Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Itiöruiskun valmistaminen apteekin steriilistä vedestä?

Poissa FreakOutDisko

    • Viestejä: 8
    • Karma: 0
    • Profiili
Moi,
Onko kellään kokemusta itiöruisukun valmistamisesta apteekista ostetulla steriilillä vedellä?
Onko se todellakin vapaata mikrobeista ja homeitiöistä?
Siis tietysti sillä oletuksella, että pullo on ehjä ja avaamaton.
Pullon etiketissä lukee ainoastaan lyhyesti ja ytimekkäästi Steriili vesi  :)
Tarkoitus olisi ottaa steriilivesi (muovi)pullon kyljen läpi neulalla duodermiä välissä käyttäen (vuodon estämiseksi).
Siis ensin välineet puhtaaseen hanskalootaan ja neulat/ruiskut avaamattomista pakkauksista, Alkoholipyyhkeellä pyyhkäisen pullon kylkeä, isken duodermin päälle, pyyhkäisen duodermin alkkohililla ja pistän..
Sen jälkeen ruiskutan veden alumiiniin suljettuna uunissa steriloituun shottilasiin, raaputan itiöt sekaan..
Hallitsen mikrobiologian perusteet, joten en odota sen suurempia neuvoja steriilistä työskentelystä, ellei jotain perustavaa kerrottavaa ole :)
Ainoastaan mietityttää se, sopiiko tuo apteekista ostettu steriilivesi käytettäväksi suoraan pullosta.

PS.
Samalla kiinostaisi tietää, voiko osittain käytettyä itiöprinttiä käyttää enään uudelleen?
Säilötty oikein, avattu hanskalootassa, raaputettu pois noin neljännes ja suljettu taas minigrippiin..
Kiitos jo etukäteen  :)


Poissa xxxshroomzxxx

    • Viestejä: 23
    • Karma: 0
    • Profiili
PS.
Samalla kiinostaisi tietää, voiko osittain käytettyä itiöprinttiä käyttää enään uudelleen?
Säilötty oikein, avattu hanskalootassa, raaputettu pois noin neljännes ja suljettu taas minigrippiin..
Kiitos jo etukäteen  :)

Osittain käytetyn itiöprintin voi käyttää uudelleen. Vastaisin mielelläni apteekkiveteenkin, jos minulla olisi mitään kokemusta siitä. Itse olen käyttänyt perus kraanavettä, enkä ole saanut yhtään kontaminaatiota.


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Ainoastaan mietityttää se, sopiiko tuo apteekista ostettu steriilivesi käytettäväksi suoraan pullosta.

Miksipä ei sopisi? Mutta kuten tuossa aiemmin sanottiin kraanavedelläkin onnistuu, kun sen keittää ensin.


Poissa xxxshroomzxxx

    • Viestejä: 23
    • Karma: 0
    • Profiili
Ainoastaan mietityttää se, sopiiko tuo apteekista ostettu steriilivesi käytettäväksi suoraan pullosta.

Miksipä ei sopisi? Mutta kuten tuossa aiemmin sanottiin kraanavedelläkin onnistuu, kun sen keittää ensin.

Itse en ole edes keittänyt kraanavettä. Olen vain steriloinut shottilasin ja folion. Tämän jälkeen olen laittanut shottilasiin vettä ja pistänyt hansikaslaatikkoon lepäämään folio päällä. Onko tuo keittäminen kannattavaa?


Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
Itse en ole edes keittänyt kraanavettä. Olen vain steriloinut shottilasin ja folion. Tämän jälkeen olen laittanut shottilasiin vettä ja pistänyt hansikaslaatikkoon lepäämään folio päällä. Onko tuo keittäminen kannattavaa?

Kyllä on. Käsittelemätön kraanavesi ei ole steriiliä ja siten kontaminaatioriski. Sulla on ollut hyvää tuuria.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Itse en ole edes keittänyt kraanavettä. Olen vain steriloinut shottilasin ja folion. Tämän jälkeen olen laittanut shottilasiin vettä ja pistänyt hansikaslaatikkoon lepäämään folio päällä. Onko tuo keittäminen kannattavaa?


Aina, kun on puhe tälläsistä vaihtoehtoisista tavoista onnistua olis mun mielestä hyvä saada tietoon, että onko kyse kertaonnistumisesta, vai onko kyseistä tekniikkaa käytetty jo... vaikkapa vuosia?
Yhteistä tutkimustyötä tässä kuitenkin tehdään.



Poissa FreakOutDisko

    • Viestejä: 8
    • Karma: 0
    • Profiili
Aina, kun on puhe tälläsistä vaihtoehtoisista tavoista onnistua olis mun mielestä hyvä saada tietoon, että onko kyse kertaonnistumisesta, vai onko kyseistä tekniikkaa käytetty jo... vaikkapa vuosia?
Yhteistä tutkimustyötä tässä kuitenkin tehdään.

Hyvä pointti apatin!
Kyllä :)


Poissa FreakOutDisko

    • Viestejä: 8
    • Karma: 0
    • Profiili
Kokeilen tuolla pullotetulla apteekin steriilivedellä lähipäivinä.
Kerron sitten miten onnistui, kun tuloksia alkaa näkymään :)


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Kokeilen tuolla pullotetulla apteekin steriilivedellä lähipäivinä.
Kerron sitten miten onnistui, kun tuloksia alkaa näkymään :)

Varmempana apteekin tavaraa pitäisin kuin itsesteriloitua kraanavettä. Olettaen, että käytettävät astiat yms. tekniikat ovat hallussa. Minkälaisessa pakkauksessa tuo myydään? Mietin vain voisiko siihen pakkaukseen tehdä itiöliuoksen suoraan. Iitöt pulloon, ravistus ja imetään steriilit ruiskut täyteen itiövettä.

Silti myös itse tekemällä päästään niin hyviin tuloksiin, ettei apteekin tavara ole lainkaan välttämätöntä.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa KAKKi

    • Viestejä: 34
    • Karma: 34
  • Täällä tehdään tähtitiedettä.
    • Profiili
minkä hintaista tuo apteekin vesi on? mietin vain että jos tuota haluaa ruveta testailemaan niin akkuvesihän on oikeastaan samaa tavaraa, mutta varmaankin edullisempaa. :)


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
minkä hintaista tuo apteekin vesi on? mietin vain että jos tuota haluaa ruveta testailemaan niin akkuvesihän on oikeastaan samaa tavaraa, mutta varmaankin edullisempaa. :)
Ihan muutamalla eurolla saa puolen tai yhden litran pullon apteekin tislattua ja steriiliä vettä. Akkuvettä eurolla.

Täytyy vielä kuitenkin korostaa, että kraanavettä keittämällä päästään lähes samaan lopputulokseen kuin apteekin steriiliä vettä käyttämällä.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.