Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Unilanka - Unet ja painajaiset

Poissa PalezQkkeli

    • Viestejä: 85
    • Karma: 7
  • Sage of Air
    • Profiili
En löytänyt unilankaa joten teen sellaisen. Unet ovat mielenkiintoisia ja olisi jännä kuulla mitä te ajattelette unistanne ja uneksimisesta yleensä.
Unet voivat olla joko selvinpäin uneksimista tai aineiden käytön alaisuudessa.


Tämä tapahtui selvinpän.
Näin pari viikkoa sitten hyvin erityisen unen. Unesta herätessäni se tuntui painajaiselta, mutta myöhemmin miettiessäni, se kiehtoo minua.
Olin miettinyt sinä iltana mitä kaikkea universumin ulkopuolella on. Jos voisimme päästä tästä todellisuudesta ulospäin ja jatkaa ulospäin suuntautumista ikuisesti, mitä löytäisimme? Tämän ajatuksen vauhdittamana näin seuraavan painajaisen.

Olimme ystävieni kanssa lähdössä kiipeilemään vuorelle. Vuori oli luminen sillä se sijaitsi hyvin korkealla maastolla. Minä ja pari ystävääni lähdimme katsomaan, kuinka korkealle tuo vuori yltäisi. Halusimme päästä niin korkealle, kuin vain mahdollista. Lähdimme kiipeämään vuorta ylöspäin normaalisti. Lunta oli paksusti mutta pääsimme eteenpäin. Sitten lunta oli vähemmän, mutta seinämä alkoi nousta jyrkemmäksi. Pitkään kiivettyämme lunta oli vain muutaman sentin kerros, mutta nyt seinämä nousi lähes pystysuoraan. Pystyimme kuitenkin kiipeämään seinämää ylöspäin ilman minkäänlaisia varusteita.

Pääsimme eräänlaiselle tasanteelle, joskin hyvin pienelle sellaiselle. Lepäsimme pienen hetken, ja jatkoimme sitten matkaamme ylöspäin. Heti kiipeilyn aloitettuamme huomasimme, että emme voineet jatkaa korkeammalle. Vain muutama metri yläpuolellamme oli taivas. Tai siksi me sitä luulimme. Kun katsoimme tarkemmin, huomasimme että taivas oli maalattu kattoon. Kattoon, joka koostui toimistojen katoissa olevista irroitettavista kattopaneeleista. Olimme hämmästyneitä ja samalla erittäin iloisia. Olimme löytäneet jotain, mitä emme uskoneet ikinä kenenkään löytävän. Maailman ylärajan.

Pystyimme koskemaan tätä kattoa. Se sai meissä aikaan oudon tunteen maailman pienuudesta. "Maailma on sittenkin vain suljettu tila. Kuin eläisimme laatikossa." Kun kuuntelimme tarkkaan, kuulimme jonkinlaisen koneiston käyvän katon yläpuolella. Olivatko ne universumin rattaat, en tiedä. Tiesin vain, että halusin nähdä mitä toisella puolella oli. Painoin käteni tätä kattopaneelia vasten, ja nostin sitä varovasti. Siirsin paneelia pari tuumaa sivuun, jotta näkisin paremmin sisälle. Pimeää, tyhjää tilaa. En nähnyt mitään. Kuulin vain koneiston vaimean äänen käyvän jossain syvällä tyhjyydessä.

Sitten se tapahtui. Se ääni. Kuin yhden olion kirkumisen ja karjumisen sekoitus alkoi hiljalleen voimistua pimeydessä. Aivan kuin jokin lähestyisi. Se lähestyy liian nopeasti. Ääni järkyttää mieltäni pelolla ja kauhistuksella. Se herättää primitiivisen puoleni ja alan huutamaan ja päästän otteeni irti. Tippuessani alas huudan täyttä ääntä, samalla pimeään koloon taivaan katossa tuijottaen, peläten että mäen olennon kasvot ja silmät minä hetkenä tahansa. Tipun tasanteelle ja me kaikki huudamme tuijottaen ylös.
Sillä hetkellä heräsin unesta. Hikisenä ja peloissani. En tiennyt halusinko avata silmäni, jotta näkisin oman turvallisen huoneeni. Vaiko pitää silmäni kiinni, jottei minun tarvitsisi nähdä tuota olentoa pimeässä huoneessani. Olento voisi olla missä tahansa. Peitin silmäni käsilläni ja vaivuin täristen takaisin sänkyyni.

Haluammeko todella löytää kaiken vaikkemme pitäisi siitä. Vai elämmekö turvallisessa maailmassamme, ilman tietoa ja pelkoa universumin koneistossa elävistä olennoista..
Sitten se tapahtui. Se ääni. Kuin yhden olion kirkumisen ja karjumisen sekoitus alkoi hiljalleen voimistua pimeydessä.

"Onko epäonnistunut koe todella epäonnistunut, jos olet oppinut siitä jotain."


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
--
olisi jännä kuulla mitä te ajattelette unistanne ja uneksimisesta yleensä.
Unet voivat olla joko selvinpäin uneksimista tai aineiden käytön alaisuudessa.
--

Pidän unista ja välillä viehätyn niistä enemmän ja välillä vähemmän.
Joskus olen yrittänyt selkouniaharjotteita hallita, mutta nämä ovat tähän saakka nämä harjoitteet aina katkenneet pienen innostusperiodin jälkeen.

Pidän siitä, kun luisuu uneen. Siitä välitilasta ja sen tarkkailemisesta.
Itse ainakin tunnistan sellaisia "lähettiläitä", eli sen, kun olen luisunut uneen, mutta tietoisuus on vielä hereillä, tästä sitten lankean uneen. Välillä myös tietoisesti venytän tätä.

Tuntuu, että nykyään olen enemmän viehättynyt kuitenkin nukkumisesta, kuin unista. Unet ovat kyllä ihan hauska ja hyvä lisä.

Suosikkiuneni ovat lentämisunia - tietysti :)



Poissa Silo-P

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 267
    • Karma: 25
    • Profiili
Herätelläämpäs torkkuvaa aihetta.

Viimeyönä näin mielenkiintoisen unen.
Uneksin ajavani autolla mukanani suomalainen rap-artisti/tuottaja Panama Rayo. (Kaksi kertaa aiemminkin olen hänestä uneksinut.) Olimme siis Reijon kanssa jollain doupinhakureissulla. Sit saavuttiin jonnekkin vanhaan vähän ränsistyneen oloiseen huoneeseen, jossa oli ystäväni ja hänen isänsä. Isänsä oli mahtava shamaani ja ystäväni hänen oppipoikansa.
Huone oli hämärä, sotkuinen ja kynttilöiden valaisema.
Makoilin lattialla ja kuulin kun shamaani teki loitsujaan ja oppipoika autteli vieressä. Olin osa rituaalia, mutten tiedä miksi olin tilanteeseen joutunut.
Olen nähnyt dokumenteista yms. shamanistisia rituaaleja ja huudot ja muu elekieli oli juuri sellaista shamaanimaista hoilausta ja heilumista. Uni taisi loppua kuin seinään, en ainakaan muista lopusta mitään :(

Olen viimeaikoina alkanut vahvemmin uskomaan, että unet koittavat kertoa meille jotain, tai saada meidät ajattelemaan asioita eri näkökulmista.
Toi Panama Rayo homma on nyt ainakin alkanut vähän mietityttämään, koska tämä oli jo kolmas kerta kun hänestä uneksin. Itse herraa en ole koskaan tavannut, ainoastaan nähnyt tulevan vastaan kadulla ja kuunnellut musiikkiaan.
Ensimmäinen uni missä hän vaikutti, oli vähän ennen viime kesän Metsäfestareita. Unessa siis olin Metsässä ja Rayo juoksi takaani ohitseni metsäpolulla. Toinen kerta oli myöskin joku doupinhakureissu Kaukovainiolla. (Panama Rayon Hoodit :D)

Lisätään vielä samaan viestiin eräs painajainen, jonka näin joskus ehkä 16-17 vuotiaana.
Olin isäni kanssa saunassa, silloisessa kodissani missä isäni ei asunut.
Istuttiin lauteilla ja kohta katsoin kädessäni säteilevää puukkoa. Yhtäkkiä pistin isääni puukolla ja heräsin heti tämän jälkeen hikisenä ja raskaasti hengittäen.
Jonkin aikaa tämän painajaisen jälkeen mietin, että onko mun mieli näin sairas kun näen tällaista. Tuntui aivan järkyttävältä, mutta olen päässyt jo järkytyksestä yli :)
''Nauti siitä mistä eniten sä pidät!''


Poissa Qufwan

    • Viestejä: 121
    • Karma: 15
    • Profiili
Unet on kyllä mahtavia :) Ne voi opettaa tosi paljon ihmisestä itsestään ja siitä miten reagoi mihinkin tilanteisiin. Uskon että kun mediän fyysinen kroppa tarvitsee lepoa, mutta tietoisuus ei niin se lähtee takasin jonnekkin toiselle värähtelytasolle tai ulottuvuuteen siksi aikaa ja kokee eri asioita, fyysinen mieli sitten kääntää osan koetuista asioista "fyysisiksi" asioiksi ja symboleiksi koska se ei pysty ymmärtämään muita ulottuvuuksia kovin hyvin.

Pystyn samaistumaan tohon puukkojuttuun, oon kokenu kans jotain hämärää ja herätessään ollut semmonen olo että on ihan häiriintyny :D Ne on tosin kans opettanu tosi paljon, enkä pode enää syyllisyyttä tai muutakaan mitä niissä nyt sitten onkaan tapahtunut :)
Hyviä oppaita unetkin on

Edittiä vielä. ite näin Steen1 viimeyönä unessa, räppärit valtaavat unimaailman :D


Poissa DMM62

    • Viestejä: 64
    • Karma: 6
  • ''When the going gets weird, the weird turn pro''
    • Profiili
En viitsi aiheesta uutta aihetta pystyttää niin pistän tänne.


Eli mistä mahtaa johtua kun aina välillä ennen nukahtamista kuuluu päässä sellainen sähköinen nopea ääni, josta sitten säpsähtää hereille. Googlauksella en mitään löytänyt. Olen ainakin huomannut että huonosti nukutut yöt lisäävät riskiä saada tätä seuraavana iltana, muittei ole ainakaan kohdallani aiheuttava tekijä.


Poissa Valona

    • Viestejä: 43
    • Karma: 4
    • Profiili
Olen samaa miettinyt, koska iltaisin ennen nukkumaanmenoa kuuntelen välillä outoa "taajuutta", ja olen miettinyt mistä se tulee. Täällä ei ole sähkölaitteita päällä öisin, paitsi jääkaappi, ei katuvaloja eikä liikennettä, ei mitään mistä se ääni voisi tulla. Kuulostaa siltä että se taajuusääni tulee ylhäältä.
Olenkin miettinyt että voiko toi taajuusääni, tai sun kuulema sähköinen ääni olla jotain sellasia, että kun  uneen vaipuessa ihmisen tietoisuus nousee ylös, ja myös radiosignaalit yms mitä taivaalla nyt onkaan, on myöskin siellä ylhäällä. Ja noustessaan unimaailmaan tämä tietoisuus voi ottaa "häiriötä" näistä kaikista radiosignaaleista ja säteilyistä yms ja siksi sen voi jopa kuulla.

Mulla soi useasti aamuisin joku radiohitti päässä. En kuuntele radiota ollenkaan, enkä sellaista musiikkia mitä radiossa yleensä soitetaan. Silti aamuisin soi monesti joku samuli edelman tms päässäni. Ja olenkin miettinyt että voiko tietoisuuteen jäädä muistoja kaikista niistä radioaalloista, joita ympärilämme on, kun laskeudumme unimaailmasta takaisin kehoomme.


Poissa ananas

    • Viestejä: 29
    • Karma: 6
    • Profiili
Aika outoa mullakin on tuota tullut, ihan kuin sähköä kulkisi varpaista päähän todella nopeasti ja sitten kuin räjähtäisi päässä siihen sitten säpsähtää kunnolla.
Kun tiedät liikaa tästä todellisuudesta, ei ole enää paluuta "tavalliseksi". Joko kykenet käsittämään, sisäistämään ja hyväksymään sen kaiken, tai sekoat lopullisesti.


Poissa Qufwan

    • Viestejä: 121
    • Karma: 15
    • Profiili
Aika outoa mullakin on tuota tullut, ihan kuin sähköä kulkisi varpaista päähän todella nopeasti ja sitten kuin räjähtäisi päässä siihen sitten säpsähtää kunnolla.
Kuulin nuorempana naisen puhetta, se kuiskaili tosi kauniisti jotain kieltä/tunteita(?) mitä en ymmärtänyt. On noita säpsähdyksiä tullu itsellekkin myös ja kai sitä sähköisyyttäkin. Huminaa ja tuntuu kun joku spiraali lähtis nostamaan ylös on tullut koettua kanssa.
Onko toi pään sisällä räjähtäminen jotain tän kaltaista, ja voiskohan toi sähköinen ääni liittyä kanssa? Räjähtävän pään oireyhtymä
Edit. Joku mode vois varmaan katkasta ketjun, kun nää ei varsinaisesti enää liity uniin, vai liittyykö? :)


Poissa ananas

    • Viestejä: 29
    • Karma: 6
    • Profiili
Aika outoa mullakin on tuota tullut, ihan kuin sähköä kulkisi varpaista päähän todella nopeasti ja sitten kuin räjähtäisi päässä siihen sitten säpsähtää kunnolla.
Kuulin nuorempana naisen puhetta, se kuiskaili tosi kauniisti jotain kieltä/tunteita(?) mitä en ymmärtänyt. On noita säpsähdyksiä tullu itsellekkin myös ja kai sitä sähköisyyttäkin. Huminaa ja tuntuu kun joku spiraali lähtis nostamaan ylös on tullut koettua kanssa.
Onko toi pään sisällä räjähtäminen jotain tän kaltaista, ja voiskohan toi sähköinen ääni liittyä kanssa? Räjähtävän pään oireyhtymä

Juurikin noin, tapahtuu just ennen kuin pääsee uneen tai heti kun nukahtaa.
Kun tiedät liikaa tästä todellisuudesta, ei ole enää paluuta "tavalliseksi". Joko kykenet käsittämään, sisäistämään ja hyväksymään sen kaiken, tai sekoat lopullisesti.


Poissa pegezu

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 136
    • Karma: 60
    • Profiili
Mielenkiintoista, minullakin on monesti tullut sellainen sähköinen sykäys juuri kun on nukahtamassa, joskus sen jälkeen on alkanut pään_sisällä(?) kuulumaan sellaista "surinaa/hurinaa" niinkuin jokin taajuus tms vastaava sähköinen häiriö. ???


Poissa DMM62

    • Viestejä: 64
    • Karma: 6
  • ''When the going gets weird, the weird turn pro''
    • Profiili
Aika outoa mullakin on tuota tullut, ihan kuin sähköä kulkisi varpaista päähän todella nopeasti ja sitten kuin räjähtäisi päässä siihen sitten säpsähtää kunnolla.
Kuulin nuorempana naisen puhetta, se kuiskaili tosi kauniisti jotain kieltä/tunteita(?) mitä en ymmärtänyt. On noita säpsähdyksiä tullu itsellekkin myös ja kai sitä sähköisyyttäkin. Huminaa ja tuntuu kun joku spiraali lähtis nostamaan ylös on tullut koettua kanssa.
Onko toi pään sisällä räjähtäminen jotain tän kaltaista, ja voiskohan toi sähköinen ääni liittyä kanssa? Räjähtävän pään oireyhtymä

Juurikin noin, tapahtuu just ennen kuin pääsee uneen tai heti kun nukahtaa.

Sama. Itte kuvailisin kuin sähkötainnutinta annettas niskaan josta sitten säpsähdän. Tapahtuu tosiaan helpommin kun on unettomia öitä, mutta pari kertaa viikossa muuten vaan.


Poissa Swamiツ

    • Viestejä: 60
    • Karma: 4
    • Profiili
Pakko tulla tänne kertomaan kun näin niin ihmeellistä unta edellis yönä.. (liittynee kohtuullisen rankkaan ja unettomaan festariviikonloppuun tämä, mutta kuitenkin :DD)
Näin unta missä seikkailin osittain vielä festaritapahtumissa ja sielä kohtaamissani ihmisissä, mutta tapasin myös monia todella vanhoja tuttuja tai sukulaisia.

Jossain vaiheessa tajusin, että tää on mun uni ja koin, että mun keho oli toisessa ulottuvuudessa, mutten saanut yhteyttä siihen. Siis olin täysin omana itsenäni unen sisällä tietäen, että se on unta. Yleensä kuitenkin herää fiiliksillä olipas uni eikä ole samalla tavalla ollut läsnä siinä unessa tai jos on ei oo havainnollistanut et se oli uni tjtn...
- No tästä eteenpäin mä kerroin ihan jokaiselle tapaamalleni ihmiselle unessani, että; "Moi tää on mun uni jännä et oot täällä vierailemassa, kiva nähä. Oon kuitenkin aika huolissani mun kropasta sillä mä tunnen, että se seikkailee toisessa unessa enkä voi hallita sitä."

Jotenkin mun aivot oli jaotellu mun fyysisen itseni seikkailemaan egopäissäni toiseen uneen ja mielen toiseen uneen enkä saanut kerättyä niitä yhteen. Mutta koin ne yhtä aikaa kuitenkin ja samalla en ollut mun mieleni kanssa ihan varma siitä onko se mun oikea keho vai unikeho, joka tekee omiaan.. aamulla oli oikeesti pakko kysyä oonko mä kävellyt tai puhunut unissaan. :D

Ei ollut ainakaan havaintoja moisesta, mut tuntui et mä olisin ollut kolme osainen yöllä. Aika häiritsevää! :D

Oon myös kerran onnistunut aikasemmin hallitsemaan toimiani unessa. Ikään kuin heräisi uneen? Sitten kävelin haluamiini suuntiin ja tein mitä halusin. Kuitenkin kun se oli eka kerta tällätavalla tapahtuessa säikähdin todella pahasti. Ajattelin et oon eksynyt todellisuuksissa tai kuollut ja rupesin miettimään mihin mun keho on jäänyt nukkumaan, muistin et nukun sohvalla ja rupesin kaikilla mielen voimilla herättämään mun kehoa, että tipahtaisin sohvalta lattialle ja heräisin.
Helpotus! Onnistuin tiputtamaan itseni lattialle ja heräämään TOISEEN UNEEN mikä oli naamioitunut todellisuudeksi? Sitten olin jo ihan super paniikissa et enkö pääse enää normi todellisuuteen ollenkaan, mutta joo täällä ollaan kuitenkin! en muista miten pääsin takas tänne mut jokatapauksessa.. :D

Onko muilla vastaavia kokemuksia?
"When you want something in life, you just gotta reach out and grab it."



Poissa harhakuva

    • Viestejä: 82
    • Karma: 3
    • Profiili
Mulla soi useasti aamuisin joku radiohitti päässä.

Mulla soi monesti heti ku avaan silmät joku biisi päässä,yleensä se on just joku jota soitetaan usein radiossa tai on soitettu joskus useasti. Viimeks tais tällä viikolla soida Indica - Ikuinen Virta ja se alko samantie ku avasin silmät enkä oo kuullu tai edes ajatellu koko biisiä vuosikausiin,mistäköhän mun alitajunta ton nappas?

Mun unimaailma on muutenki vähä omituinen? Viimesyksynä näin joka ikinen kerta käärmeistä unta ku menin sienestämään,näin vaikka en ollu edes suunnitellu meneväni sieneen (olen törmänny monesti käärmeisiin sienireissuillani). Selkounia,enneunia ja vaikka mitä ihmeellistä tapahtuu mun unissa. Caleaa vaa napaan ja nukkumaan,unimaailma on jotenki tosi kiehtova mesta.