Tämä oli ensimmäinen päihde mitä kokeilin, olin vasta 15- ja puolivuotias. Sitten seurasi vasta Coca-Colapullokilju ja eka pilvi puolen vuoden päästä. Ainetta oli helpompi saada kuin esimerkiksi alkoholia, vaikka apteekin tädit eivät aina mielellään tai ollenkaan luovuttaneet yskänlääkepulloa. Muistan kuinka keksin tehdä ''kauppalapun'' josta luin muka ekaa kertaa lääkkeen nimen Resilar, jotta vaikuttaisin vilpittömältä
.
Ensimmäinen kokemus oli jotenkin ekstaasinkaltainen, olin aivan hurmoksessa ja juoksin edestakas kämppää ja nauroin. Muutama muukin alkukokemus oli euforinen, eikä erottamattoman mömmön aiheuttama ripuli haitannut menoa. Sitten alkoikin synkkyys.
Kaveri tätä nappaili monta kymmentä kertaa ennen kuin pääsi koukusta, itse join ehkä 10-20 kertaa yleensä silloin tällöin parin vuoden aikana. Meille molemmille tuli hyvin ankeita olotiloja ja epätoivoista masennusta. Muistan kuinka folk/blackmetalbändi Moonsorrowin Jäästäsyntynyt/Varjojen Virta biisi upposi äärimmäisellä blackmetalllimaisella synkkyydellä siihen olotilaan kuin ruuvi seinään. Jotain juttua netissä on lukenut, että DXM olisi neurotoksista, enkä niiden surinoiden jälkeen ihmettelisi.
En suosittele kenellekään, vaikka hyviä kokemuksia jopa ainoastaan näyttäisi joillakin olevan.