Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kosteus ja vesipisarat laseissa!??

Poissa Maroonproces

    • Viestejä: 7
    • Karma: 0
    • Profiili
Tässä ollut nyt kaksi viikkoa kun aloitin sientenkasvatusoperaation. Kolonisaatio on noin puolessa välissä laseissa mutta on alkanut huolestuttamaan lasien reunoille kerty kosteus ja vesipisarat! Onko syytä huoleen vai onko tämä normaalia? Muuten ei kyllä näy mitään merkkejä mistään kontaminaatioista... Luin vaan että kerääntynyt kosteus ja paha haju voi olla myös merkki kontaminaatiosta vaikka ei mitään virhreää tai muutakaan väriä näkyisi.  :(


Poissa Kettu

    • Viestejä: 73
    • Karma: 13
    • Profiili
Itse en ole kokenut vesipisaroista olevan haittaa.
Itselläni on jokaisessa lasissa vesipisaroita sisällä, eikä yhtään kontaminaatiota.
Lämpötila nousee colonosaatio vaiheessa purkin sisällä, sisäilmaa n. muutaman asteen korkeammalle. Tästä voi syntyä tämä ilmiö, vesi tiivistyy kakun ja lasin väliin.

Selkeyttäkää jos olen väärässä..

Mutta ei ole vaarallista (ellei homeita tjsp pöpöjä esiinny myöhemmin), annat vain olla :)


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
On normaalia että rihmasto hikoilee hiukan, näkyvä hikoulu pienenee mitä isompi ilmanvaihto laseissa tapahtuu. Rihmasto jossain vaiheessa imasee nuo pisarat itseensä takaisin kun suurin osa kolonisoitumisesta on tapahtunut
Optimaalisessa substraatin kosteudessa hikoulua ei tule, ensikerralla pienen lirun verran vähemmän nestettä :)
Karma kiertämään jos olin avuksi!