Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kysy sienten käyttämisestä tässä viestiketjussa

Matias · 482 · 211189

Poissa Silo-P

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 267
    • Karma: 25
    • Profiili
TTUmattu: Googlasin tuon järven ja upean näköisessä paikassa kyllä olet :)
Mitähän vinkkejä sitä osaisi antaa. No annostus tulee ensimmäisenä mieleen. Syö itsellesi sopiva määrä. Ravintoloiden henkilökunta varmaankin osaa antaa ainakin suuntaa-antavaa annostusohjetta, ellei sinulla ole jo valmiina tiedossa sienten vahvuus ja annos.

Tuon näköisen paikan luulisi olevan set&settingeiltään lupaava jo valmiiksi, että tuskin siellä sen puolesta mikään voisi mennä pieleen. Ellei kokijalla ole jo valmiiksi synkkiä ajatuksia ja/tai kehno elämäntilanne. Mutta se on ihan eri lukunsa se.

Yksinään matkaillessa, olen ainakin itsessäni huomannut, että jossain kohtaa voi iskeä jonkin sortin tekemisen puute. Mutta tosiaan tuo paikka näyttää niin seikkailupaikalta, että tuskin olisin siitäkään huolissani : D
Kunhan ei vaan lähde kovin kauas tutuista paikoista. Olisi kurjaa joutua eksyksiin, mutta näissä hommissa älli kyllä pysyy päässä.
Sulla varmaan on jokin mökki, missä majailet? Mikäli koet tarvetta päästä sisätiloihin, kannattaa olla valmiina jokin paikka, mihin päästä pois ihmisten ilmoilta.

Tuo puhelin on myös hyvä juttu, jos alkaa tehdä mieli kertoa jollekin, mitä hienoa olet juuri kokemassa ;)

En mä tiedä kannattaako mun/kykenenkö antaa enempää ohjeistusta. Istahda kyytiin ja anna sienten viedä minne tahtoo. Nauti matkasta ja maisemista. Sulla on erinomaiset puitteet päästä kokemaan ikimuistoisia juttuja.  :)
''Nauti siitä mistä eniten sä pidät!''


Poissa Relatiivi

    • Viestejä: 31
    • Karma: 2
    • Profiili
Olen kauniilla toba järven rannalla Indonesiassa. Täällä on saatavilla sieniä lähes joka ravintolassa, joten ajattelin annoksen ottaa jonain päivänä. Mutta oon yksin liikkeellä niin onko antaa jotain hyviä vinkkejä set & settingiin yms?Aikaisemmin trippaillut vain kerran, tyttöystävän kanssa.

Trippivahti on puhelimen välityksellä :D
Hahaa oon itsekin sieniä nauttinut Toballa :) Minä tein niin, että kävin ostamassa pari bintangia valmiiksi majatalolle, kävin nauttimassa illallista ja jälkiruuaksi otin taikasieniomeletin. Majatalolla otin tuolin valmiiksi takapihalle, josta oli hienot maisemat järvelle. Oli ihan oma takapiha, että ei ketään muita siinä pyörinyt. Siinä sitten fiiliksen mukaan olin välillä sisällä ja välillä ulkona nauttimassa kaikesta mahdollisesta samalla juoden hieman kylmää olutta.
Vahvuudeltaan tuo omeletti oli juuri sopiva. Visuaaleja oli jonkin verran ja ihan loistava fiilis koko loppu illan.
Paikalliset suhtautuu sienten käyttöön pääsääntöisesti ihan suvaitsevasti eli sinänsä ei tarvitse kuumotella muita ihmisiä. Kävin vielä illan päätteeksi syömässä mysliannoksen jogurtilla Jenny´sissä (Suosittelen muuten käymään jos et ole vielä käynyt) joka oli aivan uskomattoman hyvän makuista!

Hyvää matkaa!


Poissa Happoronxu

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Hei osaatteko sanoa miten vaikuttavat aineet esiintyvät eri sienten osissa. Kasvatin viimeksi golden teachereita ja laitoin varret ja heltat samaan settiin. Aika paljon joutu kysesitä sekotusta nauttimaan että tuli vaikutus ja kuulin jälkeenpäin väitteen että varret on aika mietoja vai??? Vaihteleeko eri sienillä?


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Hei osaatteko sanoa miten vaikuttavat aineet esiintyvät eri sienten osissa. Kasvatin viimeksi golden teachereita ja laitoin varret ja heltat samaan settiin. Aika paljon joutu kysesitä sekotusta nauttimaan että tuli vaikutus ja kuulin jälkeenpäin väitteen että varret on aika mietoja vai??? Vaihteleeko eri sienillä?
Pitoisuudet voivat vaihdella jopa kasvualustan mukaan. Perussääntönä kuitenkin sienellä kuin sienellä on, että painoonsa nähden kuivana lakit sisältävät enemmän psilosybiiniä kuin varret. Tarkkoja prosenttimääriä en muista, mutta olisko ollu lakit-varret -> 70%/30%.

Cubensiksen pitoisuudet eivät eri lajikkeiden mukaan vaihtele, mutta esim. silokit ovat "tehokkaampia" kuin cubensikset ja sisältävät hieman enemmän baeokystiiniäkin.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa TheMan

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili
Miten hyvin muistatte trippinne jälkikäteen? Olen nyt kolme kertaa syönyt sieniä, ja joka kerralla mulla on käynyt niin, etten kovin paljon muista syvimmästä kohdasta. Määrät on olleet 2gramman paikkeilla, hiukan alle.

Entä tuleeko teille tripin aikana sellaisia kehon voimakkaita säpsähdyksiä? Samanlaisia kuin joskus ennen nukahtamista, mutta jatkuvasti. Kävivät vähän jo ärsyttämään viime kerralla.

Entäpä tripin jälkeen, onko muille tullut sellaista kevyttä päänsärkyä?


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Miten hyvin muistatte trippinne jälkikäteen? Olen nyt kolme kertaa syönyt sieniä, ja joka kerralla mulla on käynyt niin, etten kovin paljon muista syvimmästä kohdasta. Määrät on olleet 2gramman paikkeilla, hiukan alle.

Toisinaan osa muistikuvista jää hämärän peittoon. Tämä johtunee siitä, että psykedeelit vaimentavat tiettyjä muistimekanismeja stimuloimalla suoraan tiettyjä vastaanottimia, jotka ovat tärkeässä asemassa lähimuistin resetoimisessa. Psykedeelien aiheuttama mielentila on myös luonteeltaan sellainen, että se ei välttämättä ole kovinkaan helposti ns. arkitajunnan käsiteltävissä. Monet veteraanit suosittelevat muistiinpanojen tekemistä ja niiden mietiskelyä jälkikäteen; tätä kutsutaan tripin integroimiseksi.

Entä tuleeko teille tripin aikana sellaisia kehon voimakkaita säpsähdyksiä? Samanlaisia kuin joskus ennen nukahtamista, mutta jatkuvasti. Kävivät vähän jo ärsyttämään viime kerralla.
Tämä on hyvin yleinen ilmiö ja tästä on ollut topic Psychoactive Vaultilla. Oma käsitykseni on, että nämä "säpsähdykset" liittyvät voimakkaasti siihen, miten psykedeelit heikentävät aivoverenkiertoa tietyillä alueilla ja samanaikaisesti tykittävät aivokuorta pitäen sen maksimivalppaudessa.

Entäpä tripin jälkeen, onko muille tullut sellaista kevyttä päänsärkyä?
Henkilökohtaisesti ei, mutta psilosiinikokemusten jälkeinen päänsärky on lääketieteellisen aineiston tiedostama ja ilmeisesti täysin vaaraton sivuoire.

Nämä ovat hyvin kiinnostavia kysymyksiä. Sinua saattaa kiinnostaa kirjoittamani lyhyehkö selvitys psilosiinin vaikutuksista.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa TheMan

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili
Kiitos. En tosin ole varma, onko noi säpsähdykset noita, mulla kyse enemmän lihaspuolen jutusta. Keskivartalon lihakset supistelee voimakkaasti samaan tapaan kuin aivastaessa tai yskiessä. Viime kerralla samaa oli myös käsissä. Ei mitenkään voimakkaan epämiellyttävää, mutta vähän. Viime kerralla tohon liittyi tripin alkupuolella tullut mielikuva siitä, että luovutan kehoni tripin ajaksi sienten käyttöön.


Poissa LorewnagerxD

    • Viestejä: 5
    • Karma: 0
    • Profiili
montako grammaa kannattaa noita psilocybe cubensiksia ottaa tai montako sientä ei oo vakaa


Uusi aihe yhdistetty sopivaan ketjuun. --Arvalis


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
1-127kpl. Miten niin kannattaa? Oletko ensimmäistä kertaa ottamassa sieniä? Kappalemäärä kertoo todella vähän vaikuttavien aineiden määrästä, mutta niin kertoo lopulta painokin.
Hakkaa sienet pikkusilpuksi ja peitä silpulla kahvikupin pohja. Kuivalla tavaralla moinen nyrkillinen on jotain 1,5 ja 2,5g väliltä ehkä noin about mahdollisesti.
Selailemalla foorumia saatat löytää myös jonkun ketjun, johon tämäkin kysymys olisi sopinut.
Tämä vaikkapa.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa LorewnagerxD

    • Viestejä: 5
    • Karma: 0
    • Profiili
niin montako tarvii "keskiverto trippiin" sitä tarkotin


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
niin montako tarvii "keskiverto trippiin" sitä tarkotin
"Kuivalla tavaralla ... jotain 1,5 ja 2,5g väliltä ehkä noin about mahdollisesti."
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Kosminen Nauraja

    • Viestejä: 374
    • Karma: 111
  • Narkkinointipäällikkö
    • Profiili
montako grammaa kannattaa noita psilocybe cubensiksia ottaa tai montako sientä ei oo vakaa
Jos ei oo vakaa niin kannattaa ensin odottaa että hommat vakaantuu.
Siinä voi mennä jokunen vuosi mutta on se sitten odotuksen arvoista.

1-127kpl
Eni on selvästi sekä bitti- että trippinikkari :D
Ei kukaan muu suosittelisi määrää x joka on
0 < x < 2^7
Printtiversio Taika -oppaasta on tilattavissa Tajunta -kaupasta.
Kaikki pdf-kieliversiot nyt Magiska Molekyler Wikissä


Poissa shiva2

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
Mites, kun oon ottanut kahtena edellisenä viikonloppuna molempina kerran sieniä, niin viittiikö tänä viikonloppuna ottaa taas yhtenä iltana? Vai kannattaako pitää pidempää taukoa nauttimisten välissä? Toleranssi ilmeisesti laskee viikossa, mutta lähinnä muiden kokemuksia ja mielipiteitä kyselen? Kiitos!


Poissa ziuziu

    • Viestejä: 102
    • Karma: 23
    • Profiili
Riippuu varmastikin aiemmista matkoista, millaisella annoksella ja kuinka kaukana on käyty.
Sinällään kolmena viikonloppuna putkeen ei ole mitenkään mahdottomasti.
Jos hyvät vibat on, niin antaa mennä vaan.

Toki kannattaa sitten muistaa pitää pidempiäkin taukoja,
ettei aivan tavaksi ota, saa ne matkoilla tulleet jutut käsiteltyä.

Ennen kaikkea kuuntele itseäsi, mitä sydän sanoo, onko matkailun aika taas.
Sekä Ding että Dong.


Poissa Lahottaja

    • Viestejä: 83
    • Karma: 10
    • Profiili
Joskus alkuinnostuksessa tuki trippailtua melkein joka viikonloppu ja joskus kahdesti viikossakin. Joku 7-9 trippiä meni kunnes tuli todella huono trippi ja hyvilläkin tripeillä oli sellainen tunne että tää on jo koettu. Siihen on syy miksi suurin osa käyttäjistä käyttää harvoin. Itse käytän nykyään max. kerran kuussa ja o monen kuukauden taukojakin.

Lisäksi selvinpäinkin alkoi välillä tulla psykedeelisiä viiliksiä ja ilmiöitö, mutta se oli lähinnä positiivista. EN silti suosittele joka viikoista käyttöä omien kokemusteni perusteella.

Mutta tämä on aivan henkilö kohtaista, joku voi varmasti hyvin tripata joka viikonloppu tai jopa useammin.  :D
:D