Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Hampun ulkokasvatus rantaniityllä tai hakkuuaukiolla?

Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Lueskelin tuota hampun ulkokasvatusopasta wikibooksissa ja aloin kehittelemään ajatusta. Onkohan olemassa sellaista tosi laiskan puutarhurin Suomen oloissa pärjäävää ulkokasvatuslajiketta joka kasvaisi itsekseen huomaamatta muiden kasvien suojaamana? Lähinnä olen ajatellut löytää jostain sopivasta saaresta etelärinteisen paikan, johon esikasvatetun taimen voisi tökätä kasvamaan ja käydä kesän aikana kitkemässä/kastelemassa ehkä kerran pari ja sitten korjata sadon ennen syyssateita. Mulla on vene ja tiedän montakin sopivaa saarta joissa ei kovin usein turisteja liiku ryteikköisyyden ja punkkivaaran takia. Etenkin punkit olisivat oivia vahtikoiria tässä projektissa ja saarissa hirviä ja jäniksiäkään ei niin usein pyöri hamppua syömässä. Joissakin rantatörmissä olen nähnyt kasvamassa reheviä nokkosia, joten ravinteita maaperässä näyttäisi ainakin olevan ja nokkoset jopa muistuttavat hieman hamppua. Jos kylväisi nokkosten kaveriksi puskan keskelle? Etanoista en osaa sanoa millaisen riskin muodostavat, kokeilemalla varmaan selviää. Joissakin saarissa on myös pienehköjä hakkuuaukioita, joissa tuskin kukaan liikkuu kuin satunnaisesti, luulisi tuommoisellakin paikalla ainakin valoa ja suojaa löytyvän.

Yritin päästä hamppufoorumille opiskelemaan alaa mutta jostain syystä se "hyväksyn säännöt" -sivu uudelleenohjaa mut Googlen portaaliin.


Poissa Twatlock

    • Viestejä: 77
    • Karma: 26
  • Korpikuusen kannon alla on mörrimöykyn kolo..
    • Profiili
No siis jos pienikasvuista etit, niin esimerkkinä nämä perus low ryder/LR#2 jäävät tosi pieniksi tai niistä jalostetut.
Itsellä oli auto-ak47:aa viime kesänä, reiluun polven pyörylöihin kasvoivat.
Taimet tietty tykkäisi jos saisit myös vietyä vähän uutta multaa ja lepakkomiehen shaibaa pohjalle, niin lannoittaakaan ei tarvitse kummemmin/josko ollenkaan. Nokkosen läsnäolo indikoi sopivasta maaperän PH:sta, eli on jepa jos nokkosia lähellä.
Etana on hyvin helppo karkoittaa kasvien kimpusta! kuorippa säikeistä johtoa (tai miksipä ei yksijohtimistakin..) ja käännä se pariin kertaan löyhästi kasvin varren ympäri niin, että kierukka lepää maassa, siitä ei etana mene yli. Ihmisvirtsa on myös jepa karkoittaja vähän isommille hampun halajille :)

Sun pitää painaa se "a abs ins" että pääset sisään, always read the fine print :)


Poissa Tryptamaen

    • Viestejä: 25
    • Karma: 10
    • Profiili
Lähtisin varmaan kokeilemaan Tanskassa kehiteltyjä ulkolajikkeita, niiden pitäisi pärjätä täällä ihan hyvin.
Zenseeds lafkalta olen itse tilannut paljonkin siemeniä ja ovat hintalaatusuhteeltaan mainioita.  C:-)


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
No tämähän mukavaa että kotifoorumilta löytyy alan asiantuntijoita. Olisin kiinnostunut kuulemaan lisää viljelymenetelmästänne, millainen paikka, mimmoinen kuoppa, multa, lanta, kastelu (jos on) ja muu tilpehööri. Pääsin jo foorumille (kiitti Twatlock). Jossain ketjussa suositeltiin viemään multasäkki spotille kaivettuun kuoppaan jo varhain keväällä jemmaan mutta toimisiko sellainen pitkäntähtäimen suunnittelu että perustaisi jo vuotta paria aiemmin paikalle kompostin, jonka kasaisi vaikka haravoimalla lehtiä tai heinää kasaan, ravinteita vapautuisi ja lahoamisprosessin mukana syntyvä lämpö varmaan hyödyttäisi hamppua etenkin keväällä. Tämä lannoitekemian puoli on mulle ihka outoa, viimeksi taisin yrittää kasvatella retiisejä mummolassa joskus 6-vuotiaana ja pieleen menivät. Mutta hamppu ei taida onneksi olla turhan kranttu vaikkeivat kasvuparametrit olisi ihan kohdallaan?


Poissa krishnabaudelaire

    • Viestejä: 127
    • Karma: 11
    • Profiili
Ulkokasvatukseen täällä Suomessa käyvät vain ja ainoastaan noi auto-flowering
lajikkeet ja onnistuu mainiosti, kunhan annat kasveille rakkautta ja huolenpitoa  :)
Tässä: http://www.paradise-seeds.com/cannabis-seeds.html?___store=english&sortby=17
Kesäkuun alussa kun laittaa, niin lajikkeesta riippuen viimestään syyskuun
alussa voi korjata sadon  ;)
Kerron myöhemmin lisää, kirettä pukkaa...
 8)
Kaikki oleva vetää puoleensa sitä, mitä itse säteilee.
Kaikki ideat toteutuvat. Teot aiheuttavat seurauksia.


Poissa ziuziu

    • Viestejä: 102
    • Karma: 23
    • Profiili
Tuota tuota, autoflowerin etuhan on valojakson mukaan riippumaton kukkiminen,
mutta satoisuus ei saavuta esim. juuri noiden mainittujen tanskalaisten luokkaa.

Semmoisella kuukauden esikasvatuksella saadaan jo melko pohjoista myöten satoa myös earlyista,
thyphoon on ollut tästä hyvä esimerkki ja toki muitakin puita löytyy. :)

Tuolla h-forumin tai icmagin puolellahan noista juttua kovasti riittää.
Ulkokasvatus on mahtavaa hommaa, pääsee luomuun kiinni kunnolla eikä sähkölasku sano mitään.
Joskus muinoin itsekin saattanut hakkuulla hikoilla.  ;)


Sekä Ding että Dong.


Poissa krishnabaudelaire

    • Viestejä: 127
    • Karma: 11
    • Profiili
Hmm...
Täysin erimieltä tuosta asiasta!
Se oli ennen vanhaan kun auto-lajikkeista sai vaan sen 15-50gm/kasvi
ja vahvuudet oli mitä oli  :D

Nykyään ovat muutosten tuulet puhaltaneet jo jonkin aikaa (onneksi).
Esim. Viime kesänä oli Think Different "auto-flowering" Dutch Passionista
3kpl ulkona alusta loppuun ja noista kolmesta leidistä sain 400gm
(kuivapaino, tietty) dynamiitti Sinsemillaa  ???
Kasäkuun alussa istutin ja elokuun lopussa korjasin  8)
Kaikki oleva vetää puoleensa sitä, mitä itse säteilee.
Kaikki ideat toteutuvat. Teot aiheuttavat seurauksia.


Poissa ziuziu

    • Viestejä: 102
    • Karma: 23
    • Profiili
Lainaus käyttäjältä: krishnabaudelaire linc=1408.msg17921#msg17921 date=1351318155
Ulkokasvatukseen täällä Suomessa käyvät vain ja ainoastaan noi auto-flowering

Pointtina oli, että muutkin lajikkeet pärjäävät.
Lowryder#1 tehostakaan ei ole ollut koskaan valittamista,
että tuota vahvuuksien heittelyä ei ole omalla kohdalla tullut vastaan koskaan.

Onhan noissa mahtavaa kehitystä tapahtunut, tapoja on useita,
tanskalaisia on kanssa hyvällä menestyksellä kasvateltu useampana kesänä.
Tuo lajike onkin ilmeisesti erinomainen, sehän on vain positiivista,
säiden armoillahan sitä ollaan kuitenkin eniten. :)
Sekä Ding että Dong.