Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Aloittelijoiden suippumadonlakkikysymykset tänne!

Vieras · 351 · 164981

Poissa Uaaaw

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 1
    • Profiili
Sillä juuri mietin koska kävin spotilla, josta on ennen löytynyt mutta nyt ei enää


Poissa Kookospahkina

    • Viestejä: 11
    • Karma: 3
    • Profiili
Vahvistakaa että tämä syksy ollut ainakin näin eteläsuomessa vaikeahko harrastuksen parissa?!

Itse olen aloittelijana panostanut nyt suhteellisen paljon kuvailureissuihin ja tuntuu että alkusyksy oli kovin kuivaa, niitä sateita odoteltiin ja nyt äkisti taas jo tuli yöpakkaset ja ensilumet ja kausi alkaa olemaan paketissa. Onko nämä mun reissut ollut ihan turhia vai onko muillakin ollut normaalista poiketen vaikeuksia?
Ainut spottikin oli metsäkoneella ja raivureilla pilattu :-\.
Pohjoissuomen kuvailureissu yhden kokemuksen mukaan taas oli aivan onnistunut..

No, jäihän käteen nyt ainakin kokemusta ja pienoinen palkinto kovasta työstä.. Ehkä ensivuonna paremmalla taidolla ja onnella ::)


Poissa wylde

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
tää nyt ei oo tunnistuspyyntö mutta ihmettelen tuota suippujen lakin muodon eroa, täällä mitä nähnyt osassa lakeissa on kaunis muoto kuin wikipedian kuvissa, ja nämä kaikki mitä täältä olen pitkän heinän seasta löytäny ja täällä varmistettu lakki on niinku paljon enempi auki.
Eilen kävin viimeisen kerran katsoon samalta paikalta, vielä pari sieltä löyty ja niissä jo lakki oli käpristynyt ylöspäin,  mistä tää johtuu?


Poissa hemulaattori

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 109
    • Karma: 34
  • Konetontut koputtelee
    • Profiili
wylde eihän me ihmisetkään olla kaikki samanlaisia ;) Muuttujia ulkonäon vaihteluun on liikaa listattavaksi, varmaan suurimpana ihan kyseisen yksilön geenit ja kasvuolosuhteet.


Poissa Jousimies

    • Viestejä: 5
    • Karma: 1
    • Profiili
Hei kertokaa kokeneemmat alkaako kausi olla jo ohi täällä Etelä-Suomessa?

Kolme viikkoa olen kolunnut Keravalla ja Vantaalla pellon ja puiston reunoja, mutta oikeaa kuvattavaa ei vaan löydy. Aluksi ajattelin, että vielä ne sieltä vielä nousee, mutta nyt epäilyttää, että olin myöhässä jo alunperin.

Miten on, vieläkö te uskotte löytävänne kuvattavia tänä vuonna?


Poissa hemulaattori

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 109
    • Karma: 34
  • Konetontut koputtelee
    • Profiili
Jousimies länsirannikolla ainakin kausi taputeltiin jo viikko sitten virallisesti kiinni. En usko että muuallakaan suomessa enään kauhesti on löydettävää enään. :/


Poissa Lukpyykk@eduouka.fi

    • Viestejä: 16
    • Karma: -7
  • Sienimies
    • Profiili
Olen aikaisin kyselemässä, mutta mistä päin Oulua kannattaisi etsiä, tarkkoja paikkoja en halua tietää, mutta jokin paikka esim Haukipudas jossa on paljon peltoja. Ja onko oulussa edes kovinkaan paljoa silokkeja


Poissa Diogenes

    • Viestejä: 143
    • Karma: 16
    • Profiili
Olen aikaisin kyselemässä, mutta mistä päin Oulua kannattaisi etsiä, tarkkoja paikkoja en halua tietää, mutta jokin paikka esim Haukipudas jossa on paljon peltoja. Ja onko oulussa edes kovinkaan paljoa silokkeja

Lähtökohtaisesti P-Pohjanmaan suunnilla etsintä kannattaa kohdistaa pienkuntiin joissa on paljon karja- ja hevostiloja. Käytännössä silokkeja kasvaa missä vaan niille suotuisilla alueilla. Paras strategia on katsoa Google Mapsista/Earthista sopivia paikkoja etukäteen ja kohdistaa etsintä näille alueille. Etsintä kannattaa aloittaa omalta lähialueelta ja laajentaa siitä muualle mikäli sopivia kasvupaikkoja ei löydy.

Oman kokemukseni mukaan P-Pohjanmaa on koko Suomen parasta silokkiseutua (paljon potentiaalisia paikkoja + väestö on tyypillisen huumevastaista eivätkä välttämättä edes tiedä että pelloilla kasvaa silokkeja = paljon löytöjä).

The awareness of luminous emptiness in all things is the radiant dawn of the stainless peace.


Poissa Lukpyykk@eduouka.fi

    • Viestejä: 16
    • Karma: -7
  • Sienimies
    • Profiili
Olen katsellut jo muutamia paikkoja ja peltoja jotka olisivat potentiaalisia. Sain kai väärän käsityksen Pohjois-Pohjanmaan silokkien määrästä.


Poissa Lpee

    • Viestejä: 27
    • Karma: -15
    • Profiili
Ouluun on nyt luvattu ensi viikolla sadetta,ukkosta, ja tuulta. lämpötilat ovat myös sunnuntaina maanantaina ja tiistaina 15 tienoilla ja siitä eteenpäin 19 joka päivä ja yöllä noin 13 että eikö löytöjä voi sillon jo tehdä hyvällä tuurilla.


Poissa jkt666

    • Viestejä: 52
    • Karma: 9
    • Profiili
Miksi turhaan hätäillä? Syys-lokakuussa niitä kasvaa kuin sieniä sateella.


Poissa Lpee

    • Viestejä: 27
    • Karma: -15
    • Profiili
Onhan niitä nyt kiva kuvata ja katella jo aikasin ja sitte kun tarpeeksi sieniä on nii kerätä ja syödä.


Poissa Kaaleppi

    • Viestejä: 57
    • Karma: 11
    • Profiili
Muistaakseni silokkeja alkoi ilmestymään kun lämpötila laskee 15 asteeseen, pysyvästi. Eli tällainen lyhyt viileämpi ajanjakso keskellä hellekesää ei tuo sieniä vielä esille.


Poissa Lpee

    • Viestejä: 27
    • Karma: -15
    • Profiili
Muistaakseni joskus täällä joku löysi silokkeja 30 asteen lämmössä ja sitä aiempina päivinä oli ollut noin 15 astetta. Oulussa on luvattu nyt ylihuomisesta lähtien päivällä noin 16 astetta ja yöllä noin 12 astetta lämmintä ja se jatkuu 4 päivää siitä eteenpäin sitten päivällä 19 astetta ja yöllä 13. Sadettakin on luvattu melkein 3 päivää putkeen ja sen jälkeen on vielä 15 astetta päivällä ja yöllä 10 astetta sateen jälkeisenä päivänä. Niin ja Oulussa ei nyt enää huomisen jälkeen helteitä ole eli huomisen jälkeen päivälämpötila pysyy 20 alapuolella ja yölämpötila pysyy 15 alapuolella.


Poissa velho

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 221
    • Karma: 90
    • Profiili
Se ei auta muu kun jalkautua henkilökohtasesti sinne luontoon ja kävästä kattomassa sitten kun siltä tuntuu. Suippumadonlakkiin törmääminen heinäkuun puolella ei ole mikään ihme, mutta ei tonne muutaman yksilön vuoksi jaksa enää tarpeeks monta vuotta harrastaneena lähtee. Niitä kun riittää sitten syksyllä melko loputtomasti.