Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Suippumadonlakki kasvatus?

Poissa Sienipää

    • Viestejä: 5
    • Karma: 0
    • Profiili
Aattelin nyt tehä tälle oman topicin kun en löytänyt mistään ja asia on minua kiinnostanut jo pitkään.
Eli onko mahdollista kasvattaa silokkeja kun itsellä ei ole mahdollisuuksia hankkia muita ja onko silokit vaativampia kasvattaa kun muut sienet.
Asiasta ei löytynyt mistään tietoa joten olisin kiitollinen jos joku vähän neuvoisi.


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Tuossa hakusanalla "silokkien kasvatus" löytyvä vanha vastaus kysymykseesi.
Jos kasvattaminen on sinulle kuitenkin mahdollista, niin mikset kasvata pienemmällä vaivalla cubea?
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Sienipää

    • Viestejä: 5
    • Karma: 0
    • Profiili
Cubea olen kyllä ajatellut, mutta ensiksi attelin kokeilla silokkeja kun fsre ei näytä enään olevan toiminnassa ja en muilta sivuilta raaskisi ostaa noin 20e itiöprinttiä.


Poissa BadTrip

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 75
    • Karma: 19
    • Profiili
Oon itsekin miettinyt että syksyllä koittaisin agarilla ihan koemielessä kun niitä alkaa taas tupsahtelemaan, mutta silokkien kanssa on varmasti paljon tuntemattomia muuttujia että ne saa menestymään. Cubeille löytyy koko foorumillinen infoa ja kokemusta. Kysymykseen onko vaativempia kasvattaa kuin muut sienet: On ainakin monta kertaa haastavempia kuin Cubet.

Kyllä niitä printtejä varmasti ilmestyy kirppikselle kun hetken vartot.


Poissa Sienipää

    • Viestejä: 5
    • Karma: 0
    • Profiili
Jees, itseäni kiinnostaa siinä myös se vaativuus ja olis hienoa löytää joku kasvatusmenetelmä joka toimisi silokeilla. Aattelin ihan ekana koittaa vaan maissia ja heittää sinne itiöt rihmastoitumaan.


Poissa BadTrip

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 75
    • Karma: 19
    • Profiili
Cubeilla se onnistuu, jos saat puhtaan printin. IMHO ei kannata kurottaa vielä kuuhun jos tietotaitoa ei vielä ole. Silokit joudut esikasvattaa agarissa jokatapauksessa kun ei luonnosta saa steriiliä printtiä.


Poissa Sienipää

    • Viestejä: 5
    • Karma: 0
    • Profiili
Mm.. Voi olla. Aattelin myös kokeilla sinityvikuupikkaa, joka mun mielestä vaikuttaa ihan potentiaaliselta. Jotkut tutkimukset jopa sanoo, että sinityvikuupikka on melkein yhtä vahva kun silokki. Kasvatuksesta en vain ole löytänyt mitään tietoa. Ongelma on vaan että sinityvikuupikka on saprotrofisieni.