Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

LC-kontaminaation tunnistaminen?

Poissa Olli

    • Viestejä: 87
    • Karma: 11
    • Profiili
Onko nesteviljelmän kontaminoitumisen tunnistamiseen mitään kotikonstia? Bakteerikontaminaatio ilmeisesti aiheuttaa pahan pilaantuneen hajun. Onko käymisen hajua muistuttava tuoksu kontaminaation indikaattori? Itsellä on kyseessä shiitake. Voisiko koiran opettaa tunnistamaan kontaminaatiot?


Poissa Zerigo

    • Viestejä: 89
    • Karma: 10
    • Profiili
Koirista en mitään tiedä (paitsi että koiria opetetaan hakemaan yksittäisiäkin kiviäkin jotka ne löytää 100 muun kiven joukosta ja huumekoiratkin oppivat tiettyihin hajuihin reagoimaan että uskon että tämä on mahdollista mutta vaatii aika paljon koiran kouluttamista ja tietämystä kouluttamisesta) mutta jos jo LC:ssä tulee jonkin muun kuin pienten mustan hiukkasten (epäitäneitä itiöitä??) tai valkoista haiventa niin pilalla on, mutta yleensä LC:n epäonnistumisen huomaa vasta kun sitä itiönestettä lisää johonkin substraattiin ja kaikki tuntuvat kontaminoituvan. LC on todella hyvä homma yleensä mutta heikkous siinä on että kontaminaatiot huomaa lähes aina vasta kun kasvualusta on inokuloitu ja kaikkiin ilmestyy hometta/bakteereita vaikka työskentelyn aikana minimaalinen mahdollisuus kasvualustalla "likaantua" (eli kunnolla kunnolla steriloinut paikat)
Elää illuusioiden luomassa todellisuudessa


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
LC:n huono puoli on juuri kontaminaatioiden havaitsemisen vaikeus. Hommet kun kasvavat siinä myös valkoisena.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Hyväksi havaitsemani keinot:

1. ota ruiskulla LC:tä (steriilisti) ja tipauta pari pisaraa kämmenselälle, hiero tämä LC huttu kättäsi vasten kuivaksi, haista, pitäisi tuoksua sienelle (omalla kohdalla koskaan ei ole tullut tämän ansiosta LC:stä kontaminaatioita.

2. Koita ravistella LC:tä niin että saat osan hutusta tarttumaan nesteen pintaan (itse nostelen steriilisti ruiskulla rihmastoksi epäilemääni huttua pintaan), anna olla lämpimässä viikko niin pitäisi näkyä rihmaston elon merkkejä

Tässä esimerkki kuva siitä miten kohta 2 antaa tuloksia :)

Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Itse teen aina rihmaston nestemäiseen muotoon agarin kautta, tuntuu jotenkin turvallisemmalta. 60ml ruiskut on myös huippuja.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa Olli

    • Viestejä: 87
    • Karma: 11
    • Profiili
Itse teen aina rihmaston nestemäiseen muotoon agarin kautta, tuntuu jotenkin turvallisemmalta. 60ml ruiskut on myös huippuja.

Menee offtopiciksi, mutta löytyykö jostain myös 60 ml ruiskuja, joihin neula sopisi? Tai sitten sellaisia neuloja jotka sopivat niihin apteekista löytyviin 60 ml ruiskuihin...


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Ebay.uk:sta tilasin itse. Niihin menee samat neulat, kunhan muistat katsoa, että pää on oikean mallinen. Eli se "nokka" on reunassa.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison