Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Haluaisin taas ottaa mutta...

Poissa Lara_H

    • Viestejä: 22
    • Karma: 1
    • Profiili
Moi kaikki! Nyt on taas kesä tulossa :)

Pakastimeessa odottaa vielä kuivatettuja semejä. En ole vielä uskaltanut niihin koskea koska pari viime kerralla cubenseja syödessäni niin oli aika hankala olo.

Voisiko joku ystävällinen auttaa minua selittämään mitä minä teen väärin? Yritän kertoa parhaamalla tavalla kokemuksiani:

Suurin pelko tila minussa aiheuttaa maailman sekasotku, tunne että ei mihinkään voi ottaa kiinni, kun oma personallisuuskin on vaan illuusio. Kaikki rajat vaan häipyy ilmaan.

En ymmärrä miksi tämä pelottaa minua niin nyt, ensinmäisen kerran trippailessani nautin tilasta jossa vaan 'olin' vaikkakin maailma oli ihan nurin päin.
Tämä pelkotila pluss vielä ajantajun menetys on aika rajua, ei niin että joutuisin panikkiin. Mutta viime trippailut menivät pilalle siinä että yritin koko ajan pysyä rauhallisena, enkä uskaltanut "sukeltaa" minnekkään. Enkä heittäytyä kunnolla.
Pelkäsin mennä liian syvälle. Jos jäin tujottamaan jotain juttua niin "imeydyin" siihen ja kiinnityin johonkin tiettyyn typerään ajatukseen. En saannut sisäistä keskustelua pysähdettyä.
Kaipaan sitä tilaa jota mulla on joskus ollut trippailettaessani, tila jossa voin olla tarkkailija eikä pohdiskelija. Tila jossa voin miettiä asioita ilmaan että ne riistantuu käsistä, että pystyn tarkkailla ajatuksia ilman että ne aiheuttavat minussa ahdistusta.
En ymmärrä mistä moinen negatiivisuus, viimeksi kun katsoin trippailessani itseäni peilistä niin suupielet meni ihmeellisiks ja pelästyin kun näytin ihan jokerilta. "Why so serious?" Niin tosi kivaa...

En ymmärrä miksi en voinnut nauraa itselleni niinkuin ennen olin tehnyt :(
Ehkä minussa pilee jokin sisäinen ahdistus joka sitten korostui kun otin sieniä, se voisi parhaimassa tapauksessa hävitä jos taas ottaisin. Mutta pelkään pahoin että se ehkä voisi pahentua?


meh...


Poissa Sclerotia

    • Viestejä: 155
    • Karma: 10
    • Profiili
Moi! :)

Psykedeeliseen matkaan vaikuttaa useat asiat. Olen huomannut, että seura ja paikka ovat minulla ne suurimmat tekijät.
Trippi voi olla hyvinkin erilainen eri henkilöiden kanssa ja eri ympäristöissä. Yksin asunnossani matkatessa, minulla on ollut pari lähes identtistä trippiä.

Viimeaikoina olen suosinut ulkona luonnossa matkaamista, ja tällähetkellä en uskalla ottaa isoja annoksia yksin.
Yksin olen joskus vaivaantunut siitä, ettei mistään tunnu tulevan tripillä mitään. Kaverin kanssa tämä sensijaan rupeaa naurattamaan, ja tekee tripistä hauskan.

Kannattaa panostaa huolella siihen set&settingiin ja kokeilla ensin pienemmillä annoksilla. Nousujen aikana on mukava puuhastella jotain, ennemmin kuin vain odotella nousua. Joku peli esimerkiksi voisi olla hyvä.


Poissa Lara_H

    • Viestejä: 22
    • Karma: 1
    • Profiili
Toi voisi olla aika hyvä idea, just näperellä jotain. Joo ehdottomasti mukavempi setting ens kerralla, viimeksi niin oltiin talvella sisätiloissa.

Hmm... luonto, vihreä nurmikko ja jongleeraus pallot ^^ voisi toimia.


Poissa Istwan

    • Viestejä: 24
    • Karma: 3
    • Profiili
En saannut sisäistä keskustelua pysähdettyä.
Kaipaan sitä tilaa jota mulla on joskus ollut trippailettaessani, tila jossa voin olla tarkkailija eikä pohdiskelija.
Vakiinnuta tilasi tarkkailijana ensin selvinpäin, aktiivinen meditaatioharjoitus on hyvä runko. Meditatiivinen elämäntapa auttaa sinua olemaan paikalla myös tilanteissa joissa mieli kaappaa sinut (tarkkailijan) tekijäksi. Et enää koe tarvetta sisäisten keskustelujen kokonaan lopettamiselle, niistä tulee yksinkertaisesti työkalun (mielen) osia jotka eivät ime sinua kokonaan.

Ehkä minussa pilee jokin sisäinen ahdistus joka sitten korostui kun otin sieniä, se voisi parhaimassa tapauksessa hävitä jos taas ottaisin. Mutta pelkään pahoin että se ehkä voisi pahentua?
Yksilökohtaista, mutta sienimyllerryksen ehdoton hyväksyntä vapauttaa kouriintuntuvasti. Useimmiten ahdistus ei poistu lopullisesti pelkästään vaikutuksen alaisena sen tekijöistä irtauduttua, vaan osoittaa paikan johon löydät helpommin uudelleen kun matkan jälkeen harjoitat tietoisuuttasi. Huomaa, että tämä paikka ei ole konseptien käsitettävissä etkä löydä sinne jos etsit. Se on jo sinussa. En osaa käyttää dualistista kieltä tarkemmin selittääkseni, mutta suosittelen että tutkit mielesi toimintaa ennen trippiä.  :)

Edit. Minkävuoksi ylipäätään haluaisit taas ottaa? Siks että niitä nyt sattuu olemaan? Puhtaan kokemuksen, ja mieluusti miellyttävän? Kysyit että mitä teet väärin, suhteessa mihin?
Vaikuttas siltä, että oot oppinu itestäs melkolailla. Mitä muuta haluat?
The tools that we're using to define and describe reality, are inherently unique.
The only way to get to an objective reality is to transcend the use of those tools.


Poissa Lara_H

    • Viestejä: 22
    • Karma: 1
    • Profiili
En saannut sisäistä keskustelua pysähdettyä.
Kaipaan sitä tilaa jota mulla on joskus ollut trippailettaessani, tila jossa voin olla tarkkailija eikä pohdiskelija.
Vakiinnuta tilasi tarkkailijana ensin selvinpäin, aktiivinen meditaatioharjoitus on hyvä runko. Meditatiivinen elämäntapa auttaa sinua olemaan paikalla myös tilanteissa joissa mieli kaappaa sinut (tarkkailijan) tekijäksi. Et enää koe tarvetta sisäisten keskustelujen kokonaan lopettamiselle, niistä tulee yksinkertaisesti työkalun (mielen) osia jotka eivät ime sinua kokonaan.

Ehkä minussa pilee jokin sisäinen ahdistus joka sitten korostui kun otin sieniä, se voisi parhaimassa tapauksessa hävitä jos taas ottaisin. Mutta pelkään pahoin että se ehkä voisi pahentua?
Yksilökohtaista, mutta sienimyllerryksen ehdoton hyväksyntä vapauttaa kouriintuntuvasti. Useimmiten ahdistus ei poistu lopullisesti pelkästään vaikutuksen alaisena sen tekijöistä irtauduttua, vaan osoittaa paikan johon löydät helpommin uudelleen kun matkan jälkeen harjoitat tietoisuuttasi. Huomaa, että tämä paikka ei ole konseptien käsitettävissä etkä löydä sinne jos etsit. Se on jo sinussa. En osaa käyttää dualistista kieltä tarkemmin selittääkseni, mutta suosittelen että tutkit mielesi toimintaa ennen trippiä.  :)

Edit. Minkävuoksi ylipäätään haluaisit taas ottaa? Siks että niitä nyt sattuu olemaan? Puhtaan kokemuksen, ja mieluusti miellyttävän? Kysyit että mitä teet väärin, suhteessa mihin?
Vaikuttas siltä, että oot oppinu itestäs melkolailla. Mitä muuta haluat?

Tosi hyvä pointti ja muistutus, meditaatio on minulle mieluista puuhaa, mutta teen vähän muita hommelia, esimerkiksi luontoon sulautumis ja luonnon tarkkailemis meditaatio harjoituksia. Pitäsi varmaan alkaa tekemään enemmän buddhistisia harjoituksia myös.

Olen aika hyvä mieleni kanssa näin selvin päin, mutta sienitten kanssa niin on vaikeaa pysyä kasassa. Se onnistuu mutta on myös ahdistavaa, menee sellaiseksi kamppailuksi sen sijaan että uskaltaisin heittäytyä.

Hyviä kysymyksiä, pitäis ihan niitä miettiä ennenkuin ottaa vaan sen takia että mulla nyt saattaa olemaan sieniä. Nyt on tietty niin kaunis aika vuodesta, haluasin kokea luonnon sienten ohjastuksella. Ehkä tämä olisi päämääräni, haluan tuntea yhtenäisyyttä, turvallisuutta - se tunne että en ole maailmassa yksin ja minusta pidetään huolta (mother nature provides) ja maailma on täynnä elämää ja rakkautta. Tämän olen ennen koennut sienillä, ja se kerta on antanut minulle todella paljon uskoa siihen että maailmassa on vielä hyvyyttä.

Tuntuu että ajattelin väärin nämä viime kerrat kun trippailin, niin kaverinikin sanoi kun aloin sanomaan että voin huonosti ja nyt menee alaspäin. Se on se hitsin negatiivisuus, en usko että siitä on varsinaista hyötyä. Vaikka monet sanoo että siitäkin oppii. Parempi olisi pysyä positiivisena, siinä voi oppia mielestäni enemmän ja nauttia enemmän ilman että tulee kakat housuihin.

Eikö olekkin jännää miten psykedeelien kanssa mieli muuttuu aika kaksi jakoiseksi, siinä on se pimeä ja valoisa puoli. On itsestä kiinni minne joutuu (ja tietty jonkin verran settingistä). Sitten taas on niitä eri tasoja, tasoja jossa ei oo mitään rajoja pimeän ja valoisan välillä. Kaikki on vissin loppujen lopuksi melko neutraalia.

super shrooms


Poissa suklaasammakko

    • Viestejä: 43
    • Karma: 17
    • Profiili
Lainaus
Olen aika hyvä mieleni kanssa näin selvin päin, mutta sienitten kanssa niin on vaikeaa pysyä kasassa. Se onnistuu mutta on myös ahdistavaa, menee sellaiseksi kamppailuksi sen sijaan että uskaltaisin heittäytyä.

Itsellä on usein mennyt maailma erittäin sekavaksi jos olen yrittänyt väkisin pitää kiinni arkitodellisuudesta (vai miksi tätä sanoisi). Toki se irti päästäminen voi olla hankalaa juuri siinä tilassa.
Tätä on useinmiten tapahtunut vähän suuremmilla annoksilla, mutta jotka ovat tuntuneet jäävän vähän vajaiksi, viimeksi 4g cubensiksia teki tämän. Yritin jostain syystä pitää maailmankuvani sellaisena kuin se selvänä oli ja ahdistus alkoi iskeä kun niinkin yksinkertaiset käsitteet kuin pitkä ja lyhyt alkoivat tuntua hankalilta sisäistää... ja vielä muuta ajatusmyllerrystä... makoilin joitakin tunteja sohvalla ja puristin vilttiä käsissäni... ilmeisesti saadakseni edes jonkinlaisen yhteyden todellisuuteen... jälkeenpäin oli erittäin hyvä olo kuitenkin.

Lainaus
Se on se hitsin negatiivisuus, en usko että siitä on varsinaista hyötyä. Vaikka monet sanoo että siitäkin oppii. Parempi olisi pysyä positiivisena, siinä voi oppia mielestäni enemmän ja nauttia enemmän ilman että tulee kakat housuihin.

Uskon itse voimakkaasti että negatiivisten ajatusten prosessoinnista on hyötyä, joka "huonolla" tripilläni on ollut positiivisia vaikutuksia jälkikäteen. Usein hankaloiden olotilojen jälkeen tulee suuri helpotuksen tunne, ja maailma vaikuttaa selkeämmältä. Kyse taitaa olla vain omista alitajuisista jutuista jotka täytyy saada järjestykseen, tai näin uskoisin ainakin.

Suosin itse suurempien annosten ottamista yksin, hiljaisessa ja mielellään pimeässä tilassa, silmät suljettuna maaten selälläni. Se helpottaa itselläni syventymistä itse trippiin. Makoilen siis ainakin ensimmäiset tunnit nousun ja huipun ajan, ja laskujen tullessa tunnen oloni yleensä virkeämmäksi ja alan tekemään jotain.

Suosittelisin kokeilemaan isompaa annosta semejä, (+3g) ja makoilemaan yksin pimeydessä koittaen tyhjentää mieli mahdollisimman hyvin nousujen alkaessa, ja lähtemistä luonnon helmaan huippujen mentyä ohi.

Ps. toi Super Hansin ohje on varmaan jotain hiveintä mitä ikinä voisi ensikertalaiselle sanoa nousujen alussa :D (muistaakseni tuo nainen oli ensikertalainen tuossa sarjassa)



Poissa xxxshroomzxxx

    • Viestejä: 23
    • Karma: 0
    • Profiili
Semit ovat paaaaaljon pehmeämpiä kuin cubensikset. En ole itse asiassa kokenut maailmaa koskaan ahdistavaksi semejä popsiessa. Itse suosittelen pientä urheilusuoritusta ennen trippailua ja rauhoittavan soittolistan tekemistä. Nämä molemmat nostavat mielialaa ja luovat vähän turvallisemman ympäristön kokemukselle. Trippivahtia voi myös harkita, jos joku hyvä ystävä sattuu löytymään.

Tämä on ehkä vähän itsestään selvää, mutta sieniin ei tarvitse "heittäytyä". Ota pieni määrä, lähesty kunnioittaen ja omaan tahtiisi, luo turvallinen ympäristö ja pyri nauttimaan olosta. Sinne tajunnan toiselle puolelle ei tarvitse astua kerralla ja pienetkin määrät voivat olla maailmaa järisyttäviä siinä missä suuretkin. Se yksikin positiivinen trippi voi painaa paljonkin vaa'assa seuraavalla kerralla, sillä peloista on paljon helpompi päästä irti onnistumisen jälkeen kuin vain itsestään.


Poissa Lara_H

    • Viestejä: 22
    • Karma: 1
    • Profiili
Tosi hyviä neuvoja kaikki :) Kiitos!

Niinpä, jos yhden positiivisen kokemuksen saisi taakse niin tämä kitukasvunen pelko sieniä kohtaan voisi ihan hyvin hävitä, tulee myös hyvä tunne siitä että pystyy kohdata omat pelkotilansa.

Sitä paitsi sienten ottaminen näin alkukesällä on mitä kivin tapa aloittaa kesäloman. Sillei oikein irrotella ja päästä irti talven tuottamista suomalaisesta menttaliteetista.

Rauhoittava soittolista, heheh, se varmaan kannattais. Viimeks meillä oli jotain progressiivistä goa:aa soimassa non-stop, ja kukaan ei tajunnu vaihtaa musiikkia. Se meni aika hässlingiks. Mä en ollu ainoa siinä kerralla joku voi vähän huonosti.

Kiva kuulla että semit ovat vähän kiltempiä.

lol, juu en kyllä Super Hanz:in kanssa trippailis :D se tyttö oli joo ensikertalainen. Jo tyypin naamataulu on tarpeeks aiheuttamaan huonon tripin hahaha.


Poissa Ystävällinen Apina

    • Viestejä: 48
    • Karma: 8
    • Profiili
Kerran kun mulla oli ikävän puoleinen trippi huomasin, että mun mieliala on suoraan verrannollinen siihen minkälaista musiikkia on soimassa. Kun huomasin olevani hermostunut ja ahdistunut, vaihdon musiikin rauhallisempaan ja mieliala muuttui myöskin rauhallisempaan suuntaan. Myös kaikki muut äänet näyttäis vaikuttavan voimakkaasti. Tämä siis keskitason tripeillä, tiedä häntä sitten isoilla annoksilla vaikuttako enää niin paljon.

Paras neuvo mitä pystyn antamaan kun sisäinen maailma tuntuu liian raskaalta tai sekavalta ja on tunne että ajatuksia ei voi mitenkään hallita on, että ei niitä yrittäkään hallita antaa vaan niitten myllertää täydellä voimalla ja katsoa mitä tapahtuu. Katso sitä myllerrystä ja hämminkiä. Vaikka tuntuisi epämukavalta, hyväksy se kokonaan, älä vastustele äläkä myöskään toivo mitään. Se huono olokin menee ohi.

Ja sitten vielä yks juttu. Tee se trippi silloin kun sä olet selkeimmilläs. Itselleni paras aika tuntuu olevan illalla, kun oon saanut päivän olla rauhassa maailman häiriöiltä.

Onnea matkaan ja hyvää kesän alkua  ^-^


Poissa Lara_H

    • Viestejä: 22
    • Karma: 1
    • Profiili
Jeee  :)

Viikonloppuna tuli vedettyä pienen määrän semejä. Trippi ei olisi voinnut sujua mukavammin, olen äärettömän kiitollinen kokemuksesta. Sain pois pelkotiloja ja opin ottamaan asioita rennommin.
Niin olen samaa mieltä xxxshroomzxxx kanssa, semit olivat pehmeämpiä. Oli minulla päällä varsinkin alussa tosi mdma kaltainen feelis ^^ ei mulla ihan sellaista ole ollut sienillä ennen.

Ja oli meillä hiton hauskaakin! :D

Ihana sää, hyvät kaverit, mahtava luonto.

Ihana alku kesälomalle. Love and peace.

Kiitän myös teitä koska en olisi ehkä tajunnu muuten ottaa ilman tätä keskustelua :)