Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

nukkumaan mennessä saatavat visiot ja ideat

Poissa Sieniherra

    • Viestejä: 45
    • Karma: 4
    • Profiili
Tervehdys!

Päätin aloittaa keskustelun, kun tämä sama asia on vaivannut minua jo tovin.

olen muusikko, suuren osan vapaa ajastani käytän Pilven polttamiseen ja kitaran soittamiseen.

Elikkä, eilen esimerkiksi nukkumaan mennessäni suljin silmät ja aloin miettimään minkälaisia ideoita saisin mieleeni jos yritän olla miettimättä mitään, aloin huomata että jostain sieltä alitajunnasta tuli koko ajan uusia ideoita, ja sain tehtyä orkesterin ja mozartin tapaisia luonnoksia, seurasin ensin kitaran ääntä mielessäni, sain aivan käsittämättömiä melodioita ja sooloja aikaiseksi, muuttuen jokaisen säkeen jälkeen erilaiseksi ja muodostaen siten kokonaisia kappaleita.

Kitaran päälle tuli rummut, basso, laulu, sanat ja muita ääniä joista en ennen ollut edes tietoinen?

mietin että, täältäkö kaikki ihmiset ovat saaneet käsiksi muusiikkiin liittyvät teokset?

Onko mielen syövereissä "melodia pankki" mihin kaikilla on pääsy?

Samalla aloin miettimään että pitäiskö sitä nyt jostain saada nauhuri, jotta voisin vaikka hyräillä melodiat nauhalle ja huomenna siirtää melodiat kitaran kautta koneelle?
Päätinkin sitten olla kokeilematta.
Olisin varmaan saanut tehtyä kokonaisen levyn ja kaikki tämä n. 15 min sisällä ennen nukahtamista.

ja vannon että tämä melodiat eivät olleet mitään antti tuisku skaalaa, kunpa vain enään muistaisin yhtäkään melodioista, niin voisin tuoda tännekkin teoksia esille.

Mutta tahtoisin teidän myös kokeilla tätä asiaa seuraavan kerran kun menette nukkumaan, voi myös olla että kannabiksella on ollut osuutta asiaan, kun homeilin kummiskin jonkun verran sinä iltana.

Ainii, ja näin unta että olin veneessä usvaisella joella, soutaen keskelle järveä, jossa oli pieni saari missä kasvoi tuhansia tummansinisiä sieniä, Jotka tanssivat ja saivat minutkin tanssimaan :D



Poissa olberg

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Ennen nukahtamista ihminen rauhoittuu ja aivot siirtyvät alfa-aalloille. Tämä tila vaikuttaisi tuottavan paljon ideoita ja olevan luova tila.


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Aivosi alkavat vain käsittelemään päivän aikana tehtyä, olet aamulla paljon parempi soittamaan :)

Olen itsekkin tän huomannut ja moni muukin ympärillä että jos teet jotakin päivän ajan hartaasti, se tekeminen alkaa imeytymään yöllä nukkumaan menneessä päähän.

esimerkkinä tuli joskus mätettyä guitar hero 3:sta pari tuntia illasta.. kun menin nukkumaan niin näin päässäni erittäin monimutkaisia sooloja, joita painelin mielessäni, tässä tilassa olin eräänlaisessa debug tilassa kun katselin niitä nuotteja mielessäni niin silloin älysi huomattavasti helpommin että millä tempolla pitää mennä yms.

Sama juttu kun koko päivän kehittelen jotain markkinointi kikkaa, niin vasta nukkumaan mennessä alkaa pursuamaan erittäin hyviä ideoita, tosin niitä ei muista jollei ala kirjoittamaan niitä ylös.

Tosin tän kanssa ei kannata kauheasti leikkiä, jos pänttäät jotain aamusta iltaan niin jossain vaiheessa voi käydä ahdistavaksi :D lueskelin laidasta laitaan nettiä surffaten koko päivän, alkuillasta aivot meni solmuun.
Mun aivojen bufferi meni tukkeeseen, oli liikaa tietoa käsiteltävänä aivoilla ja sen jälkeen jos rakkaani kertoi minulle jotain niin se mitä hän kertoi pysyi päässäni max. 5min, sen jälkeen en enään muistanut että oltais edes puhuttu.

Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa mansikkapelto

    • Viestejä: 46
    • Karma: 0
    • Profiili
itse monesti nukkumaan mentyäni joskus tulee hirveesti riimiä ja lyriikkaa päähän ja sitä sit räävin lapulle pimeessä.
kyllä tosiaan nukkumaan meno on luovaa aikaa, joskus kirjoitin vitusti näitä sanamuunnoksia elikkä munansaannoksia niin että tuli ihan tarina siittä, muistaakseni  tervon arska oli metallialalla töissä, hänen kotikunnallaan nimittäin regina valaa  :D
life's a piece of shit and when you look at it
life's a laugh and death's the joke it's true
you see it's all a show keep 'em laughin as you go
just remember the last laugh is on you.

always look at the bright side of life.
and always look at the bright side of life.


Poissa otukset

    • Viestejä: 45
    • Karma: 3
    • Profiili
Uskomatonta tajunnanvirtaa tuntuu kyllä joskus tulevan unen rajamailla. Parhaat ideatkin ilmaantuvat aina iltaisin/öisin ennen nukkumaanmenoa. Joskus aikoinaan rankan valvomisen, alkoholin ja kofeiinin käytön jälkeen yökerhon meteli oli läsnä vielä kotona nukkumaan käydessä. Melkein häiritsevää itselläni hektisen päivän jälkeen.
Totuus lienee tarua ihmeellisempi.


Poissa Sebedeuksen poika

    • Viestejä: 84
    • Karma: 10
    • Profiili
Menee ehkä hieman ohi aiheen, mutta...

Viime yönä tapahtui jänniä. Näin unta, että söin sieniä, mutta samalla kun otin sieniä, sienet myös "ottivat minut". Tästä (oivalluksesta?) seurasi huikean energialatauksen kasvaminen päässäni, joka kasvoi ja kasvoi, kiihtyi ja kiihtyi. Yritin rajoittaa kiihtymistä, tai tavallaan muuttaa energialatauksen suuntaa. Siinä vaiheessa havahduin hereille, mutta pääni oli edelleen jonkin aikaa tuossa ihmeellisessä, intensiivisessä ja kihelmöivässä tilassa. Tuntui, että pääni oli täynnä energiaa, mitä se sitten tarkoittaakaan.

Vaikea kuvailla kokemusta ja siihen liittyviä yksityiskohtia, mutta erittäin mielenkiintoista se oli. Unissahan tapahtuu kaikenlaista, mutta tapaus tuntui jopa unessa jotenkin ylitodelliselta, yli-intensiiviseltä, ja mielenkiintoista oli, että se jatkui vielä hetken heräämisen jälkeenkin.


Poissa Sieniherra

    • Viestejä: 45
    • Karma: 4
    • Profiili
Viime yönä näin myös unta sienistä, olin kaverin kanssa metsässä poimimassa ja löysimme metsän syvyyksistä himo apajat ja jäimme keräilemään niitä.

Mikäköhän näissä sienissä on kun tuppaantuvat ilmestymään vähän väliin uniin intensiivisellä latauksella?

Aamulla myös eksyin tällaiseen mieheen joka puhuu unista.

Mitä mieltä olette tällaisesta näkemyksestä uniin????

OSHO: Dreams Are Your Unlived Life


Poissa Olli

    • Viestejä: 87
    • Karma: 11
    • Profiili
Itsekin olen huomannut nukahtaessa hetkellisen välitilan, jossa eri ajatukset sulautuvat yhdeksi kummankin ominaisuuksia sisältäväksi todella oudoksi ja luonnottomaksi entiteetiksi.

Saatan myös nähdä unen vaikkapa parin minuutin torkkujen aikana. Onko tämä normaalia?


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Itselläni juuri silloin, kun ensimmäistä kertaa todella kovasti etsin ja halusin löytää sieniä, ottivat ne järkyttävän osan unistani valtaansa. Tai (mielestäni) oikeammin ilmaistuna uneni ottivat ne aiheekseen. Kai se on vaan niin, että kun ajatukset aiheessa paljon pyörivät ja siihen liittyy pajon odotuksia ja tunteita, heijastuu se myös alitajuntaan ja unennäköön.

Itsekin olen huomannut nukahtaessa hetkellisen välitilan, jossa eri ajatukset sulautuvat yhdeksi kummankin ominaisuuksia sisältäväksi todella oudoksi ja luonnottomaksi entiteetiksi.

Saatan myös nähdä unen vaikkapa parin minuutin torkkujen aikana. Onko tämä normaalia?

Itse ainakin koen lyhyilläkin unijaksoilla erilaisia pienempiä unia, ja usein kokemuksia unen ja valveen rajamailla olosta. Ajatukset harhailee, alkavat muuttua ajatuksista kokemuksiksi ja sellaista. Eräänlaista ajatuksen ja unen välimuotoa, enemmän unta kuin ajatusta. Tätä tapahtuu myös, kun olen väsyneenä valveilla, ja johtaa noloihin tilanteisiin, kun olen kokonaan unohtanut oikean tilanteen tai sen hetkinen tilanne on siirtynyt uneen niin, että joku tekee tai sanoo jotain unimaailmassa ja reagoin siihen oikeassa maailmassa.
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa Malchievous

    • Viestejä: 110
    • Karma: 6
    • Profiili
Surinavaihe uneen siirtyessä tai siitä pois siirtyessä on melko mielenkiintoinen. Olen viimeaikoina oppinut pitkittämään tätä ja jäännyt välillä vähän jumiinkin siihen jolloin se muistuttaa (tai on) unihalvausta. Tuon ilmiön hallitseminen on yksi keinoista päästä selkouniin joten kannattaa kiinnittää huomiota siihen. Muutakin toki tarvitaan mutta siihen kannattaa ottaa kirjallisuus ja kattavat tutkimukset käyttöön. En vielä osaa mitään suositella kun tähän asti olen mennyt itseopiskelulla mutta tilailin muutamia kirjoja. Saa nähdä oppiiko niistä jotain. Wikipedia haulla "lucid dream" pääsee jo alkuun.

Ensimmäinen asia mikä pitää oppia on kumminkin unien muistaminen koska muuten selkounissa ei ole paljon pointtia. Unipäiväkirja sängyn viereen ja heti unesta herätessä kirjoittaa sen ylös oli se kuinka hölmö tahansa.

Psykedeelien käyttä on omasta mielestä helpottanut tätä prosessia kun unessa ja tripeissä on sitä jotain samaa ja välillä unessa huomaakin että heetkonen nythän ollaan ihan siellä ja silloin on hyvä tilaisuus tulla tietoiseksi unesta. Olen alkanyt tekemään myös reality-checkejä hereillä ollessa jolloin teen niitä unissakin ja tajuan että ollaankin satumaassa. Yhtään hullultahan se ei vaikuta että tarkistaa säännöllisin väliajoin että onko maailma todellinen.

Surinasiirtymä on myös portti out-of-body meininkiin mutta niistä ei ole toistaiseksi kokemusta.
“Only the madman is absolutely sure” -RAW


Poissa LadLiS

    • Viestejä: 98
    • Karma: 2
    • Profiili

Itsekin olen huomannut nukahtaessa hetkellisen välitilan, jossa eri ajatukset sulautuvat yhdeksi kummankin ominaisuuksia sisältäväksi todella oudoksi ja luonnottomaksi entiteetiksi.

Saatan myös nähdä unen vaikkapa parin minuutin torkkujen aikana. Onko tämä normaalia?

Itse ainakin koen lyhyilläkin unijaksoilla erilaisia pienempiä unia, ja usein kokemuksia unen ja valveen rajamailla olosta. Ajatukset harhailee, alkavat muuttua ajatuksista kokemuksiksi ja sellaista. Eräänlaista ajatuksen ja unen välimuotoa, enemmän unta kuin ajatusta. Tätä tapahtuu myös, kun olen väsyneenä valveilla, ja johtaa noloihin tilanteisiin, kun olen kokonaan unohtanut oikean tilanteen tai sen hetkinen tilanne on siirtynyt uneen niin, että joku tekee tai sanoo jotain unimaailmassa ja reagoin siihen oikeassa maailmassa.

Tää tila mistä puhutte on todennäköisimmin hypnagoginen unen vaihe. Tavallaan unta ennen sitä "oikeaa" rem-unta.
Tuolla keskustelua http://www.hoyhensaaret.info/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=1214

Mä oon hommannu noita ideoita varten sanelukoneen.


Poissa MaZa1

    • Viestejä: 70
    • Karma: 3
    • Profiili
Itellä kans tulee nukkumaan mennessä erilaisia riimejä, "freestyle rappia" mieleen joka alkaa vaan jostain ja jatkuu ja jatkuu, ja kun alan miettimään jotain vaikkapa viimestä sanaa jota just olin miettiny tuleekin mieleen joku aivan muu asia. Myös erilaiset biitit ja lähiaikoina kuunnellu biisit soi päässä ja loppujen lopuks muokkautuvat päässä ihan uusiksi biiseiksi :)
Myös kaikkia ideoita alkaa virrata nukkumaan mennessä. Kerran mietin et miten ton dunkkauksen hoitais ku oli ekat kakut vasta tulossa, ja sit sain päähäni hyvä idean ja aloin sit kuvitteleen et kerron sen yhelle kaverille ni siin ku "kerroin" sitä sille kaverille ni tajusin et sen saman jutun voi tehä muillakin tavoilla ja lopulta yhestä ideasta olikin jo monta versiota :D

Olen myös kova puhuun unissani ja esim urheiluleireillä mis oli 2-3 ihmistä samassa hotellihuoneessa ni aamulla tuli kuittailuja ku olin taas unissani pulissu omiani :D Isääni oon kerran unissani lyönykkin, niin et sille tuli mustasilmä, kun tuli mua herätteleen. Ihmettelin vaa sit ku heräsin et mitäs sille on tapahtunu :D


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Aina nukkumaan mennessäni kuulen musiikkia.. Olen vielä siis lähes tietoisessa tilassa. Mukava kun tavallaan huomaa milloin uni tulee. :) ja tosi usein kuulen jotain biisejä unien aikana.. Hyvin väsyneenä inspiraatiokin yleensä iskee. Valehtelematta 90% kirjoittamistani lyriikoista oon kirjoittanu sängyssä illalla väsyneenä. Toisaalta aivot ei pääse raksuttamaan ihan täysillä, mutta ideat ovat SUURIA! Niitä on helppo lähteä työstämään virkeänä/virkeämpänä (tyyli, mitä olen alkanut käyttää). Ja Olli, ne unet minuutin torkkujen aikana on mahdollisia! :D
"Dream is usually like a trip, Mindless and Timeless. DMT?"
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.