Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Sienten vaarat ja haitat

Poissa Hypnagogic

    • Viestejä: 250
    • Karma: 14
    • Profiili
"Sienten haitat, riskit ja negatiiviset sivuvaikutukset" viestiketju vanhalta forumilta:

http://www.trippi.info/taikasieniforum/viewtopic.php?f=3&t=331

Eikö meillä tosiaankaan oo täällä vielä vastaavaa viestiketjua? En äkkiseltään löytäny.
On meillä.
Mitä ikinä tahdot Tämän Hetken olevan.  ~


Poissa Hypnagogic

    • Viestejä: 250
    • Karma: 14
    • Profiili
Pidetään mielessä varjopuolet valmistautuaksemme kaikenlaiseen mahdolliseen ikävämpään.

"Mushrooms - Can cause medium long (4-10 hour -- or more) acute psycho-spiritual crises, including ego loss, detachment from consensual reality, paranoia, fear, sadness, moodswings. Mushrooms tend to be more 'dreamy' than LSD, less energetic. No deaths have been reported that did not involve physical injury."
http://www.erowid.org/psychoactives/faqs/psychedelic_crisis_faq.shtml#7

Äärimmäisessä tapauksessa psilosybiinisienten vaikutukset (vaikkeivät sienet itsessään) saattavat siis johtaa jopa kuolemantapauksiin. Älä lue kertomusta vaikutteissa.
http://www.shroomery.org/3920/Fatal-Mushroom-Trip

EDIT: Mikäli joku pelkää paljon mainostettuja "flash-backeja", niistä löytyy keskustelua täältä: Takaumat


Keskustelu on avattu.
Mitä ikinä tahdot Tämän Hetken olevan.  ~


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Eikö meillä tosiaankaan oo täällä vielä vastaavaa viestiketjua? En äkkiseltään löytäny.
On meillä.

Tarkoitit varmaankin: NYT on.


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Ainakin itse olen kokenut fysiologiset vaikutukset tähän mennessä kiusallisemmiksi kuin psykopuolen jutut, mulla nousuihin liittyy pahoinvointia, oksettavaa oloa ja mahanpuruja. Olen tosin oppinut minimoimaan osan näistä oireista sopivilla sieniresepteillä ja on sinänsä kenties ihan hyvä etteivät sienet aiheuta mitään euforista body-high:ta, jolloin voisi olla koukkuun jäämisen vaara. Nykyisin käyn sienimaassa vain silloin kun jokin korkeampi estetiikan keskus minussa haluaa kokea jotain ylimaallisen kaunista nauseoista huolimatta tai kun kaipaan johdatusta jossain asiassa.


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili

Poissa Hypnagogic

    • Viestejä: 250
    • Karma: 14
    • Profiili
Inasen kyseenalainen, mutta huomionarvoinen teksti.
Duodecim: Terveyskirjasto - Nuorten päihteet

Huumaavat sienet (esim. suippumadonlakki)

Suippumadonlakki on Suomessa esiintyvä pienikokoinen sieni, jonka sisältämillä aineilla on huumaava ja aistiharhoja aiheuttava vaikutus. Sientä käyttävälle kehittyy nopeasti sietokyky. Käyttäjillä on havaittu esimerkiksi jäykkyyttä, pahoinvointia, virtsaamisvaikeuksia, korkeaa kuumetta, kouristelua ja jopa psykooseja. Lisäriskinä sienten käytössä on vaara sekoittaa suippumadonlakki hengenvaarallisiin myrkkysieniin.

Ensiapu

    * Lääkehiilen annosta on harvoin hyötyä myrkkyjen nopean imeytymisen vuoksi.
    * Varmista, ettei kysymyksessä ole joku muu myrkkysieni.
    * Pidä kiihtynyt tai pelokas rauhallisessa ja hiljaisessa ympäristössä.
    * Voimakkaasti oireileva potilas tulee toimittaa lääkäriin.

Lähde: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lmy00015

http://www.duodecim.fi/web/kotisivut

Saa ottaa kantaa.
Mitä ikinä tahdot Tämän Hetken olevan.  ~


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Terveyskirjaston sivuilta: "Sientä käyttävälle kehittyy nopeasti sietokyky." Tarkoittaakohan tämä sietokyky nyt henkistä vai fyysistä tolerenssia? Lääkärinkirjoissa sen pitäisi tarkoittaa sitä, että ihminen joutuu sieniä käyttäessään ottamaan joka kerta aina enemmän ja enemmän, kunnes annos on tappava! Näin ei kuitenkaan ole. On useita väärinkäsitettyjä/-oletettuja asioita, joita tekisi mieli oikaista.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Lainaus käyttäjältä: Klonkku
Terveyskirjaston sivuilta: "Sientä käyttävälle kehittyy nopeasti sietokyky." Tarkoittaakohan tämä sietokyky nyt henkistä vai fyysistä tolerenssia? Lääkärinkirjoissa sen pitäisi tarkoittaa sitä, että ihminen joutuu sieniä käyttäessään ottamaan joka kerta aina enemmän ja enemmän, kunnes annos on tappava! Näin ei kuitenkaan ole. On useita väärinkäsitettyjä/-oletettuja asioita, joita tekisi mieli oikaista.

Sietokyvyllä tarkoitetaan juuri toleranssin nousemista, että saman vaikutuksen aikaansaamiseksi tarvitaan enemmän huumetta. Näin tapahtuu esimerkiksi useiden peräkkäisen huumeilupäivien vuoksi. Kyllähän toleranssi esimerkiksi tupakkaankin ja alkoholiin nousee ja laskee sen mukaan, miten tiheästi niitä käyttää. Toki kannattaa huomioida ihmisten luontaiset erot toleranssin muodostumisessa.

En ymmärrä, miksi lääkärikirjoissa sietokyvyn muodostumisella pitäisi tarkoittaa sitä, että annoksen nousun pitäisi johtaa kuolemaan? Kyllähän lääkärikirjoissa puhutaan muistakin ei niin tappavista asioista.
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Olen itse kylläkin saanut yhtä voimakkaita vaikutuksia peräkkäisinä päivinä trippaillessani samalla annoksella (miten ikinä se nyt määritelläänkään... olen päässyt yhtä syvälle tjsp.). Tästä on tainnut olla keskustelua aiemminkin (olisko ollut vanhalla foorumilla). Ja koska psilosybiini häviää kehosta n. 3 päivän aikana, toleranssia ei periaatteessa edes ehdi juuri muodostua ellei syö sieniä aivan vitullisen paljon ja niin usein kuin ehtii kolmessa päivässä. :D

Janiin, terveysasijantuntijat saavat vain kaiken heidän mielestään vaarallisen kuulostamaan niin tavattoman vaaralliselta.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Tähän viittasin toleranssien vaihtelussa. Kyllähän ihmisten näkemykset siitä, miten hyvin esimerkiksi LSD potkii peräkkäisinä päivinä vaihtelee suuresti, mutta tiede luottaa siihen näkemykseen, että fysiologiset vaikutukset pienenevät. Subjektiivisia kokemuksia kuin psykedeeliset matkat ovat, on vähän hankala varmasti määritellä, miten hyvin tavara potkii. Ja subjektiivisiin kokemuksiin tiede ei kummemmin käsiksi pääsekään.

Jos toleranssia tosiaan muodostuu, niin sen pitää tosiaan muodostua tosiaan nopeasti, koska se ilmeisesti myös häviää nopsaan. Mä en kuitenkaan tiedä, miten toi toleranssi tosiasiallisesti liittyy aineen katoamiseen kehosta, kun kyl monet päihteet varmaan katoaa kehosta nopeammin kuin toleranssi kestää. Mutta mitään syvällisempää tietoa mulla siis ei aiheesta ole.

Sen enempää psilojen kuin LSD:n toleranssin syntymisestä en löytänyt kummempia lähteitä. Wikipedia puhuu lähteettä seuraavaa "Kuten LSD, myös psilosiini vaimennussäätelee psykedeelisen vaikutuksen kannalta tärkeitä serotoniinireseptoreita. Vaimennussäätelyn uskotaan olevan nopeasti syntyvän toleranssin taustalla." Kuitenkin hyvin syvälle juurtunut näkemys tämä tuntuu olevan, enkä usko, että aivan tyhjästä ilmestynyt. Mutta onhan se nyt hyvä, jos sinullä pärsii peräkkäisinäkin päivinä loistavasti :).

Mutta joo, en kiellä, ettei toi lause yksinään kuulosta jotenkin uhkaavalle, jos sanojen todellista merkitystä pohdi. Kyllähän toleranssin nousu on esimerkiksi heroiinin kohdalla nihkeä asia, kun taas esimerkiksi psilosybiinin kohdalla asia on käytännössä lähes merkityksetön.
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Peräkkäisten päivien toimivuus voi selittyä saman mekanismin kautta kuin sekin, että yhtenä päivänä gramma voi aiheuttaa voimakkaaman mäjäytyksen kuin toisena kolme.


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Melkoiset lihasvapinat tuli eilen nousuissa. Lihakset krappailee ja motoriikka on enempi tai vähempi hukassa. Olin aikaisemmin kuvitellut sen olevan osa asiaa, joka yleensä tasoittuu alun jälkeen. Eilen kuitenkin oli sen verta enempi tärinää, että oli vaikea relaa tunnustelemaan fiiliksiä. Onkos tämä yleistä vai kertooko enempi mun kehosta tai psyykkisistä esteistä? Eniten veikkaisin suolan puutosta näin ensi hätään..
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Melkoiset lihasvapinat tuli eilen nousuissa. Lihakset krappailee ja motoriikka on enempi tai vähempi hukassa. Olin aikaisemmin kuvitellut sen olevan osa asiaa, joka yleensä tasoittuu alun jälkeen. Eilen kuitenkin oli sen verta enempi tärinää, että oli vaikea relaa tunnustelemaan fiiliksiä. Onkos tämä yleistä vai kertooko enempi mun kehosta tai psyykkisistä esteistä? Eniten veikkaisin suolan puutosta näin ensi hätään..
Musta tuntuu että psykedeelit vetää kehoa jollain ihan oudolla tavalla jengalle, ja mä en ainakaan tiedä oikein mitään vaikutusmekanismeista jotka voisivat selittää sitä. Lihakset tuntuu tosi oudolla tavalla erilaiselta. Kai tällä on tekemistä senkin kanssa, että niitä reseptoreita on muuallakin kuin aivoissa - että ne molekyylit jotenkin kummallisesti höykyttelevät koko kehoa.

Kertomasi voi vihjailla ravinteiden puutteista. Kannattaa tunnustella ja tutkia, en usko että kukaan muu voi vastata yksiselitteisesti. Ehdotan et googlaat kans asiasta jos et jo tehny niin. (No, nää on taas näitä itsestäänselvyyksiä joissa oon haka)

Hyvä ku tuot esiin asiaa, itekin aprikoin että minkäköhänlaisista jutuista sienikäisten kehovaikutuksissa on kyse, ja musta niistä ois jännä keskustella enempikin. Ehkä jopa ihan omassa ketjussaan, vai oliko semmoista jo?

Mul ei oo muistaakseni ollu kramppailua tai motoriikkaongelmia, mutta kuitenkin välillä semmosia aika epämukavalta tuntuvia kehollisia olotiloja, joille antautuminen on kuitenkin tuntunut lopulta nimenomaan kehoa puhdistavalta ja omaa kehosuhdetta eheyttävältä.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Melkoiset lihasvapinat tuli eilen nousuissa. Lihakset krappailee ja motoriikka on enempi tai vähempi hukassa. Olin aikaisemmin kuvitellut sen olevan osa asiaa, joka yleensä tasoittuu alun jälkeen. Eilen kuitenkin oli sen verta enempi tärinää, että oli vaikea relaa tunnustelemaan fiiliksiä. Onkos tämä yleistä vai kertooko enempi mun kehosta tai psyykkisistä esteistä? Eniten veikkaisin suolan puutosta näin ensi hätään..
Mangnesiumista ja kalsiumista, sekä vitamiineistä saattaisi olla myös apua. Venyttely ennen trippiä auttaa ehkä myös jonkinverran. Mikäköhän aiheuttaa nämä pakkoliikkeet? Itselläni tulee jonkinverran pakkoliikkeidenkaltaisia nykimisiä nousuissa, ei enää kun on päästy "in the wonderland". Hypoteesini: Keho alkaa tuntua vieraalta -> Aivojen ja kehon yhteistoiminta hämärtyy -> tulee sähkökatkoksia. :D
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Musta tuntuu myös psykedeeleissä ihan vitun nautinnolliselta seurata täysin satunnaisia mielijohteita kehoni liikehdinnässä. Aivan kuin tanssisin jatkuvasti - ja mähän tanssin. Ulkopuolisiin silmiin se sattais näyttää joltain pakkoliikkeiseltä kuosiselta venkoilulta, mutta mussa se tuntuu tahtoliikkeiseltä kuosiselta venkoilulta.

Teen samaa kyllä myös selvin päinkin. Kun pääsee yllättämään oman kehonsa, tai mielen otteen kehosta, ni tulee avatuksia aika yllättäviä kulmia <3