Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kolmas kerta toden sanoo... (4,4g cubensista)

Poissa Singularity

    • Viestejä: 101
    • Karma: 25
    • Profiili
Hei vaan foorumin asukit ja onpas mukava olla täällä ja hengissä!

Olen siis kahdesti aikaisemmin ottanut 2,5g annokset cubensista ja viime kerran jälkeen (http://www.taikasieni.net/smf/index.php?topic=1345.0) tulin siihen tulokseen, että seuraavalla kerralla turvallisessa ja rauhallisessa settingissä isompi annos.

Noh olin tosiaan ajatellut 4,0g. Puolisoni sanoi, että hänelle kerrottiin (keskustelee "yläkerran" kanssa  :D) että se on liikaa, ota 3,0 - 3,5g. Noh hieman harmitellen suostuin siihen ja pikkuhiljaa koko tripistä meni maku. Koko viikko ennen h-hetkeä vähemmän ja vähemmän kiinnosti koko sienet. Kunnes sitten edellisenä päivänä "tajusin", että se on juuri tuo 3,5g mikä tökkii. 4g tuntui ajatuksena heti paljon paremmalta ja näin sinä yönäkin unta jossa menin intiaanin kanssa taikamaailmaan. Olin täysin vakuuttunut, että 4,0 - 4,4g on se "oikea" annos.

Perus setit ennen nauttimista: 6 tunnin paasto, siivoaminen ja saunominen. Kaikki kivasti valmiiksi ja glowstickit vielä mukaan. Koko trippi ei jännittänyt yhtään mutta noin tuntia ennen tajusin, että kyllä nyt vähän pitäisi jännittää. Ja tulihan niitä perhosia sitten vatsaan. Lopuksi vielä ruokaa jääkaappiin (banaania, appelsiinia, hunajamelonia ja omenaa) ja menoksi.

18:40: Söin sienet. Panin merkille, että kun ollaan näin isoissa annoksissa kannattaa alkaa keksiä jotain kyyti pojaksi, ei ollut mukava popsia niin paljon pelkkiä sieniä.

19:00: Tähän mennessä ei ollut tapahtunut yhtään mitään ja ajattelin jo että sato on pilalla eikä vaikuttavia aineita olekkaan. Sitten tapahtui "räjähdys" jonka jälkeen koko kroppaa pisteli ja nipisteli, tuli "känni" olo. "Toimiihan nämä" ajattelin iloisena.

19:10: Pistely ja fyysiset tunteet rauhoittuivat ja tämä on viimeinen kerta kun olen kirjoittanut mitään ylös. Nyt myös loppui ajan seuraaminen.

Koin paljon "hassuja" asioita. Istuin huvittuneena sohvalla kun jotkin olennot? tutkivat päätäni aivan kuin olisin mennyt rikkomaan heidän luomansa illuusion ja minut piti korjata. Olemme kaikki koekaniineja heidän luomassa illuusiossa. Jotenkin minua kuitenkin vain huvitti.

Olin kuvitellut, että sulaudun ympäristöön, että koen "ykseyttä" tai muuta vastavaa. Sen sijaan se mitä nyt muistan alusta oli melko huvittavaa. Leikin hide&seek leikkiä jonkin, voiman? tai persoonan kanssa. Tai oikeastaan katsoin sivusta kun se jokin leikki piilosta mieleni? kanssa. Tämä oli hyvin huvittavaa mielestäni. Voima tai persoona aina ilmestyi "etsijän" takaa ja yhdessä nauraa räkätimme. "Eikö tämä olekkaan mitä odotit?" se kysyi nauraen. Yhdyin jälleen nauruun, ei, ei todellakaan. Eihän elämä koskaan ole sitä mitä odottaa.

Muistan naureskelleeni pitkään sohvalla tämän "voiman?" kanssa ja koin olevani buddha? Ei elämä ole vakavaa, se on hauskaa ja siihen pitää suhtatua huumorilla. Kävin vessassa ja naureskelin. Tämän jälkeen menin keittiöön syömään ja hätkähdin. Keittiö näytti ja tuntui aivan erilaiselta kun olin ajatellut sen tuntuvan. Olin eri keittiössä. Tai siis ymmärsin ja näin, että kyllä tämä on se "oikea" keittiö mikä sen pitikin olla mutta se ei tuntunut yhtään niin hyvältä ja oikealta kuin se keittiö joka oli juuri ollut pääni sisällä. Muistan naurahtaneeni, että nyt on poika todella sekaisin.

Tästä ei voinut mennä pitkään kun palasin taas vessaan ja leikin edelleen sen voiman tai persoonan kanssa. Olimme kuin ilkikuriset lapset luokassa. Opettaja oli mieleni ja minä ja voima teimme sille kepposia ja nauroimme sydämen pohjasta. Lopulta voiman piti mennä jonnekkin ja se muistuttia minua, että muista ulostaa kivi. Tämä oli mielestäni järjettömän hauskaa ja nauroin vedet silmissä. Se oli niin leikkisä ja huumorintajuinen, koko elämä on niin kevyttä ja hauskaa kun sitä ei ota niin vakavasti!

Tässä on kaikki mitä muistan tripin hyvästä puolesta...

Edelleen istuessani pöntöllä aloin miettimään kuka minä olen. Pikkuhiljaa menin yhä syvemmälle ja syvemmälle mieleeni. Kuka minä olen? Kuka on tämä joka tuntee? Yhtäkkiä kuin kuoppaan astuneena putosin tilaan? jossa oli vain ajatukseni, vain muutama ajatus. On todella vaikea kuvailla sitä tunnetta mutta se ei todella ollut mielyttävä. Todellisuus tai todellisuudet vilisivät mielessäni. Tuijotin lasittunein katsein vessan mattoa joka väreile ja tajusin, että mieleni rakenteet tuhoutuvat. Koko kehoni läpi meni paniikki aalto ja pomppasin äkkiä pois pöntöltä. Mutta liian myöhäistä. Jouduin -erittäin- ahdistavaan ja musertavaan ajatusluuppiin jossa porauduin yhä syvemmälle ja syvämmälle mieleeni ja todellisuus mureni ympäriltäni. Menin paniikkiin ja halusin äkkiä pois siitä ahdistavasta vessasta mutta minulla oli järkyttävä kusi hätä! Juoksin olohuoneeseen pitäen kiinni peniksestäni. "Apua, apua, mitä helvelttiä minä teen!? Ei hätää, ei hätää, olet tripillä... Mutta pitää päästä kuselle! Ei vittu en mene tuonne vessaan! Pakko mennä muuten kuset lattialle!!!" Juoksen taas vessaan mutta kusta ei tule, ahdistus pahenee.

On todella vaikea selittää sitä tunnetta kun todellisuus ei ole enää mitään muuta kuin kaksi ajatusta päässäsi. Oli vain vessa ja olohuone. (olin sulkenut muut ovet asunnosta) Maailma muuttui puristavan pieneksi. Ryntäsin taas olohuoneeseen ja hengitin syvään sisään ja ulos, konttasin lattialla ja hivelin mattoa. "On muutakin, on muutakin (kuin vain ajatukseni)!" Sain hetken hengähdyksen mutta ahdistus imi minua kuin musta aukko. Mikään ei ole todellista!! Olen vain pääni sisällä! Olen niin YKSIN! Koitin hokea itselleni, että tästä on foorumeilla puhutta, koita nyt vain selvitä, kyllä se siitä, menee ohi, kaikki hyvin! Miten turhia sanoja, ei ole mitään foorumeita, ei ole muita, ne ovat kaikki vain pääni sisällä ja olen vain yksi ajatus!!!! Riko nyt helvetti tämä luuppi!! Revin vaatteet pois päältä ja juoksen suihkuun. Kissa nukkuu saunassa joka antaa hieman lohtua. On olemassa muitakin!

En saa mistään ajatuksesta kiinni, mikään ei ole konkreettista. En pysty muodostamaan usean ajatuksen ketjua jolla voisin "seistä". Maailma todella rusentuu vain yhdeksi tai kahdeksi ajatukseksi. Pahinta tässä on, että pelkään tulevani hulluksi. Mielessäni vilahtaa kuva "Korkein oikeus" elokuvan lopusta jossa Ilmari seisoo hullujen huonella ja tuijottaa tyhjyyteen, tupakka kädessä. Ei vittu musta tulee kasvi!! Miten voin nauttia enää mistään kun kaikki on vain mieleni sisällä, mikään ei tunnu miltään! Muistan miten täälläkkin foorumeilla ihmiset ovat kertoneet miten he ovat menettäneet elämän mielekkyydeen. Kun mikään ei tunnu miltään eikä todelliselta. Olen aivan itkun partaalla. Pakko soittaa 112, vittu mä en kestä tätä! Et helvetti soita, sitten se peli vasta on menetetty! Mutta mä sekoan!!! Suihku ei auta, vilkuilen kissaani vähän väliä mutta sen sijaan, että se auttaisi, se oikeastaan vain pahentaa asiaa. Teen koko ajan samaa asiaa, olen jumissa ajatuksissani! Kissakin on vain ajatustani! Ei ole mitään muuta kuin tyhjyys!

Kuivaan itseni ja menen äkkiä vaihtamaan biisiä, soittimesta. Jos soitan jotain odottamatonta pääsen ehkä irti. Kelaan äkkiä biisejä soittimessani ja sitten tajuan! Hei, soittolista! Olen luonut soittolistan! Olen edelleen vain tripillä, kaikki menee niinkuin pitää, älä hätäile! Saan hetken rauhan. Ok olen siis tripillä ja kaikki hyvin. Ei kyllä tunnu siltä. Ravaan olohuonetta ympäri ahdistuneena. Katson kelloa. Noin kaksi ja puoli tuntia on mennyt. Aloittamisesta. A-haa, joo, tämä oli vain se huippu, älä hätäile kaikki on hyvin. Olo ei parane yhtään. Haluan soittaa puolisolleni, tarvitsen nyt jonkun ulkopuolisen kertomaan minulle, että olen todellisuudessa, että on muutakin kuin vain erittäin ahtaaksi käyvä mieleni. Ei, en voi soittaa nyt, hän kuolisi huolesta.

Näin jälkeen päin ajateltuna ulos lähteminen olisi luultavasti auttanut todella paljon. Olisin nähnyt "ulkopuolisen". Nähnyt, että on muutakin. Jostain syystä en sitä kuitenkaan tajunnut tai ajattelin, että et helvetti mene ulos tässä kunnossa! Pissattaa mutta en halua mennä sinne vessaan! Tajuan juosta kylpyhuoneeseen, tänne saan kusta, paskoa ja oksentaa jos siltä tuntuu, ne on helppo pestä sitten pois.

Istun kylpyhuoneen lattialla, tuijotan suihkukaivoon ja muserrun mielessäni. Olen niin ahtaassa ja ahdistavassa paikassa kuin vain voi olla. Ei ole muuta todellisuutta kuin tämä hetki ja loputon musta tyhjyys. Olen niin yksin etten kestä! Siinä sitten istuttuani sain jotenkin jostain kiinni. On pakko olla muutakin. On pakko olla jotain tämän pienen ja ahtaan mielen ulkopuolella. On oltava toinen persoona! Jumala, on oltava persoonallinen Jumala! Joku joka ottaa sinut syliinsä, tuhlaaja poika tulee kotiin. Alan itkeä vollottaa, saan tulla syntisenä Isän, Jumalan eteen juuri sellaisena kuin olen. Olen tehnyt syntiä, olen yrittänyt tavoittaa jotain mihin ihmisen ei kuulu mennä. Olen yrittänyt löytää tiedon siitä kuka olen. Olen syönyt Hyvä ja Pahan tiedon puusta, kun olisin vain voinut nauttia kaikista muista puutarhan hedelmistä. Oloni paranee huomattavasti. Buddhalaisuus on kauheinta mitä voin kuvitella, se ettei ole mitään!! Mikä valtava ahdistus siitä seuraa. Oloni paranee paranemistaan. Olen tullut uskoon. Alan hieman naureskella ja mietin miten tämä oli sittenkin paras trippini ikinä. Mikä oivallus!

Sen sijaan, että olisin jäänyt tähän ja nauttinut ehkä parhaan trippini ikinä halusin tietysti testata tätä uutta oivallusta. Menin takaisin vessaan ja pikkuhiljaa porauduin taas kysymykseen kuka minä olen. Ahdistus alkoi taas kasvaa, todellisuus pieneni ja rusentui kasaan vain muutamaksi ajatukseksi. Silloin paljastin ässäni hihasta: On olemassa persoonallinen Jumala ulkopuolellani joka pitää minusta huolen.... En tiedä olisinko voinut tyhjempää tai turhempaa asiaa sanoa? Ei mitään, ei kerrassaan mitään. Itseasiassa oloni paheni kahta kauheammin kun ymmärsin, että Jumala on vain äärimmäinen apukeino miellelle selvitä siitä musertavasta yksinäisyydestä ja ahtaudesta jossa se on. Jumala on vain kuvitelmaa. Menin totaaliseen panikkiin. Mitä vittua minä menin tekemään!!! Nyt joka ikinen yritys päästä pois tästä helvetin limbosta, jokainen yritys luoda jotain ulkopuolista mihin tarttua, oli mielelleni vain säälittävä yritys paeta. Mitä ikinä ajattelin, oli taustalla tieto siitä, ettei mikään ole todellista eikä mitään ole.

Juoksin taas kylpyhuoneeseen ja koitin saada kiinni siitä Jumala oivalluksesta jonka aiemmin sain. Sainko sen aiemmin? Kuvittelinko vain? Olenko tehnyt yhtään mitään missään? Kuka minä olen? Koko persoonani oli poissa. Menin niin ahdistuneeseen tilaan, että ajattelin itsemurhaa, minun on pakko päästä pois tästä ahdistuksesta!!! Ja sitten vasta menin ojasta allikkoon. Et jumalauta tapa itseäs!! Mitä jos en pysty hallitsemaan itseäni!?! Puolisoni tulee kotiin ja löytää minut kuolleena kylpyhuoneesta!! Vitun sienet vittu saatana apua helvetti auttakaa!!!!

En oikeastaan muista miten tuosta selvisin. Hetki kerrallaan ja koitin vain olla ajattelematta. Yritin purkautua ulos päin, oli äärimmäisen tärkeää saada tajuta, että tuolla ulkona on todellisuus. Minulla oli todella kylmä ja puin päälle. Kävin terassilla joka auttoi hieman, katselin tähtitaivasta ja hoin itselleni, että katso nyt, on ulkopuolinen todellisuus. Avasin kännykkäni ja olin saanut muutaman viestin puolisoltani "Miten menee?" mikä helpotus! Joku toinen, ulkopuolelta, on huolissani minusta. Katselen kännykästäni kuvia muista ihmisistä. Mikä ihana tunne, on muitakin! Katselen puolisoni kuvaa taas ja itken. Jos olisin sinkku eikä minulla olisi ystäviä olisin luultavasti seonnut. Ajatus puolisostani piti minut "hengissä". Oloni parani pikkuhiljaa mutta pimeys vaani koko ajan ympärilläni. Välillä meinasin pudota sinne taas ja katsoin äkkiä taas kuvia. Ne eivät tuntuneet miltään. Juuri tätä pelkäsin, elämä menettää merkityksensä. En kuitenkaan vajonnut enää niin kauheaan ahdistukseen kuin aiemmin.

Loppujen lopuksi tajusin koko tämän kauhun äärellä mitän tärkeää ja ihanaa on nauttia -todellisuudesta-. Katsoa kun ruoho kasvaa, se on jotain muuta kuin minä! Katso muita ihmisiä, on olemassa muitakin kuin vain mieleni! Ymmärrän nyt sen kauhun josta buddhalaisuus puhuu Egon kokevan. Ego ei ole olemassa ja siksi sen on luotava jatkuvasti ulkopuolelle asioita, toiseutta. Kiitin niin moneen kertaan mieltäni siitä, että se luo tämän todellisuuden, että saan unohtui ja hukkua maailmaan. En voi, en pysty, kohtamaan tuota yksinäisyyttä vielä. Olen liian nuori. Luultavasti jos olisin voinut heittäytyä sen pahimman ahdistuksen keskellä täysin siihen yksinäisyyteen olisin saavuttanut jotain. Ehkä todellisen valaistumisen? Kääntöpuolena tosin olisin voinut menttää järkeni ja siihen en ollut valmis.

Lopulta minulla meni yli 7 tuntia aloittamisesta ennen kuin pystyin edes kuvittelemaan nukahtamista. Nukuin todella levottamasti ja huonosti ja pelkään, että olen aiheuttanut pysyvää vahinkoa mielelleni. Periaatteessa se mitä kävin läpi on varmasti hyödyllistä silloin kun sen saa tehdä omilla ehdoilla. Ei näin, että minut pakotetaan kohtamaan tyhjyys josta en pääse pois. Mieleni rikottiin "väkivaltaisesti". En oikein tiedä mitä nyt, tässä, ajattelen. Kaipa se elämä melko "normaalilta" tuntuu... Katsotaan ja odotellaan.
"If you want to find the secrets of the Universe, think in terms of energy, frequency and vibration." -Nikola Tesla


Poissa Twatlock

    • Viestejä: 77
    • Karma: 26
  • Korpikuusen kannon alla on mörrimöykyn kolo..
    • Profiili
Jopas, hienosti kuvailtu. Lopun ahdistus lähes huokui läpi ruudun. Mielenkiintoista että ensin leikittelit hengen tai voiman kanssa, joka poismennessään jätti tyhjyyden ja ahdistuksen mitä täydentääksesi pamahdit melkein uskoonkin, huh. Hienoa myös miten ammensit voimaa läheisistäsi, mahtoi olla kokemus..  ???


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Ah. Oikein mahtavasti kuvailtu! Oli helppo kanssaelää. Olen muutamia kertoja itsekin tuntenut hyvin samankaltaisia tunteita sekoamisesta, tyhjyydestä, yksinäisyydestä, kuolemisesta ja hulluudesta. Hyvin rankkoja, mutta tärkeitä kokemuksia. Tajuntansa rajoilla käyminen antaa lisää potkua elämään, vaikkei oikeastaan tarjoa välttämättä mitään ratkaisuja tai sen kummempia vastauksia mihinkään. Maailma muuttuu vain jälleen monin verroin kauniimmaksi kunhan se ensimmäinen "mitäs vittua minä juuri koin?"-olo viimeistään muutamissa päivissä lähtee. ^-^ Jotenkin tajuaa nauttia vain siitä, että KAIKKI on tässä ja nyt.

Kiitos.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Istwan

    • Viestejä: 24
    • Karma: 3
    • Profiili
Huh, loistava teksti. Onko olemassa jotain lopullista, joka on vaikka sieltä voi tulla poiskin? Kävit aika lähellä.
Periaatteessa aika loogista, että kaikki sulle tapahtuu sinussa. Tähän voi suhtautua monella tavalla, mutta harvemmin tietoisesti.
Jos ei oo muuta, ulkopuolista, toista - onko sinua?
Kiitos jakamisesta!
The tools that we're using to define and describe reality, are inherently unique.
The only way to get to an objective reality is to transcend the use of those tools.


Poissa Singularity

    • Viestejä: 101
    • Karma: 25
    • Profiili
Kiitos kaikille kommenteista.

Nyt kun on saanut päivän sulatella asiaa ja olla oikeasti olemassa  :D niin voi jo nauraakkin asialle. Puolisoni ainakin otti melko huumorilla. Voi tosiaan olla kuten Klonkku sanoit, ettei asialla ole mitään suurempaa merkitystä tai sitten on, aika näyttää. Mutta tosiaan elämän ilo ja arvostus kyllä kasvoi.

Eilen illalla ja vielä ehkä tänään aamulla oli pelko, että mitä jos se olikin totta, että oikeasti ei ole tätä todellisuutta mutta nyt ajattelen... Noh en tiedä oikein mitä ajatella, en ota asiaa liian vakavasti. Pohdiskelin monia vaihtoehtoja aina lapsen mieleksi regressoitumisesta (kun esine katoaa näkyvistä sitä ei enää ole), täysin hetkessä elämisestä (todellisuus on vain se mitä näet) johonkin sielun syntymään/universumin syntymään. Täydessä ykseydessä kaikkeus räjähtää ulos päin luoden todellisuuden. Mene tiedä...

Kaikki on kuitenkin nyt kunnossa ja hyvin, ehkä tästä jotain opin. Muille vinkiksi, jos olette yhtä kokemattomia kuin minä pitäkää huoli, että on -joku- kenelle voitte soittaa tai joku joka voi olla paikalla. Se olisi auttanut -huomattavasti-. Jostain kumman syystä en itse soittanut kenellekkään... Ehkä näin kuului tapahtua who knows.

Singularity kiittää ja kuittaa  :D
"If you want to find the secrets of the Universe, think in terms of energy, frequency and vibration." -Nikola Tesla


Poissa Tryptamaen

    • Viestejä: 25
    • Karma: 10
    • Profiili
Erittäin hienosti kuvailtu trippi! (karmaa ropisee)

Tuli kirjoituksestasi mieleen mielen ja ajatusten hiljentäminen ja siitä seurannut panikointi ja ahdistus. Jos mielen hiljentää mitä jää jäljelle? Mieli kokee vain yksinäisyyttä, koska se on harhaa, ja ajattelit että jos nyt ne viimeisetkin ajatukset hiljenee ei jää mitään jäljelle, vaikka näin ei siis ole. :)
Taisit käydä lähellä jotain meditatiivista pään tyhjentämistä tripilläsi..  ^-^
Se mikä jäi askarruttamaan kun vähän yritin analysoida trippiäsi on tuo leikkisä olento/persoona jonka kanssa kiusasitte Opettajaa, tää vaikuttaa joltain Egon härnäämiseltä jonka jälkeen sut jätettiin tappelemaan egosi kanssa sinne vessaan.  :D :2cents:


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Syy miksen ole mennyt vielä yli 2.5g, elämän laatu ei vielä anna periksi moiselle ja monttuun tippuminen on ahdistava kokemus vaikka ollutkin aina opettavaa.
Hieno kirjoitus ja hyvin kuvailtu trippi, pysty eläytymään tekstiin erittäin hyvin  C:-)
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Twatlock

    • Viestejä: 77
    • Karma: 26
  • Korpikuusen kannon alla on mörrimöykyn kolo..
    • Profiili
Erittäin hienosti kuvailtu trippi! (karmaa ropisee)

Tuli kirjoituksestasi mieleen mielen ja ajatusten hiljentäminen ja siitä seurannut panikointi ja ahdistus. Jos mielen hiljentää mitä jää jäljelle? Mieli kokee vain yksinäisyyttä, koska se on harhaa, ja ajattelit että jos nyt ne viimeisetkin ajatukset hiljenee ei jää mitään jäljelle, vaikka näin ei siis ole. :)
Taisit käydä lähellä jotain meditatiivista pään tyhjentämistä tripilläsi..  ^-^
Se mikä jäi askarruttamaan kun vähän yritin analysoida trippiäsi on tuo leikkisä olento/persoona jonka kanssa kiusasitte Opettajaa, tää vaikuttaa joltain Egon härnäämiseltä jonka jälkeen sut jätettiin tappelemaan egosi kanssa sinne vessaan.  :D :2cents:

Näin kovin aiheen vierestä mutta menkööt.. Tuosta mielen ja ajatusten hiljentämisestä, mulla tuli joskus aikoinaan hieman panikoitua psykoosin tyngässä, että jos lopetan ajattelun niin kuolen, jotenkin että luon itse kaiken mielessäni ja jos en analysoi kaikkea jatkuvasti kaikki katoaa, minä katoan. Piti peloissaan kirjottaa paperille tuo teoriani jos kuolisinkin. Taisi joku super-egon pirulainen kiusata.. Nooh, mutta se liiasta päihteilystä, nyt on elämäntavat olleet kunnossa (ainakin paremmassa) jo pitkän aikaa.


Poissa silverbull

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 1
    • Profiili
Minulle tuon todellisuuden häviäminen on ollut vaan mahtavaa, hoksaus että pirulainen, en minä väärässä ole ollutkaan kun pidän materiaalista maailmaa illuusiona. Mutta se on meidän illuusio, vaalitaan sitä  :)


Poissa Singularity

    • Viestejä: 101
    • Karma: 25
    • Profiili
Iltaa vain kaikille!

Ajattelin tulla tänne hieman kertomaan uutisia, nyt kun kokemuksesta on aikaa useampi kuukausi. Ehkä joku niistä jotain koostuu.

Tosiaan muutama päivä tripin jälkeen koitin painaa asian hieman villaisella, se mitä koin järkytti niin syvästi maailmankuvaani, että oli ilmeisesti parempi yrittää unohtaa se. Ilmeisesti kokemus ei halunnut pysyä piilossa tai unohtua ja flashbackejähän siitä seurasi.

Saatoin olla kävelyllä tai kotona istumassa kun yhtäkkiä vatsanpohjaani kouraisee ja sekunnin murto-osan todellisuus on harhaa. Tästä jää erittäin epämukava olo ja hämmennys siitä onko tämä todellisuus todellista? Olenko minä olemassa? Nämä olivat melko pelottavia hetkiä ja kokemuksia. Ensinnäkin siksi, että jouduin todella kokemaan flashbäckejä, joita olin kuvitellut ilmenevän vain todella harvoissa ja erikoisissa tapauksissa sekä siksi, että pelkäsin menettäväni taas otteen todellisuudesta.

Mitään näin dramaattista ei onneksi tapahtunut. Hetkellisiä, fyysisellä epämukavuudella varustettuja, epäilyksen hetkiä. Pahin tapahtui minulle kun olin jälleen kävelyllä ja kuuntelin Alan Wattsin luentoa Out of Your Mind. Watts kysyy hypoteettisesti yleisöltä, että "Who are you?" ja henkilö vastaa "I'm John so-and-so" ja Watts jatkaa "No, don't give me that. Who are you -really-?" Itse jäin tässä kohtaa miettimään, että niin kuka minä oikeasti olen? Ja eikös vatsanpohjassa kouraise, voin fyysisesti pahoin ja todellisuus tuntuu harhalta. Ei vittu, olen vain sarja ajatuksia! Todellisuutta ei ole. Koitan hengitellä syvään ja ihailla luontoa kävellessäni. Selitän itselleni, että katso nyt, onhan tämä todellista, olen itsekin olemassa. Jostain syystä kumpikaan argumentti ei vakuuta.

Yritän ajatella, että ajatukset ovat aivoissani, aivot kehossani, keho maassa, maa avaruudessa eli koko kosmos on olemassa ja minä olen osa sitä... Ei auta. No ajattele asiaa näin, sanon itselleni, jos et ole olemassa elämän vakavuus katoaa! Sinua ei voi enää koskaan loukata, pelottaa, ärsyttää jne. ethän ole edes olemassa! Ei ole siis mitään mitä elämä voi sinulle tehdä! Kaunis ajatus mutta se ei poistanut lievää ahdistusta siitä, että todellisuus ei ole olemassa. Tässä vaiheessa ahdistuin hieman lisää kun tajusin, että en pysty millään vakuuttamaan itseäni siitä, että olen olemassa ja tämä elämä on todellista. Viimeisenä oljen kortena tajusin, että jos olen vain sarja ajatuksia ja vaikka maailma olisi vain illuusio pääni sisällä, on pakko olla olemassa jokin kokija. Joku joka kokee tämän illuusion ja sen sarjan ajatuksia joka ilmeisesti olen. Tämä helpottaa minua mutta jonnekkin pinnan alle jää vielä epäilys. Tulemme vielä kohtamaan...

Päätän ottaa härkää sarvista ja seuraavana päivänä lähden taas kävelylle ja alan pohtimaan asiaa jälleen. On siis pakko olla olemassa kokija. En muista mitä pähkäilin mutta en oikein päässyt tyydyttävään lopputulokseen. Silloin tajusin, että tarvitsen apua. En selviä tästä yksin. Muistin, että mm. Eckhart Tolle on Facebookissa joskus vastaillut ihmisten kysymyksiin ja alan mielessäni muotoilemaan kysymystä. Kerron miten tarvitsen nyt apua sillä minua on lähiaikoina ahdistanut tunne siitä, että maailma ei ole todellinen. Pelkään, että minua ei ole... olemassa... Tällöin repesin nauramaan. Ja välittömästi mieleeni tuli video
 Laughing Buddha
Miten vapauttavaa! Nauroin pitkään ja hartaasti. Koko loppu matkan, noin 30 min, kävelin ja hihittelin miten en ole olemassa. Näin miten ihmiset ottavat yleensä itsensä niin äärettömän vakavasti! Olin niin huvittavaa kuvitella kertovansa suorassa lähetyksessä koko kansalle että en ole olemassa ja nauraa. Kertoa tietävänsä salaisuuden... Tekään ette ole olemassa! Ja nauraa!

Tämän nauruepisodin jälkeen en ole juuri kokenut flashbäckejä enkä ahdistusta. Muutamia kertoja olen saattanut olla ajatuksissani, ympärillä täysin hiljaista, ja yhtäkkiä havahtua siihen, että onko tämä todellista? Mutta se menee nopeasti ohi, jättäen lievän kouraisun vatsaan. Enemmänkin säikähdän kokemuksen muistoa kuin itse kokemusta. Mutta siis kaikki on ohi muutamassa sekunnissa enkä koe mitään epämielyttäävää tämän jälkeen.

Kaikessa "kauheudessaan" kokemus on kyllä yksi elämäni merkittävimpiä. Se on pakottanut minut todella miettimään todellisuutta ja minuutta sekä kohtaamaan sen mahdollisuuden, että tämä kaikki todella on harhaa. Lopuksi haluaisin jakaa vielä muutaman linkin jotka ovat minua auttaneet -huomattavasti- lähinnä siksi, että ne selittävät ja auttavat ymmärtämään kokemaani. En siis seonnutkaan, en ole saanut "pysyvää" vahinkoa ja että kokemukseni oli, ottaen olosuhteet huomioon, luokassaan melko tavallinen. En osannut odottaa mitään niistä tuntemuksista joita koin vaikka olin kuvitellut valmistautuneeni myös huonoon trippiin. Siksi suosittelen kaikille, varsinkin isoilla annoksilla aloitteleville perehtymään mahdollisiin huono tripin oireisiin.

En tiedä olisinko tripillä pystynyt rauhoittumaan jos olisin ollut tietoinen depersonalisaatiosta tai derealisaatiosta. Paniikki kohtaus oli minulle vain sanana tuttu mutta en ollut tiennyt siihen liittyvän mm. yllä mainittua sekä syvää ahdistusta ja mahdollisia itsemurha ajatuksia. Juuri siis niitä mitä itse koin.

http://siivola.org/markku/omia/depersonalisaatio.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Psilocybin#Possible_adverse_psychiatric_effects
http://en.wikipedia.org/wiki/Panic_attack

Oikein paljon iloa ja lämpöä kaikille, ottakaa opiksi muiden virheistä tai viimeistään omistanne ;) kunnioittakaa itseänne ja kehoanne sekä muistakaan pitää mukana oikea määrä vakavuutta astuessanne psyykeen saloihin. Oikein hyvää uutta vuotta 2013 kaikille näin jo etukäteen!
"If you want to find the secrets of the Universe, think in terms of energy, frequency and vibration." -Nikola Tesla


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Niinpä, jollet eksistoi niin itsemurhastakaan on turha haaveilla.

Muistuu mieleeni eräs kannabistrippini jossa onnistuin meditoidessani muljauttamaan koko universumin mielessäni pieneksi palloksi, josta sitten aloin nyhtää "mielelläni" sellaista pitkää rihmaa joka katosi jonnekin tyhjyyteen. Tuon nyhtämisen seurauksena universumi redusoitui pimeydeksi, jossa liikkuivat vain omat ajatukseni. Sitten lopetin vielä ajatukset (älkää kysykö miten sen tein, en ole mikään jooga- tai TM-ekspertti) ja lakkasin hengittämästä. Pysyin tuossa ajatuksettomassa hengittämättömässä pimeydessä en tiedä miten kauan ehkä puoli minuuttia, ehkä minuutin. Ensimmäinen ajatus "herättyäni": ahaa!, tälläistä siis on kuoleminen. Kumma kyllä koko universumin lakkauttaminen ja itsensä sammuttaminen tuntui täysin luontevalta tuossa tilassa, ei mitään pelkotiloja missään vaiheessa.


Poissa ziuziu

    • Viestejä: 102
    • Karma: 23
    • Profiili
Mulla siihen olemassa tai olemattaoloon liittyy muutos vahvasti,
että kokee olevansa uudistunut voimakkaan kokemuksen jälkeen niin, että entistä minää ei tunnista,
ei ole minää josta kiinni pitää, vain muisto jostakin tutusta ja turvallisesta.
Kun taas astelee auringonnousun aikaan tuntemattomassa,
epäilee kaiken muun paikkansa pitävyyttä peilatessaan itsensä kautta.
Muutos tuntuu vahvasti, muutosvastarinta kuuluu asiaan,
mutta kuten sienimatkallakin ei auta hangoitella vastaan.
Psyykoosista toipumista hulluus hyväksymällä tavallaan. :D

Isoilla annoksilla on hyvä tutustua toki huonoihin trippeihin,
mutta oma kokemus puoltaa vahvasti sitä, ettei huonoja trippejä ole,
uudelleensyntyminen on kärsimystä, koska kaikki on kohdattava,
vaikean kokemuksesta tekee se, ettei koe olevansa valmis kulkemaan kohti,
tai vaikka kokee, voi alitajunnassa hiertää piilotettuja pelkoja.

Mielenkiintoisia kokemuksia.
Tripin purku on todella suuressa roolissa mitä enemmän annos kasvaa,
joskus on hyvä puhua hulluja ja kysyä ystävältä, miltä kuulostaa. :)




Sekä Ding että Dong.


Poissa Singularity

    • Viestejä: 101
    • Karma: 25
    • Profiili
Kiitos molemmille, Näypikkä ja ziuziu, vastauksista. Kuten itsekin olen huomannut ja viestissäni kirjoitin; tuon tyyppiset kokemukset ovat melko "tavallisia". Ja oikeastaan olen ziuziun kanssasi samaa mieltä; Ei ole huonoja trippejä, on vain asioita joita et halua/kykene vielä kohtaamaan. Siksi sienissä on toisaalta aina riskinsä, jos ei osaa kunnolla varautua, sillä et voi tietää mitä mielesi syövereistä tuodaan pintaan.

Eli sinäänsä kyllä, oma kokemus on aina se paras. Koitin ehkä itse sanoa sitä, että jos olisin tiennyt oireista en olisi ottanut niitä niin... vakavasti. Olisin uskaltanut antautua täysin. Olin kyllä henkistä kirjallisuutta lukeneena kuvitellut tietäväni mitä egon kuolema on tai "tyhjyys" mutta näiden kohtaaminen pakotetusti, täysin yllättäen, oli -todella- pelottava kokemus. Ja juuri se pohja koko elämältä vedettiin melko tylysti alta.

Olen esimerkiksi meditoidessa päässy todella lämpimään ja rakkaudelliseen tilaan, jossa minua ei enää ole. Ei sellaisena kuin kuvittelen. Olen kuin aurinko, olen mitä luonnollisimmassa tilassa eivätkä mitkään sanat tai asiat voi minua häiritä. Aivan kuten joku maasta huutaisi auringolle, vihaisi sitä, rakastaisi, palvoisi, inhoisi... Aurinko vain on oma itsensä muista välittämättä. Mutta tämä kokemus tosiaan oli... rakkauden? ja lämmön ympäröimä, minulla ei ollut mitään hätää. Olin yllättynyt siitä miten vähän todellinen minäni on nykyinen minäni.

Tripillä se totaalinen yksinäisyys ja pimeys olivat suorastaan täydellinen vastakohta. Myös se, että meditaation voi keskeyttää milloin vain, trippiä ei voi. Tässä mielessä jos olisin ollut tietoinen, että pimeys ja egon kuolema tuollaisessa muodossa (pimeys, tyhjyys, minättömyys) ovat melko tyypillisiä en olisi panikoinut itseäni itsemurhan partaalle, ehkä. Noh itse olen ainakin viisaampi ja on vaikea kuvitella, että tuosta voisi mennä vielä pahemmaksi, en kyllä aio ottaa selvää piiiiiitkään aikaan  :D

EDIT: Ps. unohdin mainita apofasian:

http://en.wikipedia.org/wiki/Apophatic_theology

http://en.wikipedia.org/wiki/Apophasis

Tämä on kyllä herättänyt paljon ajatuksia itselläni. Miten meidän tulee hylätä kaikki sanat, kuvat ja ajatukset Jumalasta. Vasta tästä tyhjyydestä, joka sekin periaatteessa pitää hylätä sillä tyhjyys on myös konsepti, voi nousta todellinen Jumala...
"If you want to find the secrets of the Universe, think in terms of energy, frequency and vibration." -Nikola Tesla


Poissa Edward Rapu

    • Viestejä: 21
    • Karma: 18
    • Profiili
"No words can describe it
No example can point towards it
Samsara does not make it worse
Nirvana does not make it better
It has never been born
It has never ceased
It has never been liberated
It has never been deluded
It has never existed
It has never been nonexistent
It has no limits at all
It does not fall into any kind of category"

- Dudjom Rinpoche


Poissa FreakOutDisko

    • Viestejä: 8
    • Karma: 0
    • Profiili
Kirjoitukseen liittyen off-topic hieman.
Aikanaan noin 11 vuotta sitten (teininä), tuli kokeiltua muutamaan kertaan muskottipähkinää.
Ekalla kerralla kaikki oli erittäin hyvän näköistä ja tuntuista.
Värit hehku jonkin verran ja ajoittain tuntui kuin olisi jossain elokuvassa sisällä. Sellanen yleinen stoned fiilis ja lapasesta lähtevää naureskelua. Seuraavana päivänä sellanen krapulapöhnä.
Tokalla kerralla hieman isommalla annoksella liikkeelle.
Aluksi taas sellanen paukkufiilis. Istutaan frendin kans iltaa. Jossain vaihees selitän tiukkaan jotain ja yllättäen irtaudun tahtomattani ja rupean "kuuntelemaan" omaa puhettani, joka jatkuu ja jatkuu. Tuntuu siis kuin homma jatkuisi ja itse irtautui tarkkailemaan toimintaa. Tuntuu et puhuu, mut ei puhu itse, vaan jokin muu automaatio tai jotain. Ei mikään ruumiista irtautuminen, vaan ennemminkin jälkikäteen tulkiten jonkinlainen mielen pirstoutumisen muoto.
Päässä alkaa vilisemään ajatuksia hullua tahtia ja silmissä toistuu still efekti, kun katsoo vaikka ulos ikkunasta ohi lentävää lintua tai ohi ajavaa autoa.
Omat kädet tuntuu toisen ohjailemilta ja ruumiin mittasuhteet tuntuu täysin vääristyneiltä (rajat sekoittuu ympäristöön, tuntuu olevansa äärimmäisen litistynyt tai laajentunut). Tuntoaistista katoaa paineen tunne, tuntuu ainoastaan sellainen raja ihoa kosketaessaan. Putkimainen fiilis, ehkä vaikea kuvailla.. Puutunut.
Jalat sulautuvat lattiaan ja sääret näyttävät hetken jotenkin käyristyneiltä.
Yleinen sekoamisen tunne iskee viimeistään, kun ympäristö alkaa tuntumaan täysin abstraktilta ja kaksiuloitteiselta. Siis syvyysvaikutelma katosi ja tuntuu kuin katsoisi jotain maalausta. Tuntuu kuin olisi eristyneenä jossain ahtaassa paikassa (olohuone), joka leijuu tyhjyydessä. Siis sama fiilis kuin kerrotaan "kolmas kerta toden sanoo" kirjoituksessa. On vankina jossain omassa tyhjyydessä.
Yritän turvautua oman alitajunnan järjenääneen, joka toisi todellisuuden lähelle ja suojaisi sekavaksi käynneeltä kokemukselta. Turhaan. Mieleni ja minäni on kuin mosaiikkia tai jotain palasia siellä täällä, ei mitään selkeää rakennetta, johon on tottunut.
Fiilikset on, että tulen hulluksi lopullisesti ja olen täysin itseni vankina. Oma puhe, liikkeet ei tunnu omilta. Oma puhe kaikuu korvissa kovana sekavan huutona, jonka jälkeen on fiilsi, et sanoinko oikeasti mitään vai en..
Tulee aaltoja ja sydän hakkaa psykedeelisiä lukemia. Olen varma et sekoan vähintään pysyvästi tai pahimmillaan kuolen.
Mikään ei pysy kasassa ja harhat syvenee. Yritän seurata television tekstitystä, mutta en pysty yhdistämään sanoja merkityksellisiksi lauseiksi. Kuva näyttää irtoavan ruudusta.
Kun puhun, en koe näkeväni mitään ja kun katson asioita en pysty sanomaan puhuinko ja missä menee ns. punainen lanka.
Kaikki hidastuu. Kaverini pudottaa keittiössä jotain (kait haarukan), jonka kilahdus kuulostaa kuin kirkon kello. frendini puhe kuulostaa hitaalta ja matalata. Säikähdän (kauhuni päälle) ja tulee fiilis jostain pahasta, joka on saapunut tilaan. Tuntuu vajoavan jonnekkin unenomaiseen hulluuteen. Kaikki on kuin slow motion ja tuntuu kuin kävelisi muutaman sentin lattian yläpuolella.
Kuin painajaisuni valveilla, noin arviolta 8 tunnin ajan. 'en suosittele kenellekään päihteenä, koska tulee myös karseat fyysiet sivuoireet (suu ja silmät kuivuu moneksi tunniksi, näkökenttä muuttuu kuin olisi pelkkää ääreisnäköä, kouristuksenomaista vapinaa ja takykardiaa. Letaaliannos on olemassa ja maksavaurion riski todellinen. Yleisesti painajaismaista ja hallitsematonta menoa, terapeuttinen leveys hallitun ja hallitsemattoman tilan välilla on hyvin häilyvä, noin 2-3 päivän krapula, jolloin on vaikea keskittyä ja tarkentaa katsetta mihinkään tarkkaan).
Loputonta ajatuslooppia ja kristallinkirkkaita neutraaleja muistikuvia, jotka yllättävät täysin olemassaolollaan ja unohtuneen uudelleen kokemuksella. Mielssämme on paljon lukkiutuneita muistikuvia, joihin ei enään löydy avainta (assosiaatiota). Psykoaktiivi(t) toimivat avaimena mielemme virtaa tukkiviin oviin. Kuin kaikki ovet avattaisiin yhtäaikaa, josta seuraa aluksi kaaos ja eksymisen pelko (tulenko hulluksi). Kaikki riippuu perspektiivistä, jonka valitsee tai johon ajautuu.
Oletko matkustaja oman mielsi ja hetken kokemusten virrassa, vai taisteletko ahdistavaa taistelua vastavirtaan ja pelkäät hukkuvasi lopullisesti.
Oletko mielen tsunamin vastaanottaja, vai sukellatko täysin pohjalle mahdollisesti sillä hetkellä jopa vierailta tuntuvien mielen perusosasten äärelle, jotka pelottavat outoudellaan, kenties tyhjyydellä ja puhtaana osana sinua (vaihtelee).
Siis näissä trippauksissa on yhtäläisyyksiä, myös oivallusten suhteen.
Itse oivalsin juurikin vastustelun ja kontrollin pakon aiheuttavan pelkoa, sekä olevamme itsemme vankeja (viitaten pääkirjoitukseen) aina ja lisäksi voivamme vapautua vain päästämällä irti ja elämällä hetkessä.
PS.
Myöhemmin kun kokeilin sieniä elämäni ensimmäiset kerrat, olin valmistautuneempi ja kokemus oli hyvä ja positiivinen.. Kaunis sanoisin. Emootion tulvaa ja monien patojen aukeamista.
Yleisesti koen kykeneväni suhtautumaan pelkoon ja ahdistukseen paljon subjektiivisemmin. Ympäröivä elämä ja oma vuorovaikutus.

..ja sori offtopikki (psykedeelikokemuksiin kuuluis), sekä typot ja aikamutojen heittely/rönsyily kirjoituksessani (kokemus tulee virtana)
Sienet ovat hyvä väline matkalla mielen syvimpiin vesiin. Tämän kertomani kokeilua en suosittele, ollen muutenkin täysin eri juttu.
Pääkirjoitus on hyvin kuvaava :)