Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Salvia divinorum - Käyttö ja kokemukset

Poissa Silakka

    • Viestejä: 67
    • Karma: 2
    • Profiili
Miten vahvaa extractia ensikertalaisen kannattaa tehdä? Älyä on sanottu parhaaksi tavaksi nauttia tätä, mutta mikä on toiseksi paras?


Poissa pegezu

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 136
    • Karma: 60
    • Profiili
Miten vahvaa extractia ensikertalaisen kannattaa tehdä? Älyä on sanottu parhaaksi tavaksi nauttia tätä, mutta mikä on toiseksi paras?

On vähän vaikea sanoa mikä olisi hyvä extracti ensikertalaiselle, moni kokenutkaan käyttäjä ei kestä kovempaa extractia kuin 10x, itse taasen ekan kerran kokeilin 7x joka oli liian mietoa. Siitä hyppäsin suoraan 25x ja siihen jäin. Itsellä kun ei vieläkään sitä omaa salviaa kasvamassa ole niin joudun hommaamaan extractit muualta.
Minä käytän todella pientä dosea koska kuitenkin 25x tulkitaan jo erittäin vahvaksi ja sitä se todella on.

Yleinen käsitys on että salviaa täytyy polttaa bongista jotta se vaikuttaa oikein, sillä saa savut tarpeeksi nopeasti syvälle keuhkoihin jolloin välttyy ns.pahoilta tripeiltä (kaatokänniololta tms). Omasta kokemuksesta voin kertoa, että salvia 25x toimii todella hyvin yhden hitin sätkästä, sillä saa savut helposti syvälle keuhkoihin ilman että tarvitsee harjoitella. :)


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Yleinen käsitys on että salviaa täytyy polttaa bongista jotta se vaikuttaa oikein, sillä saa savut tarpeeksi nopeasti syvälle keuhkoihin jolloin välttyy ns.pahoilta tripeiltä (kaatokänniololta tms). Omasta kokemuksesta voin kertoa, että salvia 25x toimii todella hyvin yhden hitin sätkästä, sillä saa savut helposti syvälle keuhkoihin ilman että tarvitsee harjoitella. :)

Voisitko kertoa, miten tämä yhden hitin sätkä valmistuu? Tuleeko siihen pelkkää salviaa, vai jotain muutakin? Myös polttotekniikan kuvaus kiinnostaisi. Bad trip on minun käsitykseni mukaan jotain aivan muuta, kuin kaatokänniolo (, millä luulen sinun tarkoittavan ns. vajareita).
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa pegezu

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 136
    • Karma: 60
    • Profiili

Voisitko kertoa, miten tämä yhden hitin sätkä valmistuu? Tuleeko siihen pelkkää salviaa, vai jotain muutakin? Myös polttotekniikan kuvaus kiinnostaisi.

Ekassa viestissäni mainitsin jo siitä sätkästä, mutta siis: Itse teen sen siten että bonuksen tupakkahylsyn pienennän sen kokoiseksi jonka luulen saavan poltettua kerralla loppuun Laitan ensin tupakanpuruja sinne perälle jotta ei filtteriin asti palaisi, sitten laitan pienen annoksen salviaa. Silloin saa helposti savut imettyä ensin poskeen ja siitä syvälle henkeen, tällöin trippi on miellyttävä ja hauska. Luulisi ainakin että tämä menetelmä toimii myös jos normaalin tupakan katkaisee, ottaa puruja päästä pois ja laittaa salviaa tilalle.

En osaa kuvailla sitä oloa mikä tulee "väärällä" polttotavalla, se täytyy vain kokea jotta sen ymmärtää. Vajaritkin on ehkä väärä sana kuvaamaan sitä tilaa. Salvian vaikutus määräytyy täysin polttotavasta/tekniikasta.


narbu

  • Vieras
Otin tuossa aikaisemmin muutaman viskipaukun ja ajattelin polttaa salviaa 10x vähän.... päässä pimeni, maailma tuntui siltä että minä, minun kaveri ja serkku olemme sellaisessa 2 ulotteisessa "pyörässä" (poltin yksin), minusta tuntui siltä että minulla pitää tehdä kuperkeikkoja että kaverini pääsee "päälle"..... vaikea selittää... no minä löin pääni melko voimalla pöydän kulmaan kun rupesin pyörimään ja nyt silmäkulmani turpoaa, varmaan tulee mustelma. ei helvetti :shock: . En tuntenut mitään kun pamautin pääni tuohon, muistikuvat ovat hämärässä mutta tuntuu että otin oikein vauhtia kun löin pääni.

Aikaisemmin poltettaessa maailma on tuntunut 2 ulotteiselta, (kuin minecraftin palikat jos joku on pelannut). Lattia on seinä, tuntuu että istuu kuopassa kun kyyristyy istuessa eteenpäin. Ei tunnista omaa kämppää, luulee että huone on kaiverrettu jonnekin afrikan vuoren sisään ja jos katsoisi selän taakse näkisi tähtitaivaan, ja tämä ajatus on aivan normaali, kuin se olisi fakta.

Poltin kerran kännissä ja menetin muistini, kaverin mukaan olin nauranut 10min mutta en muistanut siitä mitään, heräsin lattialta ilman housuja, kaveri keräsi kaljapulloja ja ihmetteli asiaa, kun tajunta palaili tuntui kuin olisin jossain hämärässä tunnelissa vaikka makasin olohuoneen lattialla.

Salviaa polttaessa vaikka kuinka yrittää keskittyä, "nyt minä keskityn ja mietin kun vaikutuksen alkavat" niin puhallat savut ulos ja PAM olet sekaisin ja jännintä on että kun vaikutukset alkavat et muista että olet polttanut, ajatukset ja maailma saattaa olla kuinka kummallisia tahansa mutta se tuntuu aivan normaalilta. Joskus on käynyt niin että kun on polttanut ja vaikutukset ovat päällä niin ajatus takoo päässä että "joku tässä asiassa on väärin" mutta ei vaan saa päähän että mikä se on, kuin joku juttu jonka on unohtanut ja se on "aivan kielen päällä" mutta ei kuitenkaan ihan muista asiaa, siis sitä että on polttanut salviaa.


Edit: niin ja kannattaa tosiaan ottaa joku kattomaan perään että ei käy vahinkoa.


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Joskus on käynyt niin että kun on polttanut ja vaikutukset ovat päällä niin ajatus takoo päässä että "joku tässä asiassa on väärin" mutta ei vaan saa päähän että mikä se on, kuin joku juttu jonka on unohtanut ja se on "aivan kielen päällä" mutta ei kuitenkaan ihan muista asiaa, siis sitä että on polttanut salviaa.
Tää on melko tuttua. Salvioissa aivot ikäänkuin pyrkii soveltamaan koettuun todellisuusmallineeseen jotakin uutta ideaa, mitä ei kuitenkaan ole saatavilla. Ihan kuin olisin oivaltamaisillani jotakin todella merkittävää, mutta jutun juju on hukassa.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa pegezu

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 136
    • Karma: 60
    • Profiili
Alkoholi ja salvia ovat melko vaarallinen yhdistelmä. Mutta erittäin mielenkiintoinen kokemus kyllä, itse en oikein tykkää polttaa niin paljoa jotta muisti lähtee. Usein se riippuu kyllä välineistä ja polttotavastakin, "väärin" polttamalla lähtee pienestäkin määrästä muisti, mutta kukin tavallaan. :)


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Salvian kasvattaminen koristekäyttöön on täysin laillista joten myös lehtien säilöminen ja hallussapitokin on. Salvian maahantuonti on yhtä vakavaa kuin reseptilääkkeiden tuonti, siinä siis syyllistyy lääkeainerikokseen.

Salvian kasvatus mihin tahansa käyttötarkoitukseen on laillista, elleivät sitten keksi jotain huumetta, johon sen voisi rinnastaa, jolloin kaikki kasvattaminen on laitonta, koska lääkeainelistalla olevat huumausaineeseen rinnastettavat aineet ovat lain silmissä huumeita.

Eli jos ei ole mitään rinnastettavaa, niin salviaa on laillista kasvattaa, hallussapitää ja käyttää, laitonta tilata ja myydä.
Psykoosi se siellä vain surisee.


narbu

  • Vieras
Poltin n.30min sitten aika vähän, n 0.1-0.2g 20x Salviaa ja kokemus jäi omasta mielestä vähän laiskaksi.

Kuvaus: Vetäsin savut bongista ja asetuin makaamaan patjalle jonka olin asetellut aikaisemmin, huone oli pimeä. Yritin pitää savuja mahdollisimman pitkään, tuntui että jaksoin vain n.10s mutta saattoi mennä pitempäänkin, vaikea kirjoittaa, vaikutukset tuntuu vieläkin vähän. no kuitenkin. Vaikutus alkoi ja koko maailma vääntyi ikäänkuin "sohvaksi"/Veen muotoon ja koko maailma lähti minun päästäni ikäänkuin kaikki olisi yhteydessä, eli minä olin "maailmanloppu" minun selän takana ei ollut enää mitään, en tosin katsonut, mutta en olisi voinutkaan. Maailma oli minun huoneeni, muuta ei ollut. En tosin sitä tunnistanutkaan omaksi huoneekseni. Kun ajattelin että mitä helvettiä on meneillään(en muistanut että olin polttanut) puhuin/ihmettelin ääneen jonka kohdistin minun äidilleni tai jollekin muulle naishenkilölle jonka tunsin olevan samassa tilassa,(poltin yksin) ehkä jopa Lady Salvia himself/herself<---- onko sana? (kuulemma monet salvian polttajat ovat raportoineet tästä ilmiöstä.) Vaikka valot olivat poissa näin sohvan ja maailman värit. Vähitellen hinasin itseäni eteenpäin tässä V muotoisessa maailmassa ja pääni alkoi selvitä kun pääsin valokatkaisijalle asti, kun sytytin valot värit palasivat taas, vaikka ne olivat jo olleet (kummallista, vaikea selittää).


Ps. kirjoitin tätä viestiä melkein tunnin, aika menee hirveää vauhtia. Vissiin vieläkin vähän vaikutukset päällä.

Pps. Kummallista..... omasta mielestäni otin hitin tuossa 9 maissa mutta kello on 22.30. Makasinko muka 30 min tuossa lattialla? tuntui vain parilta minuutilta.


Edit: Nyt tajusin, siis maailma eli minun huone näytti siltä että se oli valaistu vaikka olikin pimeää  ???


Poissa pegezu

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 136
    • Karma: 60
    • Profiili
0,1-0,2g tuntuu kyllä todella isolta määrältä, itse en uskaltaisi edes 20x:ää polttaa 0,1g dosella, korkeintaan 0,05g.  ??? Mutta joo tosiaan samankaltaisia olotiloja olen itsekin kokenut liian isoilla määrillä tai jos en ole saanut savuja kunnolla syvälle keuhkoihin, niissä tilanteissa menee kyllä aina pieneen paniikkiin ja vahti on melkeinpä pakollinen. :)


narbu

  • Vieras
Joo, katsoin jälkikäteen bongiin ja varmaan puolet jäi palamatta  ::) eli annostus oli lähempänä 0.1g, ehkä jopa vähemmän.


Poissa pegezu

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 136
    • Karma: 60
    • Profiili
Itse suosin extracteilla sitä periaatetta että 1g pelkkää lehteä (1x) eli siis: 10x:ää 0,1g dosella, 20x:ää 0,05g dosella, 25x:ää 0,04-0,05g dosella jne, kannattaa kokeilla melko pienillä doseilla alussa jotta löytää mieluisan vaikutuksen. :) Imitkö sinä savut kerralla keuhkoihin vai täytitkö ensin bongin kokonaan savulla, hengähdit ja sitten vasta imit savut bongista?


Poissa VXA

    • Viestejä: 26
    • Karma: 4
    • Profiili
V muotoisessa maailmassa

Salvioissa aivot ikäänkuin pyrkii soveltamaan koettuun todellisuusmallineeseen jotakin uutta ideaa, mitä ei kuitenkaan ole saatavilla. Ihan kuin olisin oivaltamaisillani jotakin todella merkittävää, mutta jutun juju on hukassa.

Poltin joku aika sitten kolkyt äxää tai ehkä se oliki kakskybästä snadisti budin kanssa piipusta. Erittäin vaikea selittää sitä juttua mutta yritän;

Kaikki näytti menevän oudolla tavalla veen muotoon. Myös lattialle muodostui iso vee, josta mulle tuli kela että olin laivassa, se vee oli laivan kokka. Mankasta soiva Kingston Wall kuulosti joltain merimieslauleskelulta. Tiesin kuitenkin koko ajan että olen vain kamoissa, eihän tässä missään laivassa olla. Outoa tavaraa tuo Sally.

No onnistuihan tuo ihan hyvin.


narbu

  • Vieras
Itse suosin extracteilla sitä periaatetta että 1g pelkkää lehteä (1x) eli siis: 10x:ää 0,1g dosella, 20x:ää 0,05g dosella, 25x:ää 0,04-0,05g dosella jne, kannattaa kokeilla melko pienillä doseilla alussa jotta löytää mieluisan vaikutuksen. :) Imitkö sinä savut kerralla keuhkoihin vai täytitkö ensin bongin kokonaan savulla, hengähdit ja sitten vasta imit savut bongista?


Bongi täyteen ja kerralla kaikki keuhkoihin. Pitäisi totutella vielä näihin savuihin niin saisi ehkä paremmat vaikutukset, vaikka en mikään herkkäkeuhko olekaan niin salviaa polttaessa meinaa ruveta yskittämään kun pitää saada savua mahdollisimman paljon ja nopeasti.


Poissa pegezu

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 136
    • Karma: 60
    • Profiili
Tosiaan ne savut tuntuvat kyllä melko ikäviltä kauhkoissa tai jotai, eikä se hyvältäkään maistu. :D Todella harvalla riittää keuhkot imemään 1 imasulla bongia täyteen savua ja keuhkoihin, on siis hyvä että ensin vain imee bongin täyteen sitä savua (pesän tyhjäksi) ja sitten hengittää/hengähtää rauhassa ja vasta sitten imee nopeasti ne savut bongista (itse otan aina pesänkin irti silloin samalla kun otan sormen pois siitä reiältä). Sen tuntee kyllä kun ne savut menevät tarpeeksi syvälle, voisi sanoa että salvian polttoa täytyy harjoitella jotta se onnistuu luontevasti. Muista vain että ensikerralla pienempi dose riittää, 20x suosin sitä 0,05g! :)