kai voin sitten pitää sienet. Vastasit siihen että tottakai, kunhan en jää niistä kiinni :D Tästä voikin päätellä, että ilman lupaa toisen pellolla oleskelu on huomattavasti vakavampi rikos Englannissa kuin huumesienten kerääminen ja halussapito. Semit ovat olleet laittomia Englannissa vasta vuodesta 2005, joten ilmeisesti sitä ei pidetä täällä kovin pahana rikoksena.

Voisit tuohon heti viestin alkuun (ehkä jopa otsikkoon) laittaa maininnan, että tapahtuu ulkomailla. Jotenkin uskoisin suomalaisen poliisin olevan astetta tiukempi.


Poissa Panu

  • Luotettava siententunnistaja
    • Viestejä: 106
    • Karma: 17
    • Profiili
Tunnelma oli siinä vaiheessa jo sen verran rento, että totesin poliiseille, että kai voin sitten pitää sienet. Vastasit siihen että tottakai, kunhan en jää niistä kiinni :D Tästä voikin päätellä, että ilman lupaa toisen pellolla oleskelu on huomattavasti vakavampi rikos Englannissa kuin huumesienten kerääminen ja halussapito. Semit ovat olleet laittomia Englannissa vasta vuodesta 2005, joten ilmeisesti sitä ei pidetä täällä kovin pahana rikoksena.

Voisit tuohon heti viestin alkuun (ehkä jopa otsikkoon) laittaa maininnan, että tapahtuu ulkomailla. Jotenkin uskoisin suomalaisen poliisin olevan astetta tiukempi.

Hyvä huomio ja viestiä korjattu. Tutkin hieman tuota paikallista lainsäädäntöä ja sen mukaan suippumadonlakkia saa kerätä laillisesti, mutta sen "valmistelu käytettäväksi" tai käyttäminen on kiellettyä. Se on kuitenkin luokiteltu kuuluvaksi ns. kovien huumausaineiden luokkaan heroiini yms. kanssa. Hieman sekavaltahan nuo lakikiemurat näyttävät..