Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Mistä tiedän että nesteviljelmä on toimiva?

Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Tähän ei olemassa mitään satavarmaa tapaa, mutta mitä itse olen käyttänyt vuosia, on että haistat nesteviljelmää ("hyytelöä" eritoten).

Ota steriiliin ruiskuun nesteviljelmää ja tiputa nesteviljelmää ruiskusta kämmenellesi, hiero käsiä yhteen ja haista.

Jos tuoksu on laimea pehmeä sieninen, rihmasto on elinvoimainen ja toimiva.
Jos tuoksu on maanläheinen, hiukan maantuneen hajuinen, rihmasto on vanhentunut ja rihmasto ei enään toimi. (voidaan mahdollisesti vielä pelastaa siirtämällä "kuollutta rihmastoa" uuteen nesteviljelmä pohjaan [sokeri+vesi]).
Jos tuoksu on "seisahtaneen" hajuinen ja ehkä hitusen imelän hajuinen, nesteviljelmä on epäonnistunut bakteeriliuos.

Tällä metodilla en ole ikinä saanut kontaminaatioita kun olen nesteviljelmillä säätänyt!

Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Tattila

    • Viestejä: 67
    • Karma: 3
    • Profiili
Vaikuttaa vähän epävarmalta, että en itse nyt täysin tuohon luottaisi ( Sori vaan Tattiritari :( ) Mun mielestä ainoo varma tapa on inokuloida ja kattoo että alkaako kasvaa.
Psykedeelit-elämä, Dissosiatiivit-kuolema.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Kyllä rihmastoa sormiin hieromalla ja haistelemalla saadaan selville aika paljon rihmaston sielunelämästä. ;) Mutta niinkuin Tarriritari jo mainitsikin:
Lainaus käyttäjältä:  Tattiritari
Tähän ei ole olemassa mitään satavarmaa tapaa

Tuo on vain yksi kaikista keinoista. Rihmaston kasvutapaa kannattaa myös tarkkailla. Nopea kasvu: kontaminaatio. Hidas kasvua: mahdollisesti tervettä rihmastoa.


Itse nesteviljelmän tekoon on monia eri vaihtoehtoja ja sen voi tehdä myös sekoittamalla veteen jotain muutakin kuin hunajaa. Tein itse nesteviljelmän tällä tavoin kun oli kiire:

1. Otin sopivan määrän hunajaa, laitoin sen juuri hyvin pesemäni, huuhtelemani ja desinfiointi aineella putsaamani säilykelasipurkin pohjalle.
2. Kaadoin päälle sopivan verran kiehuvaa vettä.
3. Peitin tuotoksen desinfiointiaineella pyyhkäistyllä foliolla ja laitoin vielä purkin oman kannenkin päälle.
4. Annoin jäähtyä yön yli.
5. Otin samalla seuraavaa päivää varten steriileillä välineillä pienen palan jalan sisäjalkaa, ja käärin sen tiukasti pieneen foliopalaan.
6. Seuraavana päivänä otin jäähtyneen hunaja-vesi-seoksen, otin kannen irti, raotin varovasti foliota ja tiputin sienenpalan varovasti purkkiin.

Ihme ja kumma, onnistuin, vaikka sienenpala oli yön yli jääkaapissa. Uskoisin, että usean kontaminaation aiheuttaa käytettyjen lasipurkkien kannessa olevat säilykejäämät ja steriiliyden laiminlyöminen työstövaiheiden aikana. Tuntuu, että säilykejäämät ei aina lähde vaikka kuinka hinkkaa. Jos siis käyttää käytettyjä säilykelasipurkkeja. Siksipä desinfiointiaineella pyyhkäisty folio voi olla lasipurkin ja kannen väliin enemmän kuin tarpeen.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Kiitoksia klonkku hyvästä ohjeesta! Aina luullut että tuore sieni pitää heittää mahdollisimman tuoreena liemen joukkoon :)

Rihmasto joka on terve myös näyttää hyytelömäiseltä siellä vedessä, hyllyy kuin lihavan jenkkipojan maha kun twistailet purkkia.
Karma kiertämään jos olin avuksi!