Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kysy sienten käyttämisestä tässä viestiketjussa

Matias · 482 · 211189

Poissa ruoja

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 122
    • Karma: 30
  • Juodaanko vähän Varjosahtia?
    • Profiili
Nyt ois semmonen tilanne että vaimo on päättänyt että haluaa kokeilla sieniä ja eihän tässä paljo iloisempi vois olla. Omalla kokemuksella ja teoriatiedolla voin kertoa hänelle jo paljon mutta voisiko joku foorumin sienettäristä laittaa jotain vinkkejä naisen perspektiivistä? Pienellä annoksella lähetään liikkeelle, 1-1,5g.


Poissa tattinen

    • Viestejä: 113
    • Karma: 4
    • Profiili
Tossa kelailin sitä, että eikös trippailu oo pohjimmiltaan osa henkilöä itseään oli se itse trippi hyvä tai huono sitten?
Siis jos huonolla tripillä saa vaikka jotain tosi negatiivisia asioita irti, niin ne asiat olisi henkilölle itselleen tullut esiin joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin?
Kun siis sienethän luovat aivoihin uusia yhteyksiä, tai muokkaavat jo olemassa olevia, mutta eivät kajoa samalla tavalla välittäjäaineisiin niinkun monet muut päihteet ja lääkkeet (eli takaisinoton estäjät yms.). Siis siksi tripeillä ollessa saa näitä lapsuuden takaumia yms.


Poissa psilosybe-existimo

    • Viestejä: 24
    • Karma: 0
    • Profiili
Tossa kelailin sitä, että eikös trippailu oo pohjimmiltaan osa henkilöä itseään oli se itse trippi hyvä tai huono sitten?
Siis jos huonolla tripillä saa vaikka jotain tosi negatiivisia asioita irti, niin ne asiat olisi henkilölle itselleen tullut esiin joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin?
Kun siis sienethän luovat aivoihin uusia yhteyksiä, tai muokkaavat jo olemassa olevia, mutta eivät kajoa samalla tavalla välittäjäaineisiin niinkun monet muut päihteet ja lääkkeet (eli takaisinoton estäjät yms.). Siis siksi tripeillä ollessa saa näitä lapsuuden takaumia yms.

Itsekkin ajattelen näin, psykedeeleillä korjaan yleensän ongelmia, selkeytän omaa minäkuvaa ja tähän maailmaan kuulumisen tunnetta. Välillä kun on lieviä mt ongelmia ja masennusta niin pitää vain ajoittaa tripit oikein.
Esim viikko-pari takaperin otin ~35 sientä ja itkin niin vuolaasti keväällä menetettyä läheistä ettei mitään rajaa. Jtn kertoo se, että meni lähes rulla wc-paperia pyyhkien kyyneleitä ja niistäen nokkaa. Koin kovaa palelua, mistähän tämä johtuu? Muutamalla tripillä tullut.
Koin tavallaan tämän pahaksi tripiksi, mutta sain käsiteltyä asian enkä ole surrut tätä minulle niin läheistä ihmistä samalla tavalla sen jälkeen vaan tajunnut että se vain on osa elämän kiertokulkua, ja luonnollista. En tule häntä ikinä unohtamaan mutta yli on päästävä jotta voi jatkaa omaa elämää vai mitä? Vai onko tämä pakenemista todellisuudesta? Olin siis ennen trippiä käynyt haudalla lähes päivittäin ja itekenyt useaan krt viikkoon, aivan yks kaks.
Pari päivää sitten tuli otettua noin tuplat tuosta annoksesta ja täytyy sanoa että ei ahdistanut ollenkaan, nauratti vain kaikki. Ei palelua, tuleeko tätä muilla?
Tässä tripissä ymmärsin taas kuinka ihminen tuhoaa luontoa ja maailmaa, jona antaa meille KAIKEN niin ruokaa kuin sademetsien lääke kasveja(eikös suuri osa lääketehtaitten tuotteista ole luonnosta peräisin olevien kasvien kemiallista kaavaa matkittuja? Lievä MUTU. Mutta näin muistelen lukeneeni)

Toki osa näistäkin asioista on käsitelty jo aiemmin hapoissaan, sienissään, ja jtn pientä dmt.n kanssa sähläystä.. pitää vain välillä muistuttaa itseä kuinka kusipäisiä ihmisistä on tullut, yleensä rahan kiilto silmissään tehdään lähes mitä tahansa. Minusta ihmisen mieltä tuhoaa trippiä enemmän tämä nykyajan pakottaminen esim kouluissa ja internetissä, työpaikoilla vaaditaan niin paljon ettei ihmiset kestä sitä ollenkaan tai vaatii buustia(bentsot, amfe, subu, you name it.) Uskon ihmisten olleen ennen onnellisempia(ei ehkä keskiajalla mutta 1900 luvulla).
Tämä ei ole kannustus trippiä miettiville jos on vaikka vakavia psyykkisiä ongelmia, ei välttämättä ole järkeä trippailla vaan miettiä vaikka erilaisia terapiamuotoja

Ja vaikka olenkin uusi täällä, kokemusta sienistä ja hallusinogeeneistä löytyy n 8-10 vuoden ajalta ja juttelen mielelläni aiheesta ja miten tripistä saisi jopa enemmän irti.

En tiedä miksi ei ole tullut aikaisemmin tänne rekattua, ehkä ajatellut tätä mestaa tietyn tyyppiseksi rinkirunkkaus mestaksi :D toivottavasti olen väärässä :)


Poissa tattinen

    • Viestejä: 113
    • Karma: 4
    • Profiili
Tämä ei ole kannustus trippiä miettiville jos on vaikka vakavia psyykkisiä ongelmia, ei välttämättä ole järkeä trippailla vaan miettiä vaikka erilaisia terapiamuotoja

Ja vaikka olenkin uusi täällä, kokemusta sienistä ja hallusinogeeneistä löytyy n 8-10 vuoden ajalta ja juttelen mielelläni aiheesta ja miten tripistä saisi jopa enemmän irti.
Mielenkiinnosta, kun mainitsit psyykkiset sairaudet niin miten esim. Skitsofreenikko vaikka voisi näkeä tämän maailman? Ja vaikka hän sattuisi psykoosittomalla kaudella trippailemaan ja pamahtaakin psykoosit päälle niin onko taudinkuva silloin yleensä pahempi? Kun mun mielestä tuntuu jotenkin siltä et tuskin se itse psykoosi siitä muuttuu sen pahemmaksi enää, tai sit oon väärässä.


Poissa ruoja

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 122
    • Karma: 30
  • Juodaanko vähän Varjosahtia?
    • Profiili
Tämä ei ole kannustus trippiä miettiville jos on vaikka vakavia psyykkisiä ongelmia, ei välttämättä ole järkeä trippailla vaan miettiä vaikka erilaisia terapiamuotoja

Ja vaikka olenkin uusi täällä, kokemusta sienistä ja hallusinogeeneistä löytyy n 8-10 vuoden ajalta ja juttelen mielelläni aiheesta ja miten tripistä saisi jopa enemmän irti.
Mielenkiinnosta, kun mainitsit psyykkiset sairaudet niin miten esim. Skitsofreenikko vaikka voisi näkeä tämän maailman? Ja vaikka hän sattuisi psykoosittomalla kaudella trippailemaan ja pamahtaakin psykoosit päälle niin onko taudinkuva silloin yleensä pahempi? Kun mun mielestä tuntuu jotenkin siltä et tuskin se itse psykoosi siitä muuttuu sen pahemmaksi enää, tai sit oon väärässä.

Niin en usko että muuttuu pahemmaksi mutta jotenki sieltä pitää sitten pystyä nousemaan takaisin pinnalle. Tämä on omaa tulkintaa eikä mistään luettua, ainakaan näin suoraan, mutta meikästä homma menee noiden MT-sairauksien ja psykedeelien kanssa siten että kun trippi voi tosiaan laukaista kaikenlaista mitä piilossa on niin vakavamman puoleisen MT-sairauden kanssa elävä ei välttämättä pääse ominavuin reissulta takasi. Tai reissulta varmaan palautuu mutta reissun laukaisemasta psykoosista, depressiosta, maniasta tai mitä vaan laukesikaan, ei osaa omin, eikä välttämättä ei-ammattilaisen oppaankaan avulla pois.

En ole kokenut psykoterapiaa mutta lähipiirin vuoksi siitä on jonkin verran tullut luettua ja puhuttuakin psykologien kanssa että se muistuttaa tavallaan psykedeelistä reissua siinä mielessä että psykedeelit monesti aukovat niitä samoja ovia nopeasti, joskus ankarasti ja sievistelemättä, mitä psykoterapiassakin auotaan. Psykoterapiassa tukena vaan on ammattilainen joka pystyy nostamaan potilaan sieltä syövereistä takaisin. Sienireissun jälkeen asia on eri, ellei se tehdä kliinisessä ympäristössä samaisten ammattilaisten toimesta.

Lievät masennustilat esim. eivät välttämättä aiheuta aivan niin syviä kuiluja mistä ei ominavuin pääse pois ja sellaisen hoitoon sooloreissailu psykedeeleillä voi olla aivan käypä hoitomuoto (itsehoito, omahoito). Sitä ainakin itse aion alkaneena syksynä ja tulevana talvena kokeilla. Katsotaan keväällä mikä on meininki :D

Ja tosiaan noihin vakavampiin MT-sairauksiin kuuluu yleensä käsi kädessä vahva lääkitys joka sattumalta sattuu myös tappamaan psykedeeliset reissut tehokkaasti. Jotta psykedeeleillä voisi edes yrittää hoitaa jotain todella vaikeaa masennusta tai vaikka bipolaarisuutta niin pitäisi ensin vieroittua lääkkeistä ja noh, siinäpä sitten onkin arvailemista mitä sitten käy :)


Poissa tattinen

    • Viestejä: 113
    • Karma: 4
    • Profiili
Eli kun olen kuullut kahdenlaista väitettä erilaisista substansseista (psykedeelit, empatogeenit yms.), että ne joko aiheuttavat vakavia mielen sairauksia  tai vain laukaisevat niitä.
Itse luulen että harvoin tapahtuvalla käytöllä ne voivat laukaista, ei suoraan aiheuttaa MT-ongelmia. Ja tässä siis tulee muistaa että mitään jokapäiväistä kuosailua ei tietenkään lasketa mukaan, josta saa aivan varmaan ongelmia aikaan. Kun täsää tapauksessa moni väittää sitä, että se tauti olisi voinut joka tapauksessa puhjeta esille vaikka stressaavassa elämäntilanteessa.

Esimerkkitapauksena taudeista annan erään tuttavani jolle tuli ilmeisesti traumaperäinen stressihäiriö työn aiheuttamasta stressistä. Mitään muita päihteitä ei ollut eläissään käyttänyt, kuin harvakseltaan alkoholia.
Olenko oikeassa näiden asioiden suhteen? Kuitenkin uskon et suurin osa haluaa kunnioittaa omaa mielenterveyttään. Ja ne neuroleptit millä esim. Psykoosia lääkitään, eivät ole ihan kevyttä tavaraa mitä olen kuullut.. Mut kai se on jollain hillittävä, tai sit käytävä läpi.
Mutta silti ne keillä on jotain sairauksia, ei tee heistä ihmisenä muita huonompia.


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Eli kun olen kuullut kahdenlaista väitettä erilaisista substansseista (psykedeelit, empatogeenit yms.), että ne joko aiheuttavat vakavia mielen sairauksia  tai vain laukaisevat niitä.

Kumpikin väite voi olla osaltaan oikeassa. Mikä altistaa ja mikä aiheuttaa? Joku traumaattinen tapahtuma voi sekä altistaa että aiheuttaa tai joskus ei kumpaakaan. Traumasta voi toipua. Ihmiset käyvät "saman" kokemuksen, esim. suuronnettomuus, läpi eri tavalla. Toiselle jää pysyviä negatiivisia vaikutuksia pitkäksi aikaa, toinen toipuu nopeammin. Joka tapauksessa psykedeelit voivat altistaa mielenterveyden ongelmille, aiheuttaa niitä tai pahentaa olemassa olevien mielenterveyden ongelmien vaikutuksia. Kannattaa olla varovainen ja kuunnella itseään.

Lainaus
Mutta silti ne keillä on jotain sairauksia, ei tee heistä ihmisenä muita huonompia.

Totta!

Lainaus
Minä kuulen ääniä kummia,
joit’ eivät toiset kuule.
Ja vaikka ma syntiä paljon tein,
mua paatuneeks älä luule.
Ei aina ole huono, ken täällä lankeaa,
voi olla jalka heikko ja kivinen olla maa.
Herra, varjele järkeni valo!
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa tattinen

    • Viestejä: 113
    • Karma: 4
    • Profiili
Kieltämättä, se että voi aiheuttaa mielen järkkymistä pistää kyllä miettimään useampaan kertaan ennen kuin tulee ottaneeksi. Mut minkäs teet kun meditoinnistakaan ei tunnu niin helpolla saavan samoja hyötyjä irti kuin sienistä...
Onneksi kuitenkin psilosybiini on ilmeisesti verrattain suhteellisen turvallista tavaraa niinku jossai tutkimuksissa on todettu. Ja tuskinpa tryffeleitäkään kait damin smart shopeissa myytäs. Ja millähän kaikella meidän esi-isien isät olis aikojen alussa päihdyttäneet itseään...
Kuitenkin eri vaihtoehtoja sienien ottamisen ja meditoinnin väliltä otetaan vastaan, mikäli jollakulla sellaisia on.


Poissa böhseonkelz

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Mikä olisi kohtuullinen annos Koh Samui Super Strain sieniä, eli monta grammaa kuivana?
Voiko verrata esim B+ sieniin??
Esim: jos kphtuullinen annos B+ sieniä olisi vaikka 3g kuvina, mikä olisi Koh Samui Super Strain annos määrä grammoissa kuvina sieninä???



Poissa kamikami

    • Viestejä: 118
    • Karma: 45
    • Profiili
Mikä olisi kohtuullinen annos Koh Samui Super Strain sieniä, eli monta grammaa kuivana?
Voiko verrata esim B+ sieniin??
Esim: jos kphtuullinen annos B+ sieniä olisi vaikka 3g kuvina, mikä olisi Koh Samui Super Strain annos määrä grammoissa kuvina sieninä???

Jos pitäis jotain heittää ni ehkä 4/5 osaa? Oikeesti nää on mahdotonta sanoa ku kaikki vaikuttaa kaikkeen, varmasti saa helposti parempaa  gt ku huono ksss jos haluaa muutella oloja, massoja, aikoja yms....  Sinänsä  kyl ksss hyvä kanta👌


Poissa kamikami

    • Viestejä: 118
    • Karma: 45
    • Profiili
Mikä olisi kohtuullinen annos Koh Samui Super Strain sieniä, eli monta grammaa kuivana?
Voiko verrata esim B+ sieniin??
Esim: jos kphtuullinen annos B+ sieniä olisi vaikka 3g kuvina, mikä olisi Koh Samui Super Strain annos määrä grammoissa kuvina sieninä???

Jos pitäis jotain heittää ni ehkä 4/5 osaa? Oikeesti nää on mahdotonta sanoa ku kaikki vaikuttaa kaikkeen, varmasti saa helposti parempaa  gt ku huono ksss jos haluaa muutella oloja, massoja, aikoja yms....  Sinänsä  kyl ksss hyvä kanta👌

EDIT kirjoitin  GT enkä B+ mut samapa tuo

Tosiaan esim pelkästään saman massan flusheissa on rajut erot vahvuudessa et aika paha heittää määriä..


Poissa syksynhyvätpuolet

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Hei kaikki. Haluaisin kysyä mielipiteitänne ja ajatuksianne minun 17 vuotiaan kaverini pohdinnoista. Hän on miettinyt että voisiko silokkitrippi olla hänelle hyväksi, vai voisiko siitä olla hänelle haittaa.
Hän on voden ja varsinkin puolen vuoden aikana alkanut tuntea itsensä hieman masentuneeksi. Hän on muuttunut tuona aikana valoisasta ja positiivisesta henkilöstä huonompaan suuntaan, eikä pidä itsekään tästä asiasta. Kokemusta masennuksesta hänellä on hieman muutaman vuoden takaa, jolloin hänellä oli sen takia vaikeuksia arkipäiväisessä elämässä paljon. Hän pääsi siitä yli pari vuotta sitten ja koki mielestään jonkinlaisen henkisen heräämisen, mutta henkiset asiat ovat unohtuneet nyt vuoden aikana. Hänen oloonsa on voinut vaikuttaa parisuhde ihmisen kanssa, jolla on ollut ongelmia masennuksen kanssa. Hän on ollut toisen tukena ja oma olo on huonontunut.
Ajatuksena on, voisiko silokit auttaa seuraavissa :  Huono itsetunto ja ajatukset siitä, ettei osaa olla hyvä lähimmäisilleen ja, että on muutenkin muuttunut negatiiviseksi ja kiukkuisemmksi ihmiseksi, henkisyyden uudelleenherättämiseen, lähimmäisen itsetuhoisuuden ja hänen kanssa kokemien riitojen käsittelyyn ja oman yleisen huonomman olon käsittelyyn.
Syyt miksi hän miettii voisiko trippi olla hyväksi vai huonoksi, ovat hänen nuori ikänsä ja se, että osa jutuista joita hän haluaisi käsitellä ovat aika rankkoja.
Jos suosittelisitte koittamaan, niin mikä olisi annostus ja mitä muuta kannattaisi ottaa huomioon?
Hän on tutustunut aihepiiriin ja ottaa varmasti huomioon set and settingsit.
Anteeksi pitkä viestini. Toivon, että hän saisi ajateltavaa teidän mielipiteistänne ja osaisi päättää mitä tekee. :)


Poissa jkt666

    • Viestejä: 52
    • Karma: 9
    • Profiili
Annan vinkin että huolehtii ensin itsestään ennen kun auttaa muita.. Do what thou wilt.


Poissa Pehmo

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 209
    • Karma: 11
    • Profiili
17 vuotias on kyllä vielä melko nuorekas. Itse en lähtisi suosittelemaan ainakaan mitään kovin suuria trippejä tuon ikäiselle. Vaikka en nyt usko että yhdestä pienestä silokkitripistä mitään haittoja koituisi, mutta en silti suosittelisi 17 vuotiaalle kun siinä iässä tahtoo ajatusmaailma olla vielä sen verta "kypsymätön". Aivotkin kehittyvät vielä tuossa iässä radikaalisti.

Uskoisin että paljon suuremman hyödyn psykedeeleistä saa vähän myöhemmällä iällä. Ehkä sitten kun ikää on reilut 20 vuotta niin on parempi aika alkaa suunnitella silokkitrippejä. Ja melkein nyt sama mistä tajusteista puhutaan, niin tuo reilut 20 vuotta on varmaan sellainen nuorin ikä milloin kannattaa mitään kokeilla tai käyttää. Mukaan lukien alkoholi.

Tuossa jo sanottiinkin että on hyvä huolehtia ensin itsestään ennenkuin auttaa muita ja samaa suosittelisin itsekin.

Jos et ole koskaan kokeillut meditointia, niin suosittelen kokeilemaan ja harjoittamaan sitä ihan päivittäin. Siitä löytyy apu monenmoiseen henkiseen pahoinvointiin kunhan sen vain ottaa tosissaan.
The world is a battleground of good and evil. Be aware. Be good.


Poissa diedaily

    • Viestejä: 6
    • Karma: 0
  • THE UNIVERSE IS CHANGE
    • Profiili
Hei kaikki. Haluaisin kysyä mielipiteitänne ja ajatuksianne minun 17 vuotiaan kaverini pohdinnoista.

"Poikani puolesta kysyn"