Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Growboxit / valmiit kasvualustat

Tyler · 156 · 67342

Poissa mikopoxh

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Ruvennu nyt niin paljon kiinnostaan tää sienten kasvatus että ois tarkotus parin kuukauden päästä alottaa kokeilut joten mulle vois kokeneemmat growbox kasvattajat laittaa YV:llä paikkoja mistä näitä kannattas tilata? Oisin tosi kiitollinen jos joku viittis vähä antaa neuvoja :) Myös kokemuksia satojen koosta ois kiva kuulla.


Poissa Lupus

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
"mites sellaisten growboxien tilaaminen joissa ei ole rihmastoa valmiina? tuleeko perille?"

mistä näitä voi tilata?


Poissa Pekkaroutalempi

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Itse tilasin nejä growboxia (mckennaii) jotka valmistuivat juuri sopivasti sunnuntaiksi ja aloitin sadonkorjuun jonka yhteydessä huomasin tosi paljon ihan pienen pieniä sieniä jotka olisivat vasta nousemassa.päätin sitten jättää pienimmät keräämästä ja laitoin boxit takaisin omiin pusseihinsa. Kysymys kuuluukin, että olikohan sittenkään fiksua toimia ohjeiden vastaisesti ?


Poissa Silo-P

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 267
    • Karma: 25
    • Profiili
Itse tilasin nejä growboxia (mckennaii) jotka valmistuivat juuri sopivasti sunnuntaiksi ja aloitin sadonkorjuun jonka yhteydessä huomasin tosi paljon ihan pienen pieniä sieniä jotka olisivat vasta nousemassa.päätin sitten jättää pienimmät keräämästä ja laitoin boxit takaisin omiin pusseihinsa. Kysymys kuuluukin, että olikohan sittenkään fiksua toimia ohjeiden vastaisesti ?

Seuraa pinnien kasvua pari päivää. Anna kasvaa jos kasvua havaittavissa. Jos ei, kerää pinnit talteen, nesteytä kasvualusta ja jatka kasvatuksista nauttimista.
''Nauti siitä mistä eniten sä pidät!''


Poissa ingenjööri

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Kuumottaa kyl ihan liikaa tilata grow boxeja kotiin vaikka mieli tekisikin.


Poissa hsudak

    • Viestejä: 35
    • Karma: 0
  • Metsä ja luonto lähellä sydäntä
    • Profiili
Sen verran kuumotti tilata growbokseja kotiin, niin totesin varmemmaksi ostaa itiöitä ja tehdä omat kasvatusalustat perus riisijauho+vermikuliitti -lasipurkkeihin. Hollanti ja Espanja ovat aika merkattuja maita tullissa.

Tullin kuulusteluissa olleena en mielellään suosittelisi sitä kokemusta muille foorumilaisille turhaan. Paitsi jos tykkää hikoilla sydän pamppaillen tullitoimiston ovella ennen kuulusteluja. Siitä tulee ikävät merkinnät viranomaisten rekistereihin. Jopa silloinkin jos syyttämättäjättämispäätös tulisi lääke- tai huumausainerikoksen epäilystä, niin sekin tieto jää ylös.

Toisaalta onhan siinä alkuun extra-hommaa kun pitää ostaa välineitä apteekista ja kaupoista, minkä jälkeen tehtävä itiöruiskut ja painekeittelyt. Koen sen kuitenkin helpompana itselle kuin kasvien idättelyt ja kasvattelut.





Poissa ponzi

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Onko kellään kokemusta valmiista kasvualustoista ottamalla ne ensimmäisen flushin jälkeen kokonaan pois laatikosta?
Toki hyvä dunkkaus ennen pois ottoa ja mielellään(?) joku koroke pohjan alle.

Lyhennettynä siirtää valmis kasvualusta muovilaatikosta omaan terraan ilman komplikaatioita? itsellä jokaisella kerralla puskee sivuilta ja jopa pohjasta tatteja, reunat ymmärtää mutta pohja menee jotenkin yli ymmärryksen koska sinne ei valo pääse mistään.


Poissa SunParasite

    • Viestejä: 7
    • Karma: 0
    • Profiili
Onko kellään kokemusta valmiista kasvualustoista ottamalla ne ensimmäisen flushin jälkeen kokonaan pois laatikosta?
Toki hyvä dunkkaus ennen pois ottoa ja mielellään(?) joku koroke pohjan alle.

Lyhennettynä siirtää valmis kasvualusta muovilaatikosta omaan terraan ilman komplikaatioita? itsellä jokaisella kerralla puskee sivuilta ja jopa pohjasta tatteja, reunat ymmärtää mutta pohja menee jotenkin yli ymmärryksen koska sinne ei valo pääse mistään.

Mulla kans tulee growboxin reunoista ainaki noita sieniä aika paljon, mikään muutos toiseen tilaan ei nyt natsaa joten voiko noita kaivella lopussa ylös tuolta kun satoa ei tule enää enempää?


Poissa BadTrip

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 75
    • Karma: 19
    • Profiili
Reuna- ja pohjafruittausta tulee etenkin jos terrassa ei ole tarpeeksi kosteaa. Katekerros ja flushien välissä dunkkaaminen auttaa. Dunkkauksen yhteydessä on helppo napsia reunaan ja pohjaan kasvaneet pois.

Voihan sen koko rihmastopaakun siirtää isompaan terraan jos niin nyt välttämättä haluaa. Ei se siihen kuole.


Poissa Igor

    • Viestejä: 12
    • Karma: 0
    • Profiili
Itse tilasin nejä growboxia (mckennaii) jotka valmistuivat juuri sopivasti sunnuntaiksi ja aloitin sadonkorjuun jonka yhteydessä huomasin tosi paljon ihan pienen pieniä sieniä jotka olisivat vasta nousemassa.päätin sitten jättää pienimmät keräämästä ja laitoin boxit takaisin omiin pusseihinsa. Kysymys kuuluukin, että olikohan sittenkään fiksua toimia ohjeiden vastaisesti ?

Seuraa pinnien kasvua pari päivää. Anna kasvaa jos kasvua havaittavissa. Jos ei, kerää pinnit talteen, nesteytä kasvualusta ja jatka kasvatuksista nauttimista.

Nesteyttää voi korjaamatta pinnejä pois.

-Igor


Poissa Mustahattu

    • Viestejä: 9
    • Karma: 0
    • Profiili
Hei vain koko foorumi! Pitänee koittaa onnea ja kysyä että tietäisikö joku mistä voisi Suomen sisältä saada tilattua growbox? En halua tälle langalle mitään laittomia linkkejä mistään kaupoista, joten jos ehkä joku voisi neuvoa minua privaattiviesteillä? Kiitos.


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Koska elävä rihmasto sisältää vaikuttavia aineita, se Suomen lainsäädännön mukaan on laitonta. Näin ollen kukaan ei myy growboxeja Suomessa. Elävän rihmaston myyminen on myös foorumin sääntöjen 4 § mukaisesti kielletty ja kiellon rikkominen johtaa käyttäjätunnuksen poistamiseen.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa siiri

    • Viestejä: 40
    • Karma: 3
  • "ilmoi pitelee"
    • Profiili
Hei vain koko foorumi! Pitänee koittaa onnea ja kysyä että tietäisikö joku mistä voisi Suomen sisältä saada tilattua growbox? En halua tälle langalle mitään laittomia linkkejä mistään kaupoista, joten jos ehkä joku voisi neuvoa minua privaattiviesteillä? Kiitos.

Itse kanssa meinasin ensiksi hommata noita bokseja, mutta päädyin tekemään itse. Alussa tuntui aika sekavalta ja vaikea selkoiselta tuo https://psilosybiini.info/Hullu%20mykologi%20v1.8.pdf
Kun siihen tutustuu ajatuksella, nii ei se mitään rakettitiedettä ole, eli jostain vaan printtejä tilaamaan ja vaikka maissiin rapsuttamaan. ;)


Poissa hortoni

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Pari tommosta boksia tuli. Ohjeet oli kaupan sivustolla selkeät ja hyvin sen suuntaiset, mitä tässäkin ketjussa on toisella sivulla kirjotettuna.

Yksi asia askarruttaa, enkä siihen löytänyt nopealla googlailulla vastausta. Kun laitoin paketin mukana tulleeseen pussiin vettä ja boksin sinne pussiin, niin miten ihmeessä sen veden on tarkoitus pysyä pussissa, kun siinä on pieniä reikiä kummallakin sivulla ihan alas asti? Vai onko sen edes tarkoitus pysyä? Luulisin, että kosteus pysyy sisällä. Nyt olen joutunut laittamaan pussin keittiövuokaan, että pussista valuva vesi ei lainehdi pitkin poikin. Pussin pohjalla ei paljon vettä ole, vaan lähes kaikki on valunut vuokaan. Mikä neuvoksi, vai pitäisikö näin käydä?


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Mahdotonta sanoa, kun ei ole mitään hajua, mikä boksi on kyseessä ja mitä niissä ohjeissa oikeasti lukee.
"aha"
-PsyKhoZ