Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

VAROITUS kaikille vermikuliitin kanssa operoiville!

Poissa MK-Ultra

    • Viestejä: 19
    • Karma: 0
    • Profiili
Huomasin muutama päivä sitten oudon näköisen mustan luteen - tai mikä lie ollutkaan -  lattialla ja listin sen luonnollisesti välittömästi. Päättelin hieman epäileväisenä, että olisi tullut avoimen tuuletusikkunan kautta sisään. Illalla nukkumaan mennessäni loikoilin sängyllä läppärillä dataillen, kun huomasin yhtäkkiä, että aivan petini vieressä olevan kaapin takapuolen raosta puskee samanlainen ötökkä. Onnistuin tappamaan tämänkin mutta kuumotus nousi yli 9000 ja kellot alkoivat soimaan.  ???

Salamannopeasti otin tuolin ja kurotuin kaapin yläosaan, jossa säilytin vermikuliittipussia. Olin tätä kauhuskenaariota silmälläpitäen laittanut vajaan pussin vielä toiseen muovipussiin, jonka olin solminut umpeen. Huomasin heti pussin kyljessä pienen reijän; ne saatanan satiaiset olivat syöneet itsensä läpi siitä! Avasin pussin ja huomasin, että ulommaisen pussin pohjalla kiertää paskarinkiä vielä toisenlainen musta kovakuoriainen. Onneksi ei ollut löytänyt aukkoa. Kiikutin pussin ja samassa kaapissa olleet pari vanhaa talvitakkia välittömästi ulkoroskikseen (olisi tehnyt mieli polttaa koko setti). Se yö menikin sitten valvoessa paniikkihiki päällä ja kytätessä Raid-puteli kädessä. Yhden hämähäkin yhytin yön aikana, joka ei todennäköisesti ollut peräisin pussista.

Toivon parasta, ettei niitä syöpäläisiä ole päässyt enenpää asuntooni. Ei ole ainakaan näkynyt mutta lähdin silti hotelliin pariksi päiväksi, koska olen neuroottinen hyönteisten suhteen. En voi nukkua. Tuholaistorjunnan pojat saavat käydä hoitelemassa taloni varmuuden vuoksi.

Joten säilyttäkää siis vermikuliittipussejanne esim. jämäkästi suljetussa muovilaatikossa tai vastaavassa, jossette halua eksoottisia trooppisia ludepopulaatioita ja ties mitä kusipäisiä mönkijöitä asuntoonne. Kannattaa myös tarkkailla, onko terrassa epäilyttävää liikehdintää, jos päällystätte kakkuja vermiksellä. Itse en enää aijo kyseistä tuotetta käyttää ollenkaan, koska pärjää hyvin ilmankin. En ole huomannut mitään käytännön hyötyä siitä.

Hyi helvetti!


Poissa Grinderman

    • Viestejä: 38
    • Karma: 1
    • Profiili
Olivatko isojakin? Outoa jos joku ötökkä elää pitkään kuivassa vermikuliitissa, vaikka sitkeitä pirujahan ne ovat.

Minuakin mietitytti vermikuliitti aluksi asbestin takia, mutta nykyaikana siitä ei taida olla huolta. Vermikuliitin puhdistus sienistä on myös hieman tympeää ja aina sitä jonkun pikku hipun myös syö. Varovaista pureskelua vaikka tarkkaan puhdistaakin.
Mielellään itsekin olisin ilman.


Poissa Heleppo

    • Viestejä: 63
    • Karma: 13
  • Oonpa aika körny.
    • Profiili
Kiitos vinkistä. Pitipä käydä heti tarkistamassa vermis-pussukka.

Ötökät väärässä paikassa aiheuttaa kieltämättä itsellenikin kylmiä väreitä. Väärällä paikalla tarkoitan esimerkiksi suihkuverhon sisäpuolta, josta äkkäsin hämähäkin muutama päivä sitten ollessani suihkussa. Hyh.


Poissa Singularity

    • Viestejä: 101
    • Karma: 25
    • Profiili
Kiitos vinkistä, itsekkin -inhoan- hyönteisiä! Onko muilla käynyt samoja vieraita? Googlettelin asiaa ja muutama henkilö oli nähnyt mustia öttiäisiä vermikuliittia käyttäessä (mm. liskoterraariossa) kukaan ei kuitenkaan osannut tunnistaa kyseisiä veitikoita.

Mistä ostit kyseiset tuotteet? Moni tuntuu sanovan, että vermikulitti ei ole edes välttämätön ja pienikin riski saada jotain eksoottisia kuoriaisia kävelemään kotiin saa minut heti miettimään vermikuliitin hylkäämistä.

Jos itse kasvattelisin, mitähän en tietenkään tee sillä se on laitonta, polttaisin kyllä kaiken jos siellä ryömisi vieraita. Tämän luulisi voivan estää esi-sterilisoimalla vermikuliitti/riisijauho seos uunissa kuten Erowid ohjeistaa lisäohjeissa. http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_mmgg.shtml#lower_contamination_rate
"If you want to find the secrets of the Universe, think in terms of energy, frequency and vibration." -Nikola Tesla


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Mulla ei ole ollut koskaan mitään ongelmia vermikuliitin kanssa. Ostan vermikuliittia sekä sienten kanssa hääräämiseen, että multaan. Vermikuliitti tulee myös hommattua aina välillä vähän mistä sattuu. Joskus eläinkaupasta ja joskus kasvatustarvikeliikkeestä. Ei tuota mielestäni kannata kuumotella. ^-^
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa mosh

    • Viestejä: 143
    • Karma: 39
    • Profiili
Ei ole outo ilmiö nuo mustat "luteet". Itse jouduin aikanaan (tuli ehkä luomupähkinäpussin mukana) hävittämään kaikki jauhot,makaronit ihan kaikki. Mutta vermiksessä näitä en ole vielä tavannut. Niiden toukkia on kuulemma vaikea erottaa,joten kaikki meni hävitykseen.
Tonttu vie mennessään ja tuo tulleessaan,välillä on olleessaan.


Poissa Kettu

    • Viestejä: 73
    • Karma: 13
    • Profiili
Sehän on vain proteiinia jos vahingossa muutaman toukan tahi kuoriaisen syö.

Ja sehän tuntuu kivalta kun pienet ötökät kävelee iholla, kutittaa !

Ihan relax vaan, pelätkää mielummin taivaalta putoavaa jäätynyttä kakkaa.
itselläni ei ole ollut ongelmaa vermiksen eikä ötököitten kanssa