Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

inkubaatio

Poissa Invisible

    • Viestejä: 8
    • Karma: 0
    • Profiili
Elikkäs nyt ollaan toSsa inkubaatio vaiheessa. Pitääkö purkkeja kastella vai pitääkö vain nyt tarkkailla? Muutakin neuvoa jatkoon, esim. Hankinnoista voisi antaa. On varmaan tyhmä kysymys mutta en löytänyt mitään kastelusta tässä vaiheessa.  :(


Poissa Grinderman

    • Viestejä: 38
    • Karma: 1
    • Profiili
Nyt kannattaa antaa niiden lasien olla rauhassa siihen asti, että ovat kauttaaltaan valkoisia, kuivaa vermikuliittikerrosta lukuunottamatta. Pf-tek varmaan kyseessä. Sitten kun ne ovat muutaman, jopa parin viikon sisään valmiita, niin odota vielä viikko, ennen kuin siirrät ne kasvatustilaan.

(Muista veteen upotus ennen kasvatustilaan siirtoa.)

Joku muovinen, kannellinen säilytyslaatikko käy hyvin, eikä reikien poraaminen siihen ole välttämätöntä jos voit tuulettaa sitä edes pari kertaa päivässä. Läpinäkyviä muovilaatikoita löytyy joka marketista sun muista romuliikkeistä.
Pohjalle voi pistää kerroksen lecasoraa/perliittiä, tosin tämäkään ei ole välttämätöntä. Sumutinpullo kuitenkin on välttämättömyys.

Sen jälkeen kun kakut ovat laatikossa, (minulla ainakin) menee yli viikko, ennen kuin sienet alkavat kasvaa, joten älä hermostu.


Poissa Invisible

    • Viestejä: 8
    • Karma: 0
    • Profiili
Juu kiitos asiallisesta vastauksesta.  :)


Poissa broomer

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili
Mulla on myös inkubaatio vaiheessa golden teachereita ja equadoreja. Purkit ovat nyt seisseet 25.04 asti ja suurin osa pohjaa vaille valkoinen. Pitäisikö huolestua kun on mennyt niinkin kauan vai onko ihan normaalia ?  :o


Poissa Sclerotia

    • Viestejä: 155
    • Karma: 10
    • Profiili
Kyllähän siinä saattaa kestää pitkäänkin. Mulla on joskus ollut kakut tosi tiiviitä pohjasta. Olen kolauttanut kakun irralleen ja pitänyt toisinpäin lasia.
Näin nesteet valuvat hieman pohjalta pintaan, ja hiilidioksiidia vaihtuu paremmin. Näin olen tehnyt siis sellaisten kakkujen kohdalla, joissa ei ole tapahtunut mitään muutosta pariin päivään.


Poissa broomer

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili
hmm, pitää koittaa tuota. Kiitos neuvosta  :)


Poissa broomer

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili
Vielä semmonen tuli mieleen että kun nuo ovat tuolla kolonisoituneet yli kuukauden niin pitääkö silti odottaa se viikko kun ovat täysin valkoisia :o


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Vielä semmonen tuli mieleen että kun nuo ovat tuolla kolonisoituneet yli kuukauden niin pitääkö silti odottaa se viikko kun ovat täysin valkoisia :o
Kyllä. Siksi, että rihmasto ehtii rauhassa tunkeutua myös kakun sisälle ja vallata sen myös sinne suuntaan. Jos viikkoa ei odotella, homehtumisriski on paljon suurempi ja kakut jaksavat tuottaa sieniä vähemmän, eli kannattaa se. ;)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa broomer

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili