Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Sienten pakastaminen

Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
kiinnostavaa! Miten annostelu muuten onnistuu jos unohtaa paljonko sieniä on eri jäihin laittanut (ellei sitten sienet pysy erillään ehjinä)... Kuivamurskan voi punnita, mutta entäs nämä jääpalamössöt.

Voiko tällä tavalla olla mitenkään tarkka annosten suhteen?

Sienet voi ensin pakastaa esim lautasen päällä. Siten et ovat erikseen ja kun ovat jäätyneet voidaan siirtää pussiin/rasiaan. Näin sienet ei ole "mössönä". Sitten pussista vain laskee montako nappaa.
Ja yksi kätevä tapa on vaikkapa punnita jääpaloihin aina "tripilllinen". Itse tekisin ehkäpä 1 gramman kuivia sieniä sisältäviä jääpaloja. Näin on kätevä annostella tasagrammoin itselle ja tilanteelle sopiva annos. Olisikohan fiksua jäädyttää sienet vaikkapa sitruunan mehuun.. Psilosybiini muuttuisi suoraan jääpalassa psilosiiniksi eikä kehon enää tarvitsisi tehdä sitä..
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Sienestäjä91

    • Viestejä: 9
    • Karma: 4
    • Profiili
elis elis vanha topic mut aihe sama tatteja tulee way too much et pakko kait pakastella

elis ajattelin et minigrippusseihin annostelen kuivia sieniä ja sitten säilytys laatikkoon ja pakkaseen? onnistuukohan ja kauankohan säilyy?





elis mitä ihmiset mieltä?



Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Kuivat sienet säilyvät pakastimessa varmasti riittävän kauan :) Itse olen laittanut isojakin satseja kuivia sieniä pussiin ja pakastimeen. Sieltä sitten napsii tarpeen mukaan. Kuivat sienet eivät myöskään jäädy könttään, joten on helppoa ottaa vaikka vain puolikas pussillinen.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Sienestäjä91

    • Viestejä: 9
    • Karma: 4
    • Profiili
Kuivat sienet säilyvät pakastimessa varmasti riittävän kauan :) Itse olen laittanut isojakin satseja kuivia sieniä pussiin ja pakastimeen. Sieltä sitten napsii tarpeen mukaan. Kuivat sienet eivät myöskään jäädy könttään, joten on helppoa ottaa vaikka vain puolikas pussillinen.

no joo mut ite laitoin tollee et annos per pussi niin on kätevämpää sitte sielt vaan ottaa :3


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Tottakai. Tarkoitin vain, ettei ole ongelma, vaikka olisi minun laillani liian laiska annospakkaamiseen :)
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa TNrg

    • Viestejä: 37
    • Karma: 1
    • Profiili
Vaikuttaakohan säilytys n. vuoden ajan pakastimessa aktiivisten aineiden säilymiseen? Arkijärki sanoisi, ettei pakastinlämpötiloissa hapetusprosessi olisi kovinkaan nopea.

Sieniä on ennen pakastamista kuivattu talouspaperin välissä muistaakseni joitakin viikkoja, kunnes ne on siirretty muovirasiaan ja suoraan pakastimeen.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Kaksi vuotta vanhat, tuoreeltaan pakastetut silokit todettu toimiviksi. ;) Eikä niistä mitään mössöä ole koskaan tullut. Löysiä ja limaisia kylläkin. :P
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Panu

  • Luotettava siententunnistaja
    • Viestejä: 106
    • Karma: 17
    • Profiili
Olen pakastanut kuivatut ja hienoksi jauhetut sienet minigrip-pussissa. Eivät jäädy köntiksi ja pussista on helppo annostella jauhetta tarpeen mukaan. Kolme teelusikallista todettu hyväksi reseptiksi :)