Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Onko tullut muistikatkoksia? Yksin trippaan..

Poissa Suppilomottu

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 2
    • Profiili
Moi!

Olen suht tuore trippailija, mutta sen verran itseni kanssa sinut että kolmannella kerralla uskalsin ottaa 5 g cubensista ja sitten mentiin. Oli suuri tarve ottaa yksin, kun vähän pelkäsin että jos seuraa on niin en uskalla olla oma itseni. Kyseessä oli vähän semmonen uusi alku rankan elämänvaiheen jälkeen.

Trippi oli älyttömän hyvä ja syväluotaava, antoi päivän verran euforiaa ja ilmeisesti jatkuukin jollain lailla (unet on viihdyttäviä ja tosi miellyttäviä). Täytyy vaan sanoa että aika äärirajoilla menin, rupesi aistit pätkimään pahemman kerran.. tunto, näkö, kuulo.. Ajantaju meni aivan ja täysin.

Vähän jälkeenpäin pelotti kun mulla on fläsäreitä joistain tapahtumista, mutta ei tarkkoja muistikuvia. Muistaisin esim. että olen piehtaroinut partsilla ja itkenyt, ja alakerran naapurit ovat huudelleet -- mutta jälkikäteen ei partsilla ole mitään merkkejä oleskelusta (huomaisin jos olisin siellä pyörinyt). Lisäksi tuntuu että olisin törmännyt naapureihini pyykkitelineellä tripin aikana - mutta avaimet oli samassa paikassa kuin ennen trippiä, vaatteet ja kengät siististi..

Hiukan vainotti jälkikäteen liikkua näkösällä, kun ajattelin että naapurit pitää mua aivan pimeenä. En siis voi olla satavarma ettei näitä juttuja tapahtunut.

Onko teillä kokemuksia että filmi olisi katkennut tripin aikana? Muistatteko tasan mitä tapahtui? Taitaa kyllä olla annosriippuvainen asia ehkä??

Sekin pelottaa voiko itsekontrolli lähteä isojen annosten kanssa - esim. jos lähden autolla häröilemään tai hyppään alas partsilta.. Vaikka tunnen olevani melko tasapainoinen enkä itsetuhoinen ollenkaan..


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Ei ainakaan mulla ole tullut muistiongelmia sienistä, pikemminkin muistiin on palautunut joitakin jo unohdettuja asioita kuten joskus näkemieni unien juonia. Kannabiksen kanssa mulla on kerran pätkinyt isommalla dosella, tai tulin tietoiseksi ajatusprosessieni sirpaleisesta luonteesta. Olen kirjoittanut tästä matkasta jo aiemmin, hivenen kuumottavia kelailuja kuten "havahdunko seuraavan kerran jonkun jyrkänteen harjalta tippumaisillani rotkoon?". Tilanteessa on perverssiä se että vaikket luottaisi itseesi, ei tuolloin ole juurikaan vaihtoehtoja. Voit valita haluatko flippailla hulluna pelosta vai flippailla luottavaisena pää pystyssä, vaikket joka askelta muistaisikaan.


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
isommilla annoksilla voi tulla blackoutteja, olen huomannut että kun informaatiota alkaa satamaan kaatamalla niin voi käydä niin että aivojen bufferit kuormittuu ja osa tiedosta "tulvii yli" elikkä ei tallennu muistiin oikein.

Sen takia voi tulla luuppeja :) jää levy soimaan muutamiksi minuuteiksi, vieressä oli vesipullo josta tuli hörpättyä monta kertaa parin minuutin aikana koska oli jo unohtanut että oli ottanut (muisti pätkässy väliaikaisesti juuri juomis hetkellä).
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Minulle on käynyt niin, että tajunta on hämärtynyt pyörtymistä (?) muistuttavasti. En muista tarkkaan mitä tapahtui, mutta taisin olla nousemassa ylös, joten ehkä tuo oli verenpaineesta johtuvaa. Ja muutamia muita tapauksia muistan, missä "filmi on katkennut" ainakin osittain. Yksinäni olen minäkin yleensä; pari kertaa on tullut maisteltua seurassa.

Sekin pelottaa voiko itsekontrolli lähteä isojen annosten kanssa - esim. jos lähden autolla häröilemään tai hyppään alas partsilta.. Vaikka tunnen olevani melko tasapainoinen enkä itsetuhoinen ollenkaan..

Tähän olisi vahti hyvä. Minäkin kuumottelen hieman tuota seuraa (varsinkin isommilla annoksilla). Aiheuttaisiko se vain lisäjännityksiä? Kun olisi yhtäältä tunne että pitää toimia sosiaalisten normien mukaisesti ja toisaalta epävarmuus siihen pystymisestä. Ystäväni ovat sanoneet, että eihän minun siitä tarvitsisi huolehtia, mutta mutta...
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa Dooma

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Mulla ainakaan muistin kanssa ei ole ollu mitään ongelmaa. Pikemminkin koko ajan tripillä todella selkeä käsitys siitä hetkestä, ajan kulumisesta yms. ja myös tripin jälkeen.


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Hiukan off topic, mutta tuohon ylempään viitaten...

Sisäinen ajan esittäminen ainakin häröytyy psilosybiinin vaikutuksesta. Sitä on tutkittu tieteellisesti:

http://wiki.dmt-nexus.me/w/images/5/59/Effects_of_psilocybin_on_perception_of_time.pdf

Lainaus
In both experiments, κ was significantly increased by psilocybin at 90 min from the drug intake, indicating a higher loss rate of the internal duration representation. These findings are tentatively linked to qualitative alterations of subjective time in altered states of consciousness.

Mm. semmosen perinteisen kellon sekuntiviisari voi näyttää kulkevan todella erikoisesti; ei tavallaan tajua meneekö se tosi hiljaa vai tosi nopeasti.
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa Malchievous

    • Viestejä: 110
    • Karma: 6
    • Profiili
Vähän jälkeenpäin pelotti kun mulla on fläsäreitä joistain tapahtumista, mutta ei tarkkoja muistikuvia. Muistaisin esim. että olen piehtaroinut partsilla ja itkenyt, ja alakerran naapurit ovat huudelleet -- mutta jälkikäteen ei partsilla ole mitään merkkejä oleskelusta (huomaisin jos olisin siellä pyörinyt). Lisäksi tuntuu että olisin törmännyt naapureihini pyykkitelineellä tripin aikana - mutta avaimet oli samassa paikassa kuin ennen trippiä, vaatteet ja kengät siististi..

Oikein vahvoilla tripeillä saattaa mennä kuvitellut muistot ja oikeat sekaisin. Sitä vissiin pystyyn niin elävästi kuvittelemaan tapahtumia että jälkeenpäin voi olla vaikea erottaa mitä tapahtui oikeasti ja mitä vain ajattelit. Varsinkin jos koko trippi on mennyt hieman yli laidan ja käteen on jäännyt vain joukko flasäreitä.
“Only the madman is absolutely sure” -RAW