Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Pf-Tek kontaminaatio?

Poissa broomer

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili
Terve, minulla oli 10 kakkua joiden kolonisoituminen kesti yli kuukauden. Kymmenestä kakusta 5 haisi tuoreelle sienelle ja loput viisi vähänkuin hiivalle joten tänään olen loput viisi kakkua pistänyt terraarioon ja siellä terraariossa ei enää haise tuore sieni. Osaisiko joku vastata tähän ottaen huomioon että en tiedä/tunnista kyseistä hajua. Haju ei ole paha ja kaverini sanoi että haisee ihan tuoreelta sieneltä ja desinfiointi aineelta mutta tarvitsisin ammattilaisten apua tässä  ^-^ kiitos etukäteen


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Jos ei siellä ole pistävämpi mädän/homeen haju, eikä siellä näy hometta missään, niin turha kuumotella.
Aloitteleva kasvattelija tunnistaa kontaminaatiot ulkonäön muuttumisesta helpoiten, eli homeet muodostaa jotain väriä (vihreä, punainen, harmaa, musta..) siihen rihmaston pintaan hyvin nopeasti.


Poissa broomer

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili
Okei, ihan raikas haju siellä kyllä on :) no mutta aika näyttää, ja kiitos mikkis tippui iso kivi sydämmeltä :D


Poissa xxxshroomzxxx

    • Viestejä: 23
    • Karma: 0
    • Profiili
Muista vielä, että pelkkä sininen väri on bruisingia. Ei hometta.

Oletan tämän olevan se luonnollinen jatkokysymys viikon sisään :)


Poissa broomer

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili
Muista vielä, että pelkkä sininen väri on bruisingia. Ei hometta.

Oletan tämän olevan se luonnollinen jatkokysymys viikon sisään :)

tämän tiesinkin jo =) mutta kiitos kuitenkin ^^


Poissa Baotse

    • Viestejä: 6
    • Karma: 0
    • Profiili
Mulla on viime aikoina alkanut tulla bakteerikontaminaatioita pf-tek kakkuihin. Johtuukohan kesästä vai mistä. Jos kakussa on yhtään bakteeritoimintaa onko sienirihmastolla mitään mahdollisuuksia menestyä? Voisiko vasta pientä bakteeritoimintaa omaavan kakun sterilisoida uudelleen ja käyttää (inokuloida)?


Poissa Meteli

    • Viestejä: 29
    • Karma: 4
    • Profiili
Alota alusta.
Se kontaminaatio jäisi kummitteleen itselle mieleen kuitenkin.
Maksaako se kakku kovin vai miksi sitä tarvitsisi säästää?
Aloita alusta.
Finnis Fatalis Spei


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Hieman kontaminoituneen kakun voi steriloida uudelleen ja jos hyvin käy, niin kontaminantti kuolee kokonaan kuumassa. Kuitenkin steriloin itse uudelleen vain sellaiset kakut, joissa sieni-itiöt eivät ole lähteneet itämään eivätkä ne ole kontaminoituneetkaan millään tavalla. Metelin vinkki on hyvä: aloita alusta.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa xxxshroomzxxx

    • Viestejä: 23
    • Karma: 0
    • Profiili
Itse olisin kiinnostunut testaamaan, voiko kontaminoituneen kakun käyttää jos sen murentaa kookoskuidun sekaan. Ei ole vain tullut sopivaa mahdollisuutta. Teoria on, että maaperän bakteerit estäisivät homeen leviämisen ja sienirihmasto kolonisoituisi kookoskuituun tattosia tuottamaan.