Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Sumutinpullon sterilointi

Poissa jesus.hoo.ristus

    • Viestejä: 35
    • Karma: 1
    • Profiili
Tätä olen miettinyt jo hetken, enkä ole vastausta löytänyt ... vaikka lähtee kasvatuksessa millä tekniikalla liikkeelle tahansa, tai vaikka noilla grow-bageilla, sumutinpulloa tarvitsee ilmeisesti melkein heti. Mutta miten hoidatte sumutinpullon puhdistuksen, kuinka kauan voi käyttää samaa vettä jne. ? Tuntuisi että siellä vedessä voi alkaa äkkiä pesimään jotain. Onko mitään vinkkejä tähän ?


Poissa Meteli

    • Viestejä: 29
    • Karma: 4
    • Profiili
Itse olen keittänyt veden ja kaatanut sumutinpulloon, hiukan tuo vetää puteli veteläks, mutta on toiminut vielä tähän päivään.

En muuten ole itsekkään varma onko tuo tarpeellista, onhan sumutusta tarvitsevat kakut/vuokat jo kolonisoituneet kokonaan ja siksi vastustuskykyisempiä pöpöille.
Finnis Fatalis Spei


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
En itse ole steriloinut sumutinpulloa aikoihin. Välillä vaihdan siihen vedet raanasta, jos ovat samat vedet olleet pitkään (esim. viikon). Jos haluaa steriloida sumutinpullon, laita loraus kloritea veden sekaan ja ravistele/sumuta hieman ja anna olla muutama tunti. Huuhtele runsaalla vedellä ja sumuttele taas niin kauan, että suurin osa kloriitin hajusta häviää.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa jesus.hoo.ristus

    • Viestejä: 35
    • Karma: 1
    • Profiili
Hmm. Jos sumutinpulloon jää pöpöjä, niin vaikka keittäisi veden niin luulisi sen sekoittuvan eli ainoa varma konsti olisi tuo Mädin ehdottama sterilisointi (edes joskus). Monen monituisessa paikassa asuneena väitän ettei edes kraanavesi ole aina 100% puhdasta. Ei tarvita kuin pieni häikkä vedensekoittimessa ja kylmään veteen pääsee lämmintä mukaan. Kiitos vastauksista !


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Sumutettavan veden ei tartte olla mitenkään steriiliä. Kraanavesi ei oo koskaan "puhdasta" eli täysin vapaa bakteereista, muista eliöistä. Kuten meteli sanoi:

onhan sumutusta tarvitsevat kakut/vuokat jo kolonisoituneet kokonaan ja siksi vastustuskykyisempiä pöpöille.


Poissa jesus.hoo.ristus

    • Viestejä: 35
    • Karma: 1
    • Profiili
Mulla ei ole kokemusta, joten kyselen tällaisia mieleentulevia, jotka voi olla "tyhmiä" kysymyksiä. Jostain luin, että työskentelytilan ilmaa voi vetellä sumutella "varmuuden vuoksi" mutta tämä ei kai sitten päde jos on joku steriiliyttä vaativa työvaihe eli onko silloin parempi mennä sillä ilmalla mikä on kuin mahdollisesti levittää vedessä oleva bakteereja ilmaan? Vai mietinkö asioita liian vaikean kautta  O0


Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
Mietit liian vaikeasti. Tavallista huoneilmaa et tule saamaan millään steriiliksi vaikka sumuttelisit kuinka puhdasta vettä ympäristöösi. Pidä mielessä, että kontaminantit ovat mikroskooppisen kokoisia ja niitä leijailee lukemattomia määriä tälläkin hetkellä ympärilläsi. Sumuttamisella pyritään ainoastaan sitomaan esimerkiksi hanskalaatikon sisältä jonkun verran tuota näkymätöntä saastesumua ja painamaan se laatikon pohjalle vesisumun mukana. Ylimääräisillä ilmavirtauksilla ei aiheuteta muuta kuin haittaa steriiliydelle.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"