Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kalastaminen

Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Olen nyt harrastellut tätä muutamaan kertaan pitkästä aikaa, enkä kyllä voi olla hehkuttamatta! Nautin suunnattomasti omavaraisesta elannonhankinnasta, meditatiivisesta ongen kanssa rauhoittumisesta ja primitiivisen tappamis- ja lihanhimon tyydyttämisestä. Tänään olisi tarkoitus käydä hankkimassa teleskooppivarsi ongelle ym. tarpeistoa ja suunnata taas illasta apajille.

Jos kalastat: miksi? Jos et; mikset?


Poissa Zerigo

    • Viestejä: 89
    • Karma: 10
    • Profiili
En kalasta. Isän kanssa pienempänä tuli kalastettua kyllä ja pidin kovasti oli sitten kyseessä virvelöinti sateella, mato-ongella sääskien syötävänä tai pilkillä 20 asteen pakkasessa. Aloin viettämään vähemmän aikaa isäni luona ja näin sitten tämäkin harrastus jäi. Monta kertaa on ollut tarkoitus tehdä asialle jotain mutta aina tullut muka joitain esteitä. Ehdottomasti olisi tarkoitus vielä joku päivä jatkaa kalastusta. :)

EDIT: Aina olen tosiaan pitänyt kalastamisesta vaikka pienenä en edes syönyt kalaa ensin allergian vuoksi ja sitten vain makusyistä, nykyään kala maistuu kyllä jo jokseenkin paremmin ja allergia kadonnut jo vuosia sitten
Elää illuusioiden luomassa todellisuudessa


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Jos kalastat: miksi? Jos et; mikset?

Mielestäni kalastus kaikessa muussa, kuin ruoan hankinnan tarkoituksessa on eläinrääkkäystä. Ja siksi myös tuomittavaa.

En kalasta, koska en jaksa valmistaa saaliistani ruokaa. Tulevaisuudessa kokeilen sitä varmasti, mutta luulen, että pääsääntöisesti käyn mieluummin ruokakaupassa, kuin lähden kalaan, tapan, perkaan ja kypsennän mitään.

Mulla ei myöskään ole mitään Matyaksen mainitsemia primitiivisiä himoja/viettejä eläinten tappamiseen.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Mielestäni kalastus kaikessa muussa, kuin ruoan hankinnan tarkoituksessa on eläinrääkkäystä. Ja siksi myös tuomittavaa.

Miksi tuomittavaa? En kyllä itsekään ole kiinnostunut kalastamisesta ilman ruuaksilaittoaikeita - se vain tuntuisi jäävän aivan liian vajaaksi.

En kalasta, koska en jaksa valmistaa saaliistani ruokaa. Tulevaisuudessa kokeilen sitä varmasti, mutta luulen, että pääsääntöisesti käyn mieluummin ruokakaupassa, kuin lähden kalaan, tapan, perkaan ja kypsennän mitään.

Onhan kaupassakäynti kaikin puolin helpompaa ja olisin itsekin kenties hieman vähemmän kiinnostunut kalastuksesta jos voisin luottaa siihen, että kauppoja on olemassa muutamankin vuosikymmenen päästä. Tällä hetkellä on ole siitä kovinkaan vakuuttunut, ja kalastusta koskeva tietotaito lisääkin selviytymismahdollisuuksiani, jos ihmiskunta alkaa hukkua omaan kuseensa.

Mulla ei myöskään ole mitään Matyaksen mainitsemia primitiivisiä himoja/viettejä eläinten tappamiseen.

Jos olet ihminen, en usko väitettäsi. Oman lajinsa geneettisestä historiasta ei vain noin pääse eroon.


Poissa Zerigo

    • Viestejä: 89
    • Karma: 10
    • Profiili
Mik:is en minäkään kuitenkaan kalastanut vain huvikseni kyllä kalat menivät hyötykäyttöön vaikka itse en silloin tähän osaan osallistunutkaan.
Elää illuusioiden luomassa todellisuudessa


Poissa mansikkapelto

    • Viestejä: 46
    • Karma: 0
    • Profiili
Kalastan ja se on helvetin hauskaa, jontenkin vapauttavaa. Ja kalat menee kyllä aina jonkun kitaan, itse en syö särkiä ne heitän kissalle mutta kaikki muu menee ja äkäseen. :) ja hyvä kun matyas keksi tästä tehdä topicin. eiköhän järjestetä miitti loppukesästä niin että mennään kaikki yhessä ongelle :)
life's a piece of shit and when you look at it
life's a laugh and death's the joke it's true
you see it's all a show keep 'em laughin as you go
just remember the last laugh is on you.

always look at the bright side of life.
and always look at the bright side of life.


Poissa Zerigo

    • Viestejä: 89
    • Karma: 10
    • Profiili
Oi kuulostaa ihanalta ajatukselta! :)
Elää illuusioiden luomassa todellisuudessa


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Pienenä tuli kalastettua aika paljon, mato-ongella ja virvelillä, sekä pilkillä. Nuoruusvuosina tuli kalastettua perhoilla ja sidottua niitä, se oli melko mukavaa puuhaa. Enään en ole kalastanut noin 10 vuoteen, johtuu ehkä siitä, etten syö juurikaan kalaa.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Tuleehan tota kalastettua, tosin nykyään on alkanut olemaan niin että sovitaan että mennään kalaan ja säät on mennytkin jo ohitse että kalaan ei kannata mennä, jos sitä viikon sisään menis jonnekki ongiskelemaan.

Viimeeksi taisin kalastaa viime vuonna soutuveneestä pilkillä isoja ahvenia, sinä iltana oli paljon tönkkö suolattua affenta :)

Kevyt alkoholin käyttö kulkee hyvin käsikädessä kalastuksen kanssa.
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Vähän taidan vielä toistaseks vierastaa kalojen pyytämistä ja tohjoks lyömistä, vaikka oonkin viime aikoina kaupan kalaa alkanut, ekan kerran ikinä, syödä nautinnolla. Mutta uskoakseni tulen kyllä kalastamistakin kokeilemaan, kiinnostaa tuntea millaisen asian kanssa täs ollaan tekemisissä.

Tuntuu eläimelliseltä.


Poissa Meteli

    • Viestejä: 29
    • Karma: 4
    • Profiili
Kesäsin tulee kalasteltua pääasiassa vaappua vetäen busterin perässä. Syksyt sit primaalia viettiä mettäs kohkaas täyttämässä, hirvi/peura/kauris jahdissa ja talvet sitten nauttien pakastimesta mitä on saanut. Kaikki kyllä syödyksi tulee.
Finnis Fatalis Spei


Poissa Silo-P

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 267
    • Karma: 25
    • Profiili
Kalastan kyllä. Erittäin mukavaa ja rentouttavaa puuhaa :). Ei haittaa vaikka ei kalaa tulisikaan, kunhan saa vain kalastaa. Pienet pohdintahetket ovat myös osa kalastusharrastustani... soutuveneestä ankkuri pohjaan ja virveli hetkeksi pois käsistä ja veneen keulille loikoileen visiota pukkaamaan
''Nauti siitä mistä eniten sä pidät!''


Aftergloves

  • Vieras
Ohoh , eka postaus ... Kalastin noin kolmekymmentä vuotta. Lopuksi taimenta ja järvilohta luonnonsyötillä uistelemalla, hienoa puuhaa.. Tärppien välissä tuli luettua kaikenlaisia kirjoja, ja viimein lopetin homman ja ryhdyin kasvissyöjäksi. Vesille on silti ikävä, upeaa ajankulua... Varsinkin syksyllä ja alkutalvesta...


Poissa Dancingbéar

    • Viestejä: 26
    • Karma: 1
    • Profiili
Ennen tuli kalasteltua aika paljonkin, itse en oikeen pidä muusta kun muikun / lohen mausta joten syömisen aina olen jättänyt väliin, mutta hemmetin mukavaa puuhaa.


zyclone

  • Vieras
Kalastelen ja mukavaa hommaa. Tuli hankittua luvatkin ja nyt kesällä tullut jonkin verran kalastettua. Rentouttavaa hommaa ja palkitsee, kun siiman päässä on iso ahven, jonka sitten savustaa tai paistaa. Itsellä mato-onkihommat jääneet taakse. Pienempänä tuli mato-ongella ahvenia narrattua, nykyään virvelillä. Nyt talven tultua ajattelin käydä pilkillä. Joskus pienenä papan kanssa tuli käytyä ja kivaa oli. Onkimisessa ja pilkkimisessä hyvä puoli se, ettei tarvitse lupia maksella. Tai eihän sitä tarvitsisi muutenkaan, kuka niitä kyselee, mutta jos siitä kalastuksesta jotain saa miksi olla maksamatta? Joskus voisi koskella käydä kokeilemassa.