Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Veri - sanguis

Poissa D-ink

    • Viestejä: 12
    • Karma: 2
    • Profiili
Bare with me.

Äskettäin pyöräilin kotiin. Sisään tultuani ja niistettyäni, ihmettelin veren määrää paperilla. Kävin katsomassa peilistä, ja toteamassa ilmiselvän - vuodan verta. Jälleen.
Lapsena nenäverenvuodot olivat minulle yleisiä. Muut lapset ihmettelivät kun saatoin kävellessä, äkkiarvaamatta, alkaa vuotamaan verta. Siihen oli pakko tottua, ja tämä "tapa" on onneksi ollut väistymään päin. Nykyään verta vuotaa yllättävästi enään kerran pari vuodessa, siis ilman varsinaista vauriota.

Ideana tässä olikin kysyä yleisesti verestä.
Kerro muistoja/ajatuksia/tarinoita verestä?
Mikä on mielipiteesi verestä?
Pidätkö sen väristä?
Entä mausta?
Asiaa verestä?? - kerro se täällä.
Quis custodiet ipsos custodes


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Lapsena oli paljon nenäverenvuotoa. Vuodot loppuivat, kun teininä aloin kasvissyöjäksi ja opettelin syömään vihreitä kasviksia (pinaattia, kaaleja, varrekkaita sipuleita) sekä kotimaisia marjoja (mustikkaa, karpaloa) - K-vitamiinin puutos voi ilmeisesti olla syynä krooniseen nenäverenvuotoon.

En ole enää kasvissyöjä, mutta syön yhä runsaasti vihreitä kasviksia (ne estää syöpääkin ja kasvattaa lihasta) ja jonkin verran marjoja. Suosittelen.

Verestä en oikeastaan raaski alkaa vääntämään mitään, kun useat runoilijat ennen minua ovat jo sanoneet kaiken tarvittavan.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
ja jonkin verran marjoja
Syötkö erityisestä syystä vain jonkin verran marjoja?


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
ja jonkin verran marjoja
Syötkö erityisestä syystä vain jonkin verran marjoja?
No, pienikin määrä riittää antamaan ne toimivaksi todennetut määrät vitamiineja sekä flavonoideja.

Marjat on kalliita, kun niitä ei itse kerää. Niissä on paljon sokeria. Niihin kyllästyy.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher