Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Psilosybiinipitoisuuksien erot etelän ja pohjoisen välillä

Poissa Bineal

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Tällaista kuulin, että Psilosybiini/Psilosiini pitoisuudet olisivat Suippumadonlakeissa korkeammalla, mitä pohjoisemmaksi mennään (puhe oli Suomesta). Yksi selitys asialle oli, että kun sienet olisivat(?) kitukasvuisempia pohjoisemmassa, niin ne puskee sitten myös enemmän noita kemikaaleja. Itse olin/olen epäileväinen asian suhteen ja sanoin, että erot ovat varmaan marginaalisia. Mutta miten on? Kertokaahan viisaammat.


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Sitä vahvempia mitä rihmastolla ravinteikkaampi maa, etelän ja pohjoisen ero on se että pohjoisessa säiden nopeampi viilentyminen vaan saa sienet pinnaamaan ja horrostamaan etelää nopeammin.

Tietääkseni mikään sieni (tai poimia) ei hyödy hitaasta kehityksestä, kyse on vain kasvupohjan ravinteista.

(pelkässä puulastussa kasvatettu ei ole yhtä hyvää kuin jyvä/kahvi/puru/jauho/vermis sotkussa.)
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
"Mutu"-kertomuksia on, että sienet olis vahvempia, mitä pohjoisemmaksi mennään.
Mutta mikäli tähän haluaa sanoa jotain toivoisin faktaperusteluja. Luulen, että tätä ei ole tutkittu missään oikeasti.


Poissa jkt666

    • Viestejä: 52
    • Karma: 9
    • Profiili
Luulen että keräämissäni sawon sienissä on potkua enemmän kun laki sallii ;)
Nyt parina viime vuonna. Samalta suopohjaiselta niityltä kerätyt sienet, jonka joku keskustalainen maaheikki niittää. On tullut ja noussut erittäin vahvoja suippumadonlakkeja.
Lueskelin baeokystiinin merkityksestä näihin omiin arvioihin. Voiko se olla korkeana lisänä psilosiinin vaikutukseen kehossa? En oikein löytänyt mistään hyviä juttuja asiasta.
Täällä on ollut keskustelua asiasta mutta aika heikosti. Kasvupaikka ja sen ekologia? Satunnaisesti niitä arvoja on vissiin mitattu? Niin psilosybiinin ja muiden vaikuttavien aineiden osalta. Nämä sienet nakertaa pitkän käytävän mieleen tosi pienillä annoksilla. Olen kyllä nykyään syönyt ne suoraan kuivatettuina, koska se potku on kova ja  totuuden mukainen. Vaikutus on erilainen kun esim. kuivemmalta spotilta kaupunki alueen savonvoiman linjojen alta..kohta saan sponn's yhtiöltä..arvatkaa vaan..