Huomenta,
Tässä aamulla oli taas sadonkorjuu ja menin tyhmänä kerämään kahdesta eri kakusta sienet samalle lautaselle. Tyhmä siksi, että nyt en tiedä mitkä sienet olivat tästä kakusta:
[smg id=2709]
[smg id=2710]
Tuo kohta näytti hieman harmaammalta luonnossa mutta topsipuikkoon ei jäänyt mitään. Kuvat nyt siis ennen kuin koskin niihin. Näyttääkö teistä homeelta?
Peratessani sieniä yleensä halkaisen (onneksi!) paksummat sienet jotta ne kuivuvat nopeammin. Oli melkoinen yllätys löytää tämä
:
[smg id=2711]
[smg id=2712]
Näitä on jo pyyhitty topsipuikolla ja niistä jäi tummaa puikkoon. Olen 98% varma, että tuo on jotain hometta.
Tässä vertailun vuoksi normaali sieni joka oli vitivalkoinen leikattaessa ja tätäkin on jo pyyhitty topsipuikolla:
[smg id=2713]
Jos, ja kun?, tuo on hometta niin onko koko sato heitettävä roskiin vaikka muissa ei ollut visuaalisesti mitään vikaa?
Vain nuo kaksi sientä olivat tummat sisältä. En myöskään nyt siis tiedä kummasta kakusta nuo sienet olivat vaiko molemmista?
(Aloittelijat ottakaa tästä opiksi!)
Eli mitä on tehtävissä tai kysytään mitä on pelastettavissa? Molemmat kakut näyttävät tuota yhtä kohtaa lukuunottamatta hyviltä, on vain hieman sadonkorjuun aiheuttamaan bruisingia. Onko -mitenkään- mahdollista, että yskittäinen sieni nyt olisi päättänyt homehtua tai mitä lie onkaan -ilman- että koko kakku on saastunut/pilalla? (kylläpäs mä olen epätoivoinen...)
"If you want to find the secrets of the Universe, think in terms of energy, frequency and vibration." -Nikola Tesla