Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Lääkkeet sekä päihteet jotka vaikuttavat taikasienten toimimiseen

Vieras · 64 · 50436

vihreesienimies

  • Vieras
Ajattelin että voitaisiin kerätä pieni tietopankki siitä miten erinäiset lääkkeet sekä muut päihteet vaikuttavat sienten toimintaan. Kertokaa omakohtaisia kokemuksia joita voidaan vertailla ja tehdä siitä sitten yhteenvetoa. Hyvä tietää jos olet jollain lääkityksellä, että mitä lääkkeitä hyvän matkan aikaan saamiseksi ei kannata käyttää hetkeen tai minkä päihteiden kombotusta kannattaa välttää sienien kanssa.

Ainakin neuroleptit (kokemuksia mm. Seroquel ja Risperidon) estävät sienten toimimisen todella tehokkaasti.
SSRI lääkitys (Sepram, Efexor) voivat oman kokeilutaustani perusteella tehdä tripistä vähemmän intensiivisemmän.
Bentsodiatsepaamit vaikuttavat myös tripin intensiivisyyteen todella paljon, enemmän omasta kokemuksesta kuin nuo SSRI-lääkkeet.

LSD:n kohdalla ainakin Tramal, sekä Buprenorfiini blokkasivat kyseisen aineen toimintaa melko tehokkaasti, mutta en tiedä onko sama sienten kohdalla?

Itse olen aikalailla sitä mieltä, että psykedeelit on paras ottaa selvään päähän ja odottaa että mahdollisten käytettyjen muiden aineiden pitoisuudet laskevat. Näin niistä saa enemmän irti. Toki pilveä ym. voi ottaa fiiliksen mukaan.

edit. Otsikon muokkaus.


Poissa Hypnagogic

    • Viestejä: 250
    • Karma: 14
    • Profiili
Erittäin hyvä ja aiheellinen topic. Toivottavasti synnyttää avointa keskustelua kokemuksista ja kokoaa teoreettista tietoa.

Lainaan ensimmäisenä engrimoirea punakärpässienien ja alkoholin yhdistämisestä:
Itsehän ottaisin punakärpässienten kanssa alkoholia hyvin rajoitetusti, sillä amanitojen sisältämä muskimoli on keskushermostoa salpaava GABAA-agonisti siinä missä alkoholikin (jolla on myös muita GABAergisiä vaikutuksia). Aika ryynikänninen olo siitä käsittääkseni tulee, jos yhteiskäyttöä harrastaa.

Itse asiassa, olisiko hyvä rajata aihe lääkeaineisiin ja ottaa otsikosta pois tuo "sekä muut päihde"? Tällaista ehdottaisin.

Selkeyttämiseksi tahdon linkittää kaikille heti alkuun myös aihetta sivuavat viestiketjut:
Eri sienten käyttäminen yhdessä / komboilu
P. semilanceata + A. Muscaria
Psilosybiinisienet MAO-estäjien kanssa käytettynä
Itsenäinen mielenterveysongelmien helpottaminen psilosybiinillä
Ahdistuksen ja masennuksen hoitaminen psilosybiinisienillä
Mitä ikinä tahdot Tämän Hetken olevan.  ~


zacharias

  • Vieras
Eli meillä ois tarkotus lähteä viikonloppuna matkailemaan ja muutamat porukasta ekaa kertaa mukana. yksi kavereista on seronil lääkityksella, eli onko tällä jotain merkitystä asiaan, jos on niin mitä? ja jos jotain haittaa on onko nämä valtettävissä sillä että kaveri "lopettaa" lääkityksen 2 päivää ennen trippiä?

Kiitos!!


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Eli meillä ois tarkotus lähteä viikonloppuna matkailemaan ja muutamat porukasta ekaa kertaa mukana. yksi kavereista on seronil lääkityksella, eli onko tällä jotain merkitystä asiaan, jos on niin mitä? ja jos jotain haittaa on onko nämä valtettävissä sillä että kaveri "lopettaa" lääkityksen 2 päivää ennen trippiä?

Kiitos!!

Oma mielipiteeni on, että mielialalääkkeet ja psykedeelit ei kuulu yhteen.

Vanhallla forumilla löytyy viestiketju aiheesta, joka kannattanee lukaista läpi:

http://www.trippi.info/taikasieniforum/viewtopic.php?f=3&t=473&hilit=ssri


Poissa Dubbu

    • Viestejä: 58
    • Karma: 10
  • Semikuoseis..
    • Profiili
Eli meillä ois tarkotus lähteä viikonloppuna matkailemaan ja muutamat porukasta ekaa kertaa mukana. yksi kavereista on seronil lääkityksella, eli onko tällä jotain merkitystä asiaan, jos on niin mitä? ja jos jotain haittaa on onko nämä valtettävissä sillä että kaveri "lopettaa" lääkityksen 2 päivää ennen trippiä?

Kiitos!!

Tietääkseni vaikuttaa jollain tapaa sienten vaikutukseen, suosittelen ettei kyseinen henkilö nauti enempää kuin 15 sientä, mikäli on syytä olettaa että lääkkeellä on vielä vaikuttavaa toimintaa kehossa.
>>Älä lopeta Seronilin käyttöä ilman lääkärin lupaa.


aaaeeeuuu

  • Vieras

>>Älä lopeta Seronilin käyttöä ilman lääkärin lupaa.
Miks?
Seronil on ssri lääke käsittääkseni, eli blockkaa psilosybiiniä.
Heitä seronilit roskiin.

- lääkäri


vihreesienimies

  • Vieras
SSRI-lääkitys jonkun mutu-tiedon mukaan hiukan estää psilosiinin vaikutusta, mutta ei poista sitä kokonaan.
Itse olen citalopram lääkityksen aikana taikasienillä onnistuneesti matkaillut. Tosin MAO-estäjää ei missään nimessä silloin kannata käyttää. (hengenvaara)


Poissa hyphalknot

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili
yksi 2.5mg fenatzepam ainakin esti 3g cubien toiminnan täysin. Ei mitään vaikutusta lukuunottamatta pupillien laajenemista.


Flugis

  • Vieras
Eli meillä ois tarkotus lähteä viikonloppuna matkailemaan ja muutamat porukasta ekaa kertaa mukana. yksi kavereista on seronil lääkityksella, eli onko tällä jotain merkitystä asiaan, jos on niin mitä? ja jos jotain haittaa on onko nämä valtettävissä sillä että kaveri "lopettaa" lääkityksen 2 päivää ennen trippiä?
SSRI:t yleensä laimentavat vaikutuksia, eli voi olla hyvä ottaa hieman suurempi dose. Toisaalta kukaan ei syö mielialalääkkeitä ihan vain huvikseen eli kannattaa tarkkaan ajatella miten se oma psyyke kestää tripin, varsinkin jos on masentunut...
Se että lopettaa lääkityksen pari päivää ennen ei vaikuta mitenkään. SSRI:n vaikutukset jatkuvat vielä jopa pari viikkoa lääkityksen lopetettua.

yksi 2.5mg fenatzepam ainakin esti 3g cubien toiminnan täysin. Ei mitään vaikutusta lukuunottamatta pupillien laajenemista.
Bentsot laimentavat psykedeelien vaikutuksia. Jotkut käyttävätkin bentsoja saadakseen psykedeelien vaikutukset loppumaan jos trippi menee liian villiksi tai on huono trippi.


aaaeeeuuu

  • Vieras
Bentsodiatsepiinit ja SSRI meiningit blockkaa käsittääkseni kuitenki hyvin eritavoin psykedeelejä.
SSRIstä mulla ei oo minkäänlaista kokemusta selvinpäin eikä sienten kans, mutta ne
käsittääkseni blockkii kaiken tripin kaikkia vaikutuksia myöten, kun taas bentsoilla
tuntuu ns. henkisyys kokonaan katoavan, mutta visuaalisesti saattaa toimia kovinki vahvasti.  :'(


Poissa Hypnagogic

    • Viestejä: 250
    • Karma: 14
    • Profiili
Viestini ei käsittele taikasieniä. Lääkkeiden ja psykedeelien yhteisvaikutuksia kuitenkin.

Bentsot laimentavat psykedeelien vaikutuksia. Jotkut käyttävätkin bentsoja saadakseen psykedeelien vaikutukset loppumaan jos trippi menee liian villiksi tai on huono trippi.
Tämä tuli jälleen empiirisesti todistettua alle kaksi viikkoa sitten, kun kaveri otti itselleen liian rankan annoksen kannabista (vaikka olen havainnut näkemysten vaihtelevan, mielestäni tetrahydrokannabinolin psykoaktiivisuus tekee hampusta psykedeelin). Kaveri kulki ympäri asuntoa ulkoisesti ja sisäisesti hyvin levottomana, eikä suostunut mihinkään ehdottamiini luonnollisiin rauhoittumiskeinoihin.
Noh, Diapamin jälkeen sama olento kuvaili "relaksaatiokammion" (sohvan) pohjalta oloaan täysin päinvastaiseksi.

Tämä ei ole kannanotto. Itse olen alkanut vuosien kuluessa suhtautua "lääkkeiden" "väärinkäyttöön" yhä kriittisemmin (ja lisännyt molempiin tarpeelliset lainausmerkit).

Vahvistan siis Flugisin maininnan. Ironiseksi tilanteen etenkin kannabiksen kohdalla tekee kuitenkin se, että monet ihmiset (count me in) rauhoittavat budilla muiden aineiden epämieluisan intensiivisiä päällekäymisiä. Esim. pari Zolpidemia (oluen kanssa) sai syksyn alussa aikaan niin yllättävän rajut nousut, että rauhoitin olotilani luonnon yrteillä ja jätin kyseisen lääkkeen väärinkäytön. Jälleen siis hieman puhtaampana eteenpäin.

Olemme (mm.) yksilöitä.
Mitä ikinä tahdot Tämän Hetken olevan.  ~


Haarukka

  • Vieras
;)
Ehkä oon pelle peloton tai muutenvaan päävammanen mut kyllä mulla ainakin on tehnyt mieli testaa kaikkee..
Sen huomasin jossain välis että kun oli tullu satoo ja aloin trippaileen kavereitten kans niin viikon 4 trippi oli ehdottomasti voimakkain. eli 7 päivän sisään 4 Krt se on paljon se ja sen huomas oli sit niin olotkin sen jälkeen mut kivaa oli.

Mut niin itse aiheeseen. se viikon viimenen trippi meni niin että aamul mua kolotti selkää ja söin 0,2 teemuja varmaan 3-5kpl sit illalla n.6-7h myöhemmin keitin vettä 2 kupillista ja lykkäsin 8g kuivii tatteja hautuun whit sitruuna et mustaherukka. !!EI SOKERIA!! se lieventää trippiä. ja suklaa boostii jossain määrin ainakin minulla.

Noh. sitten itse TrIpIlLe eli mukilliset naamariin ja venaileen. viikon 3 trippi lähti mulla alle 5 min törkeeseen nousuun. nyt 4 kerralla ei noussu ei sit vittu millään venasin ja venasin n.1h. sit oli pakko sanoo että nyt mennään ulkoileen että mulle iskee vitutus ku toinen on ihan kujalla ja itel sanonu mitään.

Kaiffari oli ekakertalainen tai sano se että joskus syöny lappuja jokatapauksessa se laatotti pihalla ja oli ihan fiilareissa tiiätte kyl. itte polttelin röökin ja käppäilin etiäppäin vaan joku 500m käveltyä alko paukkuun ihan hulluna. asvaltti ja hiekka tuntu kävellessä enemmän pehmeeltä ja vaikee kulkuselta maastolta tosi rasittava kävellä sillon.
Kaikki pilvet niist löyty yhtenäisyyksiä enemmänkin.

Ulkoiltuu joku 3h. pääs takas kotiin. sen verran väsytti että ajattelin katella kattoo loppuajan puukun tuppaa syinensä elään aika kivasti. joku 7-8h myöhemmin se tapahtu. Ekan kerran mietin että vittu jos ei tää trippi lopukkaan ollenkaan. kun vaan kestää ja kestää eikä mitään toivoo lopusta. sit oli pakko koittaa jo saada se väkisin katki imovaneja söin 2 vai 3 tole 0 sama kun niil teemuil. ensin otin 1 mut ei mitään tehoo tuntu että visuaalit senkun voimistuu. sit ku otin 2 ja ehkä kai sen 3 nen niin sit katkes filmi. en tiiä kauanko nukuin mut kun heräsin aamulla niin olin kyl niin huojentunu siitä että pääsin takas että jäi vähäks aikaa kaikki trippailut sen jälkeen.

Elikkäst. nopeet speksit.
Teemuja + maoi + 4g = 10-11h Trippi.
maoilla oon saanu kestään sen 6-7h


Poissa syväluoto

    • Viestejä: 135
    • Karma: 15
    • Profiili
FAQ: Antidepressants and Recreational Drugs (long!)
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=108959
Tajunta laajenee niin paljon, että ennen pitkää sinne mahtuu muutakin kuin psykedeelit


Poissa MushroomCult

    • Viestejä: 16
    • Karma: 0
    • Profiili
On myös SNRI lääkkeitä eikä vain SSRI lääkkeitä, näillä on suurikin ero, psilosybiinihän on rakenteellisesti melko samankaltainen kuin kehon oma tuottama seretoniini, näillä eri mielialalääkkeillä saadaan eri vaikutuksia, joko lisättyä seretoniinia tai vähennettyä, tai myös lisättyä + nopeutettua välittäjä aineita.. Itellä on sellanen "ongelma" kun olen käyttänyt noin 4 vuotta _PÄIVITTÄIN_ bentsoja, tällä hetkellä menee 4mg (joskus paljon enemmänkin kuin lääkärin määräämänä) rivatril päivässä (2mg sanottu vastaavan noin 40-50mg diapamia, ja tuo 50mg diapamia ei itsellä sano mitään alkon eikä muunkaan kanssa, tosin ei rivatkaan eli klonatsepaami) + samalla on käytössä myös bubrenorfiini, eli onko odotettavissa jos syön psiloja niin en saa niistä mitään irti vaikka kuinka helvetisti kiskoisin naamariin niitä?  :-[ bubrea en voi/saa jättää päiväksikään pois käytöstä enkä klonatsepaamia. Mitä topikista luin niin todella miedoilla bentsoilla ollaan saatu jo alas koko trippi :( Täytyy ilmeisesti koittaa jos löytää suuria määriä psiloja niin ensin pienellä annoksella 20-30kpl ja jos ei mitään niin kippaa sitten toiset mokomat 30kpl, nämä siis ihan 0 tolella sieniin. Itellä on taipumusta ollut siihen, että tulee toleranssi lääkkeeseen kuin lääkkeeseen erittäin nopeasti, morfiinikaan ei potki kunnolla ellei usein anneta särkyihin, tosin opiaateilla, vahvemmilla kuin mopo saadaan aina parempi hoitovaste, varsinkin suonen sisäisesti annettuna. Niin ja koskaan en ole kokenut mitään euforiaa lääkkeistä ja ollaan käyty ihan kärkipään (vahvimpia mitä suomessa / sairaalassakaan saa) lääkkeetkin läpi.. HUH, tulipas sekavaa tekstiä, pointtina nyt kumminkin, että meneekö sienet tod. näk. ihan hukkaan tällä lääkityksellä jos niitä nyt edes tulee löytämään suuria määriä?


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
On myös SNRI lääkkeitä eikä vain SSRI lääkkeitä, näillä on suurikin ero, psilosybiinihän on rakenteellisesti melko samankaltainen kuin kehon oma tuottama seretoniini, näillä eri mielialalääkkeillä saadaan eri vaikutuksia, joko lisättyä seretoniinia tai vähennettyä, tai myös lisättyä + nopeutettua välittäjä aineita..

SNRI:llä ja SSRI:llä ei taida olla suurta eroa psilosybiinin suhteen, koska molemmat vaikuttavat serotoniiniin samalla tavalla, eli estävät takaisinottoa (reuptake inhibitor). SNRI vaikuttaa serotoniinin lisäksi noradrenaliiniin. Yhteisvaikutuksista psilosybiinin kanssa tuntuisi olevan aika huonosti tietoa tarjolla.

meneekö sienet tod. näk. ihan hukkaan tällä lääkityksellä jos niitä nyt edes tulee löytämään suuria määriä?

Jotkut käyttävät bentsoja huonon tripin varalta hätäjarruna, joten ne blokkaavat sienten vaikutusta. Kuinka paljon ja miten, on varmaan henkilökohtaista (niinkuin psilosybiinin vaikutus muutenkin) ja riippuu luultavasti myös bentsosta ja otetusta psilosybiinin määrästä. Miten sitten vaikuttaa esim. visuaalinen puoli vs. muu, siitä en tiedä. Tuo sinun suunnitelma vaikuttaisi ihan järkevältä, että ensin pienellä annoksella ja sitten lisää, jos sienet eivät toimi. Voihan se olla, että "hukkaan" menevät, mutta haittaako tuo suuresti loppujen lopuksi jos syöt esim. 40 silokkia, mitkä eivät vaikuta?
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud