Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Ensimmäinen sienikokemus (Amanita muscarita)

Poissa Axnst4r

    • Viestejä: 9
    • Karma: 0
    • Profiili
Tervehdys kaikille palstalaisille. Olen uusi täällä ja jonkun aikaa lueskeltuani tuli innostus kokeilla mitä kokemuksia sienet saavat aikaan, osittain tämän forumin ansiosta. :)
 
Kaverin kanssa löydettiin kärpässieniä joku 20-30 ja tänään oli mahdollisuus maistella niitä. Sienet valmistelin siten, että aluksi otin lakin pois, leikkasin sen neljään osaan ja kaavin heltat irti. Nämä sitten laitoin kuivumaan lattialle ja tuulettimen puhaltamaan niihin päin. Noin vuorokauden päästä laitoin sienet yöksi uuniin n.50-60 asteeseen ja annoin niiden olla siellä about 12h. Tämän jälkeen sienet ovat olleet pussissa säilössä.

Itse asiaan. Ajattelin, että kun kyseessä on uusi aine, aloittelen suht varovaisesti. Otin pussista kahden-kolmen lakin verran kärpässientä, murskasin ne pienemmäksi ja nautin ne veden avulla. Yllätyin kun ei maistunut yhtään pahalta, tosin en pureskellut sieniä ollenkaan. Aluksi ei tapahtunut oikeastaan mitään suurin osa efekteistä mitä koin, hikoilu jne. olivat placeboa. Väsyttämään tosin alkoi melko kovasti..

Noh tunnin päästä otin yhden lakin verran lisää, tämän nautin teen muodossa. Vieläkään ei tapahtunut mitään muuta, kuin väsymys heti nauttimisen jälkeen. (Väsymys saattoi kyllä johtua siitä kun olin lukenut trippistooreja joissa monia muita oli alkanut väsyttämään.) Aikaa oli kulunut jo melkein kolme tuntia ensimmäisten nauttimisesta, kun päätin keittää teetä vielä 2-3 lakillisesta. Nämä nautittuani odottelin hetken ja kun ei mitään tuntunut päätin nukahtaa hetkeksi.

 Nukuin jotain tunnin ja kahden välillä ja herätessäni olin sekaisin ja peloissani. Tuntui kuin minussa olisi ollut kaksi puolta, joista toinen yrittää myrkyttää ja tappaa minut (kärpässienillä). Vaikka toisaalta tajusin, että tämä johtuu sienistä niin en pystynyt kuitenkaan kontrolloimaan pelkoa, vaan se oli todellista. Tätä pelkoa kesti vartin kunnes olin hereillä ja kaikki oli taas normaalisti. Mitä nyt vähän humalainen olo, mutta sekin voi olla kuviteltua.

Yhteenvetona niin oli kyllä todella pettymys. Vaikutukset mitä sain olivat väsymys, hikoilu, pelkotilat heräämisen jälkeen, lievä humalatila. Luulisi kuitenkin, että jotain tehokkaampaa olisi käynyt, kun annostuksena oli kuitenkin 6-7 lakkia ja kyseessä eka kertani. Olisiko kenelläkään ehdotuksia kuinka parantaa seuraavaa kertaa?


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Psst.. Lajike on muscaria. ;)

Hmm...noin monta lakkia kuulosta aika suurelta annokselta. Ehkä kuivaamisprosessi meni jollaintapaa mönkään tms..? Kyllä jo kolmen-neljän lakin pitäisi alkaa sanoa jotain selvää vaikutusta uni- ja valvemaailman väliltä, olipa kyseessä mikä muskimolipitoinen sieni tahansa. :-[
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
--
Yhteenvetona niin oli kyllä todella pettymys. Vaikutukset mitä sain olivat väsymys, hikoilu, pelkotilat heräämisen jälkeen, lievä humalatila. Luulisi kuitenkin, että jotain tehokkaampaa olisi käynyt, kun annostuksena oli kuitenkin 6-7 lakkia ja kyseessä eka kertani. Olisiko kenelläkään ehdotuksia kuinka parantaa seuraavaa kertaa?

Onko sinulla kokemusta Psilocybe-suvun sienistä? Siis esim. nyt näistä "silokeista"
Se olis mun parannusehdotus, että vaihdat kärppärit näihin :)

Ko. sieniä on aika helppo löytää ja foorumilta löytyy rutkasti tunnistusapua sekä käyttövinkkiäkin.
Ne ovat huomattavasti lempeämpi, kirkkaampia ja helpompia etenkin aloittelijalle, mutta ihan jokaiselle.
Nämä Psilocybe-suvun sienet ovat niitä "virallisia" taikasieniä.. ainakin minulle. Punakärpässienet ovat.. jotain muuta..

toki jokainen tavallaan.

Ymmärrän toki hyvin hyvin, että punakärpässientä on helppo löytää ja kiusaus kokeilla kasvaa.


Poissa Axnst4r

    • Viestejä: 9
    • Karma: 0
    • Profiili
Lainaus
Psst.. Lajike on muscaria.
Totta puhut :)

Lainaus
Hmm...noin monta lakkia kuulosta aika suurelta annokselta. Ehkä kuivaamisprosessi meni jollaintapaa mönkään tms..? Kyllä jo kolmen-neljän lakin pitäisi alkaa sanoa jotain selvää vaikutusta uni- ja valvemaailman väliltä, olipa kyseessä mikä muskimolipitoinen sieni tahansa.
Jostain luin, että jollain oli ollut samantyylisiä kokemuksia ettei ollut toiminut ollenkaan. Lienenkö sitten jotenkin immuuni ko. aineelle.

Lainaus
Onko sinulla kokemusta Psilocybe-suvun sienistä? Siis esim. nyt näistä "silokeista"
Se olis mun parannusehdotus, että vaihdat kärppärit näihin
En ole syönyt ikinä aikaisemmin mitään "myrkyllisiä" sieniä. Aluksi lähdimmekin silokkijahtiin, mutta kun niitä ei löytynyt sillä kerralla ja kärppäreitä oli vaikka kuinka paljon niin poimittiin sit niitä. Nyt muutama silokkijahti myöhemmin niitä on silokkejakin alkanut löytyäkin, kun ei enää juokse pelkästään niiltä näyttävien perässä. :)

Mutta siis tarkoituksena on kyllä silokkeihin siirtyä, ongelmana on vain niiden vähyys tällä hetkellä. Muutama kerta sienimetsällä toivottavasti korjaa tilanteen.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Oikeita taikasieniä voi myös kasvattaa itse. Mitä suosittelen lämpimästi jos kiinnostusta riittää. ;)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Yhteenvetona niin oli kyllä todella pettymys. Vaikutukset mitä sain olivat väsymys, hikoilu, pelkotilat heräämisen jälkeen, lievä humalatila. Luulisi kuitenkin, että jotain tehokkaampaa olisi käynyt, kun annostuksena oli kuitenkin 6-7 lakkia ja kyseessä eka kertani. Olisiko kenelläkään ehdotuksia kuinka parantaa seuraavaa kertaa?

Tämä kuulostaa erittäin tyypilliseltä kärpässienikokemukselta. Ehdotuksena sanoisin, että jos aikoo kokeilla uudestaan, niin kannattais yrittää pysyä hereillä. Kärpässienistä tulee tosi turtunut ja väsynyt olo, mut se on osa sitä kokemusta ja siinä tulee olleeksi unen ja valvetilan välimaastossa. Ite olettaisin, että sä nukuit sen tripin vähän ohi. Mulla kävi ittellä samanlailla, kun kokeilin. Ja en kyllä digannu tuntemuksista. Psilosybiinisieniä suosittelen.