Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Toleranssi?

Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Syntyykö sienille toleranssia, joka estää käytön peräkkäisinä päivinä?

(Pyydän, että kerrotte kokemuksistanne, ettekä pelkästään olettamuksista. Kaikki kokeiluihin liittyvä anekdoottinen aineisto tuntuu tärkeältä.)

Kaikki psykedeelit aiheuttavat serotoniinireseptoreissa ns. akuuttia vaimennussäätelyä, eli toisinsanoen psykedeelimolekyylejä sitovat reseptorit asettautuvat joksikin aikaa lukkoon, jolloin seuraavan annoksen tulee olla tuhdimpi.

Itse olen aina pitänyt psilosiinisienten kanssa välipäiviä (lukuunottamatta yhtä kertaa, josta lisää myöhemmin), mutta tässä ihan viime aikoina olen lukenut anekdootteja esim. siitä, että jotkut ovat syöneet sieniä parisen viikkoa putkeen ja sitten seonneet.

Yks luottojäbä (joka mun silmissäni on äärimmäisen kokenut sienten käyttäjä ja myös äärimmäisen kykeneväinen arvioimaan omaa kokemustaan) kertoi tuossa taannoin nauttineensa ensin yhtenä päivänä isomman annoksen ja sitten heti seuraavana päivänä vähän pienemmän määrän - ja kas kummaa, seuraavana päivänä trippi oli vähän vahvempi. En tosin ole vielä muistanut kysyä alkoholin tai muiden monoamiinioksidaasiin vaikuttavien ainesten käytöstä laisinkaan. Ja kuka nyt sienten psilosybiinipitoisuuksia tietää?

Vaikuttaa siltä, että psykedeelin vaikutusaika vaikuttaa todella paljon siihen, miten pitkään reseptorien vaimennussäätely kestää: N,N-DMT:tä (vaporisoituna vaikutusaika ~5 minuuttia) voi ottaa vaikka kymmenen kertaa päivän aikana ja se toimii aina yhtä lujaa. 2C-P:n kanssa (vaikutusaika +10 tuntia) joudun pitämään vähintään kolmen päivän tauon.

2C-B:n vaikutusaika on suht sama psilosiinin kanssa - oraalisesti otettuna se toimii noin neljästä kuuteen tuntiin ja nokitettuna pari tuntia. Oon onnistuneesti ottanut sitä neljänä päivänä putkeen ilman minkäänlaista hiipumista vaikutusten intensiteettien suhteen.

Viime viikonloppuna otin 0.6 grammaa P. semilanceataa perjantaina 18 mg 2C-P:n päälle ja heti seuraavana La-Su aamuyönä 0.4 grammaa. Toimi mielestäni ihan huomattavalla tavalla; virkenin ja rentouduin. Olin tosin valvonut jo pari vuorokautta.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Vaikuttaisiko kokemuksen intensiivisyyteen jokin sitoutuneet_reseptorit/avoimet reseptorit -suhde? Jos sulla vaikka on tolaranssin takia 30% serotoniinireseptoreista lukossa niin psilosiinit vaikuttais jäljellä olevaan 70%:iin vahvemmin kuin 100%:iin ilman toleja? Luulisi tästäkin aiheesta olevan maailmalla jos jonkinlaista tutkimusta tehtynä. Ja varmaan oma uskomusjärjestelmäkin vaikuttaa, jos kuvittelee olevan tolea ja sen vaikuttavan X tavalla niin kenties kokemus saa kylkeensä hieman X-placeboa?


Poissa Aivina

    • Viestejä: 193
    • Karma: 24
    • Profiili
Omakohtaista kokemusta peräkkäisinä päivinä trippaamisesta ei ole, mutta muuan ystävä kertoili syöneensä kahtena peräkkäisenä päivänä noin gramman silokkeja ja olivat toimineet jokseenkin samalla tavalla. Yhtä voimakkaasti.


Poissa illevi

    • Viestejä: 17
    • Karma: 6
    • Profiili
Tällä hetkellä muistettavaa tietoa peräkkäisinä päivinä trippaamisesta ei ole, mutta tutkimuksen mukaan samanpäivän aikana noin 5-6 tuntia ensimmäisen annoksen jälkeen otettu annos toimi hyvin.
 Tässä täytyy ottaa kuitenkin huomioon, että ensimmäinen nautittu annos oli suhteellisen pieni ja myöhemmin otettu annos oli noin kaksikertaa ensimmäisen kokoinen. Jälkimmäinen kokemus oli huomattavasti voimakkaampi ja pidempi.


iggyvihreä

  • Vieras
Heippa,

Olen huomannut alkaneeni kasvattamaan toleranssia cubensiksiin, tai sitten kasvatusten taso on laskussa päin. Millaisia kokemuksia teillä on toleranssista cubensiksiin? Kuinka kauan toleranssin kestää nollautua, sillä näillä kokemuksilla tuntuu että siinä menisi ainakin vuoden päivät.


Aihe yhdistetty aikaisempaan. --oAo


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Myös maitotuotteiden on raportoitu heikentävän sienten vaikutusta (tässä kenties syy?). Syöminen muutenkin vaikeuttaa vaikuttavien aineiden imeytymistä, paasto/kevyt keittoruoka on plussaa. Vaikuttavat tryptamiinit häviävät elimistöstä 1-3 päivän kuluessa (kuten myös mm. LSD:llä), joten toleranssin on lähes mahdoton kehittyä hirveän pitkälle.

Voimakkuus voi riippua myös jopa lajikkeesta. Olen huomannut, että jo pelkästään eri Cubensiksilla on paljonkin eroavaisuuksia pontentiaalisuuksissa. Jo ensimmäisissä kasvatusprojekteissani huomasin myös tiettyjen kasvualustojen vaikuttavan sienten potentiaalisuuteen. Jonkinlaisen kemiallisen prosessin avulla kai se sienikin itseensä sitä psilosybiiniä tuottaa, eihän se ole siinä ns. "valmiina". Ja mistä sieni kasvaa ja täten myös hommaa nämä prosessiin vaadittavat raaka-aineet: kasvualustasta. Hmm.. Kenties? (Tässä tapauksessa vertailukohteina olivat vaalea ja tumma riisijauho. Vaaleaan riisijauhoon tehty kasvualusta tuotti tehottomia sieniä. Vanhalla foorumilla oli siitä enemmän.)

Toki olen huomannut sen, että kokemukseen alkaa jossain vaiheessa "tottua" ja sen ottaa joka kerta vastaan hieman vähemmän yllättyneenä. Jo tämänkin vuoksi tauot ovat sienten kanssa kohdallaan, mielestäni aidoin trippi on yllättävä. Mieli on myös siitä kummallinen ja loistava kapistus, että se voi jarrutella/kiihdytellä kokemustamme suhteellisen radikaalisti tilanteesta siippuen. Täytyykin siis painottaa, että jokainen kokemus on jo itsessään subjektiivinen ja voi vaikuttaa voimakkaammin kuin toinen. Muistakamme Timothy Learyn kuuluisat sanat: "Turn on, tune in, drop out"! Virittäytykää oikealle taajuudelle, ja vasta sitten antakaa mennä! ;)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Grinderman

    • Viestejä: 38
    • Karma: 1
    • Profiili
Kokeilin sieniä ensimmäisen kerran muutama vuosi sitten Amsterdamissa ystäväni kanssa.
Söimme rasiallisen tuoreita puoleksi ja trippi oli todella voimakas ja pitkä. Otettiin sitten uusiksi tupla-annoksella 2-3 vuorokautta myöhemmin. Jalkojen puutumista lukuun ottamatta sienillä ei ollut mitään vaikutusta. Olivat tosin eri Cubensis-lajiketta, mutta se tuskin vaikuttaa paljoa.

Silloin en edes tiennyt, että sieniin voi tulla toleranssi. Tämän jälkeen olen pitänyt vähintään sen viikon tauon, etteivät mene aivan hukkaan. Jos mulla on joskus liiemmälti tatteja, niin kokeilen kyllä peräkkäisinä päivinä.


iggyvihreä

  • Vieras
Kiitos tosta mun epähuomion paikkaamisesta oAo :)

Mulla ei ollut mitään tietoa tuosta maitotuotteiden heikentävästä vaikutuksesta. Kiitos Klonkku että toit asian esille!

Toi on kyllä tosi tärkeää munkin mielestä toi klonkun esille tuoma oikeassa mielentilassa toimeen ryhtyminen. Kokemuksia on niin monenlaisista tilanteista ja pohjustuksista esim. teininä ensimmäisiä trippejä jossain 50 hengen kännikotibileissä, joka oli sanomattakin selvää yks sairaimmista ympäristöistä. Mutta kun teini oli, niin ei ollut paikkaa johon paeta. :)

Pikku hiljaa alkaa löytämään sen optimaalisimman set&settingin, valmistelut jne. Pari kertaa kokeillut pikku paaston päälle mökillä ja on ollut kyllä parhaita kokemuksia. Järvi, Haitari, kitara, viskipullo, tupakka-aski, yöaurinko.. kesää odotellessa.

Mutta on se jotenkin hassua että saman bulkkimatskun sienistä, samalla pohjustuksella voi tulla valtavia intensiteettivaihteluita.





Poissa Diviner

    • Viestejä: 23
    • Karma: 1
    • Profiili
Eräänä syksynä koin melko vahvan tripin kolmellakymmenellä tuoreella semi lanceatalla. Tasan viikon päästä siitä söin 40 samallaista tattia ilman juuri minkäänlaista vaikutusta. Tämän mitään sanomattoman "tripin" jälkeen olen pyrkinyt trippailemaan sienillä kerran vuodenajassa. (Ei siis kerran vuodessa, vaan neljästi.) Olosuhteet olivat tottakai erillaiset, mutta ei setuppi mitenkään "huono" ollut suuremman annoksen kanssakaan. Tuon kolmenkymmenen sienen annostuksen kanssa nautin noin litran mustaherukkamehua. Uskon, että mummonmehu toi lisäpotkua paljonkin. Olen myöhemminkin huomannut mustaherukkamehun lisäävän sienten potentiaalia suuresti. 50 tuoretta semiä mustaherukkamehulla alas huuhdottuna vei ihan erillaisiin svääreihin kuin 3g kuivia semejä suklaan muodossa nautittuna. Varmasti tuoreiden sienien psilosiinillä on suuri vaikutus myös, mutta uskon mummon mustaherukkamehun taikaan koko sydämestäni, suosittelen!
"Jos ihminen pääsee käsitteellisen ajattelunsa rajoille ja kokee elävästi ja syvästi, varmaakin varmemmin, että nyt hän vasta on todellisuuden tuntumassa, silloin ei ole kysymyksessä pako mihinkään. Pikemminkin se on unesta heräämistä."


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Tulipa ajatus mieleen: jos ottaisi pikkushotteja silokkeja (esim. 10) joka 2 tunti niin vakiintuisiko trippi johonkin ylätasoon vai alkaisivatko tolet nousta niin etteivät vaikkapa 5. tai 6. doussi enää pitäisi matkaa kasassa. Jos haluaisi olla vaikka 2 vrk putkeen sienipöhnässä niin miten tulisi menetellä?


Poissa Khanda

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Mielenkiintoinen ajatus..
Mutta kannattaa tietysti myös ihan vakavasti kysyä itseltään MIKSI haluais olla monta vuorokautta putkeen sienipöhnässä ? Jos ei oikeasti ole pätevää syytä tai varsinaista aitoa polttavaa halua sielussa (hiljentymällä ja sisintään kuuntelemalla se selviää), niin en suosittelisi.

Itselläni jää kyllä ihan normaalistikin sellainen lievä sienivaikutus useammaksikin päiväksi päälle. Se saattaa olla melko huomaamaton fiilis aluksi mutta keskittymällä ja meditoimalla siihen pääsee uppoutumaan paremmin, jolloin pienestäkin pöhnästä voi saada paljon irti.


Poissa somniphorius

    • Viestejä: 77
    • Karma: 37
    • Profiili
Tuli kokeiltua nyt sitten kahtena päivänä peräkkäin ja voin todeta että kyllä ne reseptorit oli lukossa.

Edellisen päivän tai yön, juuri ennen nukkumaanmenoa kokeilumielessä unen saantia koskien, annos oli aika mieto, pari keskipientä kosteaa tattia ja ehkä alle gramma kuivaa, ja iloisia olivat pikkuvisuaalit, lattian puukuviot eli nätisti, kaikki tällainen perus pintojen eläminen ja asiaan kuuluva pelitti tuttuun tapaan ja napit korvissa musiikkia kuunnellen sängyssä silmien kiinni laittaminen toi mukavat värikkäät psykedeelikuviot esiin. Unikin lopulta tuli mielestäni ennen vaikutusten loppumista.

Toisena päivänä olikin sitten isompi satsi juuri kerättyä, suhteellisen vahva annos, lähes neljä kukkura ruokalusikallista paloiteltua sientä. En omista minkään asteista fiktiä joten pahoitteluni määrän epätarkkuudesta. Vaikutukset minimaalisia, pientä väreilyä tuijottaen, ajatusten juoksussa ei kummempaa eroa, se tunne vatsassa tuolla jossain sisällä tripin alkaessa jonka yleensä koen ilmeni heikkona mutta suurimpana vaikutuksena koko kropan kuumotus, tuntui todella kuumalta, jopa ahdistavalta, kävin suihkussa mutta tämä ruuminlämmön nousulta tuntuva kuumotus ja ahdistus säilyi pitkään.

Tuli opittua tämäkin, itseni kohdallani ainakin, toleranssi on totta.


Poissa vekeboomboom

    • Viestejä: 25
    • Karma: 0
  • Pesukarhunkalunpesukammo
    • Profiili
onks kellää muul käyny niin et ajan mittaa on tolet noussu moni kertasiks

ekoi settei riitti 15 yksilöö, nyt tarvii 7 gemmii cubesiksii et saa vaikutukset..hiljallee vaa noussu tollee 7 kertasiks :P
boom biddy bye bye


Poissa Celphos

    • Viestejä: 31
    • Karma: 12
    • Profiili
Mimmoinen aikaväli sulla on kertojen välillä?


Poissa NeitiValo

    • Viestejä: 19
    • Karma: 1
    • Profiili
Itse olen ainakin huomannut reissun voimakkuuteen vaikuttavan suuresti sen, mikä fiilis on tuntia ennen. Jos on etukäteen semmoinen hyvä into, jännitys ja täpinä päällä ja vireystila on hyvä niin homma lähtee reippaammin nousuun ja villimpiin sfääreihin. Ehkä semmoista hyvää intotäpinää on vaikea saada päälle jos on juuri edellisenä päivänä reissannut?

Samoin kun niillä fiiliksillä on oppinut surffaamaan rennosti, niin kokemuksen tuoma varmuus ja tuttuus herättää ainakin itsellä kiusauksen uida syvemmälle ja nostaa annoksia...

Eli oman kokemuksen perusteella väittäisin toleranssin olevan enemmän henkinen/psykologinen juttu kuin että keho oppisi eliminoimaan psilosybiinin vaikutuksia kemiallisesti.