Kirjoittaja Aihe: Itiöiden hankkiminen  (Luettu 42004 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Avalon

• Profiili
Vs: Itiöiden hankkiminen
« Vastaus #15 : Syyskuu 21, 2011, 21:06 »
pereleen poliisivaltio!!!onko se paha homma homma tehdä kokonaan itte,olen ihan amatööri sienten suhteen lähinnä keskittyny noihin viherkasveihin :)
Kantsii lueskella vähän tota Mädin "Hullua mykologia" niin huomaat, ettei se mitään rakettitiedettä se sienten kasvatus ole. Foorumilta löytyy myös paljon tietoa :).
Psykoosi se siellä vain surisee.

teukka

• Vieras
« Vastaus #16 : Syyskuu 21, 2011, 21:21 »
pereleen poliisivaltio!!!onko se paha homma homma tehdä kokonaan itte,olen ihan amatööri sienten suhteen lähinnä keskittyny noihin viherkasveihin :)
Kantsii lueskella vähän tota Mädin "Hullua mykologia" niin huomaat, ettei se mitään rakettitiedettä se sienten kasvatus ole. Foorumilta löytyy myös paljon tietoa :).
kävin just vähän katteleen sitä mutta pitää lukee oikein vielä ajatuksen kanssa ja sit vaa kokeilla käytännössä,enhän mää hampun kasvattelustakaan oikein mitään tienny kun sitä rupesin kasvattaan mutta se taitaa ollakin paljon yksinkertasempaa

Poissa Sclerotia

• Profiili
« Vastaus #17 : Syyskuu 21, 2011, 21:26 »
kävin just vähän katteleen sitä mutta pitää lukee oikein vielä ajatuksen kanssa ja sit vaa kokeilla käytännössä,enhän mää hampun kasvattelustakaan oikein mitään tienny kun sitä rupesin kasvattaan mutta se taitaa ollakin paljon yksinkertasempaa
Valmiita steriloituja kasvualustojahan myydään myös. Näistä ei käsittääkseni tulli ole kiinnostunut. Itiöt joudut hankkimaan erikseen.

teukka

• Vieras
« Vastaus #18 : Syyskuu 21, 2011, 21:50 »
Valmiita steriloituja kasvualustojahan myydään myös. Näistä ei käsittääkseni tulli ole kiinnostunut. Itiöt joudut hankkimaan erikseen.
näppärää  O:-) kiitoksia vinkistä

Poissa capt

• Profiili
« Vastaus #19 : Syyskuu 21, 2011, 22:32 »
siis onko tollasen kasvatus boksin tilaaminen laitonta (siis missä on kaikki setit valmiina) ja onko kokemuksia tuleeko perille vai viekö tulli?

Sellainen, missä on rihmasto jo valmiina ja vain kastellaan on laiton.

Lähde? Kuulin eriävää mielipidettä tästä.

Poissa Avalon

• Profiili
« Vastaus #20 : Syyskuu 21, 2011, 22:43 »
siis onko tollasen kasvatus boksin tilaaminen laitonta (siis missä on kaikki setit valmiina) ja onko kokemuksia tuleeko perille vai viekö tulli?

Sellainen, missä on rihmasto jo valmiina ja vain kastellaan on laiton.

Lähde? Kuulin eriävää mielipidettä tästä.

Suomen laki. Huumausaineen kasvattamiseen soveltuvan välineen tilaaminen huumausaineen kasvatustarkoituksessa on rikos. Grow kittiä ei voi muuhun käyttää. Eli laitonta. Lisäksi sisältää myös psilosybiiniä rihmastossaan.

Juttua foorumilla:
Grow-kitin tilaus Suomeen?
Psykoosi se siellä vain surisee.

Poissa Mädi

• Hullu mykologi
    • Profiili
« Vastaus #21 : Syyskuu 21, 2011, 23:14 »
Jos nyt vielä tarkennetaan: valmis rihmasto sisältää psilosybiiniä kuuluen näin vielä lisäksi huumausaineluetteloon.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison

Poissa capt

• Profiili
« Vastaus #22 : Syyskuu 22, 2011, 13:46 »
Ok tack :)

Ylirihmasto

• Vieras
« Vastaus #23 : Lokakuu 05, 2011, 14:32 »
Sisältävätkö itiöt psilosybiiniä? Jos ovat laillisia niin olisi kyllä tarvetta Cubensiksen itiöille. Ei heti himottaisi ruveta venailemaan ulkomaiden 2 viikon toimitusaikoja, voisitte heittää YV jos on antaa/myydä printtejä. Kiitos!

Poissa Klonkku

• Profiili
« Vastaus #24 : Lokakuu 07, 2011, 01:29 »
Sisältävätkö itiöt psilosybiiniä? Jos ovat laillisia niin olisi kyllä tarvetta Cubensiksen itiöille. Ei heti himottaisi ruveta venailemaan ulkomaiden 2 viikon toimitusaikoja, voisitte heittää YV jos on antaa/myydä printtejä. Kiitos!
Eivät sisällä psykoaktiivisia aineita, eli ukomailtakin on turvallista tilata printtejä.

Itiöitä voit kysellä täällä.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.

Poissa tattiswatti

• Profiili
    • Das Boot
« Vastaus #25 : Lokakuu 09, 2011, 20:48 »
Olisi helpompaa jos harrastelijat jakaisivat printtejä myös rajojen sisäpuolella. Eihän meidän kaikkea pidä ensisijaisesti tilata ulkomailta. Maamme hintapolitiikka ei ainakaan vahingoita tätä toimintaa, koska me päätämme tästä itse.

- Kokeneemmat voisivat reilusti jakaa printtinsä, jotta jalo aktiviteetti laajenisi.. näin on ilmeisesti usein käynytkin.
this is the end..

Poissa Mädi

• Hullu mykologi
    • Profiili
« Vastaus #26 : Lokakuu 10, 2011, 09:50 »
Juuri näin. Itse olen henkilökohtaisesti lähettänyt tai jakanut satakunta printtiä, luulisi jokaisen ainakin muutamaan pystyvän. Postimerkki ei paljoa maksa. Varsinkin, jos on itse saanut printtinsä ilmaiseksi. Nyt en ole kerännyt ylimääräisiä, pitää ottaa talven projektiksi tehdä taas jonkinlainen kasa.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison

Poissa broomer

• Profiili
« Vastaus #27 : Tammikuu 25, 2012, 00:52 »
Mitenkä voiko tuolta fsre:stä tilata poste restanteen noita grow kittejä? Jos voi niin eihän siinä sitten mitään ongelmaa pitäisi olla  :o

Poissa Klonkku

• Profiili
« Vastaus #28 : Tammikuu 25, 2012, 01:18 »
Mitenkä voiko tuolta fsre:stä tilata poste restanteen noita grow kittejä? Jos voi niin eihän siinä sitten mitään ongelmaa pitäisi olla  :o
Growkitit ovat eri asia kuin printit. Growkitit sisältävät jo valmista rihmastoa kasvualustassaan, kun taas printti on pelkkiä itiöitä. Periaatteessa sama ero kuin taimella, ja siemenellä. Itiöt eivät sisällä psykoaktiivisia aineita, kun taas growkit sisältää (rihmastossakin on sieniperäisiä alkaloideja). FSRE lähettää nimenomaan printtejä, eli itiöitä ympäri maailman, ja erilaiset smartshopit lähettävät growkittejä (jotkut eivät Suomeen, kannattaa kysäistä toimittajalta). Foorumin Kirpputori -aluetta tonkimalla ja rohkeasti kyselemällä löydät printtejä ihan suomalaisiltakin kotikasvattajilta. ;) Käsittääkseni kaiken, mikä kulkee postin välityksellä, voi tilata Poste Restantena.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.

Poissa broomer

• Profiili
« Vastaus #29 : Tammikuu 25, 2012, 01:55 »
Growkitit ovat eri asia kuin printit. Growkitit sisältävät jo valmista rihmastoa kasvualustassaan, kun taas printti on pelkkiä itiöitä. Periaatteessa sama ero kuin taimella, ja siemenellä. Itiöt eivät sisällä psykoaktiivisia aineita, kun taas growkit sisältää (rihmastossakin on sieniperäisiä alkaloideja). FSRE lähettää nimenomaan printtejä, eli itiöitä ympäri maailman, ja erilaiset smartshopit lähettävät growkittejä (jotkut eivät Suomeen, kannattaa kysäistä toimittajalta). Foorumin Kirpputori -aluetta tonkimalla ja rohkeasti kyselemällä löydät printtejä ihan suomalaisiltakin kotikasvattajilta. ;) Käsittääkseni kaiken, mikä kulkee postin välityksellä, voi tilata Poste Restantena.
Growkitistä tais joku puhua tässä aikasemmin ni siks erehdyin kirjottamaan tänne :D mutta sivusta olin kyllä täysin erehtynyt, olin tuolta fsre:n sivuilta jatkanu toiselle sivulle (spore wonder). Haluaisin ensin tutustua vähän sienien elämänkaareen ennen kun kaiken teen itse, siksi tästä grow kitistä kyselin.