Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Psilosybiini, uni ja hamppu

Poissa Kookospahkina

    • Viestejä: 11
    • Karma: 3
    • Profiili
Ystävälläni joka pohtii sienien testausta on orastavaa uniongelmaa. Satunnaista nukahtamisvaikeutta yms. Vaikuttaako psykedeelit, yksi tai kaksi käyttökertaa, uniin ja unen laatuun jne.. Ystäväni ei haluaisi pahentaa orastavaa uniongelmaansa.

Lisäksi, ystäväni rakastaa satunnaista, noin kerta kuussa tapahtuvaa kannabiksen käyttöä. Olen lukenut että joillain psykedeelit ovat "pilanneet" kannabiksen.. Onko nämä yksittäistapauksia vai onko tämä jopa todennäköistä? Kokemuksia?

Ystäväni kiittää:)


Poissa hemulaattori

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 109
    • Karma: 34
  • Konetontut koputtelee
    • Profiili
Ei sienet tai lsd vaikuta uneen tai nukahtamiseen muulloin kun mahdollisesti sinä iltana kun on ottanut annoksen voi olla vaikeuksia nukahtaa varsinkin lsd:n kanssa.
Ei se kannabis mene pilalle, siitä vain tulee jollain hieman erilainen olo psykedeelien jälkeen. Menee itsellä yleensä muutamassa päivässä ohi enkä enään edes kiinnitä siihen oikein huomiotakaan.



Poissa Diogenes

    • Viestejä: 143
    • Karma: 16
    • Profiili
Ystävälläni joka pohtii sienien testausta on orastavaa uniongelmaa. Satunnaista nukahtamisvaikeutta yms. Vaikuttaako psykedeelit, yksi tai kaksi käyttökertaa, uniin ja unen laatuun jne.. Ystäväni ei haluaisi pahentaa orastavaa uniongelmaansa.

Lisäksi, ystäväni rakastaa satunnaista, noin kerta kuussa tapahtuvaa kannabiksen käyttöä. Olen lukenut että joillain psykedeelit ovat "pilanneet" kannabiksen.. Onko nämä yksittäistapauksia vai onko tämä jopa todennäköistä? Kokemuksia?

Ystäväni kiittää:)

Ei vaikuta, mutta vaikutusten alaisena ei ole helppo saada unta. Jos verrataan psilosybiiniä LSD:hen tai meskaliiniin, niin happo on huomattavasti energisoivampaa kuin psilosybiini, ja meskaliini huomattavasti energisoivampaa kuin LSD. Vaikutusten haihtuessa uni on normaalia, joskin se nukahtaminen voi olla mielenkiintoinen ja varsin erikoinen ja miellyttäväkin kokemus niissä haihtuvissa jälkivaikutuksissa.

Kannabiksen käyttö on ongelmallisempaa uniongelmien kanssa koska se vähentää syvän unen jaksoa (REM) vaikka se auttaakin nukahtamaan aiemmin. Tämän takia ihmiset jotka polttelevat päivittäin ja pitkiä jaksoja eivät yleensä muista uniaan. Itse silti mieluummin tukeutuisin kannabikseen uniongelmissa kuin moniin nykyisiin varsinaisiin unilääkkeisiin.

Psykedeeleillä ja kannabiksella on vahva synerginen vaikutus. En näkisi että psykedeelit pilaisivat kannabiksen vaikutuksia. Itse nautin hatseista yhtä lailla ennen kun tutustuin psykedeeleihin ja niiden jälkeenkin. Mutta suosittelen että jos nauttii psykedeelejä ja haluaa nauttia kukkaa, niin se kukan polttelu/vapottelu kannattaa varata sinne tripin loppupuolelle.
The awareness of luminous emptiness in all things is the radiant dawn of the stainless peace.


Poissa tattinen

    • Viestejä: 113
    • Karma: 4
    • Profiili
Kannabiksen käyttö on ongelmallisempaa uniongelmien kanssa koska se vähentää syvän unen jaksoa (REM) vaikka se auttaakin nukahtamaan aiemmin. Tämän takia ihmiset jotka polttelevat päivittäin ja pitkiä jaksoja eivät yleensä muista uniaan. Itse silti mieluummin tukeutuisin kannabikseen uniongelmissa kuin moniin nykyisiin varsinaisiin unilääkkeisiin.
Eikös REM uni ole kumminkin aika tärkeä juttu hyvinvoinnin kannalta? Ja REM-unen puutteesta kai kertoo se, että ei näe unia?
Ja varmasti kannabis on silti vähemmän haitallinen pitkässä juoksussa, kuin nää "perinteiset" unilääkkeet. Niihin tuntuu liittyvän aika selvä riippuvuuden riski, ja toleranssit niissäkin pystyy kasvamaan.

Psykedeeleillä ja kannabiksella on vahva synerginen vaikutus. En näkisi että psykedeelit pilaisivat kannabiksen vaikutuksia. Itse nautin hatseista yhtä lailla ennen kun tutustuin psykedeeleihin ja niiden jälkeenkin. Mutta suosittelen että jos nauttii psykedeelejä ja haluaa nauttia kukkaa, niin se kukan polttelu/vapottelu kannattaa varata sinne tripin loppupuolelle.
Just näin. Jos haluaa polttaa, niin mielellään sinne loppupäähän. Ja varsinkin niillä ekoilla kerroilla.


Poissa Doctor Funga

    • Viestejä: 26
    • Karma: 5
    • Profiili
Sienet ainakaan pieninä annoksina eivät minulla vaikuta lainkaan negatiivisesti unensaantiin edes samana päivänä, kun niitä on nauttinut. Uni saattaa olla jopa todella laadukasta ainakin mittauksen perusteella. Minulla siis on semmoinen elektroninen häkkyrä joka mittailee untani ja ties mitä kehosta. Tiedäthän näitä nykyvempeleitä. Deelit saavat minun unen lähinnä paranemaan useiksi päiviksi. Tie mistä johtuu, mutta kokemus tämä. Varmaan se kiva fiilis ja stressitön olo auttaa unta.


Poissa Diogenes

    • Viestejä: 143
    • Karma: 16
    • Profiili

Eikös REM uni ole kumminkin aika tärkeä juttu hyvinvoinnin kannalta? Ja REM-unen puutteesta kai kertoo se, että ei näe unia?
Ja varmasti kannabis on silti vähemmän haitallinen pitkässä juoksussa, kuin nää "perinteiset" unilääkkeet. Niihin tuntuu liittyvän aika selvä riippuvuuden riski, ja toleranssit niissäkin pystyy kasvamaan.

On tärkeää, tosin täytyy myöntää että itselläni on ollut jaksoja jolloin olen poltellut pitempiä aikoja päivittäin ja silti kokenut etten kärsi unenpuutteesta. Näinä jaksoina en ole nähnyt unia juuri ollenkaan. Voisin kuvitella että tästä olisi erityistä hyötyäkin esim. sellaisella ihmiselle joka kokee usein unihalvauksia.
The awareness of luminous emptiness in all things is the radiant dawn of the stainless peace.