Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

kysymys sadonkorjuusta.

Poissa ialeksei

    • Viestejä: 26
    • Karma: 3
    • Profiili
tietääkö joku että kannattaako noi pienimmät tatit (< 2cm korkeus) kerätä samalla talteen kun kerää muunki sadon vai kannattaako ne jättää kasvamaan?
R.I.P. pieni kamu 2002-2017


Poissa Heleppo

    • Viestejä: 63
    • Karma: 13
  • Oonpa aika körny.
    • Profiili
Jos niiden lakit ovat jo auenneet (eli ovat pienestä koostaan huolimatta täysikasvuisia), niin eipä ne siitä hirveästi enää kasva. Muussa tapauksessa kannattaa toki jättää kasvamaan, elleivät nyt ole ihan kiinni niissä poimittavissa yksilöissä.


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Jos niiden lakit ovat jo auenneet (eli ovat pienestä koostaan huolimatta täysikasvuisia), niin eipä ne siitä hirveästi enää kasva. Muussa tapauksessa kannattaa toki jättää kasvamaan, elleivät nyt ole ihan kiinni niissä poimittavissa yksilöissä.

Siinä vertaillaan lähinnä sitä, onko ne vielä pinnejä, vai kasvamaan alkaneita sieniä. Pinnit voi tehdä vielä sieniä seuraavassa flushissa, kasvamaan alkaneet vaan mätänee.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa Malchievous

    • Viestejä: 110
    • Karma: 6
    • Profiili
Siinä vertaillaan lähinnä sitä, onko ne vielä pinnejä, vai kasvamaan alkaneita sieniä. Pinnit voi tehdä vielä sieniä seuraavassa flushissa, kasvamaan alkaneet vaan mätänee.

Mulle ei kyllä ole koskaan käynnyt näin. Eli jos osa sienistä on lähtenyt kasvamaan aikaisemmin ja ovat valmiita ennen muita, olen aina poiminut vain valmiit yksilöt ja jättänyt muut kasvamaan (paitsi jos ovat ihan kiinni poimittavissa). Ja hyvin ovat jatkaneet kasvua, ei mätänemistä eikä mitään ongelmia.
“Only the madman is absolutely sure” -RAW


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Hmm.. Tässä asiassa tuntuisi olevan nyt kaksi puolta. Itse en ole saanut enää (kovalta tuntuvia) pinnejä suurempia sieniä jatkamaan kasvuaan (en ole nyt kyllä vähään aikaan kokeillut..). Tämähän voi riippua myös kasvualustan koosta. Pienempi kasvualusta "friikkauttaa" koko kasvualustan helpommin kuin isompi. Kai se on jonkinnäköinen sienen puolustussysteemi. Jos vaara uhkaa itiöemiä ja/tai rihmastoa, rihmasto ei kuluta enää resurssejaan nykyisten itiöemien tuottamiseen, vaan alkaa valmistautua seuraavaan satoon. Kenties? :o
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Malchievous

    • Viestejä: 110
    • Karma: 6
    • Profiili
Joo, voisi luulla että riippuu hyvin paljon kasvualustasta. Itse olen pääasiassa kasvetullet parin litran smartstore laatikoihin kookosbulkkia ja niissä ei ole ollut ongelmia. Lisäksi olen poiminut isot sienet vain etukäteen jos niitä on ollut vain muutama, jos valtaosa sienistä poimintavalmiita kerään kaikki pois.
“Only the madman is absolutely sure” -RAW


Poissa xxxshroomzxxx

    • Viestejä: 23
    • Karma: 0
    • Profiili
Itsellä nuo kahden sentin pituuteen jääneet yksilöt ovat tähän asti abortoituneet ja muuttuneet valkoisiksi rihmaston jatkeiksi, jos yksikin iso kaveri on poimittu vierestä. Pinnit ovat taas muuttuneet mustiksi ja lopettaneet täysin kasvunsa muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Käytän pf-tekkiä ja suosittelen keräämistä jos olet samalla taktiikalla liikkeellä.


Poissa ialeksei

    • Viestejä: 26
    • Karma: 3
    • Profiili
Kiitos kaikille vastanneille. Kyseessä on siis litran tilavuinen jyvä- kasvualusta, ja tuolla jos ottaa yhdenki sienen niin muut jää aborteiksi
R.I.P. pieni kamu 2002-2017