Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Ensimmäiset sienitrippikokemuskeni. Todella vaikuttavaa.

Poissa Doctor Funga

    • Viestejä: 26
    • Karma: 5
    • Profiili
Morot kaikille,

Trippasin eilen ensimmäisen kerran onnistuneesti sienillä. Kokemus yllätti positiivisuudellaan.

Kerronpa nyt hiukan taustojani alkuun. Ihan juniori-ikäinen en ole eli ikää on 40 + . Viime vuonna aloin kiinnostumaan psykedeeleistä. Sitä ennen en ollut koskaan kovinkaan vakavasti harkinnut psykedeelejä.  Joitakin kokeiluita matkoillani vuosia aiemmin olin tehnyt psykoaktiivisilla aineilla, mutta ne olivat melko vähäisiä. Tuttavani puhui deeleistä ja sitä kautta kiinnostus heräsi. Luin. Katsoin dokumenttejä jne. Tarpeeksi tutkittuani asiaa päätin koittaa lysergidiä. Näin teinkin ja kokemus oli hyvin vaikuttava. Tutkin erilaisten pienten annoskokojen  ja hiukan isompienkin vaikutusta itseeni ja aloin vakuuttumaan psykedeelien hyödyistä. Pienilläkin annoksilla sain todella kivoja kokemuksia. Samalla aloin lukemaan myös psiloybiinistä. Arvelin,että tämäkin pitää koittaa. Sain sieniä, mutta ne jäivät purkkiin moneksi kuukaudeksi.

Eräänä kevätpäivänä punnitsin pussistani 0,8 grammaa kuivia, hyvin kuivia, pikku funguksia.  Tiesin vain että noin grammakin näitä pitäisi olla ihan riittävä annos. Merkiltään otukset olivat tiemmä "thaikkutatteja". Lueskelin sen verran, että päätin olla keulimatta ja päätin pysyä ekalla kertaa alle grammassa. Keitin mustaherukkamehua ja humpsautin sienet sekaan. Annoin keitoksen olla noin kymmenen minuuttia. Join nesteen ja pureskelin ja nielin tatit. Maku ei ollut mitenkään herkullinen, mutta aivan syötävä. Pidän sienistä muutenkin, joten syöminen ei ollut lainkaan hankalaa.

Lähdin kävelylle metsään lempikalliolleni. Matkaa paikkaan on noin 15-20 minuuttia kävellen. Ylämäessä aloin tuntea raskasta oloa. Oloni kävi yhä raskaammaksi. Olin koko ajan yhteydessä kaveriini chätin välityksellä. Viimeiset 200-300 metriä olivat hitaat kävellä. Tunsin vaikutuksen. Olo oli sellainen pahoinvoiva ja päihtynyt ja RASKAS. Istahdin kalliolle aurinkoon. Raskas olo raskautui. Menin syvemmälle pääni sisään. Tila oli meditatiivinen ja raskas. Näin hiukan visuaaleja. Visuaalit tuntuivat lisäävän pahoinvointiani. Onnistuin olemaan uppoutumatta visuihin. Noin 40 minuutin kohdalla olo vapautui, tunsin euforiaa. Paha olo helpotti. Euforia pyyhki olon pois. Olin päässyt johonkin toiseen tilaan, jossa viihdyin hyvin. Visuaalini olivat mietoja oikeastaan vain värimaailma kirkastui ja muuttui 2-ulotteiseksi maalaukseksi ajoittain. Istuin paikallani noin 20-30 minuttia. Olo alkoi helpottua ja jatkoin retkeäni miedosti päihtyneenä ja iloisena. Raskaus oli poissa ja olin ihan reipas. Kävelin lopulliseen kohteeseeni, joka otti noin tunnin metsässä. Istuin keskellä kaunista maisemaa. Oli kulunut noin 2 h. Pääni oli jo hyvin selvä. Join vettä, söin eväsleipäni ja join yhden pienen oluen. Olin hikoillut ryteikössä melkoisesti. Nyt ruoka, olut ja varmaan jokin jäljellä oleva sienitaika pudotti minut aivan mahtavaan selväpäiseen rauhan tilaan. Olin hyvin rauhallinen ja onnellinen. Maisema oli kaunis. Palasin kotiin istuttuani noin tunnin määränpäässä. Kotona olin täysin selvä. Mieleni oli reipas ja iloinen koko loppupäivän. Ensimmäinen trippini ei ollut siis kovin vahva.

Toiseen matkaani valmistauduin hiukan huolellisemmin. Ensimmäisen kokemuksen perusteella odotin syvää omissa oloissa tapahtuvaa rauhallista oloa. Koska tiedän, että sienet sulavat mahassa huonosti, noh ainakin jotkin sienet sulavat, järkeilin mekaanisen pilkkomisen olevan tärkeää, jotta materiaalissa oleva arvokas psilosybiini tai sen rakennusaine pääsisi masulista onnellisesti aivoihin, minne se kuuluukin. Lisäksi oli ymmärtänyt ehkä virheellisesti, että sieni kannattaa liottaa sitruunamehussa, joka "simuloisi" vatsahappoa. Näin ollen nautittu annos olisi jo esiprosessoitua. Söin kevyen smoothien ja kävin lenkillä. Lenkin jälkeen valmistin teen. Sienet, jotka murskasin mortelissa, liotin sitruunasta puristetussa täysmehussa ja hedelmälihassa n. 20 minuttia. Keitin inkivääriteetä eri astiassa. Sekoitin teen sitruunasienisurvokseen ja annoin hautua 10 minuuttia. Sekaan ripsautin hiukan hienoa sokeria ja sitten vain juomaan. Hitto, melkeinpä hyvänmakuista! Join kupin pohjaan asti. Muutama vähän isompi pala oli seassa, jotka jauhoin suussa pieniksi ja nielaisin.
5 minuutin kohdalla tunsin jo jotain pientä päihtymystä. Hitsi, trippisitterini oli vasta matkalla paikalle. Onneksi hän saapuikin jo noin 10-15 minuuttia dropistani paikalle. Oloni oli päihtynyt, mutta olin melko normaali mielestäni. Noin 20-25 minuutin kohdilla oloni muuttui raskaaksi, hyvin hyvin raskaaksi, visuaaliitkin alkoivat. Nyt visuaaleja oli mahdoton paeta mihinkään. Samantapaista kuin LSD:llä, mutta jotenkin massiivisempaa ja erilaista. Oloni oli jo melko haastava. Valuin yksinäisyyteen hyvin raskaana miehenä. Samanlaista kuin ensimmäisellä kerralla, mutta raskaampaa. Niinkuin ekallakin kertaa 40 minuutin kohdilla ja aika tarkasti silloin oloni helpottuu. Visut olivat käynnissä, mutta eivät vielä huipussaan. Raskaus poistuu. Euforia valtaa alaa. Seuraavat 1,5 tuntia olivat aivan mahtavat ja intensiiviset. Vaelsin fraktaaleissa aivan euforian valtaamana ja olin energinen. Halusin kuunnella psytrance, ja tuijottaa sienikyläkuvaa  Universe X:stä televisioissa. Halusin tanssia. Huonekasvit vieressä olivat samassa kommunikaatioaallossa. Aika hyvä kasveja meillä! Mikään ei ole pelottavaa. Yhtäkkiä tajuan jotenkin olevani aivot pääni sisässä. Ruumiini on minussa kiinni, mutta jotenkin vähän irti ja hujanhajan. Euforiaa ja onneani on aivan mahdoton kuvata. Olen kokenut MDMA:lla tätä, mutta yhäkin tämä on samaa ja muuta. Voi miten pehmeää ja ihanaa.  2,5 h kohdilla muistan, että tripsitterini on vähän eri tasolla. Sanon, että pärjään ihan hyvin, jos hän haluaa mennä johonkin. Minulla ei ole mitään hätää. Alan jo tulla alas hitaasti,  mutta kaikki on tosi hyvin. Mitään pahaa ei enää voi tapahtua. Oloni oli hyvin itsevarma ja stabiili vaikka olin tripillä. Uskomatonta oli kokea siinä fraktaalimaailmassa sellaista rauhaa. Tasan kolmen tunnin kohdalla tuli kova nälkä. Olo on väsynyt ruuan jälkeen. Syön reilusti ja juon yhden oluen. Noin kolmen tunnin 40 minuutin krouvissa olin  lähes täysin selvä. 4 h 4 minuttia. Olen täysin pirteä, selvä, kirkasmielinen ja elämäniloinen. Haluan ulos. Siistiydyn. Ajan pois suurimman osan koronapartaani. Sepäs olikin jo epäsiisti. Olen tuossa kohdin hyvin reippaalla päällä ja energinen. Hypättyäni polkupyörän selkään, jonka ajamiseen koordinaatio riitti ihan normaaliin tapaan, ajan terassille tapaamaan tuttuja. Rupattelemme pitkään, Ei tehnyt pahemmin alkoholia mieli, mutta yhden cocktailin otin ja se kyllä maistuikin hyvälle. Ajoin puoli kymmenen kotiin. Kävelin vielä hetken. Syön pitsan ja kuuntelen musaa. Nukkumatti tulikin nopeasti ennen puoltayötä.

Aamulla herään onnellisena ja kirjoitan tämän.

Elämä on mahtava juttu. Nauttikaa siitä!


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili

Poissa Doctor Funga

    • Viestejä: 26
    • Karma: 5
    • Profiili
Kiitos. Oli oikein kiva kokemus. Lempeä. Hyvin lempeä ja lämmin.


Poissa Doctor Funga

    • Viestejä: 26
    • Karma: 5
    • Profiili
Unohdin mainita, että toisen trippini annos oli noin 1,3-1;4 grammaa. Tämä tieto saattaa olla hyödyksi lukijoille, kun mietitte annoksianne.


Poissa tattinen

    • Viestejä: 113
    • Karma: 4
    • Profiili
Eikös nää "thaikut" oo hivenen voimakkaampia, kuin "tavalliset" cubensikset?
Ja tuo MDMA:n ja sienten samankaltaisuus kuulostaa hyvin tutulta. Tai ainakin, miten useimmat kuvailee mämmi vaikutuksia (euforia, rakkaus, energisyys, yms.).
Paitsi fyysisiä sivuoireita, kuten leukojen jauhamista harvemmin tateissa esiintyy.


Poissa jkt666

    • Viestejä: 52
    • Karma: 9
    • Profiili
Aika pienellä annoksella olet oloihin päässyt. Yleensä joutuu sen 3-4g semejä nauttimaan että jotain hyvää tapahtuu. Lievänä..


Poissa valokvantti

    • Viestejä: 7
    • Karma: 1
    • Profiili
Hienoja kokemuksia!

Itsellä eka trippi viime kesänä 1,1g kuivattua semilanceataa sellaisenaan hyvin pureskeltuna oli aivan uskomaton kokemus kyllä. Ei ole tullut trippistooria siitä kirjoitettua mutta siinä käytiin entisissä elämissäkin vaikken kyllä sellaiseen ole uskonut.  ;D


Poissa ruoja

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 122
    • Karma: 30
  • Juodaanko vähän Varjosahtia?
    • Profiili
Aika pienellä annoksella olet oloihin päässyt. Yleensä joutuu sen 3-4g semejä nauttimaan että jotain hyvää tapahtuu. Lievänä..

Tämä on kyllä todella yksilöllistä, ja myös yksilön kohdalla reissukohtaista. Tuosta helposti lukee että tarkoitat yleistäen, etkä itseäsi.

Sinä joka harkitset sienien kokeilemista ja luet tätä: ei ole vastuullista eikä välttämättä kovin järkevää päihteiden käyttöä tempasta 3-4g (kuivia) suippumadonlakkeja ainakaan ekalla kerralla. En ainakaan henk. koht. suosittele :) Aika iso annos tuo taitaa olla mille vaan cubensis lajikkeellekkin, ainakin ensimmäiselle kerralle..

Doctor Fungalle: hieno homma ja kuulostaa oikein hyvältä "perehdytykseltä" sienimaailmaan :)


Poissa jkt666

    • Viestejä: 52
    • Karma: 9
    • Profiili
Pahoittelen kirjoittamaani. En yleistänyt annos kokoa. Näistä saama hyöty on suurempi kuin määrä. Olen  hoitanut Hortonin pois sienillä.


Poissa ruoja

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 122
    • Karma: 30
  • Juodaanko vähän Varjosahtia?
    • Profiili
Pahoittelen kirjoittamaani. En yleistänyt annos kokoa. Näistä saama hyöty on suurempi kuin määrä. Olen  hoitanut Hortonin pois sienillä.

Ei ollut itsellänikään tarkoitus nillittää, mutta tämän kaltaiset topicit on juuri niitä mihin aiheesta kiinnostuneet monesti ensimmäisinä törmäävät random surffauksen ja googlettelun seurauksena (ainakin itse aikanaan :)). Ja kun tämän foorumin tarkoitus on kaiketi kuitenki jakaa  tietoa ja edistää turvallista tietoisuuden tutkimista tjsp. niin siksi otin asian esille. Pahoittelut topicin aloittajalle off-topicista.


Poissa Doctor Funga

    • Viestejä: 26
    • Karma: 5
    • Profiili
Aika pienellä annoksella olet oloihin päässyt. Yleensä joutuu sen 3-4g semejä nauttimaan että jotain hyvää tapahtuu. Lievänä..

1,5 grammaa oli suositeltu maksimiannoskoko thaikuilla erään saitin mukaan ekakertalaiselle. En ihan pikkutreenillä lähtisi koviin isoihin annoksiin. Tämä pätee varmaan etenkin, jos on ensi kertaa psykedeelien kyydissä. Toisaalta tunnun olevan herkkä lähes kaikikille ellen jopa kaikille psykoaktiivisilel aineille. Lisäksi, jos olet ensikertalainen, niin muista että turvallinen ympäristö on kaiken a ja o. Et halua ympärille häiriöitä. Kokemuksen karttuessa voinee kokeilla hiukan rohkeammin ulkona hengailua jne. Esimerkiksi kevyehköillä LSD-annoksilla eli noin 30-50 mikrogrammaa, pystyn aivan hyvin kommunikoimaan ventovieraiden kanssa ilman mitään ylimääräistä kuumotusta. Keskustelu sujuu ja olo vain "hiukan" veitikkamainen. Nämä ovat henkilökohtaisia preferenssejä. Set and Setting kuntoon. Luulen, että sieni laskuissa esim. seksi olisi varmaan tosi hauskaa. Ainakin kuiva harjoitukseni perusteella:) Oikeastaan pitänee laittaa duo-seksi to-do-listalle. Nauttikaa, mutta turvallisesti ja järki päässä.




Poissa Doctor Funga

    • Viestejä: 26
    • Karma: 5
    • Profiili
Psilosybiinitrippi #4.

Olen kirjoitellut aikaisemmista matkoistani, mutta kommentoidaan tähän ketjuun File#4.

Sain käsiini uuden erän pikku itiöemiä. Lajike on "unknown". Testiin noin 1,1 g:tä. Sekoitus inkivääriteehen ja sitruunamehuun. Liuotus noin 30 minuttia. Kuppi tyhjäksi.

Menee noin 20 minuuttia. Ei efektiä. Onko minua huijattu? Verenpainemittaus näyttää 150/101. Lupaavat lukemat, koska kummatkin paineet 20 yksikköä yli normaalin rajani. Jotain on käynnissä. Istumaan.  Noin 35 minuuttia. Päihtymystä. Tosi rento olo. Ei kiinnosta puhua. Rentous lisääntyy. Ei pahaa oloa juuri yhtään. Noin 60 minuuttia. Olen hyvin raukea. Ei visuaaleja. Rento ja kiva MDMA:n kaltainen olo. Redosaan vielä nopeasti pari pientä sientä ja pureskelen ne hyvin. Noin 1 h 45 min. Tunnen Redosen toimivan-ainankin väitän niin-. Olo on uudestaan vajottavan rento. Nyt hiukan jo visuja. Rentoa ja hyvää fillistä. Psykedeelinen komponentti on hyvin mieto. Chillaan. 3,5 h. Nyt olen jo kirkas. Baariin parille ja matkalla hyvin hyvin kevyt annos sativaista. Baarissa hikoiluttaa hetken. Olo kuitenkin tasaantuu. Kotiin takaisin melko ajoissa 2 h istumisen jälkeen. Kiva ilta. Vähemmän oluttakin olisi piisannut, mutta nyt se vain maistui pitsan kanssa niin hyvältä...

Kuuntelen vielä musaa ja syön suklaata.

Nukkumaan. Uni on syvää.

Aamulla 6:00 ylös. Mittaan verenpaineet. Ihan ok tasot. Uskaltaudun aamutreeneihin. Hikoilen tunnin. Ei paras puristus. Varmaan ne oluet häiritsevät suoritusta.

Nyt olo on raukea ja rauhaisa kellokin on jo 10:45. Viikon psykoaktiivit sessiot taisivat suurinpiirtein olla tässä.

Erikoinen ja kevyt matka. Hyvin hyvin rento ja helppo. Mielikuvani sienistä muuttui taas hiukan. Voisivatko eri lajikkeet toimia hiukan eri tavoin? Oliko helppoudessa kyse vain annoksesta ja set and settingistä? Tjaa, väliäkö sillä. Ensi kerralla, koska onkaan, nostan rimaa 1,5 geehen vai nostanko sittenkään. Ehkä sienet vain välillä antavat mitä päättävät. Uskon löytäneeni sienistä uuden ystävän. Kiitos pikku ystävät. Olette uskomattoman empaattisia organismejä.



Poissa Doctor Funga

    • Viestejä: 26
    • Karma: 5
    • Profiili
Trip#4:n lajike selvisi. Pensacola. Kellään samanlaisia havaintoja?

Hidas nousu.
Hyvän makuinen sieni. Kävisi makunsa puolesta ruokasieneksi:)
Todella rentouttava.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Kiitos kertomusten jakamisesta! Tarinat yhdistetty samaan ketjuun.

Trip#4:n lajike selvisi. Pensacola. Kellään samanlaisia havaintoja?

Hidas nousu.
Hyvän makuinen sieni. Kävisi makunsa puolesta ruokasieneksi:)
Todella rentouttava.

Kyseessä ei ole lajike vaan kanta ja kantojen erilaiset vaikutukset kokemukseen ovat nykytiedon ja omien kokemustenkin perusteella lähinnä urbaanilegendaa, jota myös hyödynnetään kyseenalaisesti kaupankäynnissä. Käyttökokemukset ovat luonnostaankin usein hyvin erilaisia toisiinsa verrattuna ja psykedeelien kohdalla omilla ennakkokäsityksillä ja odotuksilla on valtava merkitys itse kokemukseen.


Poissa Doctor Funga

    • Viestejä: 26
    • Karma: 5
    • Profiili

[/quote]

Kyseessä ei ole lajike vaan kanta ja kantojen erilaiset vaikutukset kokemukseen ovat nykytiedon ja omien kokemustenkin perusteella lähinnä urbaanilegendaa, jota myös hyödynnetään kyseenalaisesti kaupankäynnissä. Käyttökokemukset ovat luonnostaankin usein hyvin erilaisia toisiinsa verrattuna ja psykedeelien kohdalla omilla ennakkokäsityksillä ja odotuksilla on valtava merkitys itse kokemukseen.
[/quote]

Epäloogiseltahan se tuntuu, että kannalla olisi merkitystä, kun vaikuttava aine on kuitenkin sama. Vaikutuksen alkaminen oli vain niin hidas aikaisempiin settehin nähden, että väistämättä ainoaksi muuttujaksi tuli mieleen tämä kanta-asia. Saattaisiko olla kuitenkin, että jokin sieni vapauttaa ruuansulatuksessa hitaammin psilosybiiniä kuin toinen? Ruokasienikokemusten perusteella olen huomannut esim tattien sulavan paremmin kuin suppilovahveroiden.  Suppikset saattavat tulla ruuansultuksen läpi välillä lähes sulamatta, kun tatit puolestaan häviävät matkalla tyystin ja oikeastaan poikkeuksetta näin. Tällä logiikalla vaikuttava aine tulisi elimistöön hitaammin ja pidempään jos sieni on hitaasti sulavamapaa sorttia. Syyhän voi olla toki puhtaasti psilosybiinin määräkin.  Olisiko siis myös mahdollista noin teoriassa, että sillä olisi jotain merkitystä, missä kohden suolta psilosybini irtoaa. Tämä nyt on mutuilua, mutta onhan suolen eri osissa eri entsyymitkin.