Sienestäminen > Suippumadonlakki

Suippumadonlakki kasvatus?

(1/2) > >>

Sienipää:
Aattelin nyt tehä tälle oman topicin kun en löytänyt mistään ja asia on minua kiinnostanut jo pitkään.
Eli onko mahdollista kasvattaa silokkeja kun itsellä ei ole mahdollisuuksia hankkia muita ja onko silokit vaativampia kasvattaa kun muut sienet.
Asiasta ei löytynyt mistään tietoa joten olisin kiitollinen jos joku vähän neuvoisi.

Eni:
Tuossa hakusanalla "silokkien kasvatus" löytyvä vanha vastaus kysymykseesi.
Jos kasvattaminen on sinulle kuitenkin mahdollista, niin mikset kasvata pienemmällä vaivalla cubea?

Sienipää:
Cubea olen kyllä ajatellut, mutta ensiksi attelin kokeilla silokkeja kun fsre ei näytä enään olevan toiminnassa ja en muilta sivuilta raaskisi ostaa noin 20e itiöprinttiä.

BadTrip:
Oon itsekin miettinyt että syksyllä koittaisin agarilla ihan koemielessä kun niitä alkaa taas tupsahtelemaan, mutta silokkien kanssa on varmasti paljon tuntemattomia muuttujia että ne saa menestymään. Cubeille löytyy koko foorumillinen infoa ja kokemusta. Kysymykseen onko vaativempia kasvattaa kuin muut sienet: On ainakin monta kertaa haastavempia kuin Cubet.

Kyllä niitä printtejä varmasti ilmestyy kirppikselle kun hetken vartot.

Sienipää:
Jees, itseäni kiinnostaa siinä myös se vaativuus ja olis hienoa löytää joku kasvatusmenetelmä joka toimisi silokeilla. Aattelin ihan ekana koittaa vaan maissia ja heittää sinne itiöt rihmastoitumaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta