Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

kasvatustilan rakennus

Poissa Invisible

    • Viestejä: 8
    • Karma: 0
    • Profiili
Tyhmä täällä kaipailee taas vähän neuvoja. Elikkä olis tarkoitus saada väsättyy toi kasvatustila. Minulla on sitä varten iso läpinäkyvä muovi laatikko kannella. Ne muovi aluset hommaan jostain pf-tek kakkujen alle, ei kävisi kahvikupin alu lautanen posliini? Mitä tuloo sen laatikon pojalle? Hevonpaskaa olis saatavilla ja vermikuliittia löytyy. Sumutin pullo on ja mitäs muuta pitäis sit hommata? Oon lukenut hullumytologia moneen otteeseen mutta tuntuu vain että ei mene jakeluun, ei kyllä kouluaikoinakaan mitään saaneet taottua tonne nuppiia. :D olisi kiva jos joku viittis havainnollistaa seuraavan vaiheen, ei kuvastakaan haittaa olisi.  :)


Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
Laatikon pohjalle perliittiä tai ruukkusoraa (lecasoraa). Siinä se sitten oikeastaan onkin. Jos päädyt käyttämään kahvikupin alulautasia, niin käytä niitä ylösalaisin, jotta vesi ei keräänny lammikoksi kakkujen alle.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"



Poissa krishnabaudelaire

    • Viestejä: 127
    • Karma: 11
    • Profiili
Moikka!
Ensikasvatus on nyt menossa ja kyselisin seuraavaa:
Miten tälläinen laatikko (puoliautomaatti) rakennetaan ?

[smg id=3392=]

Tarvitsisin täydelliset rakennusohjeet  :o
Ps. Kuva lainattu foorumilta.
Kaikki oleva vetää puoleensa sitä, mitä itse säteilee.
Kaikki ideat toteutuvat. Teot aiheuttavat seurauksia.


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Moikka!
Ensikasvatus on nyt menossa ja kyselisin seuraavaa:
Miten tälläinen laatikko (puoliautomaatti) rakennetaan ?

[smg id=3392=]

Tarvitsisin täydelliset rakennusohjeet  :o
Ps. Kuva lainattu foorumilta.

Mielikuvistusta ja kuvan tulkitsemistä kehiin :D Tuohan on hyvinkin yksinkertainen, elikkä:

Joku iso smartstorage johon pohjalle märkää ruukkusoraa/lecasoraa.
Käy hakemassa eläinkaupasta tuollainen ilmapumppu, itellä taitaa olla noita 2kpl ja maksoivat ~11€/kpl + merkki on mouse.
Osta samalla ilmaletkua eläinkaupasta (pumppujen lähellä pitäs olla metritavarana, halpaa sekin).
Nytten joku vesseli mihin tulee sisätulo ilmalle reikä ja ulostulolle, suunnittele sillein että sisään tuleva ilma joutuu veden alle ja esim kanteen tulee ulostuleva ilma-aukko.
Silikonilla tiivistä letkut kiinni vesi vesseliin tai tee rei'istä letkua hitusen pienemmät ja pakota letku läpi, letku on pehmeää/joustavaa joten letku tiivistää reiän itse ja on tiivis.

smartstoreen mahdollisimman ylös reikä mistä tulee läpi juuri luodun vesi vesselin ulostuloletku, ei muutakuin kakut sisään ja virta päälle! ajastimella voidaan säätää että uusii vaikka 4 kertaa päivässä 15min ajan per päivä jolloin säästytään myös meluhaitalta.

Pitäs tällänen jaksaa tehdä jos löytäis jostain halvalla vermikuliittia (hyvänkokoista kakkuihin) niin vois sais kakuilla täyttää moisen, ei jaksa vadittaa (vai jaksaisko hmmmmm) :)
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa krishnabaudelaire

    • Viestejä: 127
    • Karma: 11
    • Profiili
Kiitoksia ritari tiedoista!
Minkä tehosta pumppua olisi hyvä käyttää:
Lodju on 35l.
Noita näyttäs meinaan olevan aika eritehoisia...
Kaikki oleva vetää puoleensa sitä, mitä itse säteilee.
Kaikki ideat toteutuvat. Teot aiheuttavat seurauksia.


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Kiitoksia ritari tiedoista!
Minkä tehosta pumppua olisi hyvä käyttää:
Lodju on 35l.
Noita näyttäs meinaan olevan aika eritehoisia...
pienin käypi, ei tarvitse olla kauhean tehokas vaihtamaan ilman loodassa :)
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa shroommoon

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
itsellä kanssa hieman sama juttu, vaika pariin otteeseen on hullun mykologin kahlannut läpi, niin jotkin asiat ei aivan aukene ja tämäpä oli yksi niitä.
Aika hyvin tuossa jo aikaisemmin selvennettiin mutta vieläkin, kuinka märkänä esim lecasora tulisi pitää? vai kestellanko se läpimäräksi ennen kakkujen siirtoa?

Varmasti myöhemmin tulee uusia kysymyksiä mutta niihin palataan silloin =)

Kiitos


Poissa Twatlock

    • Viestejä: 77
    • Karma: 26
  • Korpikuusen kannon alla on mörrimöykyn kolo..
    • Profiili
Lecasora kasvatustilan pohjalla? Vesiraja voi olla lähes kakkuihin asti, eli ei kosteaa, vaan kunnolla vettä pohjalla :)


Poissa KukkaTädinHattu

    • Viestejä: 58
    • Karma: 23
    • Profiili
Tässä oma kasvatustila hienosti piirrettynä
http://i.imgur.com/RkRAA.jpg

Eli muovilaatikko, pohjalla 3kpl ilmakiviä yhdistettynä ilmapumppuun letkuilla, kevytsoraa, vettä ja kakkuja alustojen päällä. Laatikossa ja laatikon kannessa tietty ilmareikiä.


Poissa shroommoon

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
eli koko kasvatustila on syytä reijittää? mitä kuvia olen katsonut niin näyttää olevan ehjiä laatikoita mutta.. eikö reijistä sekaan pääse epäpuhtauksia/bakteereja


Poissa KukkaTädinHattu

    • Viestejä: 58
    • Karma: 23
    • Profiili
Esimerkiksi kanteen on ihan hyvä tehdä muutamia reikiä, ja micropore teippiä reikien päälle niin ettei pöpöt pääse terraan