Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Pakuriteen aiheuttamat visuaalit

Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Aloin jokin aika sitten keittelemään pakurikääpäteetä kokeeksi. En osaa sanoa mahdollisista terveysvaikutuksista vielä mitään mutta olen huomannut kertana muutamana ennen nukkumaanmenoa että silmissä on pyörinyt aika hauskannäköisiä himmeänvärisiä visuaaleja, parhaimmillaan näkökenttää koristivat pastellinsävyiset Julia-settejä muistuttavat pilvet. Olin kyllä aiemmin samana päivänä vetänyt muutamia semejä, joten voi olla yhteisvaikutuksiakin. Voisi kokeilla ottaa sienet seuraavalle tripille pakuriteen siivittämänä. Onkos muilla pakurista vastaavia kokemuksia?


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Oletko lukenut jostain, että pakuriteellä ois psykoaktiivisia vaikutuksia? Meinaan tuo "olin kyllä aiemmin samana päivänä vetänyt muutamia semejä", vois olla todennäköisin selitys.


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Millä tavoin havaitsemasi kuviot eroavat tavanomaisista hypnagogisista fosfeeneista? Jos on epäselvää mihin viittaan, niin tästä artikkelista kenties saa selkoa.

Mä olen nähnyt kuvailujesi kaltaisia visuaalisia muodostelmia niin pitkään kuin muistan. Ei se ole mulla vaatinut muuta kuin about kymmenen minuutin mittaista oleskelua pilkkopimeässä.

Kummallista, jos joku törmää ensimmäistä kertaa tähän ilmiöön. Nukutko yleensä valot päällä tai verhot auki siten että esim. katulamput valaisevat?
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Oletko lukenut jostain, että pakuriteellä ois psykoaktiivisia vaikutuksia?

En. Kaikki pakuripropaganda, millä olen keskushermostoani kiusannut, liittyi tavalla tai toisella terveysvaikutuksiin.
Ei mulla sinänsä mitään valittamista ole jos pakurista saisi sekä boostia immuunisysteemille ja bonuksena visuaaleja. Mutta oon siis nähnyt näitä pakuri-visuja muulloinkin, semittöminä iltoina. Eroavat musta väreiltään ja rakenteeltaan psilovisuista (jotka mulla ilmenevät sykkivinä tunneleina, riikinkukonsulkina ja epämääräisinä kelttiläisornamentiikkana). Pakurivisut alkoi jonkinlaisina murtoviivoina, mutta nukahtamisen edetessä kehittyivät yhä fraktaalimpaan suuntaan. Z := Z^2 +C ja sitä rataa..


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Kyllä mä olen edelleen sillä kannalla että reipas annos pakuriteetä aiheuttaa visuaaleja ennen nukahtamista, musta sillä on myös muitakin vaikutuksia mm. mielialaan ja ympäristön kokemiseen. Tuolla visuaaleja aiheuttavalla ainesosalla voisi olla viihdepotentiaalia, jos sitä saisi jotenkin eristettyä, toisaalta teekään ei ole pahanmakuista joten sitäkin pystyy juomaan vahvana liuoksena suuria määriä. Rajoittava tekijä on lähinnä pakurijauheen hinta, ei meinaan ole aivan edullisimmasta päästä jos normiteehen vertaa.


Poissa IDEP2

    • Viestejä: 9
    • Karma: 0
  • Which of my many identities are you accusing?
    • Profiili
Itsellänihän ilmenee myös poikkeuksellisissa väsymystiloissa pimeässä samantyyppistä kevythäiriötä. Kuvailisin vihreänä kohtuullisen kirkkaana ja erottuvana, heikosti havaittavien ääriviivojen mukaan säännöllisesti kehittyvänä aurana. Esimerkiksi noin neljän sydämen sykkeen välein näkökenttäni alareunasta alkaa edetä vihreää utua, joka valaisee mitä tahansa nyt sitten katsonkin, sen ääriviivojen mukaan. Katsoessani esim. kättäni, vaikuttaa kuin käsivartta pitkin kulkisi energiaa.

Tila on transientti ja olen huomannut sen ilmenevän vain kun olen hyvin väsynyt tai maannut sängyssä jo hetken pyrkien nukkumaan. Tämä alkoi jo kauan ennen kuin olin edes tietoisesti käyttänyt mitään psykedeeliä elämäni aikana. Vaikuttaisi siltä, että massiiviset B-vitamiiniannokset (en pysty erottamaan, mikä B-vitamiineista, kun yhdistelmä kyseessä) lisäävät ilmiön havaitsemisen frekvenssiä merkittävästi.

Litkin kyllä tosin myös pakuria aika rajuun tahtiin, mutta en ollut siitä kuullutkaan ennen kuin ensimmäiset kuvaillut visuaalit havaitsin. Ensimmäisellä kerralla olin kuitenkin jo käyttänyt ihan kunnolla ainakin niasiinia.


Poissa IDEP2

    • Viestejä: 9
    • Karma: 0
  • Which of my many identities are you accusing?
    • Profiili
Rajoittava tekijä on lähinnä pakurijauheen hinta, ei meinaan ole aivan edullisimmasta päästä jos normiteehen vertaa.

Hae itse metsästä? Mulla on kiloja tätä tavaraa parin reissun jäljiltä.


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Rajoittava tekijä on lähinnä pakurijauheen hinta, ei meinaan ole aivan edullisimmasta päästä jos normiteehen vertaa.

Hae itse metsästä? Mulla on kiloja tätä tavaraa parin reissun jäljiltä.

Kirjotappa meille pieni ohjeistus mistä näitä kannattaa etsiä.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa IDEP2

    • Viestejä: 9
    • Karma: 0
  • Which of my many identities are you accusing?
    • Profiili
Rajoittava tekijä on lähinnä pakurijauheen hinta, ei meinaan ole aivan edullisimmasta päästä jos normiteehen vertaa.

Hae itse metsästä? Mulla on kiloja tätä tavaraa parin reissun jäljiltä.

Kirjotappa meille pieni ohjeistus mistä näitä kannattaa etsiä.

Pakuria esiintyy pääasiassa lehtipuissa ja erityisesti koivussa. Täten koivumetsistä ja yleisesti seka- ja lehtimetsistä etsiminen on järkevää. En ole varma, mistä ympäristötekijöistä metsätyyppi tarkalleen ottaen riippuu, mutta maastokartat usein täsmentävät metsän kasvikuntaa ja karttoja voi täten käyttää hyödykseen. Lisäksi ihan vaikka vain ajaessa ympäriinsä autolla, on koivuja, myös pakurikääpään sairastuneita, usein näkyvissä.

Kunnollisia kääpiä löytyy hyvin harvakseltaan, mutta jokseenkin koskemattomasta metsästä voit kerralla parin tunnin reissun aikana löytää parinkin vuoden varaston huippulaatuista tavaraa. Pakurit yleensä ovat sen verran matalalla, että niihin pääsee helposti käsiksi.

Hae aina kesällä tai syksyllä, sillä tällöin pahka on tunnistettavissa helposti ja sen saa irti parhaimmillaan jopa vain potkaisemalla. Kirves tai sapeli ovat hyviä työkaluja, jotka kannattaa tietysti aina pitää mukana.

Opi tunnistamaan pakuri:
http://wildplanthealing.com/images/chaga_mushroom.jpg

Edit: http://fi.wikipedia.org/wiki/Lehtimets%C3%A4

PS Pakuri on parhaita tietämiäni teen raaka-aineita hibiscuksen jälkeen. Vahvaa, siis täytetyn kossupullon kaulasta asti täysin valoa läpäisemätöntä, mustaa litkua, on hyvä heittää juomaveden sekaan jatkuvasti. Maku ei ole etova, eikä häiritse lainkaan. Terveyshyödyt eivät ole kokoluokaltaan kiistattomat, mutta oletettavasti merkittävät joka tapauksessa. Yliannoksen vaaraa tuskin on.


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Koetin kyllä muutamilla talven hiihtoreissuilla katsella rantakoivuja sillä silmällä, mutten löytänyt yhtäkään. Pitänee kesän aikana tehdä muutama pidempi pyöräretki ja ihmetellä lisää. Pakurilla on varmaankin alueellisia eroja esiintymisessä. Kiinnostaisi myös tietää onko joku onnistunut viljelyssä. Miettikääs millainen hittivientituote tosta voisi tulla Suomen kansantaloudelle noilla kilohinnoilla, koivikoita tässä maassa on sentään jokunen hehtaari.


Poissa IDEP2

    • Viestejä: 9
    • Karma: 0
  • Which of my many identities are you accusing?
    • Profiili
Koetin kyllä muutamilla talven hiihtoreissuilla katsella rantakoivuja sillä silmällä, mutten löytänyt yhtäkään. Pitänee kesän aikana tehdä muutama pidempi pyöräretki ja ihmetellä lisää. Pakurilla on varmaankin alueellisia eroja esiintymisessä. Kiinnostaisi myös tietää onko joku onnistunut viljelyssä. Miettikääs millainen hittivientituote tosta voisi tulla Suomen kansantaloudelle noilla kilohinnoilla, koivikoita tässä maassa on sentään jokunen hehtaari.

Yliarvioit kysynnän. On useita "yrittäjiä" jotka ovat keränneet ison varaston pakuria ja ruikuttaneet pian, kun kysyntä ei vastaakaan tarjontaa - ei läheskään. Jos haluaa menestyä chaga-markkinoilla, täytyy superfood-skenejen kohdalla päästä ainakin surthrivalin uutteesta yli, sillä sitä pidetään parhaimman laatuisena. Alhaisilla hinnoilla tämä onnistuu, mutta edelleen pakuriasi pidettäisiin toisen asteen tuotteena, ellei ostajakunta koostu oikeasti asiaa tutkineista yksilöistä. Harvat muut ryhmät pakuria ostavatkaan, syöpäpotilaat kenties. Chagan myyjiä on läpi maailman vaikka kuinka, eikä nähtävästi tuossa bisneksessä isot rahat liiku.

Pakuria voi viljellä, ja teen niin itsekin Parkanossa tontillani. Muutaman vuoden sisään kaadettavissa koivuissani on jo pitkään ollut "sappivampyyrit" eli mahlankeruuputkisto syvällä rungossa, sekä kunnollinen pakuri-infektio repimässä puita hiljalleen kuoliaiksi. Puun tartuttaminen on erittäin helppoa: raapaiset koivun kylkeen reiän ja raavit palalla pakuria. Kunnon sienen kasvuaika on kuitenkin järjetön, eli useita vuosia saat odotella. Muutoinhan olisin jo tehnyt chaga-sirpalekranaatteja ja viskonut auton ikkunasta jokaiseen lehtimetsään. Chagan keräilykin toisten tontilta lienee laillista, kun kyseessä sieni ja tuholainen on.

Olisihan se toisaalta kiva, että tällainen tulisi Suomen kansallistuotteeksi ja palvelukseksi maailmalle, mutta rohkenen epäillä  ::) Toisaalta, en näitä haluaisi muualle viedäkään; olkoot pakurit Suomen terveysvaltti  >:D

Chaga Mafia



Poissa Aivina

    • Viestejä: 193
    • Karma: 24
    • Profiili
Pakurin viljelystä sen verran muistuttaisin, että se musta möntti ei ole pakurikäävän itiöemä ja näin ollen siinä ei myöskään ole itiöitä. Musta möntti on sienen aiheuttava kasvannainen, verrattavissa pahkaan (tai syylään varpaassa). Eli jos haluaa siirtää pakurikäävän itiöitä, on kaivettava itse itiöemä esiin. Pakurikääpä elää puun kuoren alla ja muodostaa itiöemiä yleensä vasta puun kuoltua. Eli pakurin tappaman puun kuoren kun repii irti, niin sieltä alta saattaa löytää käävän litteitä, puunmyötäisiä itiöemiä.

Mitä visuaaleihin tulee, niin luulen, että kun on kerran ne portit päästään avannut, niin kyllähän sitä alkaa näkemään juttuja, joita ei ennen ole päästänyt tietoisuuteensa. Itse näen pyörällä ajaessa toisinaan visuaaleja asfaltin pinnassa.
Kerran kun trippaa, niin ei koskaan palaa ennalleen.


Poissa Nakertaja

    • Viestejä: 43
    • Karma: 3
    • Profiili
Hmm, pitääpä itsekin kiinnittää asiaan enemmän huomiota seuraavalla kerralla kun pakuriteetä nautiskelen, ja kokeilla tuota että ottaa ennen pitkälleen menoa. Mutta tähän mennessä en ole kyllä huomannut minkäänlaisia visuaaleja tulevan.

Ps. Pakurin kerääminenhän ei sitten kuulu jokamiehenoikeuksiin  O:-)  ;)


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Eipä ainakaan näkynyt poliiseja vahtimassa sitä koivupökkelöä, josta viimeksi irroitin pakurikäävän.
Siispä nyt jos tapahtuisi sellainen sivilisaation romahdus että tulta pitäisi kanniskella mukana niin kuiva pakuri olisi siihen omiaan. Tätä pitää testata vaativissa retkiolosuhteissa.