Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Psilosybiinilla eroon masennuksesta?

Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Puuttumatta ihmisten kokemuksiin ja siitä keskustelemiseen, musta tuntuu, että tässä ketjussa on aika paljon mutuilua.
Tarkentaisin, että sienten kohdalla puhutaan kannoista (strain), eikä lajikkeista. Lisäksi olisi syytä kertoa etenkin annostuksista puhuttaessa, mistä sienilajista on kyse. Suomestakin löytyy lopulta melko monta psilosybiiniä sisältävää lajia.
Tämän foorumin tarkoitus on kuitenkin muun muassa jakaa luotettavaa tietoa ja epäilemättä tämäkin ketju kyllä herättää mielenkiintoa. Kokemus on osoittanut, että harmillisen harva etsii useammasta lähteestä tietoa ja vielä harvempi viitsi vaikkapa nyt sitten englanninkielistä tekstiä alkaa tavaamaan. Suomeksi ei juuri tietoa tai edes keskustelua löydy tämän foorumin ulkopuolelta.
Toivoisin, ettei esimerkiksi tämän ketjun lukijoille syntyisi suotta vääriä mielikuvia asioista.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Taika

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
Microdosauskokeiluni toimi erinomaisena masennuslääkkeenä. Sairastan bipo1-tyyppiä.

3 vuotta sitten kokeilin 2-3 kuukauden ajan thai cubensis-kuuria syvään masennusjaksoon. Jo 2 viikossa huomasin ison eron jaksamisessa ja inspiraatiossa.

Otin n.0.2g joka 4.pv aamulla. Energiatasot kohosi ja luovuus lähti taas virtaamaan.

Omalla kohdalla uskon "sienikuurista" olleen tuolloin iso apu. Tänä talvena olisin kovasti kaivannut samanmoista settiä, mutta jäi laittamatta kun olin niin koomassa..


Poissa ainosan

    • Viestejä: 6
    • Karma: 2
    • Profiili
Puuttumatta ihmisten kokemuksiin ja siitä keskustelemiseen, musta tuntuu, että tässä ketjussa on aika paljon mutuilua.
Tarkentaisin, että sienten kohdalla puhutaan kannoista (strain), eikä lajikkeista. Lisäksi olisi syytä kertoa etenkin annostuksista puhuttaessa, mistä sienilajista on kyse. Suomestakin löytyy lopulta melko monta psilosybiiniä sisältävää lajia.
Tämän foorumin tarkoitus on kuitenkin muun muassa jakaa luotettavaa tietoa ja epäilemättä tämäkin ketju kyllä herättää mielenkiintoa. Kokemus on osoittanut, että harmillisen harva etsii useammasta lähteestä tietoa ja vielä harvempi viitsi vaikkapa nyt sitten englanninkielistä tekstiä alkaa tavaamaan. Suomeksi ei juuri tietoa tai edes keskustelua löydy tämän foorumin ulkopuolelta.
Toivoisin, ettei esimerkiksi tämän ketjun lukijoille syntyisi suotta vääriä mielikuvia asioista.

Ihan hyvä pointti. Jos ylläpito näkee tämän tärkeänä, voisi asiasta, kuten oikeista termeistä, laatia ohjeistuksen, joka roikkuisi tuossa keskustelujen alkupäässä. Jos tällainen ohjeistus on jossain, olen pahoillani, multa se on mennyt ohi.

Toisaalta on tärkeää, että myös muut kuin skarpeimmat sanankäyttäjät voivat kertoa kokemuksistaan. Jos ilmaisu ei mene merkittävällä tavalla pieleen, esimerkiksi niin että se voisi tahattomasti inspiroida toisia tekemään jotakin terveydelle haitallista, onko jokaista termiä tarpeen viilata?

Jos foorumin tarkoitus on tarjota luotettavaa tietoa, voiko se samaan aikaan olla vertaistuellinen ja perustua vapaudelle jakaa omia kokemuksiaan? Mun mielestä joo, mutta silloin on tärkeää muistaa että jokainen kertoo nimenomaan omista kokemuksistaan. Sitten on olemassa jotain yleispätevämpiä asioita, kuten mistä sieniä voi löytää.

Mutuiluksi tää homma tuntuu menevän väkisinkin usein. Ei ole mitään tiettyä vakioannosta per laji tai taulukkoa, jonka mukaan voisi laskea itselle sopivan annoksen. Sen sijaan voi just kertoa, mitä itse on käyttänyt ja miten se on itselle sopinut. Jos joku apinoi toisia sokeasti tai hakee tietoa vain yhdestä lähteestä, se on lähtökohtaisesti hänen omalla vastuullaan.

Olet oikeassa siinä, että onhan sillä väliä, mitä lajia ottaa. Jos jollekulle on tästä tiedosta hyötyä, niin itse otin psilocybe pajateros -tryffeleitä.


Poissa Diogenes

    • Viestejä: 143
    • Karma: 16
    • Profiili
Puuttumatta ihmisten kokemuksiin ja siitä keskustelemiseen, musta tuntuu, että tässä ketjussa on aika paljon mutuilua.
Tarkentaisin, että sienten kohdalla puhutaan kannoista (strain), eikä lajikkeista. Lisäksi olisi syytä kertoa etenkin annostuksista puhuttaessa, mistä sienilajista on kyse. Suomestakin löytyy lopulta melko monta psilosybiiniä sisältävää lajia.
Tämän foorumin tarkoitus on kuitenkin muun muassa jakaa luotettavaa tietoa ja epäilemättä tämäkin ketju kyllä herättää mielenkiintoa. Kokemus on osoittanut, että harmillisen harva etsii useammasta lähteestä tietoa ja vielä harvempi viitsi vaikkapa nyt sitten englanninkielistä tekstiä alkaa tavaamaan. Suomeksi ei juuri tietoa tai edes keskustelua löydy tämän foorumin ulkopuolelta.
Toivoisin, ettei esimerkiksi tämän ketjun lukijoille syntyisi suotta vääriä mielikuvia asioista.

Ihan hyvä pointti. Jos ylläpito näkee tämän tärkeänä, voisi asiasta, kuten oikeista termeistä, laatia ohjeistuksen, joka roikkuisi tuossa keskustelujen alkupäässä. Jos tällainen ohjeistus on jossain, olen pahoillani, multa se on mennyt ohi.

Toisaalta on tärkeää, että myös muut kuin skarpeimmat sanankäyttäjät voivat kertoa kokemuksistaan. Jos ilmaisu ei mene merkittävällä tavalla pieleen, esimerkiksi niin että se voisi tahattomasti inspiroida toisia tekemään jotakin terveydelle haitallista, onko jokaista termiä tarpeen viilata?

Jos foorumin tarkoitus on tarjota luotettavaa tietoa, voiko se samaan aikaan olla vertaistuellinen ja perustua vapaudelle jakaa omia kokemuksiaan? Mun mielestä joo, mutta silloin on tärkeää muistaa että jokainen kertoo nimenomaan omista kokemuksistaan. Sitten on olemassa jotain yleispätevämpiä asioita, kuten mistä sieniä voi löytää.

Mutuiluksi tää homma tuntuu menevän väkisinkin usein. Ei ole mitään tiettyä vakioannosta per laji tai taulukkoa, jonka mukaan voisi laskea itselle sopivan annoksen. Sen sijaan voi just kertoa, mitä itse on käyttänyt ja miten se on itselle sopinut. Jos joku apinoi toisia sokeasti tai hakee tietoa vain yhdestä lähteestä, se on lähtökohtaisesti hänen omalla vastuullaan.

Olet oikeassa siinä, että onhan sillä väliä, mitä lajia ottaa. Jos jollekulle on tästä tiedosta hyötyä, niin itse otin psilocybe pajateros -tryffeleitä.

Lähtökohtaisesti valtaosa tällä foorumilla nauttii P. Cubensista ja/tai P. Semillencetaa ja voi annostuksen voi tarkistaa useammastakin lähteestä. Esim. Erowid/PsychonautWikia/Shroomery. Samalla tavalla kuin muissakin päihtehissä voi annoksen laskea. Vaikka yksilöllisiä eroja onkin eri satojen/lajikkeiden/kantojen välillä niin sellainen perusfiksutyyppi osaa ymmärtää miten toimia näissä hommissa.
The awareness of luminous emptiness in all things is the radiant dawn of the stainless peace.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Itsestä tuntuu tällä hetkellä ainakin siltä, että se 2 grammaa muutaman viikon välein voi hyvinkin riittää minulle. Ei ole todellakaan pakko vetää niin isoa annosta, että lähtee täysin lapasesta.
Siitä on aikaa kun on tullut itse matkailtua, mutta eikös 2g ole yleensä monen tyypin kohdalla vielä suht helposti hallittavissa oleva annos?
Mustakin 2 g kuulostaa järkevältä.
Mikroannostelin 0,6-0,9 grammalla joka toinen-kolmas päivä. Tripillä noin kuusi grammaa. Nämä siis tuoretta tavaraa, ei kuivattua. Toki on varmaan lajikekohtaistakin, minkä verran mitäkin on paras ottaa.
Jos jollekulle on tästä tiedosta hyötyä, niin itse otin psilocybe pajateros -tryffeleitä.

Tuskastuttavaa lukea, kun useampi keskustelija puhuu tarkoista annosmääristä mainitsematta aluksi ollenkaan käytettyä sienilajia, osa puhuu kuivatuista, joku tuoreista ja sitten lukuja vielä ryhdytään vertailemaan keskenään vaikka mitään yhteisymmärrystä puhutusta asiasta ei oikeasti ole.

Kuten Diogenes ylempänä huomauttikin, valtaosa foorumilaisista puhuu käyttöön liittyen yleensä semilanceatasta tai cubensiksesta ja pelkästään näidenkin lajien kohdalla vaikuttavien aineiden pitoisuuserot ovat merkittävän suuria ja tärkeitä ottaa huomioon tällaisissa keskusteluissa. Varsinkin kun "tryffeleiden" käyttö on huomattavasti vähäisempää ja annoskoot yleensä suurempia matalampien pitoisuuksien vuoksi, ei ole mitään turhaa pilkunviilausta huomauttaa asiasta varsinkin kun ketjun aloitusviestissä alunperin mainittiin suippumadonlakit, jotka taas ovat siellä vahvimpien psilosybiinilajien kärkikastissa ja väärinkäsitykset annosteluun liittyen voivat aiheuttaa isompiakin ongelmia kokemattomille.

Psilocybe pajateros ei ole myöskään mikään oikea sienilaji, vaan ilmeisesti vain markkinointinimi Psilocybe tampanensiksen rihmastopahkalle.

Ei ole mitään tiettyä vakioannosta per laji tai taulukkoa, jonka mukaan voisi laskea itselle sopivan annoksen.

Kyllähän noita hyviä suuntaa antavia taulukoita ja laskureita löytyy vaikka kuinka monta kun vähänkään vaivautuu etsimään.


Poissa tattinen

    • Viestejä: 113
    • Karma: 4
    • Profiili
Tuskastuttavaa lukea, kun useampi keskustelija puhuu tarkoista annosmääristä mainitsematta aluksi ollenkaan käytettyä sienilajia, osa puhuu kuivatuista, joku tuoreista ja sitten lukuja vielä ryhdytään vertailemaan keskenään vaikka mitään yhteisymmärrystä puhutusta asiasta ei oikeasti ole.
Tosiaan, hyvä huomautus. Itse siis tarkoitin aiemmassa viestissä 2 grammaa kuivaa cubensista.
Ja jos vielä haluaa lisää tarkentaa, niin kantana sanotaan vaikka Golden Teacher.