Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

CNC mushroom medium injector AKA CNC-mmi

Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
pyörittelen tässä ideaa kuinka voisi valmistaa masiinan johon työnnät purkin, kone imaisee purkin sisäänsä, suihkuttaa alkoholilla työpisteen ja koneellisesti ohjataan ruisku injektioporttiin.

Tämmöinen laite olisi laboratorio työskentelyssäkin hyvä koska robotiikkaa voitaisiin hyödyntää tyhjiössä, ja minusta on muutenkin kiva hifistellä.

Ideana ei kovin käytännöllinen koska käsin tehtynä injektointi yms tapahtuu erittäin nopeeta, mutta itse olen kiinnostunut siitä aspektista että prosessin voisi jollain tavoin melkein automatisoida (oma toiminimi pystyyn ja massana tuottamaan osterinvinokkaita, tän hetkiset gramma hinnat vinokkaalle on mielestäni sairaat nähden sen vaivan mitä niihin on nähty).

Jos on elektroniikan ihmisiä niin kaikki piirit merkillä Arduino on erittäin hyviä, omassa 3D tulostimessa käytetään ja idea lähtikin siitä.

Se työmäärä minkä tekisi itse jos tälläinen kone olisi, valmista kasvu mediumi, työnnä purkki koneeseen ja laita purkki kaappiin. Tällöin jää kaikkein kriittisin vaihde pois ja kontaminaatio vaara tippuu heti sinne 1-5% prosenteista 10-25%.

Voisin tehdä asiasta illustraation kun kerkiän, 3D mallinnusta laitteistosta.

Tässä vaiheessa voisi olla kiva tietää mitä muut kasvattajat tahtoisivat moiselta laitteelta? tämä on todella pieni laite (alle 40cm x 40cm x 40cm).
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa KooWee

    • Viestejä: 45
    • Karma: 5
    • Profiili
Tyhjiö kyllä kuulostaa ainakin omaan korvaani vähän turhalta säätämiseltä tuollaiseen. Jos laite kykenisi hoitamaan steriloinnin tarpeeksi tehokkaasti ei tyhjiöllä liene oikeastaan minkäänlaista vaikutusta. Ja tällöin pienikin reikä imisi bakteereja ulkopuolelta sisään. Melkein uskaltaisin veikata että ultraviolettivalo tai joku muu otsonihärväke ja ilman liikkumattomuudesta huolehtiminen saattaisi olla parempi ratkaisu?

Yksi hifistelyhän voisi myös olla laitteen sisäinen tuki veden sterilointiin ja itiöiden automaattinen raaputtaminen printeistä, jolloin muutamat kontaminaatioarat vaiheet saisi vielä pois.

Toteuta ihmeessä. Ja speksaa niin avoimeksi kuin mahdollista :D Meitsi ainaki ois kiinnostunu tee-se-itse miehenä ja jos tästä tulisi toimiva vehje niin about osien hintaan näitä varmaan mielellään värkkäisi foorumilaisillekin. Tosin massatuotantoa harkitessa arduino olisi melkein pakko eliminoida välistä ja korvata se jollain atmelin sipsillä. Arduino kuitenkiin pohjautuu johonkin atmegaan, mitä saa tosi halvalla kun tilaa useamman kerralla :)