Psilosybiini.info

Sieniharrastusten salassapito

Poissa Mik.is

• Profiili
Kyllä mä uskon useiden päihteiden parantavaan ja kehittävään vaikutukseen. Jos olisin rehellinen sukulaisilleni ja virkavallalle omasta päihteiden käytöstäni, tulisin kyllä vahvasti tuomituksi ja rikosoikeudellisiin ongelmiin asiasta.

Mutta jos mä kokisin sen edistävän huumausainepolitiikan muuttumista järkevämpään suuntaan, niin eikö toimiani voisi juuri kuvailla marttyyrimäiseksi?

"as a figure of speech".

Poissa Ilviselmä

• ihmekös tuo
    • Profiili
Ehkä sun pointti oli, että VÄLTTÄMÄTTÄ ei avoimesti asioista puhumalla tule sitä paskaa ollenkaan niskaan?
Niinhän mä alusta alkaenkin käsittääkseni ilmaisin :)

Poissa Mik.is

• Profiili
Ehkä sun pointti oli, että VÄLTTÄMÄTTÄ ei avoimesti asioista puhumalla tule sitä paskaa ollenkaan niskaan?
Niinhän mä alusta alkaenkin käsittääkseni ilmaisin :)

Jos olisit sanonut sen noilla sanoilla, niin ei olis tullut väärinkäsityksiä. ;)

Pyydän anteeksi.

Poissa Ilviselmä

• ihmekös tuo
    • Profiili
Pyydän anteeksi.
No mutta mä oon vänkääjä myös. Pahoittelen ärsyttävyyteni aiheuttamia tuskia, vaikken mitään kadukaan ;)

Poissa Hypnagogic

• Profiili
Matyas, kiitos tästä viestiketjusta. Olen fiilistellyt sun avoimuutta jo muissakin yhteyksissä.

Ilmiselvä, ansaitsisit tänään saamasi karman oikeutetummin tämän ketjun ensimmäisestä postauksestasi. Se on valmis kolumni. Ja kihelmöivä sellainen. Fanitan.

Editoin tähän aiemmat viestit luettuani oman tilanteeni harrastuksen salassapidosta.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

E: Kerroin vanhemmilleni kaksi viikkoa sitten. "Olen käyttänyt kannabista kuusi vuotta ja aion lähitulevaisuudessa käyttää vahvempiakin psykedeelejä, mm. psilosybiinisieniä ja LSD:tä." Äiti vähän järkyttyi aluksi (mitä oletin molempien reaktioksi), mutta isän kanssa pystyin heittämään samana iltana jo läppääkin aiheesta. Äitikin on ollut asian kanssa sinut, kun olen puhunut teemasta enemmän (ja puolustellut psykedeelejä mm. Raamatulla). Tuon illan jälkeen on vaikeasta elämäntilanteesta huolimatta ollut jatkuvasti pohjimmaisena tuntuvasti parempi olo.

Tahdon vuosien piilottelun ja kaksoiselämän jälkeen alkaa rakentaa nopeasti itselleni elämää, jossa olen sama oma itseni tilanteesta ja seurasta riippumatta. Tämä tulee karsimaan "ystäviäni" ja korottamaan Ystäviäni. Mitä se kertoo ihmissuhteestasi, jos avoimesti itsestäsi lisää kertomalla aiheutat suhteen vahingoittumisen? Eikö tällaiset tuttavuudet olisi kaikkien kannalta parasta lempeästi katkaista?

Suosittelen avoimesti ja hienotunteisesti vapautumaan itseksesi.
Mitä ikinä tahdot Tämän Hetken olevan.  ~

Poissa Love Speaks

• Profiili
Hypna, ansaitsit juuri plussaa itellesi. Hienoa, kaunista, mitä teit. +1

Poissa Hypnagogic

• Profiili
Hypna, ansaitsit juuri plussaa itellesi. Hienoa, kaunista, mitä teit. +1
Myönnettäköön, että rihmastomme vertaistuki lienee rohkaissut ratkaisevasti. ;)

Poissa Sebedeuksen poika

• Profiili
Hienoa avoimuutta, Hypnagogic. Mikäli vain haluat kertoa, niin minä ainakin kuulisin mieluusti tarkemminkin vanhempiesi reaktioista ja käymästänne ajatustenvaihdosta.

Poissa Hypnagogic

• Profiili
Hienoa avoimuutta, Hypnagogic. Mikäli vain haluat kertoa, niin minä ainakin kuulisin mieluusti tarkemminkin vanhempiesi reaktioista ja käymästänne ajatustenvaihdosta.
Vanhempieni tapauksessa tilanne on hieman yksinkertaisempi. He myöntävät, etteivät tiedä käytännössä mitään huumeista, ja kuuntelevat minua luottaen siihen, että hankin perusteellisen tiedon ennen kuin mitään uutta kokeilen. Olen näyttänyt heille tieteellistä informaatiota mm. Tieteen Kuvalehden 2005 lääkekannabis-myönteisistä tutkimuksista, uudesta Lancetin päihteiden vaarallisuus -vertailusta ja useita löytämiäni jakeita Raamatusta (näistä voisin joskus koota jonkinlaisen viestiketjun, jos kukaan ilmaisee kiinnostusta sellaiseen).

Joidenkin ystävieni kohdalla asia on hankalampi argumentoitava. Huomaan ihmisten jatkuvasti takertuvan kysymykseen: "Mihin sinä sitä sitten tarvitset?" Olen rinnastanut mielestäni erinomaisesti esim. ganjaa suklaaseen tai kalaöljyyn ja kysellyt aidosti kiinnostuneena vasta-argumentteja ja eriäviä näkökulmia. Entinen tyttöystäväni on suhtautunut aina asiaan hyväksyvästi, vaikkei päihteisiin itse koske.

Tähän mennessä kaikki avoimuuden lahjan saaneet läheiset ovat hyväksyneet minut ja elämiseni.

Poissa Hypnagogic

• Profiili
Ihmettelen aiemmin tässä ketjussa näkemääni kanssakäymistä. Eikö meidän pitäisi antaa ennen kaikkea tukemme ja arvostuksemme niille meistä, jotka puolestamme kärsivät tehdäkseen demonisoidusta harrastuksestamme hyväksytympää? Avoimuuden myötä muutosta kaikille parempaan. Toivon, etten tällä nyt tule asettuneeksi kenenkään "puolelle".

Poissa Ilviselmä

• ihmekös tuo
    • Profiili
Koko kysymys "tarvitsemisesta" päihteidenkäytön motiivina on absurdi. Vastaavasti - miks jonkun "tarvitsee" tietää motiiveja toisten päihteidenkäytölle?

Mulle päihteidenkäytön syyksi riittää todella hyvin esim. pelkkä uteliaisuus, olkoonkin että syyt ovat paljon moninaisempiakin.

Poissa Klonkku

• Profiili
Itse olen käyttänyt yksinkertaista stealthia, josta aiemmin jo olen maininnutkin. Sieniä voi kasvattaa yllättävän pienessäkin tilassa:
1. Tiedätte varmaan vaatekaapit?
[smg id=742]

2. Tiesittehän että niistä (ei valitettavasti kaikista) irtoaa pohjalevy?
[smg id=743]

3. Vaatekaappien pohjat ovat yleensä kuin suunniteltuja 31 litran smartstore -terroille.
[smg id=744]

4.Tein ohuesta muutamanmillin taustalevystä kaapinlevyisen, haluamani korkuisen, valonpeittävän kaistaleen.
[smg id=745]

5.Sokkelin takana, sokkelissa kiinni, on pyöreä rima. Riman ja sokkelin väliin tarvitaan rako taustalevykaistaleen asentamiseksi. Talttapäinen ruuvimeisseli on oiva apuväline raon vääntelemiseen, mutta varovasti. Joskus sokkeli on kiinni ruuveilla, joita kannattaa vähän avata, emmehän halua rikkoa sokkelia.
[smg id=746]

6.Asenna taustalevykaistale paikoilleen sokkelin ja pyöreän riman väliin. Reunat voit tiivistää esim. silikoonilla tai akryylimassalla, ettei valoa tule ollenkaan ulos.
[smg id=747]

7.Laita lopuksi kaksi tarvittavaa nipsua (ne pienet valkeat pömpylät, joiden varassa hyllyt ovat) taakse, eteen ei tarvitse, taustalevykaistale tukee edestä, ja lopuksi nosta levy paikoilleen.
[smg id=748]

Tässä halusin vain näyttää kuinka kätevästi kaapista voi tehdä stealthin. Todellisuudessa tustalevykaistale voisi olla hieman matalammalla, jotta viritelmästä tulisi huomaamattomampi. Kannattaa tarkastella kaappia seisaalteen ja arvioida sen huomioonkiinnittävyyttä niin. Reikiä on helppo porata sähköjen vetämiselle piiloon välisokkelien läpi (kaapin alta kaapin alle). Johtojen vetäminen kaappiin sujuu kätevästi ja suht huomaamattomasti vetämällä johtolistaa jalkalistan yläpuolella. Kaapin pohjaan mahtuu terran lisäksi ilmapumppu, lamppu ja jakorasia. Lampun tulisi mielellään olla mahdollisimman vähän lämpöä tuottava, emmehän halua tulipaloa (n.10W minikokoinen työvalo -loisteputki on oiva peli tähän tarkoitukseen). Jos kaappeja on rivissä, toinen ja vaikka kolmaskin terra voi olla viereisessä kaapissa. Sitä huomaamattomampi, mitä symmetrisempi kokonaisuus. Vaatteet tai "epäkaikuvat" esineet hyllyn päällä vaimentavat ilmapumpun äänen lähes täysin. Ilmapumpun voi myös kietaista jonkin paidan/pyyhkeen/tyynyn ympärille, jotta ääni vaimentuisi entisestään. Näitä stealheja voisit tehdä vaikka koko kämppäsi täyteen. ;)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.

Poissa Avalon

• Profiili
Nätti  :). Muistan kun aikasemmin esittelit tämän viritelmäsi, on kyllä semi kätevän oloinen, vaikka minäkin tekisin setistä hieman matalamman. Mutta nätti joka tapauksessa! Good work  ;) ;)!
Psykoosi se siellä vain surisee.

Poissa Klonkku

• Profiili
Nätti  :). Muistan kun aikasemmin esittelit tämän viritelmäsi, on kyllä semi kätevän oloinen, vaikka minäkin tekisin setistä hieman matalamman. Mutta nätti joka tapauksessa! Good work  ;) ;)!
Kiitos! Oikea tarkoitus onkin tehdä tilasta matalampi. Laittamani laatikko ei ollut terraksi modattu yksilö, vaan ihan nomaali reijätön säilytyslatikko, jonka yläpuolelle kuvasarjassa jäikin aivan liikaa turhaa tilaa. Käytännössä tilan katto (eli pohjalevy) voi maata vaikka terran päällä. Lednauhan avulla valokaan ei vie korkeudesta oikeastaan mitään, ja on lämmöntuottamattomuutensa kannalta tulipalovapaa, jos näin voisi sanoa. Ledeillä saa myös värilämpötilan optimaaliseksi. Tarkoitus olikin vain näyttää suuntaa antava esimerkki stealth-kasvatuksen monipuolisuudesta. :)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.