Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Salvia divinorum - Käyttö ja kokemukset

Poissa pegezu

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 136
    • Karma: 60
    • Profiili
EDIT: Ketjun nimi vaihdettu

Toinen salvia ketju kertoi kasvatuksesta joten tehdäänpäs toinen ketju salvian käytöstä ja foorumilaisten omista kokemuksista.  ;)

Usein kysyttyä:

Kuinka paljon lehteä tulisi polttaa?
- Lehteä tulisi polttaa 0,5-1g kerralla, ongelma kuitenkin on siinä, että salvia on epämiellyttävän makuista ja tuosta määrästä lähtevä savu tuntuu varmasti todella kamalalta keuhkoissa. Mutta kuitenkin, tähän mennessä mielestäni toimivin annostelu on ollut:
1x: 0,5-1g
5x: 0,2g
10x: 0,1g
15x: 0,06 - 0,1g
20x: 0,05g
25x: 0,04-0,05g
30x: 0,03-0,04g
35x: 0,03g
40x: 0,025

Kuinka/millä salviaa poltetaan?
- Yleisin ja paras tapa on käyttää bongia, koska kaikki lehtimateriaalista lähtevä savu täytyy saada kerralla keuhkoihin. Jos oletetaan, että poltetaan 0,2g 5x: Pidetään liekkiä kokoajan yllä ja imetään KAIKKI salviasta lähtevä savu bongiin, kun savua ei tule enempää, otetaan suu pois bongilta ja hengähdetään rauhassa. Savua menee hieman hukkaan mutta sille ei voi mitään. Tämän jälkeen tyhjennetään keuhkot ja hengitetään bongissa oleva savu kerralla keuhkoihin, toista mahdollisuutta ei ole. Savuja pidetään keuhkoissa niin kauan kuin vain jaksaa. Itse en sen kummemmin ole aikaa laskenut. Vaikutukset alkavat todella pian sen jälkeen kun savut puhaltaa ulos.
HUOM!: On todella paha virhe yrittää saada savut keuhkoihin samaan aikaan kun liekittää salviaa. ENSIN bongi täyteen savua ja vasta kun on välillä tyhjentänyt keuhkot, niin sitten vasta savut keuhkoihin. Jos savut eivät mene yhtenä kasaumana keuhkojen perukoille, tulee tripistä todella sekava. Alempana kerron kuinka yli 20x extracteja voi myös polttaa.

Kuinka paljon lehteä täytyy pureskella?
-hmm, jaa-a, itse olen pitänyt vain 25x extractia kielen alla ja ylähuulessa jonka jälkeen pureskellut sitä "taikinaa", annos on tuolloin ollut 0,4-0,5g joka vastaa 10-11g normaalia kuivaa lehteä, vaikutukset ovat olleet:
-näkökentän selkeytyminen ja esineiden "ääriviivojen" terävöityminen.
-hetkelliset unenomaiset tilat.
-tunne että leijuisi jossain taivaalla/avaruudessa.
-rentoutuminen.

Voiko/kannattaako salviaa polttaa ilman trippivahtia?
-Jos tiedät mitä olet tekemässä ja koet olosi hyväksi. Olen huomannut, että trippivahdilla on minulle vain se merkitys, että koen oloni hyväksi ja on hauskaa, tällöin tripit onnistuu 100% varmasti.
Joskus kyllä nautin suuresti kun olen yksin ja poltan salviaa, tällöin pääsen matkustamaan pääni sisälle, riskinä kuitenkin on se, että alan tekemään jotain ilman että tajuan mitä olen tekemässä. Esimerkkinä kun poltin salviaa keittiössä ja tulin tolkkuihini eteisessä... luulin olleeni star wars elokuvassa lentämässä avaruudessa aluksellani ja viholliset olivat haavoittaneet minua...
Jos ekaa kertaa polttaa salviaa niin kyllä se trippivahti on melkeimpä ehdottoman pakollinen, riippuen tietysti annoksesta, itselläni auttoi ekalla kerralla kun pääsin juttelemaan messengerissä kaverin kanssa tripin lasku vaiheessa.

Kuinka pitää valmistautua ennen kuin polttaa salviaa?
-Itse en ole koskaan valmistautunut, kun saan jonkun ajatuksen päähäni jonka haluan salvian avulla selvittää, niin turha miettiminen saattaa tuoda vain ikäviä asioita mieleen jolloin trippi epäonnistuu aivan varmasti. Kun salvia trippi on päällä, ainoa keino päästä pois bad tripiltä on se, että kaveri rauhoittelee, mutta jos menettää todellisuudentajun niin kaikki on vain omasta päästä kiinni, siihen ei voi vaikuttaa mitenkään, se on vain kestettävä. Onneksi salvian vaikutukset kestävät vain 5-20min jonka jälkeen tulee rento olo, eli mitään krapulaa ei ole.
HUOM!: Salviaa ei missäännimessä saa käyttää masentuneena tai muutenkaan piristeenä! Jos joku asia suoraan sanottuna vituttaa, pelottaa tai ahdistaa, niin salvia vain voimistaa sitä tunnetta ja saattaa jopa luoda tilan jolloin kohtaa pahimmatkin pelkonsa suoraan silmien edessä!

Salvia on todella arvaamaton substanssi, joten sitä kannattaa polttaa vain jos on täysin varma asiasta.
Kuitenkin itse pidän kyseisestä kasvista, kun sitä oppii käyttämään niin pahoja trippejä ei tule ollenkaan ja siitä saa uskomattoman paljon irti.

Kun polttaa salviaa, on erittäin tärkeää pitää mielessä se asia, että salvia ei voi satuttaa sinua mitenkään. :) Tuo tieto on pelastanut minut jokakerta, olen vain hokenut sitä asiaa päässäni ja pian olenkin ollut hymy huulilla nautiskelemassa siitä olosta.







_____________________________________________________________________________________________________________________________________


Omia kokemuksiani:

Itse kokeilin salviaa kunnolla vasta jonkinaikaa sitten, mutta kokemusta silti löytyy. Ensimmäinen kokeiluni salvia 25x oli todella mielenkiintoinen, kyhäilin tyhjästä muovipullosta bongin joka toimi erittäin hyvin, ellei jopa liiankin hyvin. Yksin ollessani päätin kokeilla omasta mielestä hyvin pienen määrän salviaa, joka osoittautuikin liian isoksi.  Vaikutukset alkoivat heti kun puhalsin savut keuhkoista:

Päässä pyörii, en näe mitään, olenko unessa, missä minä olen??
Laitan bongin pöydälle, ajatus ei kulje, olen kuin unessa, en erota todellisuutta.
Pian tajuan olevani sängyllä, luulen että nukuin ja tunnen oloni väsyneeksi.
Nousen istumaan, en muista mitä tapahtui, päässäni pyörii, kuin olisi kaatokännissä.
Yritän nousta seisomaan mutta kaadun vain lattialle.
Menen paniikkiin, kuitenkin jokin ääni päässäni sanoo että ei saa panikoida, täytyy antaa matkan kuljettaa eteenpäin, pian se on ohi.
Hetken lepäilyn jälkeen nousen ylös ja menen tietokoneen ääreen istumaan, en muista mitä tapahtui, olen vieläkin kuin unessa.
Mieleeni tulee, että haluaisin kokeilla salviaa joskus, ja näin unta että sain sitä.
Huomasin salviani tietokoneen vierellä, näenkö sittenkään unta, voiko tämä olla totta, minullahan on salviaa ja todella taidan olla tripillä, mutta kuinka?!
Ajatukset alkaa valjeta, pystyn jo hallitsemaan itseäni, ainakin melkein.
Kävelen hoiperrellen vessaan ja katson itseäni peilistä, olen todellakin hereillä.
Menen takaisin tuolille istumaan, näen edessäni pitkät portaat ja koneeni on portaiden yläpäässä, jotenkin kiipeän ne portaat ylös ja alan datistamaan.
Näen jo kaiken selvästi, alan ihmettelemään niitä portaita jotka olevinaan näin, mitähän minä tein jotta pääsin ne ylös, enkai minä vain kiivennyt pöydälle tai jotain, en muista, matkani on ohitse.

Tuossapa nyt ensimmäinen trippini, oli todella typerää kokeilla salviaa ilman vahtia, mutta tuo kokemus opetti kuitenkin paljon, ja oikeastaan nautin siitä. :)
Myöhemmät trippini ovat olleet uskomattoman upeita! Tosin niitä en ole saanut bongin avulla, vaan olen tehnyt mini sätkiä.  ;)

Päätin kokeilla kuinka salvian polttaminen onnistuisi sätkästä. Minulla oli Bonuksen tupakka hylsyjä jota sitten lyhensin. Niissä hylsyissä on lyhyt filtteri, joten työnsin tupakan puruja sinne sen verran että hylsy täyttyy osittain puruista. Sen jälkeen laitoin n. 0,05g salvia 25x:ää ja pyöritin pään rullalle jotta purut ei tipu. Kokonaisuudessaan sätkä oli sen pituinen, jotta sen sai imettyä kerralla loppuun asti. Tässä kokemukset:

Sytytän sätkän, imen savut ensin suuhun ja siitä vasta henkeen, pidätän hengitystä niin kauan kuin jaksan ja puhallan savut ulos.
Menen parvekkeelta sisälle, astun pari askelta ja siitä se alkoi.
Näen huoneen outona, normaalisti huoneessa on seinät, näen ympäristöni pallon muodossa, huonekalut ovat ympärilläni, en voi lopettaa nauramista.
Kaikki näyttää selkeältä, olo on aivan mahtava, yksinkertainen huone on kuin uusi maailma, tekee mieli tutkia sitä lisää.
Lähden kävelemään eteenpäin ja alan miettimään kuinka pääsen pöydän ohi kun se on keskellä seinää???? Nojatuolikin on seinällä, kuinka täällä voi edes kävellä?
Seikkailunhaluisena lähden vain kävelemään vaikka se tuntuukin todella typerältä ja naurettavalta, kuinka voin kävellä seinää pitkin?
Katson sinne mistä tulin, ikkuna osoittaa taivaalle, ikkunan vieressä oleva sohva on seinällä, kaverini kävelee katossa, mitä täällä tapahtuu!?
Ajatukseni ovat selkeät, tiedän olevani tripillä, pystyn keskustelemaan hyvin kavereideni kanssa, ympäristö vain on uskomaton.
Jatkan matkaani eteiseen, kurkistan kulman taakse ja näen vessan oven joka on lattiassa, nauramista ei voi lopettaa.
Tiedostan selvästi myös ajan kulun, tiedän että pian trippi on ohitse joten päätän mennä istumaan, mutta se pöytä on vieläkin seinällä, kaverini taluttaa minut sohvalle.
Trippini on ohi.

Minisätkä on mielestäni ehdottomasti paras tapa käyttää salviaa. Noin 27 savut saatiin yhteensä kaverin kanssa 1 grammasta 25x. Pahoja olotiloja ei tullut kuin kerran kaverilleni, mutta itselläni kaikki oli hyviä. :)

Salvian polttaminen bongista on todellakin taitolaji, sitä täytyy harjoitella jotta se onnistuu, itsekään en osaa bongia käyttää vielä, enkä tiedä tarvitseeko minun oppiakkaan sen käyttöä.  ::)


Poissa cupcake

    • Viestejä: 36
    • Karma: 11
    • Profiili
Hyvä topic!

Itse olen poltellut pariin kertaan salvian lehteä, enkä sen kummempia olotiloja ole vielä saanut kuin omituisen metallisen olon ja takavasemmalle kiskovan tunteen. Tutkimusmatkailu jatkuu jahka materiaalia kertyy :)
"A mind is like a parachute. It doesn't work if it's not open." -Frank Zappa


Poissa pegezu

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 136
    • Karma: 60
    • Profiili
Hyvä topic!

Itse olen poltellut pariin kertaan salvian lehteä, enkä sen kummempia olotiloja ole vielä saanut kuin omituisen metallisen olon ja takavasemmalle kiskovan tunteen. Tutkimusmatkailu jatkuu jahka materiaalia kertyy :)

Pelkkä lehtihän ei vaikuta poltettuna juurikaan. Jotta saisit pelkästä lehdestä (eli 1x) jonkinlaisen tripin, tulisi sinun saada lähes 1 gramma poltettua kerralla, bongilla tämä voisi onnistuakin, mutta saattaa tuntua keuhkoissa melko ikävältä. :D Tai no, ei voi tietää kun ei ole kokeillut?  ::) Bongilla polttaessa savua menee hukkaan 10-90%, riippuen polttotavasta, mutta sille ei voi mitään. Jos yrittää olla säästeliäs ja imeä kaiken kerralla henkeen, niin trippi epäonnistuu, ei saa muutakuin todella humalaisen ja sekavan olon. Eli ensin pitää imeä koko dose bongiin, sen jälkeen ottaa suu pois bongilta ja hengähtää, tämän jälkeen imeä kaikki savut kerralla keuhkoihin. Salvia vaikuttaa oikein VAIN jos savut menee syvälle keuhkoihin, sen kyllä tuntee sitten. Luultavasti tiesitkin tämän mutta ompahan nyt yleisenä infona tuokin täällä niille jotka eivät tuota tienneet. :)


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Pelkkä lehtihän ei vaikuta poltettuna juurikaan.
...
Tai no, ei voi tietää kun ei ole kokeillut?  ::)

Tässä käytimme juurikin kuivaa lehteä omasta kasvistani:
Mentiin kaverin kämpille ja annoin pesällisen ensin yhdelle kaverille, sitten toiselle ja kolmannelle. Hitit, toiset, ja kolmannet; ja selitystä, että huone pyörii ja jotkin voimat vetää sinne sun tänne. Hysteeristä naurua. Pakkohan tuota on itsekin näköjään kokeilla. Nostan älystä turbosytkärin savustamat salviasavut. Savua tulee paljon ja aluksi sitä on hankala pitää sisällä, mutta kun pitää, niin se pysyy. Pidän niin kauan kuin jaksan. Puhallan savut ulos ja vaikutus on välitön. Näkökenttä on yhtäkkiä joillaintapaa väreilevämpi kuin normaalisti, mutta psyykkistä tai visuaalista vaikutusta paljon voimakkaampi on fyysinen vaikutus. Kuin ihoani työnnettäisiin ja vedettäisiin yhtäaikaa, ikäänkuin koko kehoni nahkaa nipistäisi hellästi. Kehoni kuumuu. Hieman ehkä ärsyttävän kutitteleva fiilis, mutta mielenkiinnosta nautin tunteesta. Huone alkaa hieman myös pyöriä...vähän kuin kännissä. Olo on kuitenkin kummallisella tavalla tyhjä ja sekavantripauttava. Vähän kuin mitä kuvittelisin olevan yhtäaikaa kännissä ja nonvisuaalisella tripillä. Voimakkaampi olo kestää vain muutaman minuutin. Muut ovat polttaneet salviapussin jo tyhjäksi, enkä saa enää uutta hittiä. Damn! Sitten otan muutamat budihitit. Siitä n. minuuti eteenpäin...aivan törkeä bodyload! ??? Ei pysty liikkumaan, tai ei halua/kykene/jaksa. Sohva on koti! Olo on mukavan euforinen, sanoisinko voimakkaan indicainen, vielä seuraavat n. tunnin/siihen saakka kun jaksaa nousta ylös.
Äly on siis "poltteluväline", tai ehkä ennemminkin taktiikka. :D

Koin kannabiksen jatkavan salviatripin kestoa. :-\ Yksi ystäväni oli aivan ulalla n. 40 min polttaessaan ensin salviaa ja sitten kannabista. Täh? :o
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa pegezu

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 136
    • Karma: 60
    • Profiili
Siis tottakai pelkkä lehtikin vaikuttaa, mutta poltettava määrä on vain todella paljon isompi ja savut on vaikea saada syvälle keuhkoihin. Humalan oloinen tila tulee juuri siitä väärästä polttotavasta, savu ei mene kunnolla keuhkoihin.

Äly on varmasti paras tapa saada kaikki savu talteen, mutta yleensähän savulle jäävä tila älyssä on melko iso(kuten muovipullo 0,5-1,5l), jolloin savun imeminen kokonaan keuhkoihin on vaikeaa. Ompas vaikeaa selittää. :D


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Äly on varmasti paras tapa saada kaikki savu talteen, mutta yleensähän savulle jäävä tila älyssä on melko iso(kuten muovipullo 0,5-1,5l), jolloin savun imeminen kokonaan keuhkoihin on vaikeaa. Ompas vaikeaa selittää. :D
Älyllä saa savun pakattua hyvinkin pieneen tilaan jos osaa käyttää pulloa ja suutaan "taitavasti". Kun savun on saanut pulloon on hyvä laittaa suu kiinni pulloon ja imeä vettä pitkin pulloa vähänmatkaa.  ;) Alipaine on päivän sana.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa pegezu

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 136
    • Karma: 60
    • Profiili
Täytyypä tosiaan kokeilla älyä, enemmän siinä savua saa talteen kuin bongilla! :)


Poissa Sclerotia

    • Viestejä: 155
    • Karma: 10
    • Profiili
Kiinnostus salviaa kohtaan kasvoi hurjasti tämän viestiketjun luettuani. Sääli, etten tiedä miten pääsisin suomessa kokeilemaan.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Kiinnostus salviaa kohtaan kasvoi hurjasti tämän viestiketjun luettuani. Sääli, etten tiedä miten pääsisin suomessa kokeilemaan.
Salvia on ilmeisesti (joku viisaampi varmistakoot) Suomessa täysin laillista kasvattaa, mutta sen käyttö päihteenä on tietysti kielletty. Pistokkaat huolellisesti pakattuna ja valmiiksi juurrutettuna ovat suht varma ja helppo tapa levittää ja lähetellä salviaa ympäriinsä Suomen sisällä. ^-^ Ulkomailta tilattuna ilmeisesti laitonta.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa pegezu

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 136
    • Karma: 60
    • Profiili
Salvian kasvattaminen koristekäyttöön on täysin laillista joten myös lehtien säilöminen ja hallussapitokin on. Salvian maahantuonti on yhtä vakavaa kuin reseptilääkkeiden tuonti, siinä siis syyllistyy lääkeainerikokseen.


Poissa Tattila

    • Viestejä: 67
    • Karma: 3
    • Profiili
Ainoo ongelma tossa on vaan se ettei niitä ihmisiä paljoo oo jotka viittis alkaa jakaa pistokkaita kaikille halukkaille.  :'( Eikä taida varmaan nii montaa taida Suomessakaan olla että kaikille riittäis :-[
Psykedeelit-elämä, Dissosiatiivit-kuolema.


Poissa pegezu

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 136
    • Karma: 60
    • Profiili
Ainoo ongelma tossa on vaan se ettei niitä ihmisiä paljoo oo jotka viittis alkaa jakaa pistokkaita kaikille halukkaille.  :'( Eikä taida varmaan nii montaa taida Suomessakaan olla että kaikille riittäis :-[

Totta. :( Onneksi sentään extracteja saa hommailtua. :)


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Onneksi sentään extracteja saa hommailtua. :)
Niitäkään ei Suomesta. Ja ulkomailta tilattaessa on se kuumotus, että jää tulliin. Tässäkin asiaa auttaa Poste restante, mutta jos tavara jää tulliin niin rahat menee turhaan. :-[

Toivottavasti saan ensi kesänä jokusen pistokkaan jakoon.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa pegezu

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 136
    • Karma: 60
    • Profiili
Onneksi sentään extracteja saa hommailtua. :)
Niitäkään ei Suomesta. Ja ulkomailta tilattaessa on se kuumotus, että jää tulliin. Tässäkin asiaa auttaa Poste restante, mutta jos tavara jää tulliin niin rahat menee turhaan. :-[

Toivottavasti saan ensi kesänä jokusen pistokkaan jakoon.
Mikäli pistokkaita laitat kesällä jakoon niin voisin lahjoittaa sinulle siitä hyvästä jotain extractia! :)


Poissa Tattila

    • Viestejä: 67
    • Karma: 3
    • Profiili
Onneksi sentään extracteja saa hommailtua. :)
Niitäkään ei Suomesta. Ja ulkomailta tilattaessa on se kuumotus, että jää tulliin. Tässäkin asiaa auttaa Poste restante, mutta jos tavara jää tulliin niin rahat menee turhaan. :-[

Toivottavasti saan ensi kesänä jokusen pistokkaan jakoon.
Jos saat pistokkaita nii varaisin mielelläni yhden jos vain mahdollista ku liian kuumottavaa lähtee mistään tilaamaan.  C:-) Taitaapi olla jo kyllä vähän liian asiattomaksi menossa tämä viestiketju
Psykedeelit-elämä, Dissosiatiivit-kuolema.