Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Melatoniinia ja unten maille

Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Jostain oli näämmä siunaantunut kaapinpohjalle tuommoisia 5mg melatoniinitabletteja. Olen iltana muutamana ottanut tuollaisen puolikkaan 2,5mg ja kokemukset ovat olleet tämänoloisia:

- väsymystä pukkaa, ajatuksen juoksu tuntuu tahmealta
- uni ei kuitenkaan tunnu tulevan heti, silmissä kieppuu pientä hypnagogiaa (voi tietty johtua sienten käyttöhistoriasta, oon pari kertaa ottanut melaa jälkihehkuissa)
- unet ovat ihmeen realistisia, värikkäitä, lämpö- ja tuntoaistilla varustettuja.
- aamulla hieman energiaton pöhnäolo.

Kiintoisaa tavaraa, viihdearvo voisi musta piillä siinä että pystyt muuttamaan tuollaisen ylirealistisen unen lucidiksi ja teet sitten mitä huvittaa. Tällä voisi luoda omat kosmoksensa. Ehkä kokeilen kombottaa sienten kanssa ja tutkailla viekö väsymys voiton valveillaolosta.


Poissa cupcake

    • Viestejä: 36
    • Karma: 11
    • Profiili
Minä rouskin noita joskus kuukausikaupalla kun oli pienoisia vaikeuksia pitää uni-valverytmiä järkevänä. En huomannut oikein minkäännäköistä vaikutusta oikeastaan mihinkään. Tosin unirytmin korjaaminen vaati loppujen lopuksi vahvoja lääkkeitä.
"A mind is like a parachute. It doesn't work if it's not open." -Frank Zappa


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Ei toi nukahtamiseen tunnu auttavan. Vaikeampi vaan herätä ja seuraavan päivän on jotenkin pihalla iltapäivään asti..
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa Nakertaja

    • Viestejä: 43
    • Karma: 3
    • Profiili
Itsellä nuo auttoivat vähän korjaamaan unirytmiä, mutta eivät mitenkään rajusti väsyttäneet tai tehneet pöhnää. Ei kait sen kovin vahvasti pitäisi toimiakaan, kun se on sieltä luonnollisimmasta päästä (melatoniinia kun erittyy ihmisen kehossakin).


Poissa Relatiivi

    • Viestejä: 31
    • Karma: 2
    • Profiili
Mulle lääkäri noita määräsi joku vuosi sitten ja sanoi kyllä ihan suoraan, että melatoniini auttaa pidemmällä aikavälillä. Eli pillereitä pitäisi napsia vähän pidempään ennen kuin vaikutuksia voi havaita. Jätin nuo sitten kalliin hinnan takia enkä tosiaan itsekään huomannut mitään vaikutusta lyhyellä aikavälillä.


Poissa AssBurgerKing

    • Viestejä: 20
    • Karma: 1
    • Profiili
Itse olen nappaillut melatoniinia jo ainakin vuoden ihan säännöllisesti. Lääkärin määräämänä tietenkin. Oikein mielellään lääkärit vaihtoivat nukahtamislääkkeeni tuohon. Ja niin itsekin: nukahtamislääkkeitä kun ei saisi (tai ole ollenkaan järkevää) syödä säännöllisesti. Lisäksi minulle määrätty tsolpideemi ei läheskään aina saanut tajua kankaalle, vaan seurauksena oli totaalista sekoilua ja muistikatkoksia.

Minulle tuo melatoniini on toiminut aivan loistavasti. Välillä kieltämättä seuraavana päivänä pöhnäyttää, mutta on se, että saan tuon avulla suht. säännöllisesti nukuttua kuitenkin sen arvoista. Aamupöhnää voi vältellä sillä, että ottaa melatoniininsa tarpeeksi varhain.

Melatoniini tuo minulle luonnollisen tuntuisen väsymyksen. Eihän se mikään varsinainen nukahtamislääke olekaan, mutta helpottaa hieman nukahtamista. Jos ei muuten ole rauhoittumassa ja nukkumaan suuntautumassa, niin melatoniin vaikutuksia ei välttämättä edes huomaa...
"Buy the ticket, take the ride."


Poissa Silakka

    • Viestejä: 67
    • Karma: 2
    • Profiili
Aluksi melatoniini lisäs mulla unien määrää huomattavasti, mutta se vaikutus meni muutamassa viikossa ohi. Toinen asia jonka huomasin on että hikoilen paljon vähemmän yöllä jos otan illalla 3mg melatoniinia. Unen saantiin en tämän ole huomannut vaikuttavan. Halpojahan nämä ovat http://www.iherb.com/Now-Foods-Melatonin-3-mg-180-Lozenges/710
-S


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Nyt mulla on 5mg alla, kohta varmaan tipahdan narkoleptisesti niille sijoilleni. Viime melakerralla muistan kuunnelleeni aamuyön lintujen laulelua juuri ennen nukahtamista ja laulu aiheutti hauskasti hypnavisuaalien uudelleenorganisoitumista, keksin uuden merkityksen termille "pikkulintu lauloi että...".

Juu.. raporttia pukkaa myöhemmin jos muistan/jaksan.


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Enpä voi sanoa että olisi ollut maailmojapäräyttävä kokemus, nukahdin vaivatta ja muistan nähneeni unen siroista balleriinoista, jota en tietenkään muistanut muuttaa lucidiksi. Aamulla herätessä olo oli aika normaali, sateen ropina jotenkin häiritsi enkä saanut enää uudelleen unta. Mulla varmaan 2,5 mg toimii samoin kuin 5 mg, joten otan tästedes 2,5 mg vaan unirytmin korjailuun tai kun on muuten nukahtamisongelmia.


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Olen huomannut sellaisen vaikutuksen melatoniinin käytön yhteydessä että joskus herätessä on vasen käteni sillä tavalla puuduksissa että tuntoa ja sormien koordinaatiota ei paljon ole mutta kun kättä liikuttelee ja yrittää puristella nyrkkiin niin tuntuu kuin se olisi ikäänkuin täynnä pieniä vietäreitä, joista kukin värisee ja tärisee itsekseen. Tuntemus laimenee ja häipyy verenkierron(?) elpyessä, ei johda siis pysyvään kuolioon (hehe) ja amputaation.  :-[

On mulla kyllä ollut joskus aiemmin tätä käsien puutumisongelmaa, mutta ennen se ilmeni käden menemisessä kylmäksi tönkkötunnottomaksi. Joo, ehkä nää vietärit mieluummin kuin tönkkökylmyys, jos saan valita. Tai teoria n+1:n mukaan daigazienet on pumpanneet zydeemin niin täyteen hermokasvutekijää että raajaa ei saa kuolioon millään kun kuolleiden hermojen sijaan kasvaa heti uusia. Pitääpä taas tripata kun huomenna on aikaa.


Poissa Aivina

    • Viestejä: 193
    • Karma: 24
    • Profiili
Itse joskus sain univaikeuksiin melatoniinia, mutta mulla se vaan pahentaa tilannetta. Uni ei todellakaan tule, vaan tuntuu, että pään sisällä palaa joku kirkas lamppu, joka estää nukahtamisen.
Yön pyörii mitenkuten siellä sängyssä ahdistuen siitä, ettei uni tulekaan, vaikka on lääkettäkin ottanut. Sekavia ajatuskuvioita, pätkittäin nukkumista.

Aamulla ei ole levännyt eikä virkeä olo. Eli ei toimi melatoniini mulla.

Paljon paremmin toimii esimerkiksi kauranverso ja kanerva. Jos on pahempaa ongelmaa, niin valeriaana ja kärsimyskukka.



Poissa Dopamiiniorava

    • Viestejä: 80
    • Karma: 9
    • Profiili
Melatoniini toimii ainakin minulla hienosti, helpompi nukahtaa ja saan paremman laatuista unta. Annoksen määrä ei ole juuri vaikuttanut vaikutuksen voimakkuuteen, aivan sama ottaako 1 mg vai 5 mg. Unirytmiä tällä ei kuitenkaan kerrasta muuteta, koska aine vaikuttaa vain, jos sen ottaa itselle tavanomaisen unirytmin valveosion loppupäässä tunnin tai pari ennen nukahtamista.

Olen jostain lukenut, että melatoniini olisi vahva antioksidantti ja se olisi suuressa roolissa ihmisten ikääntymisessä, kun melatoniinin tuotanto laskee vanhempana. Kokeissa rotat elivät lisäravintona melatoniinia saaneena noin kolmanneksen pitempään kuin normaalisti.


Poissa DMM62

    • Viestejä: 64
    • Karma: 6
  • ''When the going gets weird, the weird turn pro''
    • Profiili
Itse käytän säännöllisesti L-tryptofaamia, joka on käsittääkseni melatoniinin esiaste? Joka tapauksessa kyseisen tuotteen pitäisi myös auttaa masennukseen.


Poissa Skitsofrenia

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
Itse joskus sain univaikeuksiin melatoniinia, mutta mulla se vaan pahentaa tilannetta. Uni ei todellakaan tule, vaan tuntuu, että pään sisällä palaa joku kirkas lamppu, joka estää nukahtamisen.
Yön pyörii mitenkuten siellä sängyssä ahdistuen siitä, ettei uni tulekaan, vaikka on lääkettäkin ottanut. Sekavia ajatuskuvioita, pätkittäin nukkumista.

Aamulla ei ole levännyt eikä virkeä olo. Eli ei toimi melatoniini mulla.

Paljon paremmin toimii esimerkiksi kauranverso ja kanerva. Jos on pahempaa ongelmaa, niin valeriaana ja kärsimyskukka.


Sivarissa lääkäri antoi paketillisen kokeiltavaks, Circadin nimisiä ja aika samantapaisia kokemuksia mullakin.

Nyt on kokeilussa 5-hydroksitryptofaani joka on ''serotoniinin ja melatoniinin biosynteesin lähtöaine, ja myös metabolinen välivaihe niiden biosynteesissä tryptofaanista.''
Samaiset kapselit sisältää myös mm. tuota valeriaanan juuri-ekstraktia.


Poissa Juju

    • Viestejä: 70
    • Karma: 2
    • Profiili
Nyt on kokeilussa 5-hydroksitryptofaani joka on ''serotoniinin ja melatoniinin biosynteesin lähtöaine, ja myös metabolinen välivaihe niiden biosynteesissä tryptofaanista.''
Samaiset kapselit sisältää myös mm. tuota valeriaanan juuri-ekstraktia.


Mistäs tuota saisi ja millä nimellä? Tai vaikka pelkkää 5-hydroksitryptofaania.