Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Siemenien tilaaminen ulkomailta

Poissa rewq21

    • Viestejä: 23
    • Karma: 4
    • Profiili
Sanottakoon nyt aluksi, että tässä ei nyt ole kyse kannabiksesta. En myöskään huutele siemenkauppojen linkkien perään, eikä niitä varmaan ole soveliasta tänne laittaakaan. Tiedän myös poste restanten ja käteismaksujen mahdollisuuden.  :)

Asiaan:
Mua siis kiinnostaisi tietää, että miten herkästi tulli ottaa käsittelyyn kirjeitä, joissa esimerkiksi läpivalaisussa selvästi näkyy siemeniä, mutta joissa ei ole mitään huumekoiran nenään osuvaa. Tähän tuskin kellään on absoluuttista vastausta, mutta entä kokemuksia? Näiden mm M. hostilis, B. caapi... -kasvien siemenethän ovat sinänsä vain siemeniä muiden joukossa. Eli varsinaisesti ei pitäisi herättää huomiota. Varmaan kuitenkin kasviharrastajat aika paljon tilailee myös ulkomailta siemeinä. Onko kellään ollut kirjeessä "tullin avaama" -tarraa ihan laillisten koriste/hyötykasvien siemenien tilauksen yhteydessä?

Entäs elävien kasvien tilaaminen? Esimerkiksi Pereskiopsis pistokas on täysin laillinen kasvi, jota ei sinäntä voi käyttää päihtymykseen tms. Herättääkö tuollainen tullissa huomiota/toimenpiteitä?  C:-) Tuollaista kun ei oikein voi kirjeenä tilata poste restanteen...


Poissa eiosaa

    • Viestejä: 11
    • Karma: 0
    • Profiili
Tuollaista kun ei oikein voi kirjeenä tilata poste restanteen...
Kai poste restanteen voi ihan pakettejakin tilata. Oon mä ainakin kirjetta isomman paketin sitä kautta hommannut.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Siemeniä ja kasveja on tietysti laillista tilata. Oli ne sitten Caapia tai muuta vastaavaa. Kunhan ne eivät sisällä psykoaktiivisia aineita. Kai harmalan siidutkin on laillisia..?

Noita Ayahuasca -kasveja on mielestäni aika turha tilata ainakaan tripin toivossa, sillä menee hurjan kauan (kenties kymmeniä vuosia), että saat valmistettua kasveista edes yhden juoman. Onhan ne mukavia ikkunalaudalla (itsellänikin oli kasvamassa kaikenlaisia, mutta eivät kestäneet talven pimeyttä ja kuolivat).

Toinen paska homma ulkomailta taimia tilatessa on kuljetusaika ja tapa. Kasvi voi vaurioitua kuljetuksessa. Se joutuu olemaan myös mahdollisesti useita päiviä ilman valoa.

Kolmas vittumaisuus on Suomi. Täällä pohjolassa olosuhteet eivät vastaa trooppisten kasvien olosuhteita kosteuden tai valon suhteen. Lisävalaistus ja kasvin sumuttelu on toki mahdollista hoitaa kotikonstein, mutta hirveän suuri vaiva noin pitkäkestoiseen projektiin, jossa on vaarana, että kasvit jopa kuolevat jossain vaiheessa johonkin.

http://www.succseed.com/ tuolta löytyy kaktuksien (peyota, san pedro) siemeniä halvalla. Kannattaa tsekata. Itse tilasin ja nopsaan ja luotettavasti saapuivat perille. ^-^
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa rewq21

    • Viestejä: 23
    • Karma: 4
    • Profiili
Joo siis samasta paikasta on omatkin kaktusten siemenet peräisin. Myös Saksassa on vastaava kaktussiemenkauppa, josta paljon halvemmalla samoja ja muitakin siemeniä.  ;)

Mulla ei pääsääntöisesti olekaan tarkoituksena kasvattaa kasveja käyttääkseni niitä päihtymykseen. Nää enteogeenit/etnobotaaniset kasvit nyt vaan kiinnostaa fiilistasolla. Sieniäkin tuli syksyllä melko isot sadot, mutta olen vaan kerran pari niitä maistellut. Ja joo kasvitelttaan on saatavissa melko hyvät olosuhteet melkein mille vaan. :)

DMT-pitoisten kasvien siemenet ovat siis laillisia tilata? Mutta onko se laillisuus samaa luokkaa kuin esim. hampun kohdalla? Entäs noi Convolvulaceae-heimon kasvit, eli T. corymbosa, I. tricolor ja A. nervosa, joiden siemenissä on sinänsä jo LSA:ta. Kyllähän noita saa Suomestakin laillisesti, ainakin tricoloria, muttamutta...

Noista kasvien kuljetuksista. Uskoisin että ainakin toi Pereskiopsis tulis elävänä perille. Ja sen perään nyt tällä hetkellä eniten haikailen, koska kaktusten varttamista on jossain vaiheessa päästävä kokeilemaan.

Tuollaista kun ei oikein voi kirjeenä tilata poste restanteen...
Kai poste restanteen voi ihan pakettejakin tilata. Oon mä ainakin kirjetta isomman paketin sitä kautta hommannut.

Pakettia tilatessa poste restanteen on tilattava omalla nimellä, koska pakettia noudettaessa on todistettava henkilöllisyys. Näin ainakin olen ymmärtänyt.


Poissa FluX

    • Viestejä: 206
    • Karma: 11
    • Profiili
Kai harmalan siidutkin on laillisia..?

Mitenhän ton Harmalan kanssa nyt sit on kun se on ollu lääkeainelistalla vuodesta 2009 ja silti sen siemeniä saa kotimaisista kukkakaupoista?
Onkohan se niin et jos meet ja tilaat vaikka kilon pussin ulkomailta niin tulli voi olla sun kasvinkasvatus innostuksesta vähän erimieltä ja kun taas tilaat päihdekäyttöön sopimattomammalla hinnalla esim. Exotic Gardenista pikkupussin missä on 20 kpl siiduja, joka on aivan täysin riittämätön määrä, niin se on laillista?

Tilasin kerran yhden pussin huvikseni, mutta en onnistunut idättämään niitä.

http://www.exoticgarden.fi/webshop.php?showshopcat=4&menu_showcat=1&page=13

https://tietoiseen.fi/foorumi/index.php?topic=829.msg18674#msg18674 "..harmiini ja harmaliini lisätty lääkeainelistaan.."
...