Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Naisten annoskoot

Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Käyttökokemusten puolella naisten trippirapotit tuntuvat olevan jotenkin paljon vaikuttavampia kuin miesten raportit vastaavalla annoksella. Useiden tutkimusten perusteella naisten annoskoot ovat mm. alkoholin ja kannabiksen osalta pienempiä kuin miehillä.

Lainaus käyttäjältä: Wikipedia
THC (tetrahydrokannabinoli, kannabiksen pääasiallinen vaikuttava aine)    rotta, suun kautta    1 270 mg/kg urokset; 730 mg/kg naaraat
Onko näin myös sieniperäisten alkaloidien määrän kanssa? Kuinka suuri tämä suhde on (naiset/miehet)? On tietysti huomioitava, että nämä ovat vain keskimääräisiä lukuja ja jokainen miestä on yksilö oman aineenvaihduntansa kanssa.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Ei tällaista asiaa ole järkeä käsitellä tämän filtterin kautta; ihmisten aivokemialliset defaultsettingit vaihtelee riippumatta sukupuolesta.

On epätieteellistä soveltaa rottakokeiden tuloksia ihmisiä koskevaksi. Rotat ja ihmiset eroaa geneettisesti hyvin merkittävällä tavalla.

Tunnen läheisesti naisen, jolla tuntuu olevan luontaista toleranssia kannabinoideille. Mulle riittää kunnon paukuiksi 1/4 siitä määrästä, mitä tämä nainen imee sisäänsä ja tokaisee "No nyt mä ehkä havaitsen jonkinlaista vaikutusta." seuraavassa hetkessä jatkaen tekemisiään kuten mitään muutosta tajunnantilassa ei olisi tapahtunut.

Mut mun puolestani voidaan puhua henkilökohtaisesta alttiudesta tietynsuuruisille annoksille.

Tuntuu siltä, että mä yleensä pystyn vastaanottamaan huomattavasti suurempia deeliannoksia kuin muut ihmiset. Näin varsinkin fenetyyliamiinien kanssa. 16+6 (22) mg 2C-P:tä tuntui olevan ihan passeli doussi, kun ilmeisesti yleensä jengi menee todella vaikeisiin tiloihin jo 14 milligrammalla.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Musta tuntuu, että tässä voisi olla enempi kyse naisten paremmasta taidosta kuvailla asioita verbaalisesta tai erilaisesta tavasta kiinniittää huomiota asioihin.
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa Nakertaja

    • Viestejä: 43
    • Karma: 3
    • Profiili
Itse en usko, että olisi kyse niinkään tuosta naisten paremmasta taidosta kuvailla asioita. Mutta en toisaalta osaa ottaa kantaa siihenkään, että tarvitsevatko naiset yleensä pienemmän annoksen kuin miehet saadakseen intensiivisempiä kokemuksia. Osaan sanoa vain sen, että toleranssi vaihtelee suurestikkin yksilöittäin.

Itse kuulun niihin, joilla jo kaikki lääkkeetkin vaikuttavat todella rajusti (kärsin sivuoireista ja vierotusoireista herkemmin) ja esim. kannabis vaikuttaa paljon enemmän kuin mitä sama annos saa aikaan kavereissani.


Eusebio

  • Vieras
 :) :)Tutkimus näyttää todella hyvältä magic ~ ~ ~


Poissa Lähiötonttu

    • Viestejä: 117
    • Karma: 12
    • Profiili
Käyttökokemusten puolella naisten trippirapotit tuntuvat olevan jotenkin paljon vaikuttavampia kuin miesten raportit vastaavalla annoksella. Useiden tutkimusten perusteella naisten annoskoot ovat mm. alkoholin ja kannabiksen osalta pienempiä kuin miehillä.

Lainaus käyttäjältä: Wikipedia
THC (tetrahydrokannabinoli, kannabiksen pääasiallinen vaikuttava aine)    rotta, suun kautta    1 270 mg/kg urokset; 730 mg/kg naaraat
Onko näin myös sieniperäisten alkaloidien määrän kanssa? Kuinka suuri tämä suhde on (naiset/miehet)? On tietysti huomioitava, että nämä ovat vain keskimääräisiä lukuja ja jokainen miestä on yksilö oman aineenvaihduntansa kanssa.

No naiset ovat noin keskimäärin pienempiä ja näillä on enemmän rasvaa. Kun annoskoot ovat ymmärtääkseni aika paljon sidoksissa painokiloihin (veren määrään) ja erityisesti rasvattomaan massaan niin siitä voi sitten laskea että miten paljon eroa periaattessa tulisi olla. Aivoissa on sitten vaihtelua eli se luo satunnaisuutta, mutta tuo koon merkitys on varmaan isoissa sarjoissa vaikuttava.